بازدید 6306

پمپئو: استراتژی ما در خاورمیانه تغییری ندارد

کد خبر: ۸۶۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ 08 January 2019

وزیر خارجه آمریکا که به دنبال تزلزل اعتماد منطقه ای به سیاست های کاخ سفید راهی خاورمیانه می شود، می گوید در این سفر می خواهد بگوید که استراتژی آنها هیچ تغییری نکرده و تنها تاکتیک ها عوض شده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایکل پمپئو عصر دوشنبه در گفت وگو با شبکه سی ان بی سی افزود: در سفری که به هشت یا 9 کشور خاورمیانه خواهم داشت چند هدف را دنبال می کنیم. نخست اینکه می گوییم آمریکا حضور دارد. ما در آنجا هستیم تا کارهایی را انجام دهیم که باید برای محافظت از مردم آمریکا انجام شود و ثبات در خاورمیانه را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: دوم اینکه سر وصدای زیادی درباره خروج از سوریه وجود دارد که می خواهیم مطمئن شویم که آنها معنای کامل این تصمیم را بدانند.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه سیاست آنها در شکست خلافت داعش هیچ تغییری نکرده است، اضافه کرد استراتژی ضد ایرانی آنها هم تغییری ندارد و آمریکا همچنان متعهد است تا از آنچه که او نفوذ بدخواهانه ایران اسلامی دانست که به گفته پمپئو خطراتی را برای جهان ایجاد کرده است، جلوگیری کند.

پمپئو با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در استراتژی آنها ایجاد نشده است، گفت: تنها تاکتیک ها تغییر کرده است. می خواهیم 2 هزار نیرو را از سوریه خارج کنیم در حالی که هدف و ماموریتی که در طول 24 ماه گذشته به دنبالش بوده ایم به طور کامل باقی است.

وی افزود: این دلیلی است که می خواهیم به این منطقه سفر کنیم. ما قصد داریم که اتحاد با این شرکا را به نحوی که برای امنیت مردم آمریکا بسیار مهم است، برپا کنیم.

مجری برنامه پرسید گفته اید که می خواهید به اردن، مصر، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت سفر کنید، آیا یک تور ضد ایرانی است؟

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد ما برای مردم ایران چیزهای بزرگی می خواهیم. این یک ماموریت مقامات رئیس جمهوری ترامپ بوده است.

پمپئو گفت که می خواهند صدای مردم ایران شنیده شود، مردم کنترل حاکمیت را در دست گیرند و جلوی آنچه که او فعالیت های انقلابی خواند را بگیرند و خطرهای مربوط به آن را متوقف کنند.

وی مدعی شد این رفتارها برای جهان خطرناک است که به گفته او پول و زندگی مردم صرف تحقق این سیاست شده است و آمریکایی ها فکر نمی کنند با آنچه که مردم ایران واقعا می خواهند، مطابقت داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا که اظهاراتش نشان دهنده آن است پس از دو سال دوندگی مقامات ترامپ علیه جمهوری اسلامی هنوز ره به جایی نبرده اند، ادامه می دهد در این سفر به دنبال ایجاد ائتلاف شامل کشورهای خیلج ]فارس[، اسرائیل، کشورهای اروپایی، آسیایی و سراسر جهان هستیم که درک کنند تا فعالیت های آنچه را که او بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان نامید، متوقف کنند.

پمپئو اضافه کرد می خواهد ببیند همه جهان آمریکا، کشورهای خلیج]فارس[ و اسرائیل را در این تلاش یاری می کنند. به گفته او این یک کمپین مبارزاتی مهم است که ماهیت انقلابی آنچه او رژیم ایران خواند را به عنوان خطر واقعی برای کل جهان نشان می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر