بازدید 16132
پیمانه اقتصادی؛

نرخ سود بانکی ماه شمار شد/ هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد/ ۵ محصول دیگر یک خودروساز هم گران شد/ سقوط آزاد ثروت ثروتمندان جهان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اولین سبزپوشی بورس تهران در زمستان ۹۷، بسته کمک مالی ۳ میلیارد دلاری امارات به پاکستان، احتمال نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان نفت وجود دارد، ابراز امیدواری عراق به بهبود قیمت نفت در سال ۲۰۱۹، چین از واردات نفت آمریکا سر باز می‌زند، تولید جهانی طلا ثابت می‌ماند و کاهش ۳۸ درصدی واردات موز به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 24 December 2018
نرخ سود بانکی ماه شمار شد/ هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد/ ۵ محصول دیگر یک خودروساز هم گران شد/ سقوط آزاد ثروت ثروتمندان جهانپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اولین سبزپوشی بورس تهران در زمستان ۹۷، بسته کمک مالی ۳ میلیارد دلاری امارات به پاکستان، احتمال نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان نفت وجود دارد، ابراز امیدواری عراق به بهبود قیمت نفت در سال ۲۰۱۹، چین از واردات نفت آمریکا سر باز می‌زند، تولید جهانی طلا ثابت می‌ماند و کاهش ۳۸ درصدی واردات موز به کشور را در بر دارد.
 
اولین سبزپوشی بورس تهران در زمستان ۹۷

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۲۱۴۳ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۶۹۳ واحد رسید. این در حالی است که پیش از این در هشت روز کاری پیاپی، شاهد ریزش ۱۲۳۳۴ واحدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۲۳ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۵۵۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۹۷ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد، عدد ۲۶ هزار و ۹۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۹ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به رقم ۱۸ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۹۱۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۶۹ هزار و ۲۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۷۳ واحد افزایش معادل ۱.۶۶ درصد به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۹۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۹۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.
 
نرخ سود بانکی ماه شمار شد/ هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد/ ۵ محصول دیگر یک خودروساز هم گران شد/ سقوط آزاد ثروت ثروتمندان جهان

نرخ سود بانکی ماه شمار شد

محاسبه سود حساب‌های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت از بهمن ماه به جای روزشمار، براساس ماه شمار محاسبه خواهد شد و بالاترین نرخ سود آن نیز ۱۰ درصد خواهد بود.  به گزارش ایبِنا، در یک هزار و دویست و شصت و دومین جلسه شورای پول و اعتبار که در تاریخ بیستم آذرماه برگزار شد، مقرر شد، «معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی از روزشمار به ماه شمار تغییر یابد، به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.» براین اساس همچنین مقرر شده است که «یک ماه پس از تاریخ ابلاغ مصوبه و تمهید مقدمات و زیرساخت‌های لازم در شبکه بانکی کشور طی آن مقطع زمانی، مراتب در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به اجرا درآید. لذا، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند اطلاع رسانی لازم را در این رابطه به سپرده گذاران خود معمول دارند.»

بسته کمک مالی ۳ میلیارد دلاری امارات به پاکستان

امارات متحده عربی اعلام کرد، یک بسته کمک مالی ۱۱ میلیارد درهمی معادل ۳ میلیارد دلار به اسلام آباد خواهد داد تا بحران تراز پرداخت پاکستان را کاهش دهد. این موضوع باعث می‌شود که پاکستان برای مذاکره توافق وام جایگزین ۱۵ میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در وضعیت بهتری قرار گیرد. صندوق توسعه ابوظبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ میلیارد درهم به State Bank پاکستان واریز خواهد کرد. در همین حال، «ایمران خان» نخست وزیر پاکستان در توئیتر خود نوشت: می‌خواهم از دولت امارات متحده عربی برای حمایت سخاوتمندانه از پاکستان در زمان آزمایشاتمان تشکر کنم. این موضوع حاکی از تعهد و دوستی ما دارد که طی سال‌ها باثبات باقی مانده است. صندوق توسعه ابوظبی هم ۸ پروژه توسعه‌ای را در پاکستان از قبیل: انرژی، بهداشت، آموزش و راه سازی به مجموع ارزش ۱.۵ میلیارد دلار تأمین مالی کرده است.
 
همچنین کارشانسان اقتصادی اعلام کردند که این کمک مالی به موقع از سوی امارات متحده عربی و عربستان سعودی، اقتصاد پاکستان را با ثبات و روپیه هم از بار فشار‌ها رهایی پیدا خواهد کرد.  پیش از این در ماه اکتبر سال جاری میلادی عربستان سعودی اعلام کرد که یک بسته کمک مالی ۳ میلیارد دلاری به همراه یک بسته دیگر ۳ میلیارد دلاری به اسلام آباد خواهد داد که بسته دوم برای خرید نفت به اسلام آباد ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه تاکنون عربستان ۲ میلیارد دلار به State Bank پاکستان واریز کرده است و یک میلیارد دیگر را احتمالا ماه آینده واریز می‌کند. بر پایه این گزارش، پاکستان انتظار دارد در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی خود ۱۲ میلیارد دلار از متحدین نزدیک خود از قبیل: امارات متحده عربی، عربستان و چین دریافت کند.

احتمال نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان نفت وجود دارد

وزیر انرژی امارات روز (یکشنبه، دوم دی‌ماه) در حاشیه نشست سازمان کشور‌های عرب صادرکننده نفت (اوآپک) گفت: اگر کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت کافی نباشد، اوپک (سازمان کشور‌های صادرکننده نفت) و متحدانش نشست فوق‌العاده برگزار می‌کنند و اقدام لازم برای توازن بازار را انجام می‌دهند. وی همچنین اعلام کرد، تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت مشکل نخواهد بود و تولیدکنندگان چیزی را که بازار ایجاب کند، انجام می‌دهند. وزیران نفت و انرژی ۱۴ کشور عضو اوپک در صدو هفتاد و پنجمین نشست عادی خود پس از ۲ روز مذاکرات فشرده (ششم و هفتم دسامبر) توافق کردند تولید خود را برای یک دوره ۶ ماهه (از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند؛ پیرو آن وزیران نفت و انرژی ۱۰ تولیدکننده غیرعضو اوپک نیز تصمیم گرفتند همگام با اوپک برای کمک به کاهش مازاد عرضه و بهبود قیمت‌های جهانی نفت خام ۴۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.

ابراز امیدواری عراق به بهبود قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

وزیر نفت عراق ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، قیمت نفت بهبود یابد.  ثامر غضبان روز (یکشنبه، دوم دی‌ماه) در حاشیه نشست سازمان کشور‌های عرب صادرکننده نفت (اوآپک) در کویت گفت: ما امیدوار هستیم که افت کنونی در قیمت نفت متوقف شود، زیرا عرضه مازاد بیشتری وجود نخواهد داشت. وی همچنین اعلام کرد: این کشور و کویت یک مشاور را برای ارزیابی مناطق دارای ذخایر نفتی برگزیده‌اند.

چین از واردات نفت آمریکا سر باز می‌زند

چین، واردکننده برتر نفت جهان، قرار است سال ۲۰۱۹ خود را با خرید مقداری اندک یا نخریدن نفت از آمریکا آغاز کند. این علی‌رغم صلح سه ماهه در جنگ تجاری بین این دو کشور انجام می‌شود، چراکه هزینه نسبتا بالای کشتی‌رانی و نامشخص بودن سیاست‌های آینده، تقاضا را به شدت کاهش داده است. این کاهش اشتها به معنای آن است که ایالات‌متحده که امسال با رکورد زدن تولید نفت شیل، به برترین تولیدکننده نفت خام جهان تبدیل شده است، حتی با وجود این که موج جدیدی از ظرفیت پالایشگاهی در چین به وجود آمده است، قرار است همچنان سهمی بسیار جزئی‌ از بازار بزرگ چین را در دست داشته باشد. همچنین این موضوع اشاره به این دارد که چین احتمالا از خرید نفت خام برای کاهش فاصله تراز تجاری خود با آمریکا، که منبع اصلی اختلافات تجاری بین دو کشور است، استفاده نخواهد کرد. در ماه اکتبر کسری تجاری آمریکا با چین به رکورد ۴۳ میلیارد دلار رسید. شرکت‌های آمریکایی واردات خود از چین را افزایش داده و ذخیره کردند تا از تعرفه‌های بالاتری که احتمالا از سال آینده وضع خواهند شد، پرهیز کنند. شنگ ییک تی، تحلیلگر سی‌آی‌ای انرژی در پکن، می‌گوید: شرکت‌های چینی انگیزه پایینی برای خرید نفت از آمریکا دارند چراکه در شرایط کنونی نفت خام روسیه و ایران به طور گسترده‌ای در دسترس است. او ادامه داد: حتی با این که تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، اخیرا کاهش یافته‌اند، مدیران اجرایی شرکت‌های نفتی ملی در خرید نفت آمریکا تردید می‌کنند، مگر این‌که به آن‌ها گفته شود چنین کاری را انجام دهند. داده‌های رفینیتیو دیتا نشان می‌دهد، چین خرید نفت خام آمریکا را در اکتبر و نوامبر با بالا گرفتن جنگ تجاری متوقف کرده است، اما در ماه دسامبر بخشی از واردات را از سر گرفته است، ولی تنها ۱ میلیون بشکه نفت خریده است که بخشی جزئی از کل ۳۰۰ میلیون بشکه واردات نفت چین در این ماه است.

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

سورابح کومار، سفیر هند در ایران درباره جدیدترین قرارداد‌های نفتی میان دو کشور و ایجاد کانالی برای مبادلات مالی، اظهار کرد: مکانیزم روپیه برای این منظور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد، خرید نفت هند از ایران متوقف نشده و این کشور به طور میانگین ۱.۲۵ میلیون تن در ماه نفت از ایران خریداری می‌کند و مطمئنا این روند ادامه پیدا خواهد کرد. بر اساس گزارش پایگاه خبری بیگ نیوز نت ورک، سورابح گفت: ما با بانک UCO برای این منظور همکاری می‌کنیم و مکانیزم پرداخت به روپیه تا دو هفته دیگر ایجاد خواهد شد.

تولید جهانی طلا ثابت می‌ماند

انتظار می‌رود تولید طلای جهانی در سال میلادی آینده ثابت بماند و در حالی که یک شرکت تحقیقاتی کاهش نیم درصدی تولید را پیش‌بینی کرده است، یک شرکت دیگر انتظار دارد میزان تولید کمتر از نیم درصد رشد کند. تیم GFMS در رفینیتیو پیش‌بینی کرده، تولید طلا از ۳۲۸۱.۷ تن در سال ۲۰۱۸ به ۳۲۶۵.۵ تن در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا خواهد کرد که به منزله کاهش نیم درصدی تولید خواهد بود.  اما شرکت مشاوره "متالز فوکوس" انتظار دارد تولید معدنی طلا در سطح جهانی ۰.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کرده و به ۱۰۷.۶ میلیون اونس بالغ شود.  شرکت GFMS انتظار دارد تولید معدنی طلا در آفریقا، استرالیا-اقیانوسیه و اروپا رشد کند، اما تولید در آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی افت پیدا می‌کند.  با این حال احتمال دارد ابهامات سیاسی و ناآرامی و همچنین چالش‌های دادگاهی بر تولید در آمریکای جنوبی به خصوص آرژانتین تأثیر بگذارد.  

پنج محصول دیگر یک خودروساز هم گران شد

فارس نوشت: شرکت خودروسازی ایران خودرو در لیست جدید قیمت‌های دی ماه ۹۷ قیمت‌های جدید پنج محصول خود را اعلام کرد.  

براساس لیست جدید، این شرکت خودروسازی قیمت پژو پارس ال ایکس اتوماتیک با ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده و سرنشین و ایموبیلایزر و یورو ۴ را از ۶۵ میلیون تومان به ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش داد. همچنین این خودروساز قیمت پژو ۲۰۷i دنده دستی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یور ۴ را از ۶۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۷۰ میلیون تومان رساند. بر اساس لیست اعلامی این خودروسازی قیمت دنا پلاس با کیسه هوای راننده و سرنشین یورو ۴ از ۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۷۶ میلیون تومان افزایش یافت.  همچنین قیمت هایما S۵ توربو دنده اتوماتیک با کیسه هوای رانده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای تریم تیره و یورو ۵ از مبلغ ۱۲۱ میلیون تومان به ۱۳۸ میلیون افزایش یافت و قیمت دانگ فنگ H۳۰cross اتوماتیک با تریم تیره و کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی و استاندارد یورو ۴ از مبلغ ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافت. این در حالی است که این خودرو ساز پیش از این هم قیمت چند محصول خود از جمله پژو پارس اتوماتیک را از ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۸۳ میلیون و رنو تندر ۹۰ پیکاپ را از ۳۹ میلیون و ۱۶۲  تومان به ۷۷ میلیون تومان و وانت آریسان دوگانه سوز را از ۳۱ میلیون  ۸۶۱ هزار تومان به ۳۶ میلیون تومان افزایش داده بود  و برای محصول S۳۰ اتوماتیک خود قیمت ۱۴۱ میلیون تومان را اعلام کرد.  

کاهش ۳۸ درصدی واردات موز به کشور

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد در هشت ماه سال جاری، ۲۸۹ هزار و ۹۲۱ تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ایران وارد شده که ارزش آن، رقمی در حدود ۲۵۷ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار است. واردات موز به ایران ۱.۳۵ درصد از وزن کل و ۰.۸۷ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود. در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۸ هزار و ۱۸۶ تن موز به ارزش ۳۶۰ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار وارد شده بود که ۱.۹۰ درصد از وزن و ۱.۰۵ درصد از ارزش کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود. به این ترتیب، آمار نشان می‌دهد که واردات موز در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی ۳۸.۰۸ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸.۵۷ درصد کاهش یافته که البته علت این موضوع، افزایش قیمت جهانی این محصول و البته نوسانات نرخ دلار در کشور بوده است. /مهر

سقوط آزاد ثروت ثروتمندان جهان

بلومبرگ نوشت: پدیدار شدن نشانه‌های رکود اقتصادی در اقتصاد آمریکا و نگرانی از منازعات تجاری باعث کاهش چشمگیر ارزش سهام شرکت‌های بزرگ جهانی شده است به گونه‌ای که شاخص "ثروت ۵۰۰" که بیانگر میزان ثروت ۵۰۰ نفر نخست ثروتمند جهان است، با کاهشی ۵۱۲ میلیارد دلاری در سطح ۴.۷ تریلیون دلار بسته شد. این دومین بار از سال ۲۰۱۲ است که این شاخص با کاهش به عملکرد سالانه خود خاتمه می‌دهد.  کیتی نیکسون- مدیر سرمایه‌گذاری موسسه " تراست ولث منیجمنت" گفت: نگرانی سرمایه گذاران از اوضاع رو به افزایش است، اما با این حال انتظار رکود در اقتصاد جهانی را نداریم.

به عنوان نمونه: ثروت جف بزوس، مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان با ۵۳ میلیارد دلار کاهش از ۱۶۸ میلیارد دلار به ۱۱۵ میلیارد دلار رسیده است. این میزان زیان به تنهایی از ارزش شرکت‌های مشهوری، چون هواپیمایی دلتا ایرلاینز و خودروسازی فورد بیشتر است! ثروت مارک زاکربرگ- مدیرعامل فیس بوک نیز ۲۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در آسیا، ۱۲۸ میلیاردر حاضر در این فهرست ۱۴۴ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند که در این میان وانگ جیان لین، مدیرعامل شرکت " وندا گروپ" با از دست دادن ۱۱.۱ میلیارد دلار ثروت در صدر قرار دارد. ثروت ولید بن طلال، شاهزاده سعودی نیز با ۶۰ درصد کاهش در مقایسه با سال ۲۰۱۴ به ۳.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ای دولت بی عرضه استعفا استعفا............................................................................................استعفا
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
ای بی تربیت، تربیت تربیت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
قفل ساز قفل ساز قفل ساز
بی تدبیر بی تدبیر بی تدبیر
......، .....، .....، .......
فاتحه بانکها خوانده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
چون بانک ها و دولت ، مدیران کار آمد در اقتصاد نیستند و نمی توانند با سپرده های مردم در جامعه کار مفید بکنند لذا با کاهش سود بانکی می خواهند جلوی زیان ناشی از بی کفایتی و بی سوادی خودشان را بپوشانند.
تبدیل محاسبه سود بانکی از روز شمار به ماه شمار موجب کاهش زیاد سود بانکی سپرده ها می شود و این مساله یعنی فرار بیش از پیش پول از بانکها و حرکت پولها به طرف بازار طلا و مسکن و دلار و ... . این کار خطرناک هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
حالا شما فکر می کنید که این انباشت پول بانک ها صرف چه کاری می شود که خطرناک است یقیناً با این اوضاع تولید و اقتصاد که سودی در کار نیست بعید است صرف تولید شود و احساس می شود بیشتر صرف وام های با بهره های بالا می شود که دست کمی از ربا و چرخه باطل پول ندارد. البته بانک مرکزی باید بطور شفاف این موضوع را مشخص کند که بسیار مهم و ضروری است
"نرخ سود بانکی ماه شمار شد" وهمه وهمه مسؤلان دراین کشوربه دنبال فقیرترکردن فقراوچاقترکردن ثروتمندان هستند.
پس ما خیلی خوشبخت هستیم که همزمان با سقوط ثروت ثروتمندان ، دارایی هایمان سقوط آزاد کرد .
برگی زرین در تاریخ خواهد بود .....
نرخ سود بانكی ماه شمار شد. گامی بلند در راستای بانكداری با ربا. بانك از هر سرمایه‌ای به صورت روزانه و حتی لحظه‌ای سود بدست می‌آورد ولی هیچ سهمی از سود روزانه الا سود كف ماهانه نصیب سرمایه گذار نمیشود. حال آیا بانك مركزی قدم بزرگی در راستای دوری از نظام بانكداری اسلامی ( و حتی تمام نظام های بانكی در دنیا) بر نداشته است؟
مرد حسابی ارزش سپرده های مردم را تبدیل به مفرغ کرده اند اگر کسی بجای سپرده میرفت سکه یا دلار میخرید پولش ده برابر میشد ولی الان یک دهم شده و باز هم نقشه میکشند که ارزش انرا کمتر کنند....
ماه شمار کردن نرخ سودها هیچ معنایی جز ضرر و فقر بیشتر حقوق بگیرها ندارد. همه خوب می دانند این به ضرر اغنیا نخواهد بود. فقط حقوق بگیرها هستند که روز بروز با تصمیمات عجیب و غریب مسئولان باید فقیرتر و مستمندتر شوند.
این یعنی دوباره دولت تصمیم گرفته قیمت ارزهای خارجی را افزایش دهد
چرا نرخ سود وام را پایین نمی آورد
یکدفعه بگید می خوایم مملکت را نابود کنیم،که البته تا همینجا هم نابود شده.هرروز و هر ساعت و هر دقیقه یی داستان برای بانکها می بافید.احتمالا تا جند سال دیگر ما باید از آنگولا و گینه بی صاحب وام بگیریم.با این اوضاع بهتره کلا درب بانکها را تخته کنید.
ای کاش بانک مرکزی طی یک گزارش شفاف و به صورت عددی و درصدی به مردم اعلان کند که منبع اصلی سودهای بانکی از کجاست و این گزارش می تواند مبنای بسیار خوبی برای تحلیل های اقتصادی توسط اقتصادانان و همچنین مرجع فتواهای مراجع دینی باشد
دست مریزاد ایران خودرو یواش یواش داری به هدفت میرسی سه جهار تا محصول عتیقه رو گرون کردی دیدی صدایی از مردم در نیومد حالا بقیش ! مردم از ماست که برماست حق مانه
اگر مردم در عمل و واقعیت احساس کنند که با سرمایه گذاری در تولید که بورس نمونه بارز آن است سرمایه آن حفظ و سود معقولی به آن تعلق می گیرد هیچ وقت نه دنبال خرید و احتکار سکه می روند و نه ملک و مسکن که جزء مایحتاج ضروری مردم است. متاسفانه قوانین مالیاتی کشور معکوس عمل می کند در جایی که باید مالیات بگیرد (یعنی سرمایه داران و فضای دلالی و اسراف) نمی گیرد و در جایی که نباید مالیات بگیرد (فضاهایی که باید حمایت شوند) مالیات می گیرد. مشکل اینجاست که ضروریات مردم که مسکن و فضای کار است تبدیل به کالای سرمایه ای شده است که خود منشاء گرانی های دیگر است. و در این بین نمایندگان مجلس بدلیل انتخاب بد و عدم استقبال و شرکت متخصصین جهت نمایندگی مجلس تخصص و آگاهی لازم در این زمینه را ندارند و اگر هم اندک شماری تخصص داشته باشند در حداقل هستند و کاری از دستشان بر نمی آید و یا اینکه دنبال اهداف فردی و منطقه ای هستند
1- در مورد هند با توجه به سود هنگفتی که از خرید نفت از ایران می برد، مطمئنا خرید نفت ایران را به قیمت مفت ادامه می دهد و سود آنرا با استکبار نصف نکند یه جایی به آنها یه امتیاز می دهد و فقط ثروت مملکت و مردم هست که به باد فنا می رود.
2- در مورد گرانی خودرو هم همه مسئولین محترم را به خدا واگذار می کنیم. البته با این تذکر که در محضر خداوند متعال دلیل و حرف مفت ارزشی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
هند بابت این خرید مفت هم مبلغی نمی پردازد اگر روزی روزگاری تصمیم به پرداخت گرفت با برنج و چای پرداخت میکند
بانکها حتما مقاومت میکنند ... بانکها ورشکست هستند ورشکسته تر میشن ... دوباره بازار دلار وخیم میشه... اینم از همتی!!
این است عدالت اسلامی.........
یا وفا یا خبر وصل تو یا مرگ رقیب
بود آیا که فلک زین دو سه کاری بکند؟
حافظ
بانک مرکزی دچار اعتماد بنفس کاذب شده و با توجه به شرایط تصمیمات غیر علمی میگیرد
هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد!!؟؟
بهتره بنویسید " هند به چپاول نفت ایران ادامه می دهد" . مگه هند بابت نفت پولی به ایران میده که حالا بخواد متوقفش کنه. اصلا مگه مرض داره؟ نفت مفتی مگه بده؟!!!!
آخه تا کی تصميم گيری های به ضرر مردم. آرزومون شده در بين 1000 تصميم بی خردانه و به ضرر مردم، يکيش هم در جهت رفاه و منفعت مردم باشه. ولی دريغ...
ما به یک رییس جمهور انقلابی مثل احمدی نژاد نیاز داریم تا در این دکانهای مثل شورای پول را تخته کند اخر این چه وضعی است طرف شب میخوابه صب بلند میشه سود بانکی را میاره پایین پس مردم چجوری تو این گرونی زندگی کنند خیلیها فقط با این یک مقدار سودی که از بانک میگیرن زنده اند چرا اسامی اعضای این شورا را به مردم معرفی نمیکنند تا مردم بدانند اینها کی هستن؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
انشاالله میاید
خودشون ميدونن كه چه گندي به اقتصادمملكت زدن حال بفكرنابودي بانكهان.بنده باوجوداين دانشمندان اقتصادي اميدي براي خودوهموطنانم ندارم.هرروز وضع بدترازديروزدروغهاشون نيز شاخداره.
با سلام.سیستم بانکی را تضعیف کردن موجب خروج سرمایه از بانک و ورود به بازاررهای کاذب میگردد تجربه ای که جهل مرکب شبه اقتصاد دانان اجرایی را میرساند سرمایه گذاری باید در بانک صورت گیرد وبانک کانال ارتباطی با بازار بورس باشد از هم باشیدگی نظام یولی کشور که در یکی دوسال اخیر رخ داد نشانه بارز بی خبری ودفن علم اقتصاد است
سود بانکی کم شد و دوباره مردم رفتند سمت دلار قیمت دلار رسید به 12100 تومن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر