بازدید 11127

اینترنت همراه راهکاری برای کاربردهای اداری

کد خبر: ۸۶۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 05 January 2019

امروزه استفاده از اینترنت همراه برای دستگاه‌های دیجیتال مانند کامپیوتر، لپ تاپ و دوربین مدار بسته جزو تجهیزات غیر قابل حذف در مکان‌هایی از قبیل ادارات شده‌اند. استفاده از اینترنت و اتوماسیون کردن سازمان‌های اداری مزایایی دارد که این امر مورد توجه بسیاری از مدیران موفق قرار گرفته است. از این رو سیستم‌های مدیریتی تغییر یافته و مدیران می‌توانند از راه دور نیز با کارمندان خود ارتباط برقرار نمایند و بر کار آنها نظارت داشته باشند.

استفاده از اینترنت به اندازه‌ای گسترش یافته که حتی در کشورهای توسعه نیافته نیز در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها از آن استفاده می‌شود. از این رو برای آشنایی بیشتر با سیستم مدیریتی اینترنتی و کاربرد اینترنت همراه در ادارات در این مطلب قصد داریم مروری بر مزایا و چگونگی برقراری ارتباط با اینترنت در این اماکن داشته باشیم.

کاربرد مودم و اینترنت در ادارات

استفاده از اینترنت همراه در ادارات مزایایی دارد که از آن جمله می‌توان به تسریع در وقت، بایگانی کوچک، پی‌گیری ساده‌تر، جستجوی آسان و امنیت بالا، عدم نیاز به حضور ارباب رجوع، گزارشات آماری و... اشاره کرد.

در ادامه نمونه‌ای از این کاربردها و تاثیرات اینترنت روی آنها را بررسی خواهیم نمود.

تسریع دروقت با استفاده از اینترنت

در گذشته تمام کارهای اداری از طریق کاغذ و نامه انجام می‌شد و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌داد.

امروزه با اینترنتی شدن انجام امور اداری دیگر نیازی به کاغذ و صرف زمان زیاد نیست. بر این اساس به سادگی می‌توان حجم نامه‌ها و کاغذهای مصرفی را کم کرده و همچنین در زمان صرفه جویی کرد.

از دیگر مشکلات بزرگی که در ادارت وجود دارد مفقود شدن نامه‌ها می‌باشد که با اینترنتی شدن انجام امور و ارتباط درون سازمانی نه تنها دیگر نامه‌ای گم نخواهد شد بلکه ارباب رجوع از زمان رسیدن نامه و بررسی آن نیز آگاه خواهد گشت.

امنیت بالا با استفاده از اینترنت مودم وایرلس

در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات نیاز به برقراری امنیت است. از تجهیزاتی که برای این امر استفاده می‌شود می‌توان انواع دوربین مدار بسته شامل دوربین مدار بسته بیسیم، دوربین مدار بسته وایرلس، دوربین وای فای و دوربین مدار بسته سیم کارت خور را نام برد.

در اداراتی که خارج از شهر هستند و دسترسی به برق و خط ثابت تلفن ندارند، اگر از دوربین‌هایی مانند دوربین مدار بسته بیسیم و دوربین مدار بسته سیم کارت خور استفاده شود می‌توان به وسیله پاور بانک برق مورد نیاز آنها و به وسیله مودم وایرلس همراه اینترنت مورد نیازشان را تامین نمود و یا به راحتی با استفاده از یک پاور بانک مودم دار هم برق اضطراری و هم اینترنت را در اختیار آنها قرار داد.

زیرا پاور بانک مودم دار دستگاهی است که از یک پاور بانک و یک مودم همراه وایرلس تشکیل شده است و می‌تواند به طور همزمان برق و اینترنت را در اختیار دستگاه‌های دیجیتال قرار دهد. بنابراین به جای خرید دو دستگاه می‌توان با خرید یک دستگاه هم در هزینه صرفه جویی کرد و هم از خدمات بهره بیشتری برد.

استفاده درون سازمانی

با استفاده از اینترنت می‌توان ارتباط دفتر مرکزی را با دفاتر دیگر برقرار نمود. به عبارت دیگر می‌توان ارتباط درون سازمانی ایجاد کرد که به آن اینترانت نیز می‌گویند.

مدیران از جمله افرادی هستند که بیشترین سود را از این سیستم اینترنتی مدیریتی می‌برند. به عنوان مثال برای پی‌گیری نامه‌ها، درخواست مرخصی، فاکتور و گزارش خرید دیگر نیازی به حضور در محل ندارند و می‌توانند گزارشات آماری را به راحتی بررسی نمایند.

ارایه خدمات

برای انجام امور اداری در اغلب سازمان‌ها، ارباب رجوع باید نامه‌های مربوطه را به بخش مورد نظر برده و پی‌گیری‌های لازم را انجام دهند.

اما با اینترنتی شدن امور اداری دیگر نیازی به پی‌گیری مراجعه کننده نمی‌باشد و ارسال نامه از طریق سیستم کامپیوتری انجام خواهد شد. این مساله هم مراجعه کننده را خسته نمی‌کند و هم ارتباط ارباب رجوع با کارمند را کم می‌کند که خود باعث صرفه‌جویی در زمان کارمند و ارباب رجوع می‌شود و مسایلی از قبیل فساد و رشوه دادن را نیز کم خواهد کرد.

استفاده تحقیقاتی و آموزشی

از مزیت دیگر اینترنتی شدن امور اداری دسترسی کارمندان به اینترنت است که از طریق آن می‌توانند به راحتی اطلاعات لازم را جستجو کرده و یا در صورت لزوم آموزش‌های اینترنتی لازم را ببینند و بر توانایی‌های شغلی خود بیافزایند.

علاوه بر آن کارمندان از این طریق می‌توانند سریع‌تر جستجو کرده و به نامه‌ها رسیدگی کنند و یا حتی خارج از محیط کار نامه‌ها را بررسی نمایند.

استفاده در دفاترخارج از شهری

یکی دیگر از فواید اینترنتی شدن امور اداری، ارتباط با دفاتری است که در خارج از شهر قرار دارند.

برای برقراری ارتباط اینترنتی دفاتر خارج از شهر اداراتی از قبیل محیط زیست مانند جنگل‌بانی‌ها، می‌توان به راحتی با استفاده از مودم همراه و یا پاور بانک مودم دار، اینترنت همراه را در این اماکن فراهم نمود و از این طریق با دفتر مرکزی ارتباط برقرار کرد.

مودم‌ همراه دستگاهی است که از طریق سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه می‌تواند اتصال به اینترنت را برقرار نماید و آن را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

پاور بانک مودم دار نیز می‌تواند هم برق اضطراری و هم اینترنت همراه را برای دستگاه‌های دیجیتال فراهم کند.

دستگاه حضور و غیاب متصل به اینترنت

امروزه انواع دستگاه حضور و غیاب که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند در سازمان‌ها و ادارات استفاده می‌شوند که برای سرعت بخشیدن در امر حضور و غیاب پرسنل بسیار مفید واقع می‌شوند. و با ارتباط اینترنتی با مراکز اصلی سازمان‌ها، امکان حضور و غیاب جامع پرسنل را برای مسئولین مربوطه به همراه دارند.

اینترنت همراه جایگزینی برای اینترنت ثابت

همان گونه که اشاره کردیم در بسیاری از اماکن خارج از شهر، در سفر و در حال حرکت دسترسی به برق و خط ثابت تلفن وجود ندارد. بنابراین امکان استفاده از اینترنت ثابت در این مواقع وجود ندارد و باید از اینترنت همراه استفاده کرد.

مزایایی که اینترنت همراه دارد مانند پشتیبانی از سرعت‌های بیشتر، و برقراری ارتباط اینترنتی در هر مکان و زمانی بدون نیاز به خط ثابت تلفن و برق، سبب شده است که اینترنت همراه بتواند جایگزین اینترنت ثابت شود.

تکنولوژی‌های اینترنت همراه مودم LTE و مودم ایرانسل

اینترنت همراه روز به روز در حال پیشرفت است.

اپراتورهای تلفن همراه در نسل سوم اینترنت همراه3G، سرعت تبادل اطلاعات را افزایش دادند اما سرعت اینترنت در نسل سوم3Gهنوز بسیار پایین بود. برای افزایش سرعت و توسعه ‌آن، اینترنت همراه نسل چهارم در مودم4Gراه‌اندازی شد.

اما روز به روز در حال مشاهده اینترنت‌ پر سرعت‌تر توسط انواع مودم LTE هستیم.

مودم LTE، نسل جدیدی از مودم‌های همراه است که جایگزین مناسبی برای نسل‌های قبل می‌باشد و با سرعتی بسیار بالاتر از اینترنت نسل‌های قبل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

انواع مودم ایرانسل، مودم رایتل و مودم همراه اول وجود دارند که نسل‌های اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

تفاوت اینترنت همراه با اینترنت ثابت مودم ADSL

اگرچه مودم‌ همراه می‌تواند در هر جایی اتصال به اینترنت را فراهم نماید و از سرعت خوبی برخوردار است اما مشکلی که دارد این است که سرعت لود شدن آن نسبت به اینترنت ADSL پایین است. به همین دلیل هنوز جایگزین ثابت مودم ADSL و اینترنت ADSL نشده‌ است. اما مودم‌های همراه در حال پیشرفت هستند و به زودی این مشکل نیز در آنها رفع خواهد شد و آن زمان دیگر شاهد اینترنت ADSL نخواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان