بازدید 4350
آسوشیتدپرس خبر داد؛

سفر جان بولتون به ترکیه جهت رایزنی درباره کردها

کد خبر: ۸۶۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 07 January 2019

مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای رایزنی با مقام‌های ارشد ترکیه درباره سرنوشت کردهای مستقر در مرز ترکیه-سوریه دوشنبه شب وارد آنکارا شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای رایزنی با متحدان آمریکا درباره سوریه در منطقه حضور دارد، دوشنبه شب وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی در رأس هیأتی وارد ترکیه شده که انتظار می‌رود آنکارا را برای اطمینان یافتن از عدم حمله به مواضع کُردهای متحد آمریکا در سوریه تحت فشار گذارد.

جان بولتون روز شنبه در سرزمین‌های اشغالی گفته بود که با توجه به خروج نظامیان آمریکا از سوریه، خواستار تضمین امنیت کردهای مستقر در مرز ترکیه با سوریه است.

این در حالی است که سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه عصر یکشنبه گفت که آنکارا تنها به عناصر داعش و گروه‌های «پ‌.‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» حمله می‌کند و ادعای آمریکا در زمینه هدف گرفتن غیر نظامیان کرد از سوی ترکیه «غیر منطقی» است.

«هلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز با انتقاد از سخنان بولتون در توییتی نوشت که ترکیه به غیرنظامیان کرد حمله نمی‌کند، بلکه با شورشیان کرد و عناصر وابسته به داعش می‌جنگند.

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش و «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه بولتون را در سفر به ترکیه همراهی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار