بازدید 5542
۳

افزایش سرقت موبایل گردشگران را فراری می‌دهد

کد خبر: ۸۶۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 06 January 2019

رییس پیشین هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: امنیت مهم‌ترین شاخصه و نقطه قوت ایران در جذب گردشگران خارجی است که افزایش سرقت‌ در این اواخر نه تنها گردشگران را نگران می‌کند بلکه ممکن است در سفر آن‌ها به ایران اثر منفی بگذارد.

به گزارش تابناک، علی صدرنیا با اشاره به تعدد سرقت‌ها بویژه ربودن گوشی‌های موبایل در شهرهای پر ازدحام و توریستی، به ایسنا گفت: این اتفاق با توجه به نزدیکی فصل سفر گردشگران خارجی به ایران مایه نگرانی است، مخصوصا آن‌که بیشتر گزارش‌های سرقتی به مراکز پرتردد گردشگران مربوط می‌شود. فقط کافی است برای دو گردشگر خارجی این اتفاق تلخ رخ دهد و آن‌ها در فضای مجازی منتشر کنند تا در سفر دیگر گردشگران اثر منفی بگذارد.

وی ادامه داد:‌ بررسی‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد بیشتر گوشی‌های موبایل سرقت شده در شهر هرات افغانستان ردیابی شده‌اند. اگر چنین چیزی صحت دارد، چرا مسؤولان وارد مذاکره با کشور همسایه نمی‌شوند تا دست‌کم آرامش روانی را بازگردانند!؟

این راهنمای گردشگری ادامه داد: حاشیه امنیت معمولا برای گردشگرانی که با گروه‌های بزرگ سفر می‌کنند بیشتر است اما طبق آمارها این اواخر سفر گردشگران انفرادی به ایران افزایش پیدا کرده که نگران سوءاستفاده از این توریست‌ها هستیم، گردشگرانی که اتفاقا بیشترین واکنش‌ها از سفرهایشان را در فضای مجازی دارند.

عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: بالاترین افتخار ما همیشه این بوده که ایران کشور امنی است، حفظ این موقعیت در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد نباید نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد و گردشگری را حتما تحت تاثیر قرار می‌دهد، بی‌تفاوت باشیم.

وی درباره اقدامات دستگاه‌های متولی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این باره گفت: در مقطعی بحثی برای افزایش ضریب امنیت گردشگران در محیط‌های پر ازدحام مطرح شد اما اخیرا نشنیده‌ام اقدامی در دستور کار بوده باشد.

صدرنیا بیان کرد: تا چند سال پیش سرقت‌ها موردی بود و جای نگرانی نداشت، اما حالا در یک روز از چند نفر گزارش سرقت موبایل شنیده می‌شود و این زنگ خطری برای امنیت گردشگری است. امنیتی که نقطه قوت کشورمان بوده است که اگر ضعیف شود حتما صدمه جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

او در واکنش به اظهارات برخی که دزدی و سرقت را ناهنجاری فراگیر در بسیاری از کشورها می‌دانند و معتقدند گردشگران هنگام انتخاب آن مقصد، این فاکتور را درنظر می‌گیرند، گفت: ما درباره ایران صحبت می‌کنیم که تعداد گردشگران آن چندان زیاد نیست، درباره کشوری مثل فرانسه و یا اسپانیا که اتفاقا جیب‌بری و سرقت در آن‌ها هم کم نیست اما در سال بیش از پنجاه شصت میلیون گردشگر دارند، صحبت نمی‌کنیم. یکی از دلایلی که گردشگر خارجی متقاعد می‌شود به ایران سفر کند همین امنیت است پس نمی‌توان از کنار آن ساده گذشت.

صدرنیا اظهار کرد: کسی نمی‌خواهد گردشگری فرانسه را زیر سؤال ببرد اما خیلی‌ها مترصدند گردشگری ایران را هدف قرار دهند، برای همین باید بهتر عمل کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
و البته این افزایش هیچ تاثیری بر امنیت خود ایرانیان ندارد!
همه چی خوبش صادراتیه دیگه,
امنیت هم برای توریست هاست, مردم که گوشی رو ازشون میزنن یا زورگیری میشه ازشون هم هیچ ...
ثروت اصلی در دوره کنونی آوردن گردشگران به ایران است آنها با خود ارز را به کشور می آورند و به دلیل بکر بودن ایران می تواند ورود گردشگران به ایران را چند برابر کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار