بازدید 14373

نخستین تور وزیر خارجه جدید ترامپ با هدف فشار برای تحریم ایران

درحالی‌که هنوز چند روز بیشتر از تأیید مایک پامپئو به عنوان وزیر امور خارجه جدید دولت ترامپ و جایگزین رکس تیلرسون نمی‌گذرد، وی اولین دور از سفرهای خارجی خود را به سمت خاورمیانه و با هدف مذاکره و افزایش فشار برای تحریم‌های ایران آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۹۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 29 April 2018

درحالی‌که هنوز چند روز بیشتر از تأیید مایک پامپئو به عنوان وزیر امور خارجه جدید دولت ترامپ و جایگزین رکس تیلرسون نمی‌گذرد، وی اولین دور از سفرهای خارجی خود را به سمت خاورمیانه و با هدف مذاکره و افزایش فشار برای تحریم‌های ایران آغاز کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ مایک پامپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا، روز شنبه در اولین دور از سفرهای خارجی خود وارد ریاض شد. این سفر که بسیار عجولانه و سریع برنامه‌ریزی‌ شده است، یک هدف اصلی را دنبال می‌کند: فراخوان حمایت برای تحریم‌های جدیدی بر جمهوری اسلامی ایران.

تور خاورمیانه‌ای وزیر خارجه آمریکا که سه مقصد ریاض، عمان و تلاویو را در بر دارد، تنها دو روز پس از تأیید صلاحیت پامپئو از سوی سنای آمریکا برای تصدی مقام وزارت خارجه صورت می‌گیرد و در حالی انجام می‌شود، قرار است دونالد ترامپ در دوازدهم ماه می (کمتر از دو هفته دیگر) تصمیم نهایی خود را برای ماندن یا خروج از برجام بگیرد.

اولین تور وزیر خارجه جدید ترامپ با هدف فشار برای تحریم ایران

در همین رابطه «بریان هوک»، مشاور سیاست خارجی که پامپئو را در این تور همراهی می‌کند بیان کرده: ما می‌خواهیم همه ملت‌ها را در سراسر جهان به تحریم نهادها و افرادی که مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران هستند، ترغیب کنیم و در همین زمینه، مذاکره بزرگ و جدی با دولت‌های اروپایی داریم.

وی ادعا کرد: رگباری از موشک‌های بالستیک که از سوی حوثی‌های یمن به سمت ریاض شلیک شده است، از طریق ایران در اختیار این گروه قرار گرفته است.

هوک گفته: موشک‌های ایران جنگ و رنج و عذاب را در خاورمیانه طولانی می‌کند و آن‌ها امنیت و منافع اقتصادی ما را در خاورمیانه به خطر انداخته و تهدید می‌کنند و از همه ‌چیز مهم‌تر اقدام به تهدید عربستان و اسرائیل می‌کنند.

در همین حال، مایک پامپئو در روز جمعه در سفری به بروکسل در جلسه وزرای امور خارجه ناتو در مقر این نهاد بیان کرد: ترامپ هنوز تصمیمی نهایی در خصوص برجام و توافق هسته‌ای ایران نگرفته است اما با این ‌حال به نظر نمی‌رسد، بدون تغییرات جدید و اساسی در آن به این توافق پایبند بماند.

پامپئو در کنفرانس خبری این نشست عنوان کرد: هنوز تصمیمی گرفته نشده است و تیم مربوطه در حال کار روی این مسأله است و من مطمئنم که مذاکرات بسیاری در راستای آنچه رئیس‌جمهور ترامپ از ما خواسته است باید صورت دهیم.

پیش ‌از این امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار خود با ترامپ از او درخواست کرده بود که همچنان به برجام متعهد بماند. وی با پیشنهاد یک طرح چهار مرحله‌ای گفته بود که مرحله اول این طرح همان برجام است که می‌توان آن را با سه قدم بعدی تکمیل کرد. ماکرون روز بعد در دیدار با دانشجویان بیان کرده بود، چندان امیدوار نیست که ترامپ در توافق هسته‌ای بماند.

بعد از ماکرون نوبت به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بود که در سفر خود به واشنگتن تلاش برای متقاعد کردن ترامپ برای ماندن در برجام را صورت دهد. بااین‌حال، گویا تلاش‌های مرکل نیز چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

مرکل در کنفرانس خبری بعد از نشست خود با ترامپ گفت: برجام توافق خوبی بود اما تمام مسائل را در بر نمی‌گیرد و کامل نیست. او همچنین گفت، توافق هسته‌ای گام اول در راستای تلاش برای متوقف کردن فعالیت هسته‌ای ایران بود. مرکل گفت ما اکنون منتظر هستیم که ببینیم طرف آمریکایی ما چه تصمیمی خواهد گرفت.

در این شرایط، گویا تور خاورمیانه‌ای پامپئو مذاکرات اساسی با متحدان منطقه‌ای آمریکا در راستای آمادگی برای خروج احتمالی ترامپ از برجام را خواهد داشت. قرار است پامپئو در ریاض به دیدار پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور برود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۹
شاخص کل بورس درادامه ریزشهای ۵۰۰۰ واحدی سال ۹۷ تا ساعت 11 امروز یکشنبه 9 اردیبهشت هم بیش از35۰ واحد دیگرکاهش یافته و دقایقی قبل به کانال ۹۳۰۰۰ واحدی سقوط کرد
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
کی اهمیت میده هیچکس اندازه ما ازین برجام ضرر نکرد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
برادر عزیز سقوط بورس ربطی به برجام ندارد بلکه الزام نرخ 4200 تومانی عامل آن است.قبلا شرکت های بورسی خوراک را با دلار 3700 تومانی می گرفتند و محصول را با دلار 5500 تومانی می فروختند و به سودی باد آورده و رانتی می رسیدند در حالی که الان هم خوراک و هم محصول با دلار 4200 تومانی قیمت گزاری می شوند و این سود باداورده از بین رفته و چون سود عملیاتی اکثر شرکت ها هم قابل توجه نیست سود اوری شدیدا کاهش یافته و بورس در حال کاهش ارزش است.
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
اگر این همه وقت و هزینه که واسه مسائل گوناگونی که منشا خارجی داشته یه نیم نگاهی به مسائل داخلی میشد خیلی از مشکلات حل شده بود اما متاسفانه فراموش میشه تا مرز انکار پیش میره
اگر ترامپ کاری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
برو کار کن مگو چیست کار .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
هر چی میخوام به خودم بقبولانم که آمریکایها هوشیارند و زرنگ اما نمیتوم قبول کنم رفتارشان در عمل حماقت و بلاهت را نشان میدهد ! آخه عاقل که از یه سوراخ چند بار گزیذه نمیشه ! 40 ساله وزرای خارجه آمریکا همین کارها رو دارن تکرار میکنند اما نتیجه ای براشون نداشته حالا باز هم همین روال را میخوان ادامه بذن
چقدر دردناکه که خودشان میلیاردها دلار سلاح وجنگنده به عربستان-امارات-بحرین میفروشند و به سوریه حمله موشکی میکنند وبعد از ایران میخوان که موشک نداشته باشه..خودشان در منطقه هستنداز فاصله 11هزار کیلومتری ودرخواست ائتلاف عربی میکنند برای ماندن در سوریه وارسال نیرو به آنجا بعد به ایران میگن حضور بی ثبات کننده داره.سه سال هست مردم یمن رو به خاک وخون میکشند درحالی که از زمین وهوا و دریا یمن رو محاصره کردند وبه هیچ جنبنده ای اجازه ورود به یمن نمیدن بعد میگن ایران موشک میفرسته به یمن..توافق برجام رو امضا کردن ومتعهد شدن که به اون پای بند باشند بعد علنا اون رو بی خاصیت کرده ومیخوان مواردی هم بهش اضافه کنند تا به اصطلاح برجام رو دور بزنند
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
حقیقت تلخه. باز تلختر اینکه حتی کره شمالی هم متوجه شده اوضاع جهان به چه شکلی
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
کسی مخالفتی با داشتن موشک و سلاحهای دفاعی ندارد.این حق طبیعی و مسلم هرکشوره.مشکل موقعی بوجود میاد که با همین سلاح شاخ و شونه بکشی واسه بقیه.اونا هم که از اون فاصله بعید اینکارها را میکنند ابتدا به ساکن یک قدرت اقتصادی وسیاسی وفرهنگی ان ودر موازات اون ازقدرت نظامی هم استفاده میکنند.حالاماها چی؟
بحران اقتصادی
بحران خشکسالی
بحران بیکاری
........
اگرقراره روزی به عنوان یک قدرت ظاهر بشیم باید اول اینها درست شود
از کوی دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
با اینکه نقدهای جدی به رفتار و عملکرد مسئولان هست اما گفته شما عین حقیقته. و این همه به این دلیله که نظام ژئوپلیتیک جهانی به این سادگی ها اجازه نمیده که توازن قوای جنوب غرب آسیا بهم بخوره و جالبه بدونید این کارشون ربطی هم به ماهیت حکومت ها نداره، کما اینکه در زمان پهلوی هم این اجازه رو به ایران ندادن و وقتی دیدن شاه ایران داره بسمت هژمونی منطقه ای میره، کله پاش کردن. الانم که دیگه بدلیل ضدیت جمهوری اسلامی با قدرت های جهانی این امر شدیدتر داره دنبال میشه. اما نکته ای که هست این واقعیته که ما باید ابرقدرتی آمریکا رو بپذیریم و دست از شعار دادن صرف برداریم. شیوه مقابله با قدرت های بزرگ و ارتقا جایگاه کشور در سیستم بین المللی امروز تنها از طریق ژئواکونومیک شدنی است نه قدرت سخت، چین بهترین مثال میتونه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
خطاب به کاربر یه نفر-14:30
اگه اینطوری که شما میگید میشه بفرمایید چرا الان عربستان وامارات دارن به یمن حمله میکنند اونهم با سلاح های امریکایی؟؟؟چرا آمریکا وسه کشور اروپایی اینهمه سلاح وجنگنده به عربستان میفروشند؟؟
آیا ایران حق نداره وقتی طرف مقابل تهدید به حمله اش میکنه از خودش دفاع کنه وبا تنها سلاح خودش که همون موشکی هست که اتفاقا در داخل هم دارن بهینه اش میکنند جواب بده؟؟چرا عربستان که برای ایران شاخ وشونه میکشه و ولیعهدش میگه جنگ رو داخل ایران میکشانیم ودر طرف دیگه رییس مرکز استراتژی ریاض در اقدامی بی سابقه وخلاف قواعد بین الملل میگه با 4 تا موشک دانگ فنگ (ساخت چین) تهران رو نابود میکنیم و از اون طرف اسراییل میگه به تنهایی به تهران حمله میکنم ،چرا کسی منتقد اینها نمیشه؟؟چرا به قول شما جامعه جهانی واکنش نشون نمیده؟؟دوست عزیز اینها همش بهانه هست..پشت حرفهای زیبا وعوام فریبانه دوستدار حقوق بشر پنهان میشن تا حرفهاشون رو کرسی بنشانند.
شروطی که ترامپ برای باقی ماندن دربرجام گذاشته است شروطی نیست که دریک مدت معین بشود به نتیجه رسید .اگر ازپیمان خارج شود که دیگر این شروط معنی ندارد .باید دوباره برای این شرایط هم وقت بگذارد .احتمال ماندن بیشتر است
کشوری که متعهد نیست و همدیگر رو قبول ندارند و زیر قولشون میزنند هیچ توافقی ارزش نداره انجام بدیم
.چه خوشمون بیاد چه نیاد دنیا با اوناست زور دست اوناست قدرت دست اوناست علم دست اوناست پول دست اوناست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
البته چه خوشتون بیاد یا نیاد در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه. قدرت ماهیت دینامیک داره و از گروهی به گروه دیگه و کشور به کشور منتقل میشه. سال ۲۰۰۰ امریکا ۲۵ درصد اقتصاد دنیا دستش بود الان شده ۱۵ درصد. سال ۲۰۲۲ چین از انریکا در اندازه اقتصاد میزنه بالا. ۲۰۳۰ در تکنولوژی عمومی و در ۲۰۴۰ در تکنولوژی نظامی. همین اتفاق قبلا بین امریکا و آلمان و آمریکا و انگلیس رخ داد.
هنگامی که ترامپ یه متحدان خودش همچون عربستان به عنوان یک گاو شیر ده نگاه می کند که وقتی شیرش تمام شد باید ذبح و سلاخی شود، بدانید نگاهش به ایران جز برای سلاخی نیست.
یا باید با استقامت ثابت کنیم مرد هستیم ، یا باید خود را برای سلاخی همچون عراق، لیبی ، سومالس، سودان، مصر و... آماده کنیم.
این ترامپ و رفیقاش نقششون اینه از نظر اقتصادی ایرانو تحت فشار بذارن و کم کم از نظر نظامی ضعیف کنن صد در صد ایمان داشته باشید برنامه بعدیشونم بعد از محدود کردن برنامه موشکی ایران حمله نظامی به ایرانه ... تاریخ رو بخونید و دشمنان خودتون رو بشناسید ... مردم گول لبخندهاشونو نخورید ... به خدا اگر تک تک ما ایرانیا از فقر بمیریم اونا عین خیالشونم نیست... ما باید خودمون به فکر خودمون باشیم ...
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
از لندن چه خبر؟
بی دلیل با آمریکا دشمنی نکنید مردم باید تاوانشو بدن
از دید شخصی من اگر خارج شود خیلی به نفع ایران هست چون تحریم ها بدتر شده که بهتر نشده است صد درصد در برجام می ماند این موارد همش مسخره بازی بوده است خیلی راحت همان تحریم های قبلی را به یک بهانه دیگر میتونند مجدد از سر بگیرند .
باحتمال قوی عمر وزارت این وزیر هم طولانی نخواهد بود، چونکه متاسفانه دیپلماسی بزرگترین وزارتخانه جهان تحت تاثیر عربستان و اسرائیل قرارگرفته که تابحال هم نتیجه ای در بر نداشته.
برای تحریم و فشار برایران چرا رفته عربستان ؟؟ قاعدتا برای این کار باید روسیه و چین و هند و کره و ژاپن و اروپا بیشتر مدنظر باشه .
من بین ترامپ و پوتین ،ترامپ را ترجیح می دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
سال قبل با ترجیح دادند بدبختمون کردی بسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
مثل داعشیهای خدا لعنت کرده فکر میکنید.
مثل کسی که نمیخواد دخترش شوهر بده ترامپ جوری شروط گذاشته که برجام نابود بشه بعد بگه شروط قبول نکردن مردم تاجر فکرکرده با احمق ها طرف اون زمانی که شماها اصلا نمی دوسنتید تمدن چیه ما اب شیرین داخل اصفهان می خوردیم
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
اون زمان آب شیرین میخوردی یا نمیخوردی گذشت. باید الان با واقعیت روبه رو شد و برنامه ریزی کرد برای آینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
شما اول نام فارسی تمدن را بگو بعد ادعای تمدن کن
دعوا بر سر آب در اصفهان فکر کنم نشانه همان آب شیرینی است که می خوردید آقای آب شیییررریییننن
وزیر خارجه امریکا هم سطلش برداشته بره گاواش بدوشه
با نام خدا .

از اول مذاکره با آمریکا کار اشتباهی بود . دیدیم که کره شمالی چقدر عالی کار کرد . هم دو کره متحد میشوند .
برجام با ساعتها مذاکره بدست امده .
احساسی برخورد نکنید .
ترامپ عصبی است و ما نباید عصبی شویم.
ترامپ از خداشه ایران یک کار خاص کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
بیدار شو ۱۴۰۰ نزدیکه. باید دوباره رای بدی
کجایی ای موسی کلیم الله تا همه این فراعنه پوشالی،که امروزه با زر و زور قیافه می گیرند را به دریا بریزی
و کجایی ای هارون که با سخنان خود دل خداپرستان را قدرت بخشی و دلداری دهی
آنهایی که پایشان روی پوست خربزه است، عرض اندام می کنند
صاحبان قمارخانه ها که بویی از سیاست نبرده اند و میدان نبردی را تجربه نکرده اند لاف پهلوانی می زنند
پول های بدست آمده از فروش اسلحه به شروران جهان را بچرخش انداخته اند تا مردم ضعیف و بی دفاع یمن و فلسطین را بخاک و خون بکشند
ظالمان حتی با تهدیدات مختلف ماکرون و مرکل را به سکوت و همراهی مجبور می کنند
با اهرم دلار می خواهند حق را به ناحق جلوه داده و لباس حقانیت به باطل بپوشانند
ما پاک باختگان چشممان از این حوادث زیاد دیده است و نقطه ترسمان بقدری اوج گرفته که اخبار این چنینی کوچکترین تأثیری در عزم ما ندارد
ما را بارها رئیس جمهوری های قبلی تان آزموده اند و انواع مشکلات را برای ما فراهم کرده اند و آخ نگفتیم و راهمان را ادامه دادیم و هنوز زنده ایم و در رأس دشمنان شما به اعتراف خودتان هستیم.
هر کار که میتوانستید کردید
امّا این جهان را به بیهودگی نبافریدند و هدف ارزشمندی پشت آنست
و کسی که این را خلق کرده، حفظ هم خواهد کرد
و دمار از روزگار صدام و شاه صفتان که نزولشان را شاهد بودیم در خواهد آورد
این جهان صاحبی دارد که حق را بطور مطلق حاکم کرده و به هرزه گردان و یاوه سرایان جواب دندان شکنی خواهد داد انشاءالله
مرگ یه بار شیون یه بار
دیدید که برجام و قطعنامه شورای امنیت کاغذ پاره ای بیشتر نیست. اگر بخواهند تحریم می کنند و اگر بخواهند یک جریان سیاسی پیروز شود چند تا هواپیما میفرستند.
توافق اتمی بر اساس خوشبینی ها و ساده اندیشی باراک اوبا منعقد شد ولی در واقع، توافق اتمی پایه و اساس درستی از همون روز اول نداشت.به همین خاطر پایدار هم نموند.
بهترین راه اینه
بجای سوریه و لبنان و یمن
بچسبیم به آبادانی ملت
کاری نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها