بازدید 3622

هندوراس سفارتخانه خود را به قدس منتقل می‌کند

کد خبر: ۸۶۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹ 02 January 2019

درپی دیدار رئیس‌جمهور هندوراس با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برزیل، دولت این کشور توافق کرد که سفارتخانه خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

به گزارش فارس، منابع مطلع خبر می‌دهند که دولت هندوراس موافقت کرده که سفارتخانه خود در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» می‌گوید که این توافق در جریان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «خوان اورلاندو» رئیس‌جمهور هندوراس در حاشیه مراسمی در برزیل حاصل شده است.

بر این اساس، هندوراس به شرطی حاضر شده سفارتخانه خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند که رژیم صهیونیستی نیز ظرف دو ماه آینده سفارتخانه‌ای در «تگوسیگالپا» پایتخت این کشور تاسیس کند.

به نوشته وبگاه شبکه «آی24 نیوز» نتانیاهو و ارولاندو شامگاه سه‌شنبه در دیدار سه‌جانبه‌ای به همراه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور برزیل، به گفت‌وگو درباره موضوع سفارتخانه نشستند.

پیش از این نیز نتانیاهو ادعا کرده بود که «جیر بولسونارو» رئیس‌جمهور منتخب برزیل به او اطمینان داده که پس از مراسم تحلیف و در دست گرفتن زمام امور، مقدمات انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی را فراهم کند. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور منتخب برزیل چند ماه پیش گفته بود تصمیم دارد به تقلید از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. او اندکی بعد از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و گفت: «هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.»

تولیدکنندگان گوشت در برزیل که بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند نگران هستند انتقال سفارت می‌تواند بر صادرات این محصول به سایر کشورها تأثیر داشته باشد.

تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شده؛ آذرماه سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت این اقدام به تصویب رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار