بازدید 13604
دیدار حناچی و ظریف نتیجه داد؛

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می‌شود

کد خبر: ۸۶۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 06 January 2019

مذاکره پیروز حناچی، شهرداری تهران با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور نتیجه داد. براساس این دیدار دوستانه قرار است تا با تشکیل یک کمیته مشترک بین وزارت امور خارجه و شهرداری تهران به ریاست معاون شهرسازی و معماری تمامی زمینه ها برای استفاده بهینه از ظرفیت تاریخی، فرهنگی و هنری میدان مشق بررسی و به زودی اعلام شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تیتر شهر: با توجه به اینکه برآورده شدن آرزوی دیرینه پایتخت نشینان برای ورود به عرصه تاریخی میدان مشق تنها با مذاکره و دیدار شهردار تهران با وزیر امور خارجه میسر می شدف بالاخره ظهر امروز این دیدار دوستانه انجام شد و توافقاتی مبنی بر چگونگی استفاده عومی شهروندان ار میدان مشق بعد از ساعات اداری وزارت امور خارجه مورد بحث و بررسی پیروز حناچی و محمد جواد ظریف قرار گرفت.

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می شود

شهردار منطقه 12 در این باره گفت: از دو هفته گذشته مذاکراتی با مدیران وزارت امور خارجه انجام و نشست هایی نیز در این خصوص برگزار شد که در نتیجه آن توافقاتی نیز بین دو طرف انجام شد که در قالب یک صورت جلسه تنطیم شده است.

علی محمد سعادتی با اشاره به همکاری وزارت امور خارجه برای استفاده عموم شهروندان از محوطه میدان مشق در گشت و گذارهای شبانه افزود: یکی از توافقاتی که فی مابین شهرداری منطقه12 و مدیران این وزارتخانه انجام شد، این بود که امکان بازدید عمومی شهروندان بعد از ساعات اداری این وزارتخانه که در تابستان ها ساعت 20 شب و در زمستان ها ساعت 18 شب است، با تامین نیروهای نگهبان و ناظر در محدوده ساختمان های وزارت امور خارجه فراهم شود.

به گفته وی؛ قرار است تا از این طریق امکان ورود شهروندان به داخل باغ ملی تا ساعت 24 با رعایت ضوابط امنیتی خاص انجام شود. به همین دلیل شهرداری منطقه 12 این قول را داد تا با تامین نیروهای حفاظتی و نظارتی باعث گشوده شدن درهای باغ ملی به روی مردم بعد از ساعات اداری وزارت امور خارجه تا ساعت 24 فراهم شود.

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می شود

سعادتی با اشاره به سایر توافقات انجام شده بین شهرداری تهران و وزارت امور خارجه در این زمینه ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها و توافقاتی که بین شهرداری و وزارتخانه انجام شده است، عملا از ابتدای دی ماه امکان پارک خودرو مدیران و دیپلمات ها را در محدوده میدان مشق محدود کردیم. همچنین وزارت امور خارجه نیز متعهد شد تا پارک خودروهای مدیران ارشد و مهمانان ویژه خود را به پارکینگ این مجموعه منتقل کند.

شهردار منطقه 12 با تاکید بر اینکه عملا همکاری وزارت امور خارجه با شهرداری تهران منجر به خودرو زدایی از محدوده تاریخی میدان مشق و احترام به این مجموعه تاریخی شد، بیان کرد: همچنبن برای ورود و خروج خودرو دیپلمات ها و مدیران ارشد وزارت امور خارجه طبق تدابیر اندیشیده شده گیت مشترک در ورودی های میدان مشق ایجاد شد.

وی با اشاره به سایر تصمیمات مطرح شده در دیدار شهردار تهران با وزیر امور خارجه یادآور شد: تصمیم دیگری که مطرح شد، این بود که با رعایت تدابیر امنیتی حفاظ های فیزیکی و نرده های اطراف میدان را به حداقل برسانیم تا شهروندان بهتر بتوانند به این محدوده وارد شود.

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می شود

سعادتی تاکید کرد: همچنین طبق توافقات انجام شده، قرار است تا با همکاری اداره برق منطقه، وظعیت روشنایی باغ ملی به مرور بهتر از گذشته شود.

شهردار منطقه با بیان اینکه زمینه توافقات انجام شده بین شهردار تهران با وزیر امور خارجه با تلاش های شهرداری منطقه 12 و اداره پشتیبانی وزارت امور خارجه فراهم شد، گفت: همچنین قرار شد تا کمیته مشترکی بین شهرداری با وزارتخانه به سرپرستی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تشکیل شود تا ایده های مطرح شده در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت تاریخی، فرهنگی و هنری میدان مشق به دقت مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت با جمع بندی این ایده و نظرات شاهد اتفاقات و خبرهای خوبی برای حضور مردم در این محدوده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که امکان انتقال وزارت امور خارجه به جای دیگر و استفاده بهتر از ساختمان های میدان مشق در قالب هتل ویژه دیپلمات ها و یا فضاهای عمومی شهر وجود دارد، یا خیر توضیح داد: یکی از وظایف کمیته مشترک شهرداری تهران با وزارت امور خارجه بررسی تمامی جوانب کار در این زمینه است. به عنوان مثال یکی از ماموریت های کمیته مشترک این است که بررسی کند آیا امکان استفاده های بهتری از ساختمان هایی که اکنون در اختیار وزارت امور خارجه قرار دارد؛ وجود دارد یا خیر.

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می شود

سعادتی با بیان اینکه یکی از ایده های مطرح شده راه اندازی موزه ویژه وزارت امور خارجه در میدان مشق با تغییر کاربری برخی از ساختمان های تاریخی این مجموعه است، یاد آور شد: خوشبختانه استقبال ظریف از پیشنهادهای مطرح شده در خصوص بهره برداری بهتر از میدان مشق بسیار بالا بود و حتی وزیر امور خارجه نیز پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کردند که قرار است چگونگی اجرای این پیشنهادها در کمیته مشترک بررسی و نتایج اعلام شود.

وی درباره تصمیم شهرداری تهران در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در میدان مشق بیان کرد: طبق پیشنهاداتی که امروز در نشست شهردار تهران با وزیر امور خارجه مطرح شد، در نظر داریم تا برنامه های فاخر در مقیاس ملی و بین المللی را در میدان مشق اجرایی کنیم. به عنوان مثال یکی از پیشنهادهایی که امروز مطرح شد، این بود تا برنامه هایی که وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماتیک و بین المللی در قالب دعوت از مهمانان خارجی دارد، می تواند از عرصه میدان مشق استفاده کند و ما نیز به عنوان شهرداری تهران می توانیم در بهتر برگزار شدن این برنامه ها همکاری های لازم را با این مجموعه داشته باشیم.

به گفته شهردار منطقه 12 تهران، همچنین قرار است تا وزارت امور خارجه حداکثر همکاری خود را برای برگزاری رویدادها و برنامه های فاخر ملی و فرهنگی برای استفاده عموم شهروندان با شهرداری تهران داشته باشد که این همکاری مستلزم رعایت تمام محدودیت های امنیتی ای است که این وزارتخانه دارد. به هر حال باید قبول کرد که وزارت امور خارجه یکی از سازمان های حساس دولتی است که دارای محدودیت هاو طبقه بندی های امنیتی خاصی است و ما نیز به عنوان شهرداری تهران با درک شرایط ویژه این وزاتخانه برنامه های فرهنگی، هنری و فاخر خود را در باغ ملی اجرا می کنیم.

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می شود

سعادتی تاکید کرد: با توجه به اینکه میدان مشق یکی از فضاهای عمومی شهر است که در بخشی از آن وزارت امور خارجه و در بخش دیگری از آن نیز دانشگاه هنر عرصه های مشترکی دارند، اما قرار است شهرداری تهران، وزارت امور خارجه و دانشگاه هنر به نوبه خود بدون حدشه دار کردن حقوق طرفین از این فضا استفاده کنند.
به عبارت دیگر نباید هیچ سازمانی احساس کند که باغ ملی و میدان مشق حیاط و محدوده سازمانی خود است، بلکه این مجموعه یک عرصه شهری است که شهروندان نیز حق استفاده از آن را دارند.

درهای باغ ملی به روی مردم گشوده می شود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار