بازدید 8687
۵

یارانه ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج کشور حذف نشده

کد خبر: ۸۶۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 05 January 2019

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه طبق شواهد یارانه ۶ میلیون ایرانی خارج‌نشین حذف نشده است گفت: شفاف‌سازی ادعای دولت مبنی بر حذف یارانه این افراد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با بررسی‌ گزارشات مرکز آمار ایران و طبق شواهد به‌دست آمده توسط کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حدود 6 میلیون نفر ایرانی مقیم خارج کشور خلاف ادعای دولت هنوز یارانه‌ نقدی دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از روند اجرای مأموریت محوله مجلس به این کمیته سخن گفت و عنوان کرد: گزارشات و مستندات به دست آمده این هیئت طبقه‌بندی شده‌اند و می‌توان گفت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تقریباً در حال به پایان رسیدن است.

کوچکی‌نژاد در مورد موضوع ایرانیان مقیم خارج از کشوری که هنوز یارانه نقدی دریافت می‌کنند نیز تصریح کرد: بر اساس آمار کسب شده از مرکز آمار ایران، وزارت امور خارجه‌ و دستگاه‌های مربوطه تقریباً 6 میلیون ایرانی در خارج کشور ساکن هستند که به عقیده ما هنوز یارانه دریافت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس به اظهارات دولت در مورد قطع یارانه‌ نقدی افراد و دهک‌های پردرآمد اشاره کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم صحبت‌های دولت مبنی بر حذف یارانه افراد پردرآمد و ایرانیان خارج‌نشین را قبول کنیم مجموع افرادی که یارانه آنان قطع شده باید به حدود 10 میلیون نفر برسد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت یارانه‌ نقدی به 78 میلیون ایرانی خبر داد و افزود: دولت به غیر از ایرانیان مقیم خارج کشور از حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه نیز سخن می‌گوید در حالی‌که این آمارها با کد جمعیتی حدود 82 میلیون نفری کشور مطابقت ندارد.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت در مسیر حذف یارانه دهک‌های بالا قانون را اجرایی نکرده است اظهار داشت: شاهد این مدعا آمارهای ارائه شده‌ای است که هیچ تناسبی با هم ندارند و بر فرض درست بودن نیز جمعیت کشور باید بالای 90 میلیون نفر باشد.

وی بررسی دقیق فرآیند پرداخت یارانه‌های نقدی و شفاف شدن تعداد دقیق افرادی که یارانه آنان در داخل یا خارج کشور حذف شده است را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مسئله را برای شفاف شدن ابهامات مطروحه به طور جدی دنبال می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵
یارانه من بازنشسته فرهنگی 4 سال است قطع شده است .و کسی هم جوابگو نیست .
اونوقت یارانه من که ۵ ساله بیکارم قطع شده !
ولی یارانه من حقوق بگیر تامین اجتماعی قطع شده.
این ها را می دهند و هیچ کنترلی نیست.....
انوقت پدر من بازنشسته ارتش است (البته راننده تریلی تانک بر و سنگین)و 3 ساله قطع شده است و یارانه نمی گیره...............
واقعا عدالت اجتماعی را دیدیم!!!!!!!!!!!
شمالطف کردیدیارانه افراد ریالی بگیر در داخل کشور حذف کردید وافراددلار بگیر خارج پابرجا است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان