بازدید 15990
سخنان فرمانده اطلاعات ارتش اسرائیل در تلاویو؛

مقدمه‌چینی اسرائیل برای فشار بر ایران از مسیر عراق / تخمین اسرائیل از احتمال درگیری با حزب‌الله

روز دوشنبه، فرمانده اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اعلام کرد، ایران می‌تواند از نفوذ رو به رشد خود در عراق برای تبدیل کردن این کشور به یک سکوی پرش برای حمله به اسرائیل استفاده کند.هایمان پیش‌بینی کرده که سال 2019 «تغییر قابل‌توجهی» را برای سوریه به ارمغان می‌آورد، جایی که اسد با کمک روسیه، ایران و نیروهای حزب‌الله لبنان، شورشیان داخلی را به عقب رانده و ترامپ هم در این ماه دستور خروج نیروهای ایالات‌متحده از سوریه را صادر کرده است.
کد خبر: ۸۶۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 01 January 2019

روز دوشنبه، فرمانده اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اعلام کرد، ایران می‌تواند از نفوذ رو به رشد خود در عراق برای تبدیل کردن این کشور به یک سکوی پرش برای حمله به اسرائیل استفاده کند.

اسرائیل، گسترش نفوذ تهران در منطقه را تهدید رو به رشدی می‌بیند و شماری از حملات هوایی را در سوریه که درگیر جنگ داخلی است، در راستای مقابله با تحرکات مشکوک نظامی در راستای تجهیز و تسلیح نیروهای وابسته به ایران ـ که از دمشق حمایت می‌کنند ـ انجام داده است.

عراق که مرز مشترکی با اسرائیل ندارد، عملاً یکی از دشمنان اسرائیل است، اما آخرین بار در جنگ خلیج‌فارس در سال 1991 تهدیدی آشکار علیه اسرائیل داشته است. از زمانی که در حمله تحت رهبری ایالات‌متحده در سال 2003، صدام حسین، یکی از مسلمانان اهل سنت را از حکومت در عراق ساقط کرد، اسرائیل همواره نگران آن بوده که اکثریت شیعه عراق می‌تواند به سمت ایران متمایل شود.

تامیر هایمان، فرمانده رسته اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، در یک کنفرانس در تل‌آویو گفت: عراق تحت نفوذ رو به گسترش (واحد عملیات خارجی سپاه پاسداران ایران) نیروی قدس و ایران است.

مقدمه‌چینی اسرائیل برای فشار بر ایران از مسیر عراق / تخمین اسرائیل از احتمال درگیری با حزب‌الله

هایمان گفته: با توجه به اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده دغدغه‌های خود را از منطقه بریده، ممکن است ایرانی‌ها عراق را به‌عنوان یک صحنه راحت برای سنگرسازی، همانند آنچه در سوریه انجام دادند، ببینند و از آن به‌عنوان یک پلت فرم برای تقویت قوا استفاده کنند که می‌تواند تهدیدی برای اسرائیل باشد.

روز یکشنبه نخست‌وزیر عراق گفت، مقامات امنیتی از بغداد با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و در خصوص نقش پررنگ‌تر عراق در مبارزه با ستیزه جویان داعش رایزنی کرده‌اند.

رویترز در ماه اوت گزارش داد که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به متحدان شیعه در عراق منتقل کرده، حال آن که بغداد این گزارش‌ها را رد کرده است.

یک هفته بعد، اسرائیل اعلام کرد، ممکن است به این سایت‌ها در عراق حمله کرده و به‌طور مؤثر مبارزه‌ای که اکنون در سوریه علیه ایران صورت می‌دهد را به عراق گسترش دهد.

هایمان پیش‌بینی کرده که سال 2019 «تغییر قابل‌توجهی» را برای سوریه به ارمغان می‌آورد، جایی که اسد با کمک روسیه، ایران و نیروهای حزب‌الله لبنان، شورشیان داخلی را به عقب رانده و ترامپ هم در این ماه دستور خروج نیروهای ایالات‌متحده از سوریه را صادر کرده است.

این حضور نظامی ایران، به همراه بازگشت سوریه به ثبات داخلی زیر چتر روسیه، موضوعی است که ما دقیق آن را رصد می‌کنیم.

اسرائیل همچنین از زمان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای سال 2015 در ماه می و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی، فعالیت‌های ایران را زیر نظر داشته است. هایمان گفته: ما بر این باوریم که ایران تلاش خواهد کرد تا در توافق هسته‌ای بماند، ولی هر کاری برای یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا خواهد کرد.

هایمان گفت: تنها شانس باعث جلوگیری از گسترش خشونت در لبنان با حزب‌الله و در نوار غزه با حماس بود.

بر اساس گفته‌های رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل، اسرائیل معتقد است، دو گروه حماس و فتح در حال حاضر خواهان جنگ نیستند، ولی این وضعیت بی‌ثبات است.

وی گفت: برای بیشتر دشمنان اصلی ما، جنگ در مجموع در تقابل با منافع اساسی امنیت ملی آن‌هاست، اما درعین‌حال احتمال افزایش تشدید خشونت و بدتر شدن جنگ نیز افزایش می‌یابد.

در اوایل ماه جاری، اسرائیل عملیات Northern Shield را آغاز کرد، که تلاشی برای پیدا کردن و تخریب تونل‌هایی که ارتش اسرائیل می‌گوید، حزب‌الله از دل لبنان به شمال اسرائیل زده بود. این تلاش باعث شد تا نگرانی‌هایی از افزایش خشونت بین گروه حزب‌الله و اسرائیل شد، چون سربازان ارتش اسرائیل مستقیم در مرز مورد اختلاف فعالیت می‌کردند؛ یعنی جایی که تصادف یا سوءتفاهم می‌تواند از به ‌سرعت از کنترل خارج شود.

هایمان بیان کرده: هدف این عملیات، تخریب تونل‌های حمله حزب‌الله نبود. این عملیاتی است که هدف اصلی آن حمله به برنامه اصلی تهاجمی حزب‌الله است که تحت آن می‌تواند مناطق را در امتداد مرز شمالی تسخیر کند.

وی افزود: جنبه تخریب تونل در این استراتژی مرکزی، مهم و قاطع بود، اما کل طرح نبود.
حزب‌الله در طول سال‌ها حفر گذرگاه‌های زیرزمینی مخفیانه فعالیت‌های تونلی خود را مخفی نگه داشته و معتقد است که داشتن این توانایی برای انجام یک حمله غافلگیرانه، ممکن است این گروه شیعه را به راه‌اندازی جنگ علیه اسرائیل تشویق کند.

وی گفت: این واقعیت که حزب‌الله این کارت را در آستین خود داشت، می‌توانست یک فرآیند تصمیم‌گیری غیرمسئولانه را منجر شود که موجب صدمه جدی به اسرائیل شود.

با این ‌حال، هایمان تأکید کرده، او اعتقاد ندارد که حزب‌الله با توجه به وضعیت سیاسی پیچیده این گروه در لبنان و کاهش حمایت مالی از سمت حامی خود یعنی ایران، مایل باشد که در آینده نزدیک جنگ را آغاز کند.

او گفته: اما این گروه ممکن است در نحوه پاسخ به یکی از حملات ما، محاسبه اشتباهی کند که منجر به اقدامات تلافی جویانه و قابل‌توجهی از جانب ارتش اسرائیل شده و به‌طور بالقوه تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۱
بالاخره شروع شد؟!

روز واقعه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کدام واقعه!
عقب نشینی ها!
سیاست هم نا شفاف شده است!
مثل همیشه ( جنگهای قبلی غرب علیه عراق ) دو سه تا کارشناس به تلویزیون میارن و چند تاکتیک را شرح میدن و در آخر میگن مقصر ما نبودیم. به ما اطلاعات غلط داده بودن.

این را گفتیم که یادتان نرود اسراییل تنها نیست و در شوراندن عراق علیه ایران میتواند دست به هر کاری بزند حتی متحد شدن با اعراب و سوریه و ...
مسئولان بیدار شوید
برجام را بیخیال شوید. FATF ردگم کنی است. تیم برجام بازان کشور را به خطرناکترین نقطه پرتگاه برده اند.
اسراییل خواب و خیالاتی در سر دارد
از مردم خیلی فاصله گرفته اید. مراقب باشید.
سرزمینی که در حال حاضر اسراییل در آن قرار دارد از هزاران سال پیش متعلق به آنها بوده و پیامبران آنها در آنجا قرار دارند و این اعراب بودند که در زمان بنی امیه و دیگر خلفا آنجا را اشغال و یهودی ها را قتل عام و آوره نمودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یا از پرسنل هستی یا تابناک خوب فیلتر نکرده . این نظر به مذاق بعضی ها خوش نمیاد اگرچه واقعیت را گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هههههه
قبلا از ان هم متعلق به تمدن ایران بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
درسته که فلسطین سرزمین قوم یهود بوده ازدیربازولی قسمت مرکزی اون متعلق به فلسطینیا بوده وازدیرباز هم با هم جنگ داشتن,جالوت که حضرت داوود به جنگش میره از اعقاب همیم فلسطینی های امروزی بوده
hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
با این استدلال شما ایران هم باید بحرین، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان ، گرجستان رو که قبلا جز ایران بودن رو بگیره..درسته؟؟؟ این چه حرفیه شما میزنی ؟؟؟
اوکتای
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
طبق فرمایش شما ما هم خواستار بازگرداندن مرزهامون به دوره ی هخامنشی رو داریم! چون حقمون بوده مال ما بوده اقوام دیگه ازمون گرفتن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
سرزمين فلسطين متعلق به همه مردم آن مي‌باشد چه مسلمان و چه يهودي و يا مسيحي. و بايد خود آن مردم تصميم بگيرند براي نوع حكومت شان. نه اينكه دولتهاي غربي براي راحت شدن از دست يهودي ها و ايجاد غده سرطاني در قلب سرزمينهاي اسلامي نقشه ايجاد حكومت صهيونيستي را كشيدند و به ظاهر براي جبران كشتار يهيوديان در جنگ جهاني دوم فلسطين را غصب كردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عجب!
پس با این محاسبات دقیق شما باید ایران از غرب چین تا مدیترانه و جنوب شرق اروپا رو باضافه بحرین و هرات که تو صدساله اخیرتازه از ایران جدا شده رد مدعی بازگشت و الحاق مجدد به خاک مادری بشه! اونم مثل اسرائیل با استفاده از حداکثر فشار و زور کشتار زن و بچه و جنگ و خونریزی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
والله الان نزدیک دو میلیون عرب دارند در اسرائیل کار و زندگی میکنند و بر سر غزه یکی دو حزب تند رو مثل جهاد اسلامی و گاها حماس با اسرائیل مشکل دارند و قطعا اگر با هم صلح کنند اوضاع زندگی مسلمانان عرب هم بخاطر پیشرفت زندگی در اسرائیل بهتر و راحت تر میگردد و این جنگ و خونریزی و درد سر منطقه ای هم تمام میگردد
اگر مبنای تقسیمات کشوری رجوع به گذشته تاریخی باشد الان ۹۵ درصد دنیا باید باهم بجنگند و بر سر خاکی که قبلا در دست آنها بوده و ادعا دارند همدیگر را بکشند
ولی این شدنی نیست و باید رای اکثریت مردمی که فعلا در هر کجا زندگی میکنند ملاک قرار گیرد و عقلا و دلسوزان و با تجربه های آن کشور با انتخابات آزاد مردم و اکثریت آرا ء بر سرکار بیایند و مشکل حل خواهد شد .
زنجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
پس شما به اصطلاح آریاییها هم از جنوب سیبری اومدین.برگردین به سیبری .فلسطین واسرائیل سرزمین اسلام است
محمدباقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یهودیان و صهیونیست ها اولین ساکنین فلسطین نبودند، بلکه زمانی بسیار طولانی، قبل از این که آنها به این سرزمین بیایند فلسطین دارای سکنه بود. در 3500 سال پیش از میلاد، اقوام سامی از قلب حجاز به سوی سرزمین هایی مانند فلسطین کوچ نموده و اقوامی چون اعراب کنعانی در فلسطین سکنی گزیدند و اولین ساکنین شناخته شده در فلسطین، کنعانی ها بودند. حدود هزار سال پیش از میلاد، اقوامی به نام فلسطینی که از دریای «اژه» آمده بودند، به این ناحیه راه یافته و جای کنعانیان را گرفتند. مدت ها پس از مهاجرت فلسطینی ها و کنعانیان به سرزمین فلسطین، قوم بنی اسرائیل، به همراه حضرت موسی (ع) در فلسطین سکونت کردند. بنابراین، سرزمین فلسطین، سرزمین اصلی یهودیان و صهیونیست ها نبوده است
این ها می خواستند با ایجاد حنگ در سوریه بساط مقاومت را جمع کنند الان همین موضوع شده بلای جانشان
پس با قدرت می گوییم منتظر محو شدنتان در اینده باشید
اسراییل سرش هوا بر داشته
خدایا ما چکار کرده ایم که 40 ساله همه اش باید در استرس و دلهره جنگ و .... زندگی کنیم ؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
استرس و دلهره شما برای اینه که اصلا کاری در این چهل سال نکرده‌ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
شما تاریخ ۲۰۰ ساله را بخوان تا استرس را بفهمی معنی ان چی است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اشتباه کردیم و به کسانی اعتماد کردیم , و رای دادیم که نمی شناختیمشون
از 5760 سال پیش یعنی آنزمانی که حضرت موسی (ع) به فرمان خداوند بنی اسرائیل را از مصر خارج و به سمت سر زمین موعود (حد فاصل رود نیل تا فرات) هدایت فرمود بین مردم ساکن در آن مناطق و بنی اسرائیل جنگهای مختلفی به وقوع پیوسته است. به جز مدت زمانی که هخامنشیان این منطقه را تحت حکومت خود داشتند و کوروش بزرگ یهودیان تبعید شده به مناطق دیگر را به سر زمین موعودشان برگرداند در بقیه مواقع این اقوام یعنی یهودیان و فلسطینیان و اقوام دیگر آن منطقه مرتباً با هم در حال نزاع بوده اند و هر کدام برای مدتی بر مناطق مختلف حکومت کرده اند و مطمناً پایانی هم بر این نزاع نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر