بازدید 34241
فردین فرمند در گفت وگو با «تابناک»؛

در ختم پدرم گریه نکردم؛ اما با این لایحه بودجه، برای وضع مردم گریه‌ها کردم!

این تنها مرکز پژوهش های مجلس نیست که نگران این موضوع است، برخی از نمایندگان مجلس نیز به شدت نگران اوضاع در سال آینده هستند، به طوری که سه شنبه گذشته، فردین فرمند در نشست علنی مجلس درخواست تشکیل نشست غیرعلنی برای بررسی بودجه سال 98 را مطرح کرد و به دلیل مخالفت نایب رئیس مجلس با این درخواست به گریه افتاد و در مقابل جایگاه هیأت رئیسه تحصن کرد.
کد خبر: ۸۶۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 06 January 2019

با این بودجه نمی‌توان کشور را اداره کرد/ می‌ترسم دلار به ۲۰ هزار تومان برسدلایحه بودجه امسال قدری با لایحه های سال گذشته متفاوت است و با آنکه برای بررسی بیشتر دولت زمان بیشتری نیز صرف کرد و تقریبا با تأخیر دو هفته ای بودجه را به مجلس رساند، کارشناسان اقتصادی، نگرانی های زیادی بابت بودجه ابراز کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری بر این باورند که ارقام موجود در بودجه واقعی نیست و درآمدهای به دست آمده از فروش نفت به درستی حساب نشده است و اگر بودجه اصلاح نشود، امکان تورم چند برابری در سال 98 نیز وجود خواهد داشت و حتی مرکز پژوهش های مجلس نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و میزان وابستگی بودجه به نفت و همچنین امکان محقق نشدن انتظارات دولت از بودجه را بررسی کرده است.

مطابق این گزارش، وابستگی لایحه بودجه سال آینده به نفت، حدود ۳۵ درصد شده که نسبت به سال گذشته 2 درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

لایحه بودجه سال آینده، درآمدهای حاصل از فروش نفت را ۱۴۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ و با اینکه میزان فروش نفت به دلیل تحریم های شدید نفتی به بیش از یک دوم کاهش یافته، بودجه از لحاظ ریالی، ۳۲ درصد بیشتر از سال جاری است.

همچنین در لایحه بودجه دقیقاً میزان صادرات نفت، نرخ ارز و قیمت نفت مشخص نشده و راه را برای جبران کسری بودجه ناشی از افت صادرات نفت با افزایش نرخ ارز باز گذاشته‌ است.

در این گزارش آمده است: «بر اساس محاسبه ما، در لایحه بودجه ۹۸ قیمت هر بشکه نفت و میعانات گازی ۵۴ دلار و متوسط نرخ برابری دلار حدود ۶۰۰۰ تومان (برای کالاهای اساسی حدود ۴۲۰۰ تومان و برای سایر کالاها ۸۰۰۰ تومان) است».

این گزارش می‌افزاید، میزان صادرات نفت حدود یک میلیون و ۶۳۵ هزار بشکه فرض شده که ۱٫۵ میلیون بشکه آن مربوط به صادرات نفت و میعانات گازی و ۱۳۵ هزار بشکه آن مربوط به تحویل میعانات گازی به پتروشیمی‌هاست.

این در حالی است که بر اساس برآوردهای بانک جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار نمی‌رود میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در سال آینده بالای یک میلیون بشکه باشد؛ این رقم در سال گذشته ۲٫۵ میلیون بشکه بود.

بنابراین، با محاسبه مجلس و بر اساس پیش‌بینی دولت، میزان کل درآمدهای نفت، گاز و میعانات گازی در سال آینده حدود ۳۵٫۵ میلیارد دلار خواهد بود که حدود ۶۵٫۵ درصد از این مبلغ درآمدهای بودجه دولت است؛ به عبارتی، دولت انتظار دارد که درآمد بودجه از محل صادرات نفت، گاز و میعانات گازی در سال آینده ۲۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار (۱۴۲ هزار میلیارد تومان) و سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد، برابر ۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار، و سهم شرکت‌های ملی نفت و گاز (۱۴٫۵ درصد) نیز حدود ۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار باشد.

از سوی دیگر، جزئیات آمارهای بانک مرکزی ایران دربارهٔ تحقق درآمدهای هفت‌ماهه بودجه سال جاری نشان می‌دهد که دولت در هفت ماه سال ۹۷ به جای ۸۴ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی مصوب بودجه، تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌ است. سایر درآمدهای دولت در حوزه عملیاتی نیز تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان شده‌ است، در حالی که قرار بود نزدیک ۴۴ هزار میلیارد تومان باشد.

اما در کل، بودجه هفت ماه سال جاری با ۳۹ هزار میلیارد تومان کسری منابع مواجه شده‌ که رقم بی‌سابقه‌ای است.

مرکز پژوهش‌ها دربارهٔ صادرات نفت و میعانات گازی نیز می‌گوید: «اگر تصور کنیم که صادرات نفت ایران به احتمال زیاد ۱ تا ۱٫۲ میلیون بشکه شود (دو سوم پیش‌بینی بودجه) و آن هم همه این رقم محقق یا به‌طور مناسبی تهاتر شود و تخفیفی هم در کار نباشد، باید تمام محاسبات بودجه نادیده گرفته و محاسبات دیگری انجام شود، تازه با این فرض که قیمت نفت در همان حدود ۵۴ دلار بماند».

این گزارش می‌گوید، هر دلار کاهش قیمت نفت در سال آینده، سبب کاهش بیش از ۲٫۴ هزار میلیارد تومانی منابع بودجه خواهد بود. قیمت کنونی نفت شاخص برنت که معمولاً ۲ تا ۳ دلار بالاتر از متوسط قیمت انواع نفت ایران است، حدود ۵۳ دلار و ۲۱ سنت است.

اما این تنها مرکز پژوهش های مجلس نیست که نگران این موضوع است، برخی از نمایندگان مجلس نیز به شدت نگران اوضاع در سال آینده هستند، به طوری که سه شنبه گذشته، فردین فرمند در نشست علنی مجلس درخواست تشکیل نشست غیرعلنی برای بررسی بودجه سال 98 را مطرح کرد و به دلیل مخالفت نایب رئیس مجلس با این درخواست به گریه افتاد و در مقابل جایگاه هیأت رئیسه تحصن کرد.

فردین فرمند در گفت وگو با تابناک گفت: من دکترای برنامه ریزی از دانشگاه های آمریکا دارم و می دانم این بودجه چه بر سر این ملت خواهد آورد. با این بودجه ها نمی توان کشور را اداره کرد.

فرمند با اشاره به اینکه بنده در مراسم پدرم گریه نکردم اما برای این بودجه و وضع مردم گریه می کنم، تصریح کرد: ما دیگر نمی توانیم بودجه را برگردانیم و امروز بودجه به مجلس آمده است و می ترسم که اگر جلسه غیرعلنی برای بررسی بودجه سال آینده برگزار نشود، دلار به بالای ۲۰ هزار تومان هم برسد.

وی ادامه داد: آمریکا زمان زیادی است که علیه ما در حال جنگ است و بنده ۱۶ کریسمس را در آمریکا بوده ام اما ترامپ این روزها برای تعطیلات به همراه همسرش به اروپا و عراق رفته است تا بگوید من برای سربازان ارزش قائلم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۴۰
دیگه گریه هم جواب نمیده.
پاسخ ها
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
من معلم یا کارگر واقعا معیشت و منزلت معمولی ندارم و با این همه گرانی و....چکار کنم جز گریه بحال خودم و امثال خودم!!
سیدمحمد حاتمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فعلا که دوره قدرت امثال نوبخت و واعظی در دولت است تا 1400 که ببینیم چی میشه
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به من معلم ...کمک کنید!!!!!!!!!!!!!!!
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نماینده های عزیز ملیاردی خرج میکنن تا برن مجلس، (حتما وضع ملی شون خوبه دیگه) میشینن گریه میکنن؛ پس ما باید ناله بزنیم؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
در امریکا اختلاف برای تصویب بودجه منجر به تعطیلی دولت شده است. ولی ببینیم موضع مخالفان ترامپ و ترامپ در مورد بودجه چیست؟ در مورد مخالفان ترامپ در امریکا و طرح دیوار ان و بسته شدن بخشی از دولت امریکا. این دقیقا منطق برخی در کشورهای جهان سوم است که مدیران انها فوری برای رضایت مردم از طرحهای اساسی که در بلند مدت به مراتب به نفع مردم است دست می کشند ولی مدیرانی مانند ترامپ در کشورها پیشرفته از انتقاد عقب افتادن حقوق چند صد هزار نفر در کوتاه مدت در برابر سلب امنیت دهها میلیون نفر و یک ملت در بلند مدت تاثیری نمی گیرند. مانند همین صنعت خودرو سازی کشور تا هر کسی انتقاد می کند می گویند سرنوشت 100 هزار نفر کارگران و کارکنان و البته هزارن مدیر زاید و نجومی بگیر انها چه می شود ولی نمی گویند به سر یک ملت و هزینه های وحشتناک این صنعت ورشکسته که به ملت ایران تحمیل می شود و با ان می توان هر سال چند صد هزار فرصت شغلی سالم و بهینه بوجود اورد چه می اید. در مورد همین دیوار ترامپ می گه به خاطر نداشتن دیوار و مانع فیزیکی سالی 800 هزار نفر مهاجر غیر قانونی وارد امریکا می شه که بسیاری از انها جنایتکار یا قاچاقچی هستند و روزی 200 نفر در امریکا به خاطر اعتیاد که 99 درصد مواد مخدر ان از مرز جنوبی می اید کشته می شوند و دولت فدرال سالی 285 میلیارد دلار خرج این سیل مهاجر و مواد مخدر غیر قانونی می کند ولی دمکراتها به خاطر فقط رقابت حزبی حاضر نیستند 5 میلیارد دلار هزینه این دیوار را بدهند که در صورت احداث کامل میزان صرفه جویی اقتصادی ناشی از کاهش بودجه برای این سیل مهاجران غیر قانونی ظرف چند روز به خزانه بر می گردد و همچنین تمام فرماندهان مرز مکزیک تایید می کنند که در مناطقی که دیوار وجود دارد میزان قاچاق انسان و مواد مخدر بیش از 90 درصد کمتر از جاهایی است که دیوار فیزیکی وجود ندارد و هیچ چیزی بهتر از یک مانع فیزیکی جواب نمی دهد. فقط مرز ایران با پاکستان و افغانستان را مجسم کنید که ایا با دیوار مشکلات کمتر نبود؟!.
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به جاي گريه کردن اخطار دهيد که ديگر وقت لجبازي با دنيا نيست و بايستي به فکر حفظ کشور و مردم باشند . زنداني هاي غربي را آزاد کنيد.
ناشناس
| - |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دیر نیست که گدایان خیابان ها را پر کنند با این فاصله درآمدها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ما باید ثابت کنیم امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه اگر شما داری گریه میکنی که خلاف این میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سال بعد دلار رو 30 تومانه
اکبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
جمله تکان دهنده آخر: ترامپ این روزها برای تعطیلات به همراه همسرش به اروپا و عراق رفته است تا بگوید من برای سربازان ارزش قائلم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
لطفا ننه من غریبم بازی در نیارید
هپو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
راستش من از این آقا هیچ مقاله ای در نشریات علمی ندیدم و واقعا نمی دونم اینا چجوری دکتر می شن میان برای مردم تصمیم گیری میکنن.. اگر کسی مقاله ای یا اسمی از ایشون در داشنگاه نیویورک دید به منم هم بگه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اگر گریه کن بودی چراخ قبلا که بودجه شفاف نبود و به این فاجعه کشیده شدیم ،گریه نکردی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
من بجای ۳۹ هزار میلیارد تومان ۵۰ هزار میلیارد تومان به درامدتون اضافه می کنم بدون اینکه به مردم
.فشار بیاد
کافیه از هر چکی ۵ درصد مالیات بگیرید. اون بازاریهایی که از زیر مالیات در میرن همه می افتند توی تله..
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به جای گریه برای مردم کاری بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
باید رویه تعامل را پیش گرفت یادش به خیر زمان دکتر خاتمی چه آرامشی داشتیم واقعا از زندگی لذت می بردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
در آمریکا جلوی کاخ سفید برعلیه ترامپ رهبر کشور شون تظاهرات میکنند
سنگ بزرگ علامت نزدن یعنی واقعن در فوت پدرش اقا اشک نریخت اما واسه بودجه مملکت اشگ ریخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فقط تیتر رو نخون
گزارش رو کامل بخون، بیا اینجا ببینم چقدر گریه میکنی
کلا فکر کنم مخاطبای تابناک یه دفعه هم یه گزارش رو کامل نمیخونن، فقط میان یه نظری بدن و برن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چرا مرغ از 9 هزار تومن شد 14 هزار تومن. چون دولت صادرات مرغ را ازاد کرد. چرا دولت صادرات مرغ را ازاد کرد وقتی مطمئن بود به گرانی مرغ منجر می شود و حالا با وجود توزیع مرغ یخ زده برا کنترل قیمت باز حاضر نیست که صادرات مرغ را ممنوع کند؟ چون نیاز به اسکناس دلار و دینار دارد . بزرگترین بازار صادرات ایران عراق و افغانستان است. از طرفی تحریم باعث شده دولت غیر از غذا و دارو نتواند کالا یا اسکناس خارجی در برابر نفت صادراتی تحویل بگیرد. پس باید مرغ و هر چیزی که امکان صادارت دارد ازاد کرد تا ان عراقی از مرز با ماشین بیاید و تا سقف ماشین خود هر روز مرغ را در بازار ایران بخر و به عراق ببرد و در برابر ان اسکناس دلار بدهد و چون ایران محدودیتی براب تبدیل نفتش به دان مرغ ندارد ایران ان دان مرغ را به قیمت بسیار بیشتر مثلا از هند وارد کند و با خرج بیشتر به مرغ تبدیل کند و ان را به کشور همسایه زیر قیمت جهانی بدهد تا اسکناس دلار برای تزریق به بازار بیابد تا امروز را به فردا برساند. به نظر شما این گریه ندارد؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برای نوشتن بودجه شفاف نیاز به شفافیت مدیران دولتی و همچنین نیاز به شجاعت روبرو شدن با واقعیت دارد. در مورد اول که همه می دانیم خیلی راه هست تا مدیری واقعا شفاف باشد. در مورد دوم هم همه می دانیم که امکان ندارد ایران بتواند 1.7 میلیون بشکه در روز نفت و انهم به قیمت 54 دلار به فروش برساند. در واقع این بودجه سال اینده نیست. این حداقل ارقامی است که دولتیها دارند برای مسئولان کشور فریاد می زنند که کمتر از این امکان اداره کشور وجود ندارد. صادرات نفت ایران از مهرماه به 700 هزار بشکه کاهش یافته که بهمراه کاهش قیمت بین المللی نفت و تخفیف ایران به خریداران و هزینه حمل و بیمه و کارمزد و مالیات تبدیل دلار نفتی به پولهای کم ارزش این کشورها و هزینه بانکی ان کشورها که به ایران تحمیل می کنند و از همه مهمتر اجبار ایران به خرید از شرکتها و بازار داخلی این کشورها که دست کم 20 درصد به ایران گرانتر خواهند فروخت چون می دانند ایران راه دیگری نداره و ... شاید قدرت خرید پول این صادرات برای ایران کمتر از 400 هزار بشکه باشد. البته برای مثلا هند عالی است. هند الان بنابر معافیت دریافتی از امریکا فقط 300 هزار بشکه از ایران نفت وارد می کند که اگر تحریم ایران نبود بابت این نفت باید حداقل با قیمت نفت 50 دلار هم ماهی 500 میلیون دلار هزینه می کرد ولی حالا خیلی به ایران کالا بدهد ارزشی بیش از 200 میلیون دلار نخواهد داشت. یعنی 300 میلیون دلار در ماه به نفع هند. به اضافه اینکه برای اینکه خواست امریکا را هم اجرا کند قطعا از امریکا و عربستان و امارات و... امتیازات و تخفیفاتی بالای 300 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. یعنی هیچ معامله ای برای چین و هند و ترکیه از این بهتر امکان ندارد و البته هیچ معامله ای از این بدتر برای ملت ایران هم امکان ندارد.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ناشناس|United States|۱۲:۵۰@
درود بر تو. جزء نادر کامنتهای با حساب و کتاب بود
معلومه خیلی ادم دل رحمی هستی که برای پدرت گریه نکردی اما واسه مردم کریه میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دل رحمه ولی حیفه این جناب . ایران که علمی مدیریت نمیشه که بترسیم .یادمه آقایان اساتید اقتصاد و برنامه ریزی دانشگاه تهران تابستون همین امسال گفتند بمرور که 13 آبان برسه دلار شده 30 الی 40 هزار تومن .دیدید چطور با بالا پایین کردن ارز توسط خود دولت بهران پشت سر گذاشته شد بدون نیاز به تئوریهای اقتصادی .دولت حتما یچیزی میدونه و بلده که این بودجه رو داده
مثل روز روشنه مشاوران و ... جناب شیخ حسن به دنبال افزایش بودجه دوستان خویش در دو سال باقیمانده هستند.
با وجود اعتماد و امید مردم در این دولت گرانی بیداد می کند و دولت گذارن خود را از سلامتی مردم بینوا هزینه می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اصلا به این دولت امید و اعتماد نیست واقعا این دولت تمام اقشار اعم از کاسب .تولید کننده فروشنده و حتی گدایان را هم بدبخت کرده . سال آینده مگر شهدا بدادمان برسند. این دولت مثل وزیر بهداشت هر چه زودتر بره بهتر است .چند ماهی شورای ریاست جمهوری تشکیل شود و بعد انشاالله یه رییس جمهور مردمی انتخاب کنیم .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مگه به دولت های دیگه امید داری؟
آقایان نماینده ملت لطفا لطفا خواهش میکنم اگر واقعا اینطور که می فرمائید بودجه مناسب دیده نشده است آنرا رد کنید
تو اگه دلت میسوخت تو ختم پدرت گریه میکردی برای پدرت گریه نکردی میخواهی باور کنیم برای ما گریه کنی
پاسخ ها
ترک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حسن خان ایشون نماینده شهر ماست {میانه}..فردی ساده و دوست داشتنی..تجصیل کرده امریکاست و پرفسور هستند..بقدری جرات و شهامت دارند که به تنهایی از حقوق همه ملت دفاع میکنند..ایا نماینده شهر شما هم اکنون در مجلس هستند؟پس چرا درکنار ایشان دیده نمیشوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
واقعا متاسفم برای افرادی چون تو که فرق آدم دلسوز و ناکارامد رو نمی دونی واقعا متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اصل مطلب رو داشته باشید دوست من!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
حسن آقا
پدر ایشان با احترام زندگی کردند ولی ما با بدبختی زندگی می کنیم
حالا تو بگو به حال کی باید گریه کرد
چقدر سنگ دل
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
در مثل مناقشهن یست منظور ایشان وضع خراب مملکت واوضاع افتضاح بودجه است شما به گریه برای پدرش چرا گیر دادی
16 کریسمس یعنی چی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یعنی 16 سال تحویل درشیطان بزرگ اقامت داشته که برای مردم عادی اخه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یعنی یک چیزمن درآری .شنیده بودیم شانزده بهارو....ولی این یکی خیلی بیمزه بود،
باسلام .چراباید غیرعلنی باشد مگرمردم نباید مطلع باشند که چه کسانی بودجه را میگیرند وکارشان چیست .غیرعلنی یعنی یواشکی بودجه به سمت جائی برود که مردم ندانند بگذارید ایشان تا پایان نمایندگیش .همانجا به ایستد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
حالا يه چيزي گفت، خودشو ناراحت نكن!!!
دوستان مافیای بودجه ... برید سخنرانی آشنا را بخوانید یا تماشا کنید. همین روابط.... و بودجه گرفتن برای این و آن است که دارد مملکت را به فنا می دهد. تقوای الهی پیشه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برخی به بهانه همین تقوای الهی و سایر مسایل مذهبی مملکت را به این روز انداختند..خواهشن دیگه حرف تقوی وغیزه را نزنید.
غلو می کنند مگر چه اتفاقی افتاده آقای آشنا هم بی جهت در مردم ایجاد توهم ونگرانی کرده اند وبه این صورت خواسته اند خودشان را مطرح نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برو بابا ؛ اگه یکی هم پیدا بشه حرف حق بزنه شماها فوراً جبهه میگیرد .
امان از سال نزدیک انتخابات و تبلیغات برای خدمت!!!! به مردم!!!!! ضمنا من در جستجوی اینترنت هیچ مقاله ای از ایشان در مورد برنامه ریزی ندیدم . .اگر کسی می تواند به من کمک کند ممنون می شوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مقاله : چطور جو روانی ایجاد کنیم تا قیمت ارز بالا برود
به جای گریه کردن ، تصویبش نکنید . مردم به گریه کردن نیازی ندارند . به مرد عمل نیاز دارند .خودشون به حد کافی به حال و روزشون گریه می کنند . مجلس بودجه را نصویب نکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دوست عزیز ایشون فراموش کرده که شرایط ما شرایط تحریمه و اگر دولت بخواهد مطابق درامدهاش بودجه بدهدهیچ افزایش حقوقی هیچ کمکی به اقشار اسیب پذیر نمی تونه بکنه ایشون در مقایسه های سالیانه اش یادش رفته دلار چقدر بوده و بعد از خروج امریکا چقدر شده نهایتا ما بهر حال مجبوریم کسری بودجه را در اواخر سال اینده از صندوق ذخیره برداریم مانمی توانیم وقتی کسب راکده بگوییم حتما
امالیات بدهید این کسانی که می گویند برجام بد بود کجا هستند جواب مردم را بدهند الان فقط یکی از ان خارج شده آیا ما در ان سال مذاکرات که حتی همین صدو بیست میلیارد را هم نداشتیم چاره ای جز ان داشتیم ؟!!
فكر كنم يك درصد بسيار بالا (جزو چند كشور اول دنيا) از بودجه سال 98، بودجه نظامي هست. كاش تعاملمون با دنيا طوري بود كه اين پول صرف عمران، آباداني، صنعت، بهداشت و آموزش مي شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نمی خواد فک کنی، رقم بودجه دفاعی مشخصه.
زحمت مقایسش با عربستان و ترکیه رو هم بکش. و البته آمریکا که دورتادور ما پایگاه داره.
تعامل ما با دنیا جور خاصی نیست، استعمارگر همیشه تاریخ به
حقوق ملت ها تجاوز کرده و امروز هم.
نکنه فک کردی از خودمون دفاع نکنیم امنیت و آبادانی و رفاه رو کادوپیچ تقدیممون می کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ساده لوح
دیگه بودجه ای نمونده ...
مردم هم عاقلتر و هم متشخص تر از اینی هستند که یه نماینده براشون گریه کنه
اگه راست میگه این نماینده صادق باشه و بگه برای خودش و مجلس گریه کرده، وقت عوامفریبی با این حرفا گذشته
مردم دیگه امیدی به این مجلس ندارند
الان هم دلار بیست تومان هست.منتهی به صورت دستوری روی 10 یا11 مانده .چون قیمت ها با یک مقایسه نسبت به قبل به دلار بیست تومانی نزدیکه.بنابراین آقای نماینده!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دلار بصورت انقباضی پایین نگه داشته شده باحتمال زیاد بعد از ۲۲ بهمن فنرش در میره.
اگر دکترا داشتی که نماینده مجلس نمیشدی؟!!!
این نماینده شجاع دومین بار است که برای احقاق حقوق همه ملت در صحن مجلس تحصن میکند.اهل هیچگونه زد و بند و رانت هم نیستند فردی متین و خاکی هستند .یک تنه به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشت مردم اعتراض کرده و متاسفانه تنها مانده و حامی ندارن...مابقی نمایندگان در کجا سیر میکنند؟ایا مابقی اقایون به سادگی و مبارزه ایشون برای احقاق حق ملت ریسه نمیرند؟مردم از نمایندگان شهرهاتون بپرسید پرفسور فرمند اگر بخاطر ملت تحصن کرده شما چرا همراهیش نمیکنید؟چرا این مرد رو تنها گذاشتید
امریکا چه کار میکرده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کریسمس رابوقلمون میخوردوگریه میکرد همین
اینها مقدمه چینی برای انتخابات 98 میباشد
تاریخ قضاوت خواهدکرد
کشورهایی که نفت ندارند با چی زنده اند؟
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بامسولیین
کارامد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
با کارو تلاش مردمشان ،اقتصاد خصوصی منطبق بر مکانیزم بازار ازاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
با توریست و شفافیت مالی و عدم دزدی و پارتی بازی و اختلاس و عدم اختصاص شغلها به فرزندان و دامادها
باید خون گریه کرد مقایسه کنید میزان افزایش را با میزان تورم متوجه خواهید شد که به اندازه امسال هم نمی شود کار کرد همینطور نسبت بودجه جاری به عمرانی را کجای این بودجه منطبق بر اقتصاد مقاومتی است از بهداشت و در مان کم کنید به بودجه های بی حساب و کتاب فرهنگی بیفزاید کسی هم جوابگو نباشد که چه می کنند
دوستان با این شرایط قیمت ارز بالا خواهد رفت مراقب باشید.قابل توجه سرمایه داران محترم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه عزیزم قیمت ارز جایی برای افزایش ندارد قیمت بنزین،گازئیل،برق و گاز بالا خواهد رفت
شما نگران نباش عزیز..
هرکس هم سال آینده اعتراض کرد حالش معلومه....
اقاي نوبخت همه رابهم ريخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ارث پدریشه
بنده به عنوان یک پزشک از سطح درآمد خود ناراضی ام. توی این شلوغی و ترافیک صبح زود ساعت 9 میرم مطب تا غروب. شاید 80 تا مریض رو معاینه کنم
با ویزیت ناچیز 50هزارتومنی مگه میشه یه ماشین معمولی مثل بنز اس 500خرید؟
پس ما دکترا دردمون رو به کی بگیم؟؟
پاسخ ها
فولادی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ایکاش واقعا رو حرفت باشی و قبول داشته باشی درامدت تو ایران کمه و از ایران بری.
اونوقت میفهمی که هیچ جا مثل ایران پزشکان پول مفت نمیگیرن و مردم از دست شماها راحت میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
دادا به اسمت نمیخوره دکتر باشی:)))))
وقتی اشک نماینده در میاد دیگه خود حدس بزن.؟!
وقتی اشک نماینده در میاد دیگه خود حدس بزن.؟!
حسن آقا دمت گرم با این کلید تدبیر و امیدت.خدا پدر احمدی نژادو بیامرزه.
پاسخ ها
برعکس
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اتفاقا برعکس،؟!
تمام مشکلات امروزه مردم ایران از بی خردی احمدی نژاد است، بگذریم که مردم دلخوشی از رئیس جمهوری فعلی هم ندارند.
ببینید اقای جهان ابادی نماینده مردم تربت جام در مجلس چه گفته است باید خون گریه کرد....
جهان آبادی با بیان این که در زمینه سیاست‌های خارجی هزینه‌های زائد زیادی وجود دارد تاکید کرد: اگرچه نفوذ و حضور ما در منطقه مهم است، اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن این است که بعضی اوقات ممکن است هزینه‌های زائد ما را در خیابان‌های تهران زمین گیر کند.
باید هم گریه کرد ماها بیکارحتی پول حق بیمه وآینده رو نداریم بدیم ولی برای روحانیون غیرشاغل دولت حق بیمه میپردازه
ما مدتهاست برای غریبی وطنمان گریه میکنیم
کسی که درختم پدرش گریه نکند وآن راباافتخارهم اعلام کند معلوم است که یک جای کارش ایراد دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ایشون دارن شدت ناراحتی رو عنوان میکنن نه اینکه واقعا" گریه نکرده باشن دوست بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چرا گیر دادید به ختم پدرش .یه می بینی راست میگه چون ممکنه پدر فوت نکرده باشه. یا معلوم پدر داره یا نه از پرورشگاه بزرگ شده باشه . یه حرفی زده. سیاسی نبوده . دلسوزی بوده ولش کنید.الف
مسولین در تمامی ابفاد آن باید پاسخگو و هدایت گر باشد. بهتر است انتخابات مجلس و دولت را تعطیل کنیم .
خرج اضافی است
بودجه این جور هم که ایشان فرموده اند نیست
گرچه ایشان لقمه را از گوشه لپشان بیرون آورده اند که : دلار بشود 20 هزار تومان !
اما واقعیت این است که قیمت دلار به پارامترهای دیگری بستگی دارد. مهم ترین آن در شرایط فعلی تصویب لوایح پالرمو و سی اف تی و ایفای تعهد از جانب اروپا است
اگر این اتفاقات بیفتد بودجه بد نیست
اگر نه! پدر جد بودجه نویس ها هم کار خاصی از دستش برنخواهد آمد
چون شرایط اقتصادی ثبات نخواهد داشت. این آقای نماینده در هر حال خیلی سیاه بین هستند
دولت گفت که به زوربودجه میگیرن ماهم زورمون بهشون نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
منظورش به امثال وزارت بهداشت و درمان و سایر وزراتخانه ها نبود، .
اقای واعظی بعنوان معاون وزیر در وزارت خارجه در زمان آقای ولایتی موفق نبود.
حالا چطور شده حرف اول و اخر را ایشان می زند. خوب است که تاریخ را فراموش نکنیم.
مردمي كه ديدند دولت يازدهم كم كار وبي مديريت و اشراف بود باز به راي دادند و مردمي كه شعار مي دادند شما هواي ما را نداري ما هواي شما را داريم بايد به اينها گريه كرد
مگه كسي انتظار غير از اين هم داره كه روز به روز شرايط بهتر بشه
مردم دیگه جایی برای تورم وفشار ندارند
چهل سال مرگ بر آمریکا نگفتیم که حالا بشینین به حال ما گریه کنین!!!! حتما باید یه کاری بهتر از گریه کردن از دستتون بربیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
شعار مرگ بر امریکا یه شعار ملیست ربطی به بی مدیریت دولت نداره .
خدایا ما مردم مظلوم را از دست نوبخت نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چرا نوبخت من نمی دانم کجا وضع بهتر شده که روحانی در جلسه هیات وزیران گفت وضع خوب شده
خلایق هر چه لایق .
اگر حقوق ده تا وزیر و مسئول را کم کنند میلیونها شغل ایجاد میشه و مملکت اباد میشه و ...
میکفتن تحریمها اثری نداره
با نام خدا .

با سلام .

تجربه ثابت کرده است که تا حالا اینهمه قانون و لایحه تصویب شده چرا اقتصاد ایران شکست خورده است ؟

این نشان دهنده ی این است که مجلس هم قادر نیست اوضاع اقتصادی کشور را تحت کنترل داشته باشد ، یعنی با

این قانون وضع کردن های بر پایه ی آزمایش و خطا ........این که مملکت داری نیست .

کار اقتصادی را باید اقتصاد دانان بر عهده بگیرند و کار سیاست را سیاستمداران .......

میلیاردها تومان صرف حقوق به نمایندگان مجلس و آن ساختمان چند صد میلیاردی که تاثیری در اوضاع مملکت داری .........

اگر در خانه کس است - یک حرف بس است .

چطور اقتصاد آلمان موفق است - اقتصاد انگلستان موفق است - اقتصاد چین موفق است - اقتصاد ترکیه موفق است

ولیکن اقتصاد ایران رو به افول ، چرا ؟ ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
احسنت. گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برای این موفقند چون برنامه اقتصادی که تصویب میشه با رفتن دولتها کنار گزاشته نمیشه اینجا هر دولتی برنامه اقتصادی خودشو داره همه کوتاه مدت و باری به هر جهت
آخي جگرم کباب شدواسه اين عزيز شماهااگه يه کمي کارامد باشید نمیخواد گريه کنيين اونوقت همه باهم ميخنديم
کشورهایی که نفت ندارند با مدیران کارامد و مردم پرکار سر پا هستند. ما هم مدیران ناکارامد داریم و هم مردم کم کار. در ژاپن هر ساله تعداد زیادی از مردم به خاطر شدت کار جان خود را از دست می دهند و ما هم از روز شنبه که سرکار می رویم فکر تعطیلی پنجشنبه و جمعه هستیم نه به قانون پایبندیم و نه نظم وانضباط و نه حقوق شهروندی.
راستی ؟!!!!!!!!!






گریه نکردی ؟!!!!!!!!!!
این لایحه تورم رو به فلک میرسونه ؟! نگاهی به صف های گوشت یارانه ای کنید بعد بفهمید چه بر سر ملت اورده اید؟! فعلا تا بهمن ماه از تمام ابزارها برای کنترل ارز بکار برده اند ولی استرس در رفتار و گفتار همتی کاملا مشهود است که از چه راهی داره قیمت سازی میکنه .
چرا گریه کردی امثال شما رو انتخاب کردیم که در مورد بودجه نظر بدید و موافقت یا مخالفت کنید
بدون شرح:
من دکترای برنامه ریزی از دانشگاه "های" آمریکا دارم و می دانم این بودجه چه بر سر این ملت خواهد آورد
از جنجال های سیاسی و حزبی چیزی سر در نمیارم.تنها چیزی که این وسط کاملا بهش اعتقاد دارم و فهمیدم اینه که همه جوره تباه شدم.همین.
خدایا چی شد که اینجوری شد!!!
چرا گریه می کند ،مجلس بودجه تصحیح کند و از تصویب بودجه سازمان ها،نهادها و موسسات غیر ضروری خودداری کند تا صداقت در کلام مصداق پیدا کند
عزیزم قیمت دلار به نسبت ورود دلار به خروج ان و حجم نقدینگی ازاد بستگی دارد و نه چیز دیگر و اگر همین امروز دولت چاپ پول بی پشتوانه را متوقف کند تا 20 سال دیگر هم نرخ ارز بالا نخواهد رفت حتی با تحریم همانطور که در عراق و سوریه نرفته چاره عدم چاپ پول هم یک پکیج در کوتاه مدت دردناک ولی در دراز مدت شفا بخش است عدم افزایش سطح دستمزدها،10 سال افزایش سن بازنشستگی برای جلوگیری از ورشکستگی صندوق ها،تعطیل کردن یا اصلاح ساختار شرکت های ناکارامد دولتی و خصولتی و خصوصی کردن انها ولو انکه مجانی به اهلش واگزار شوند که البته علت زیان دهی بخش بزرگی از انها قیمت گزاری دستوری دولت روی خدمات انهاست.حذف 80 درصد یارانه های کلان 900 دهزار میلیارد تومانی که دولت پرداخت می کند و عمدتا رانتی و نا کارامد است و در اخر ملی کردن موقت همه بانک ها و ادغام انها و کاهش سود بانکی تا حد 2 درصد می باشد بعد این کارها رشد نقدینگی به زیر 3 درصد و تورم به حدود 1 درصد می رسد پس فضا برای تولید و کارهای مولد مساعد می شود و نرخ ارز هم برای همیشه تثبیت می شود.هر نوع بهبود معیشت مردم هم در گرو افزایش تولید ملی کشور خواهد بود و نه چاپ پول
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
صحیحترین و اصولیترین نظری که خوندم همینه. فقط اینکه انجام این کارها بدون اصلاح سیاستهای داخلی و روابط بین الملل، فایده ندارد
درآمد نفت رو دقیقا درست نوشتند چون دلار دولتی دقیقا همون دلار واقعیه و هیچ دلار 4200 تومانی و 8 هزار تومانی برای ملت ایران خرج نشده و نمی شه و اگه حساب کاب کنید با دلار 12 تومانی در بهترین حالت می بینید که با درآمد نفتی سال آینده مطابقت داره عزیزان
اگه بگم یه روزی حسرت بدبختیهای امروزمان را خواهیم خورد، آیا قبول دارید که این گونه است؟؟
روحانی مچکرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررریم
چه میکنه و چه خواهد کرد این روحانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد نمودن که.
دو روز دیگه جناب روحانی میان تلویزیون و انقدررررررررررر زیبا و جالب و همه فهم و از روی آماررررررررررررررررررررررررررر دقیق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وضعیت همه چیز رو نشون میدن که چقدررررررررر عالیه و چقدرررررررررررررررررررررر پیشرفت کردیم و آمارهای بهبود زندگی روی کاغذ رو به 90 درجه و بینهایت نزدیک فرمودن.....فقط نیم درجه با 90 درجه فاصله مونده!!!
من که عاشق این آمارهای ((( اولین ها ))) تو تلویزیون بین سریال عمارت شدم.......
آمارها و وضعیت ما رو با سالها پیش مقایسه میکنن و بهش افتخار میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( تازه اونم زیاد مستند نیست)
کشورهای دیگه ماهیانه و سالیانه آمار میدن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
به خدا این برنامه اولین ها اعصابم رو خرد کرده !!!

خنده دارترین قسمتش ؛ افزایش سن امیدواری به زندگی در ایرانه
با کسر بودجه گریه آور سال بعد لایحه حذف 4 صفر پول را هم داده اند که به سرعت عملی شود.
وقتی یک شبه و در ابتدای سال1397 این دولت دلار را به 4200 تومان و سپس در انتها ی سال 1397 به ارز نیمایی 8000 تومانی تبدیل کرد ؛ یک جمله و آن این است ؛ انتظار فرج از نیمه خرداد 1398 کشم بدرود
شما که میگفتید تحریمها کاغذپاره وبی اثره. شما میگفتید تحریم باعث میشه ما رشد کنیم وضعمان بهترمیشه.چی شده حالا گریه میکنید.
با سلام با کاهش بودجه شاهدیم که دولت ارزاق عمومی و مایحتاج مردم را صادر کرده و از این طریق ارز وارد می کند اگر همین روال ئر سال اینده ادامه یابد بشاهد افزایش نابسامان ارزاق عمومی خواهیم شد
تا وقتی نوبخت کنار نره صدتا وزیرم عوض بشه فایده نداره مشکل ریشه ای نوبخت و واعظی شیخ حسن هستن
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
خدا عمرت بده کاملا موافقم
00
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
چرا ؟؟؟؟؟ حتما بخاطراینکه لیست تمامی ارگانهای که از دولت بوجه میگرن وبه هیچ احدو ناسی جوابگو نیستن را منتشر کرده
چرا آستان قدس مالیات نمیده این مساله باعث میشه شرکتهای زیر نظرش رقابت را به راحتی از رقبا ببرن چون هزینه تمام شده شون پایینه و لذا شرکتهای رقیب را داره ورشکسته میکنه
نظرات رضاکاملاصحیح است ومیبایست اخذمالیات ازسرمایه داران وحسابهای نقدینگی انباشته شده سپرده گذاران بانکی وپیاده سازی دولت الکترونیک درکلیه وزارتخانه هاوادارات اقتصادی وپولسازاضافه نمود.
بنده شانزده کریسمس رادرآمریکابودم یعنی چه ؟یعنی شماشانزده سال کریسمسهامیرفتی آمریکاچه کنی؟؟یامنظورت آنستکه شانزده سال آمریکابودی؟؟جمله من درآوردی وبسیارنامٔانوس ،شنیده بودیم شانزده بهارمثلاولی شانزده کریسمس؟شایدهم میخواهیدبگوئید که ؟؟؟؟درهرحال درصحبت کردن بایستی حتی المقدورازجملات عجیب وغریب استفاده نکردچون کلام ماشخصیتمان رامیرساند،وچراگریه بامنطق وبرهان اگرخطائی میبینیدبحث ومبارزه کنیددرست است که عده ای یانمیفهمندیانمیخواهندبفهمندشمابجای افتخاربه کریسمسهاآمریکابودن وغصه خوردن تلاش کن کاری کنی ،موفق باشید.
سال 12ماه که مصیبت هست دیگر نیازی به گریه جنابعالی نیست
سلام
اشک تمساح نیس و واقعیه از ته دل!در بطن کاره و میدونه ک اوضاع مملکت چه خبره !ولی سوال اینه ک برفرضی گریه شما تاثیر گذار بود و بودجه رو تغییراتی ایجاد کردند اما آیا با ارقام بازی کردن مشکلات رو حل میکنه؟درآمد کشور از ارز و صادرات هر روز ک داریم میریم جلو ضعیفتر میشه و سال بعد ک در حد صفر!
نماینده مردم عزیز وقتی درآمد ارزی و واردات نیس چطور میخوای حال مردم رو کاری کنی ک خوب بشه!!
دسته جمعی هم گریه کنید تا 4تا آدم اقتصادی و کاربلد نیاد سرکار ،کار درست نخواهد شد!!!
من خودم ب شخصه اگه تو اقتصاد کشور دست بالا در راس کار بودم با علم ب اینکه باید چشم ببندم خیلی اختلاسها بااینحال در وضع موجود اوضاع رو خیلی بهتر از این برای مردم میکردم .
فقط خدا کنه یه تیم اقتصادی حرفه ای بیاد رو کار
وگرنه سال بعد اشک از چشم خیلیها سرازیر میشه!
بیشتر جوانان بیکار و بی پول هستن و چیزی برای از دست دادن ندارن
بنده ۱۶ کریسمس را در آمریکا بوده ام
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند !
ما کارمندان و معلمان و کارگران سال هاست که گریه مان درآمده ، کو گوش شنوا ، همشان دنبال منافع باندی و جناحی خودشان هستند و این وسط مردم هیچ؟؟؟؟
کسی بودجه سال آینده و موارد تخصیصی رو خونده ؟ شاید راست میگه بنده خدا
تفاوت قیمت های امسال و پارسال مثل تفاوت قیمت های بعد از انقلاب و قبل از انقلابه !!!!!!!
اون هایی باید گریه کنند که با خنده به روحانی تا 1400 رای دادند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار