بازدید 4360

وزیر بهداشت از دوشنبه به وزارتخانه نرفته است

کد خبر: ۸۶۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 02 January 2019

حریرچی گفت: دکتر هاشمی چهارشنبه گذشته استعفای خود را تقدیم کرده و اطلاع‌رسانی درباره استعفا بر عهده ستاد دولت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه حالا خورشید اظهار کرد: وزارت بهداشت قصد ندارد با اعداد و ارقام بازی کند و در این شرایط مردم به آرامش و امید نیاز دارند.

وی گفت: ماده ۴۶ و تبصره ۱۴ امسال ۹۸ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها پول دارد و برای سال بعد لایحه ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است که ده درصد آن ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این مبلغ هیچ وقت کامل تخصیص نیافته است.

حریرچی با بیان اینکه در کشور تورمی هستیم و رشد ما برابر بودجه عمومی دولت بوده و در سال ۹۱ که به بهداشت و درمان ظلم شده سهم ما ۶.۱ از بودجه عمومی و امسال ۶.۸ درصد از بودجه دولت بوده است، تصریح کرد: سهم وزارت بهداشت نسبت به سال قبل ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: می‌گویند افزایش بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۱ درصد است، اما از نظر وزارت بهداشت افزایش بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۳ درصد است.
وزیر بهداشت چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را تقدیم کرده است

حریرچی با اشاره به اینکه مجلس سال گذشته سه بیماری به هفت بیماری خاص تبدیل کرد و ریالی به بودجه وزارت بهداشت اضافه نشد، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با هماهنگی مجلس بیشترین حمایت‌ها از وزارت بهداشت انجام شد و توانستیم طرح تحول سلامت را اجرا کنیم، اما مطالبه ما اجرای قانون و دریافت حق سلامت مردم است.

وی افزود: یکی از این موارد دریافت ده درصد هدفمندی یارانه‌ها است که از سال اول یک درصد ارزش افزوده نیز به میزان کافی تخصیص نیافت؛ ادعا نداریم شاگرد اول دولت هستیم، اما حداقل مثل شاگرد آخر برخورد نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه دو ماه است مقام معظم رهبری دستور دادند ۵۰۰ میلیون یورو داده شود که هنوز انجام نشده است، گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا آن‌چه رئیس دولت و سازمان برنامه و بودجه تایید کردند را به خوبی پیش ببریم و کام مردم شیرین‌تر شود.

حریرچی بااشاره به اینکه به نظر اکثر وزرا طرح تحول سلامت بزرگ‌ترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار کرد: دکتر هاشمی چهارشنبه گذشته استعفای خود را تقدیم کرده و دوشنبه با معاونین جلسه داشتند و اطلاع رسانی درباره استعفا بر عهده ستاد دولت است و ما در این رابطه اظهار نظر نمی‌کنیم؛ وزیر بهداشت از روز دوشنبه به وزارت بهداشت نیامده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر