بازدید 13233
پیمانه اقتصادی؛

دلارهایی که قیمتشان خیالی است/ هند پول نفت ایران را با کدام ارز پرداخت می‌کند؟ /اگر آیفون استفاده کنید، اخراج می‌شوید! / آماده‌باش ژاپن برای ورود به نوسانات بازار ارز/ نرخ رشد اقتصادی شش ماهه امسال اعلام شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۴۹۳ شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته، جهش 3 درصدی وال‌استریت، حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا، گران‌فروشی بی‌سروصدای دو مونتاژکار خودرو، نفت دریای شمال ٥٥ دلار شد و خروج ارز برای واردات ۳۳۶ تن شانه و گیره زلف به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 December 2018
دلارهایی که قیمتشان خیالیست/ هند پول نفت ایران را با کدام ارز پرداخت می‌کند؟ /اگر آیفون استفاده کنید، اخراج می‌شوید! / آماده‌باش ژاپن برای ورود به نوسانات بازار ارز/ نرخ رشد اقتصادی ۶ ماهه امسال را اعلام شدپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۴۹۳ شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته، جهش 3 درصدی وال‌استریت، حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا، گران‌فروشی بی‌سروصدای دو مونتاژکار خودرو، نفت دریای شمال ٥٥ دلار شد و خروج ارز برای واردات ۳۳۶ تن شانه و گیره زلف به کشور را در بر دارد.
 
تقویت ۱۴۹۳ شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۹۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۴۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی ۲۴۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۷ هزار و ۲۵۴ بالا رفت. در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته شاخص آزاد شناور با ۱۹۰۶ واحد رشد مواجه شد و عدد ۱۷۲ هزار و ۳۷ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۱۷۱ و ۲۶۳۲ واحد افزایش یافت. دیروز پتروشیمی‌ها، بانکی‌ها، پالایشی‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوری که پتروشیمی پارس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۱۹۲، ۱۴۸ و ۱۳۴ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. از طرفی پتروشیمی جم، بانک صادرات ایران و معدنی و صنعتی گل گوهر هر یک به ترتیب ۱۴۱، ۵۳ و ۳۹ واحد تاثیر کاهنده روی نماگر‌های بازار داشتند. در گروه محصولات شیمیایی با رشد قیمت سهم‌ها مواجه بودیم؛ به طوریکه نماد‌هایی همچون پتروشیمی شازند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی غدیر و نیروکلر با بیش از چهار درصد افزایش در قیمت پایانی مواجه شدند.

دلارهایی که قیمتشان خیالیست/ هند پول نفت ایران را با کدام ارز پرداخت می‌کند؟ /اگر آیفون استفاده کنید، اخراج می‌شوید! / آماده‌باش ژاپن برای ورود به نوسانات بازار ارز/ نرخ رشد اقتصادی ۶ ماهه امسال را اعلام شد


جهش 3درصدی وال‌استریت/ نوار سقوط چهار روزه پاره شد

چهارشنبه شب، در جلسه معاملاتی‌ که با نوسانات بسیار شدیدی همراه بود، به کمک سود سهام خرده‌فروشی و انرژی، شاخص‌های وال‌استریت جهش کردند و توانستند بخش بزرگی از سقوط سنگین جلسه قبل را جبران کنند. میانگین صنعتی داوجونز، تا ساعت ۲۲:۵۰ به وقت تهران، توانست ۶۲۱ واحد جهش کند، در حالی‌ که اس‌اندپی۵۰۰ هم ۲.۹ درصد بالا رفت. کامپوزیت نزدک عملکردی درخشان‌تر داشت و با جهش بزرگ ۳.۷ درصدی روبه رو شد. هم اس‌اندپی۵۰۰ و هم کامپوزیت نزدک به سوی ثبت بزرگترین رشد درصدی روزانه خود، از ۲۶ آگوست ۲۰۱۵ تا کنون پیش می‌روند. این دو شاخص همچنین توانستند تمام ضرر معاملات روز دوشنبه را جبران کنند. خرده‌فروشان بهترین عملکرد را در روز چهارشنبه داشتند و شاخص خرده‌فروشی اس‌اندپی۵۰۰ با جهشی ۴.۱ درصدی همراه شد. سهام وی‌فیر، کولز و دلار جنرال، همگی بیش از ۵ درصد جهش کردند. این روند پس از این اتفاق افتاد که داده‌های مسترکارت اسپندینگ پلاس، نشان داد، خرده‌فروشان بهترین فصل فروش تعطیلات خود در ۶ سال گذشته را سپری کرده‌اند. سهام آمازون هم پس از این که این شرکت اعلام کرد، در فصل تعطیلات خود تعداد بی‌سابقه‌ای کالا فروخته و رکورد زده است، ۷.۱ درصد جهش کرد. با جهش شدید بیش از ۷ درصدی قیمت نفت، سهام انرژی رشد شدیدی به دست آوردند. سهام مارارتون اویل و هس، بهترین عملکرد را در بخش انرژی داشتند و به ترتیب ۷.۶ و ۶.۹ درصد جهش کردند. جان آگوستین، مسئول ارشد سرمایه‌گذاری در بانک خصوصی هانتینگتون، می‌گوید: من از جهش سهام و موج خرید آن‌ها در روز چهارشنبه استقبال می‌کنم، اما ما همچنان راه زیادی تا وضعیت نرمال در پیش داریم. ما نیازمند ۳ روز رشد قیمت سهام هستیم تا این دوره سقوط را پشت سر بگذاریم.  

هند پول نفت ایران را با کدام ارز پرداخت می‌کند؟

سانجیو سینگ، مدیرعامل شرکت نفت هند د‌ر پا‌سخ به ا‌ین که استراتژی شرکت نفت هند پس ا‌ز گذشتن ا‌ین شش ماه چه خوا‌هد بو‌د، گفت: باید دید، ما شش ما‌ه وقت دا‌ریم. یکی ا‌ز مهم‌ترین نگرانی‌ها د‌ر تعامل نفتی با ا‌یرا‌ن بر‌ا‌ی هند علی‌رغم دریافت معافیت‌ها مکانیزم پر‌د‌ا‌خت پول نفت ا‌ست. یک کارگزار نفتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: مکانیزم پر‌د‌ا‌خت به روپیه به نفع همه طرف‌هاست.
 
و‌ی گفت: ا‌ز منظر هند د‌ر قالب ا‌ین مکانیزم د‌یگر نیازی به مبادلات ارزی خارجی بر‌ا‌ی واردات نفت ا‌یرا‌ن نخواهد بو‌د و ا‌ز منظر ا‌یرا‌ن نیز آن‌ها می‌توانند به صورت منظم پول خو‌د ر‌ا دریافت کر‌د‌ه و هر چیزی که بخواهند ا‌ز هند وارد کنند و ا‌ز منظر آمریکا نیز به د‌لیل این‌که ا‌ین مبادلات به ارزی ا‌نجام‌ می‌شو‌د که ا‌یرا‌ن نمی‌تواند ا‌ز آ‌ن د‌ر موارد د‌یگر استفاده کند، مناسب خوا‌هد بو‌د. ا‌ین کارگزار نفتی ا‌دا‌مه دا‌د: حتی پیش ا‌ز ارائه معافیت‌ها، با‌زا‌ر خو‌د ر‌ا بر‌ا‌ی کاهش عرضه نفت ا‌ز سوی ا‌یرا‌ن آماده کر‌د‌ه بو‌د،  درواقع هند توانسته ا‌ست د‌ر ا‌ین زمینه ا‌ز گزینه‌های خو‌د به خوبی استفاده کند و د‌ر حالی که تحریم‌های آمریکا ر‌ا نقض نکرده توانسته به اندازه خوبی ا‌ز ا‌یرا‌ن نفت وارد کند. او می‌گوید: هند با ا‌دا‌مه واردات نفت ا‌ز ا‌یرا‌ن همچنین توانسته ا‌ست تا تعادل د‌ر با‌زا‌ر ر‌ا حفظ کند. یک مقام ارشد دولتی هند نیز اعلام کر‌د‌ه که به احتمال زیاد، ا‌ین کشور د‌ر سال ۲۰۱۹ نیز به واردات نفت ا‌ز ا‌یرا‌ن ا‌دا‌مه خوا‌هد دا‌د؛ اگرچه ا‌ین احتمال وجود د‌ارد که حجم آ‌ن کاهش یابد. و‌ی ابراز امیدواری و تصریح کرد: سیاست‌های خصمانه آمریکا قرار نگرفته و دهلی نو امیدوار ا‌ست پس ا‌ز اتمام مد‌ت معافیت نیز بتواند د‌ر مذاکره با آمریکا نتایج خوبی به دست آورد.

بازار اوراق مسکن؛ پایان صعودی تسه‌ها در انتهای هفته

بهای اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) طی معاملات دیروز بیش از ۳ درصد رشد کرد و به قیمت ۵۴ هزار و ۲۴۹ تومان معامله شد. سایر سررسید‌ها هم با پایان روز در محدوده مثبت معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمت آن‌ها به بالای کانال ۵۴ هزار تومانی وارد شد. با اوج‌گیری نرخ دلار در تابستان، قیمت واحد‌های مسکونی نیز افزایش یافت به‌طوری‌که میانگین قیمت خانه درپایتخت نسبت به سال قبل حدودا دو برابر شده است. افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث قیمت‌گذاری نجومی واحد‌های نوساز شده و میانگین قیمت آپارتمان را هرچه بیشتر از محدوده قدرت خرید متقاضیان خارج کرد، به‌ طوری‌ که حجم معاملات مسکن نیز در سراشیبی قرار گرفت. بازار تسه‌ها هم به تبعیت وارد فضای رکودی شد. حال انتشار گزارش عملکرد مسکن بانک مرکزی در روز‌های پیش‌رو می‌تواند بازار تسه‌ها را از وضعیت کنونی خارج کند.

حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا

رویترز نوشت: دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران مجددا به سیاست‌های بانک مرکزی فدرال آمریکا حمله کرد. ‌وی پس از تعریف و تمجید از وزیر خزانه‌داری این کشور و برخی شرکت‌های آمریکایی نسبت به نقش بانک مرکزی آمریکا در سقوط بازار‌های سهام این کشور انتقاد کرد. ترامپ دوباره با تکرار انتقاد خود گفت: آن‌ها بیش از حد سریع نرخ بهره دلار را بالا می‌برند، چون فکر می‌کنند اقتصاد در شرایط خیلی خوبی قرار دارد، اما من فکر می‌کنم آن‌ها به زودی متوجه اشتباه خود می‌شوند. ترامپ روز دوشنبه هم گفته بود که تنها مشکل آمریکا بانک مرکزی است. از زمان افزایش نرخ بهره دلار از سوی بانک مرکزی که طی هفته گذشته برای چهارمین بار در سال جاری انجام شد، بازار‌های بورس آمریکا منفی شدند.

گران‌فروشی بی‌سروصدای دو مونتاژکار خودرو

ایسنا نوشت: در اقدامی جالب توجه قیمت‌های رسمی اعلام شده برای برخی خودرو‌های دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو گران‌تر از قیمت این محصولات در بازار آزاد تعیین شده است؛ بنابراین، برای خودرو جک s. ۳، شرکت کرمان موتور قیمت رسمی ۱۶۱ میلیون تومان را اعلام کرده، در حالی که قیمت فروش این خودرو در بازار آزاد ۱۵۳ میلیون تومان است. همچنین خودرو جک s. ۵ نیز با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت رسمی اعلام شده توسط این شرکت، ۲۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. در شرکت مدیران خودرو نیز داستان به همین شیوه برای برخی خودرو‌ها پیش می‌رود. به طور مثال خودرو ام‌وی‌ام x. ۲۲ اتومات اکسلنت اسپورت توسط این شرکت ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، در حالی که در بازار آزاد قیمت آن در حدود  ۱۲۰ میلیون تومان است و مدل اتوماتیک LX آن در شرکت ۱۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد حدود ۱۳۲ میلیون تومان قیمت دارد. خودروی چری تیگو  ۷ اکسلنت مدیران خودرو، در بازار حدود ۲۷۲ میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که شرکت میدران‌خودرو آن‌را به قیمت ۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است. همچنین خودرو چری تیگو ۵ در بازار آزاد به قیمت ۲۳۵ میلیون تومان عرضه شده، در حالی که قیمت رسمی اعلام شده توسط شرکت، ۲۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان  است. از همین شرکت، خودروی ام‌وی‌ام x. ۳۳ در در بازار آزاد با قیمت نزدیک به  ۱۷۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما شرکت مدیران‌خودرو قیمت آن را ۱۸۳ میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین کرده است.

بازاری‌ها: قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی خیالی است

تسنیم نوشت: روز چهارشنبه سیر قیمتی در بازار ارز از صبح دیروز صعودی شد و برای ساعتی قیمت‌ها به کانال ۱۲ هزاری هم وارد شد، اما قیمت فروش دلار در خیابان فردوسی به قیمت‌های اعلامی توسط صرافی‌های بانک‌ها نزدیک شد. یکی از افرادی که سالهاست در بازار ارز فعالیت می‌کند درباره خبر‌های کانال‌های تلگرامی مبنی بر اینکه جمعیت زیادی در بازار برای خرید حضور دارند، گفت: این افرادی که مدام می‌گویند مردم همه خریدار هستند، کاسب هستند و دوست دارند دلار گران شود. اصلا روی این قیمت‌ها حساب باز نکنید. وی تاکید دارد که این کانال‌ها همه کاسبی می‌کنند. مردم هم که خبر ندارند فکر می‌کنند این‌ها در دل بازار هستند، در حالی که این‌ها از بالا رفتن قیمت‌ها سود می‌کنند. این بازاری گفت: به عنوان مثال، صبح که هیچ خبری نبود، یکی از همین کانال‌ها می‌گفت: قیمت دلار ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان است، در حالی که ما خودمان در بازار بودیم و می‌دانستیم این قیمت‌ها خیالی است.

اگر آیفون استفاده کنید، اخراج می‌شوید!

شرکت‌های چینی در راستای اقدامات تلافی جویانه هواوی علیه ایالات متحده آمریکا، به کارکنان خود اعلام کرده‌اند، در صورتی که از آیفون استفاده کنند، اخراج خواهند شد. جزئیات بیشتر

خروج ارز برای واردات ۳۳۶ تن شانه و گیره زلف به کشور
 
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۳۶ تن شانه و گیره زلف از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم شانه و گیره زلف به کشور ۹۰۸ هزار و ۱۰۵ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۲۶۸ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۸۳ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شانه و گیره زلف از ۸ کشور جهان از جمله پرتغال، امارات متحده عربی، ترکیه، چین و سوئد وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات شانه و گیره زلف از کشور چین به حجم بیش از ۲۹۵ تن و به ارزش ۸۰۷ هزار و ۶۴۷ دلار بوده است.

آماده‌باش ژاپن برای ورود به نوسانات بازار ارز
 
«ماستوسوگا آساکاوا»، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین الملل گفت: نوسان در بازار ارز رو به افزایش است و در صورتی که بازار مسیر بسیار نابهنجاری را در پیش گیرد، دولت آماده اتخاذ اقدامات لازم است. وی گفت: نوسان در بازار ارز بالا است. هر کشوری در گروه جی ۷ و جی ۲۰ دارای این عقیده است که نوسان بالا و اقدامات نامنظم برای اقتصاد نامطلوب است. بازار را با دقت رصد می‌کنیم تا ببینیم آیا اقدام مرتبط با ریسک بالا وجود دارد. معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین الملل گفت: دولت اقدامات مناسب را در صورت افزایش نوسان بازار اعمال می‌کند؛ اما در مورد جزئیات بیشتر آن صحبتی به میان نیاورد. البته اظهارات «ماستوسوگا آساکاوا» نگرانی‌ها در مورد بازگشت ین قدرتمند را کاهش داد. مقامات ژاپنی در مورد نشانه‌های کسب قدرت برای ین به عنوان یک ارز قدرتمند که می‌تواند بهبود صادرات این کشور را آسیب زند، حساس هستند.

نرخ رشد اقتصادی شش ماهه امسال اعلام شد

مرکز آمار ایران رشد تولید ناخالص داخلی کشور (جی. دی. پی) * در شش ماه نخست امسال را با نفت ۰.۴ درصد و بدون نفت ۰.۳ درصد اعلام کرد. میزان تولید ناخالص داخلی یکی از بهترین روش‌های سنجش اقتصاد یک کشور و دربرگیرنده مجموع ارزش کالا‌ها و خدمات نهایی است که در یک دوره معین (معمولا یک سال) تولید می‌شود. منظور از کالا‌ها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار می‌گیرد و برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شود. براساس گزارش خردادماه پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ایران در دو دهه گذشته در زمره ۱۰ درصد کشور‌های با تولید ناخالص بالا قرار داشت، اما در مورد سرانه تولید ناخالص داخلی که از تقسیم تولید ناخالص داخلی به جمعیت محاسبه می‌شود، در جایگاه ضعیف‌تری قرار دارد. طبق گزارش بانک مرکزی، در پایان سال ۱۳۹۶ حجم تولید ناخالص داخلی به ۱۴۸۰ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان رسید.

نفت دریای شمال ٥٥ دلار شد

چهارشنبه شب، در حالی‌ که به نظر می‌رسید، سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند سقوط سنگین قیمت نفت در شب کریسمس ـ که آن را به پایین‌ترین سطح ۱.۵ سال گذشته برده بود، خیلی زیاد و سریع بوده ـ قیمت‌ها سقوط خود را جبران کردند.  قیمت خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دبلیوتی‌آی، ۴.۱۵  دلار یا ۹.۷۶ درصد جهش کرد تا به ۴۶.۶۸ دلار برسد. این در حالی است که این شاخص نفتی در روز دوشنبه با سقوط سنگین ۶.۷ درصدی به پایین‌ترین قیمت یک و نیم ساله خود رسیده بود.  همچنین قیمت خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۴.۴۷ دلار یا ۸.۸۰  درصد جهش کرد تا در ساعت ۲۴:۱۲ به وقت تهران، به ۵۵.۲۴  دلار برسد. قیمت نفت برنت در معاملات امروز تا ۴۹.۹۳ دلار هم سقوط کرده بود که پایین‌ترین نرخ آن از جولای ۲۰۱۷ تا کنون است. این در حالی است که این شاخص نفتی در جلسه معاملاتی قبلی، ۶.۲ درصد از قیمت خود را از دست داده بود. برنادت جانسون، معاون اول شرکت اطلاعات بازار دریلینگ اینفو در دنور آمریکا، می‌گوید: بازار‌ها هنوز واقعا در مورد تقاضا نگران هستند. سقوط بزرگ قیمت و موج به فروشی که در بازار ایجاد کرد، نشانی از تقویت چشم‌انداز تقاضا نداشت، اما سقوط قیمت‌ها خیلی سریع و خیلی زیادی بود و ما همچنان معتقدیم ۴۵ دلار بیش از حد پایین است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
دلارها خیالی هستند قبول ولی قیمت مرغ و گوشت و أجیل و ....... چی ؟ آیا این قیمتها هم خیالی اند ؟

تابناک
از زبان مردم بنویس نه از خیالات بازاری های متمول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
باریک الله، دقیقا . پایین اوردن تعمدی و دستکاری شده ارز توسط بانک مرکزی است و الا چرا در چیزهای دیگر پایین نمی اید. دلار به بالای 40 هزار نومان خواهد رسد. هر چه دارید و ندارید را به دلار تبدیل کنید. الان وقتشه.
تحریم ها اثر ندارد انهائی که باور ندارند به رشد اقتصادی ۶ ماهه نگاه کنند و دست از این هالاپ هولوپ بر دارند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
کدام رشد اقتصادی ؟ چه کسانی انرا محاسبه کردند ؟
احتمالا کسانی که تورم را ۲۰ درصد اعلام کردند ؟
واقعا میشود باور کرد ؟
با ارز برنج اشغال هندی
خدا لعنت کنه مسببین ای گرانیها را
واقعا وقتی دولت اجازه میدهد تا تولیدات دو کارخانه دولتی اتومبیل تا ۷۰ الی ۸۰ درصد قیمتها را بالا ببرند و ارزاق عمومی هم حداقل ۵۰ درصد به نسبت پارسال گرانتر شده چطور با افزایش فقط ۲۰ درصد حقوق موافقت کرده ؟
و اصرار دارد که نرخ ارز و دلار ۱۰ هزار تومان است .
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباستان را ؟
نرخ ارز را شرایط روز بازار تعیین میکند و هیچ زمانی تابع اوامر و بخشنامه و دستور نبوده و نخواهد بود و وقتی تولید نفت یک سوم شده و انهم با روپیه و روبل و یوان و یا کالا تحویل میدهند معلوم است که کمبود ارز نرخ انرا بالا و بالاتر خواهد برد .
اين خودروها كه اعلام كرديد قيمتشان نسبت به قبل عيد دوبرابر هم بيشتر شده .چرا نظارت و كنترل نيست تا كي بايد مردم چوب بي عرضگي مسئولين مربوطه را بخورند. اميدوارم مردم به اين حد درك برسند كه يك دانه از اين خودروها نخرند .
یعنی مسئولین ایرانی از چینی ها بی غیرت تر هستند که با ارز دولتی آیفون وارد می کنند. و مردم را وادار به خرید و به ایالات متحده امریکا خدمت می کنند.
سلام
ما تولید کننده هستیم و برای واردات ارز به ما تخصیص دادن بعد از 6 ماه دوندگی ولی هیچ کس به قیمت سامانه سنا ارز رو نمی ده و قیمت ها تو سامانه هم درست نیست و 1000 تومان بالای سامانه ارز رو می دن

حالا تو بازار و کانال ها درسته یاغلط نمی دونم
به نظر من تحریم ایران از طرف آمریکا هم خیالیست.
پنج برابر شدن قیمت کالاها بعد از تحریم خیالیست.
بمب باران مواضع سپاه و حزب الله در سوریه هم خیالیست.
بدبختی و گرسنگی در کشور های دوست و برادر مانند ونزوئلا و کره شمالی و سوریه هم خیالیست.
مهاجرت آقا زاده ها به آمریکا و خوشبختی و رفاه اجتماعی در آمریکا و کشورهای غربی هم خیالیست.
و در نهایت همه چیز در هر مواردی که فکر می کنید مثلا نوشتن چند خط بالا از طرف من هم نیز خیالیست.!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
یعنی اینکه همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم
و ارزانی و فراوانی و شادی و پیروزی در همه ابعاد داره از زمین و آسمان واسمون میباره .
حجت....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
احسنت
شاید ما توهم زدیم از نظر مسئولین...
با این اوضاع فقط مگه خدا به دادمون برسه
فقر بیکاری تورم..
از همه بدتر فساد....
تو این اوضاع لگن سازها هم شدن قوز بالای قوز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
عالی بود. واقعا لایک داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
احسنت!! گلی به جمالت
وقتی پایین میاد توی بوق و کرنا می کنید که حباب ارز ترکید!! وقتی بالا میره می گید قیمت های خیالی....!!! شما اطلاع رسانی می کنید یا هوچی گری!!؟ کارتن مستعمل که دو ماه پیش 900 تومن می خریدم، امروز خریدم 3500 تومن اینم خیالیه!!؟ ترامپ حق داره به خبرگزاری ها بگه fake news
واقعا هم اين قيمتهاي دلار خيالي است
قيمت واقعي دلار صد هزار تومنه ، بله ١٠٠ هزار تومن !!!
آخه يكي نيست به اين ملت بگه كه با اين نرخ دهرهزار تومني ارز و اين قيمتهاي بالا رفته ملك و خودرو در ايران ، ميشه همه خاك اروپا و املاك ااروپا رو خريد و اين مسخره است
ارزش دارايي هاي غير منقول و منقول ايراني ها از اروپا نشينها هم بيشتر ميشه ، اونم با اين نرخ مسخره دلار
دلار اگه فوري و يك شبه بشه صد هزار تومن ، مشكل نقدينگه حل ميشه و ارزش ملك با اين برابري دلار واقعي ميشه ، منظورم از نظر جهاني ، چون ديگه ملك به نسبا دلار صد هزار تومني نميتونه بالا بره و يه جا متوقف ميشه
پايين آوردن قيمت دلار به تنهايي ، خيانت ملي محسوب ميشه ، چون خزانه ارزي ملي از جيب اين ملت بدبخت برداشت ميشه و يه عده مفت خور اونو با املاك گرون شده خودشون معاوضه ميكنند و خارج ميكنند

ممنونم تابناك
شاید منظورش همون کانال تلگرامی هست که مدام پمپاژ مسیج میده قیمت ها صعودیه و اگه نزولی شد حتما صراف دولتی و دلال دولتی قیمت ها رو الکی پایین کشیده !!
من یه چیزی رو خوب از مسلک اینا فهمیدم همون کانال که متعلق به خبرنگار صدای امریکاست
اینکه برخلاف ادعاشون برای مردم ارزشی قائل نیستن
اینا برای زندگی همین نیم بند مردم ارزشی قائل نیستن
اینا با اشوب و کشت و کشتار توی ایران خوشحال میشن تا حکومت عوض بشه
تا میخوای حرف بزنی میشی حکوپتی و دولتی
من با حکومت کاری ندارم
دارم میگم اینا هدفشون زدن ریشه این مردم و کشوره
ذره ای حالشون به زن و بچه مردم نمیسوزه
این مسئولا هم دارن کمک میکنن به اینا
بابا خود مسئولبن دارن همه این کارها رو مدیریت میکنن ، بیخود به این و اون گیر ندید
به به خوشم باشه
من هم قبول دارم این قیمت ها خیالیست بی زحمت به این بنده خدا که اینو گفته بگید من ۵۰۰۰ دلار با قیمت غیرخیالی ۱۰۰۰۰ تومان ازش خریدارم
در این مملکت اصلا همه چیز خیالیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار