بازدید 15087
پیمانه اقتصادی؛

پیشنهاد یارانه ۴ میلیون تومانی به جای ۴۵۵۰۰/ لبنیات با ۶۸ درصد افزایش، رکورددار گرانی/ نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه؛ ۱۸ درصد/ فروش آیفون در آلمان ممنوع شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس برای هشتمین روز پیاپی سقوط کرد، عقبگرد بیست روزه قیمت اوراق مسکن، افزایش ۱۰۰ درصدی واردات تخم مرغ به کشور، افزایش قیمت طلا تا پایان سال بعید است، کاهش صادرات رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد، یورو به ۹٣٩١ تومان رسید، بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام در راه است؟ و حرکت شرکت مزدا به‌سوی خودرو‌های پاک را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 23 December 2018
پیشنهاد یارانه ۴ میلیون تومانی به جای ۴۵۵۰۰ تومان/ لبنیات با ۶۸ درصد افزایش رکورددار گرانی در تغییرات یکساله/ نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه؛ ۱۸ درصد/ فروش آیفون در آلمان ممنوع شدپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس برای هشتمین روز پیاپی سقوط کرد، عقبگرد بیست روزه قیمت اوراق مسکن، افزایش ۱۰۰ درصدی واردات تخم مرغ به کشور، افزایش قیمت طلا تا پایان سال بعید است، کاهش صادرات رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد، یورو به ۹٣٩١ تومان رسید، بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام در راه است؟ و حرکت شرکت مزدا به‌سوی خودرو‌های پاک را در بر دارد.
 
پیشنهاد یارانه ۴ میلیون تومانی به جای ۴۵۵۰۰ تومان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احمدی نژاد در جامعه اعلام می‌کند که می‌توان به هر ایرانی مبلغ ۹۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت کرد، افزود: در حال حاضر سرانه یارانه هر ایرانی اعم از نقدی و غیرنقدی و پنهان ۱۱ میلیون تومان در سال است؛ یعنی یک خانواده ۵ نفره در سال ۵۵ میلیون تومان یارانه دریافت می‌کند که اگر به این موضوع با نسخه احمدی نژاد نگریسته شود، می‌توان گفت که آب، برق و گاز آزاد و به هر خانواده ایرانی ماهانه ۴ میلیون تومان یارانه پرداخت شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با پرداخت یارانه ۴ میلیون تومانی به هر خانواده ایرانی باید واقعیت قیمت کالا‌ها را پذیرفت، ادامه داد: هر کارت ملی که در حال حاضر به مردم ارائه می‌شود، متناسب با آن یارانه پرداخت می‌شود که اگر این ارقام محاسبه شود، می‌توان ماهانه ۴ میلیون تومان به هر خانواده ایرانی یارانه پرداخت کرد.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی درباره یارانه ها، اظهار داشت: اگر بنده مسئول بودم و یکصد هزار میلیارد تومان تنخواه داشتم، به هر خانواده ایرانی ۴ میلیون تومان یارانه پرداخت کرده و به مرور طی ۱۲ ماه قیمت تمامی کالا‌ها را آزاد می‌کردم که مردم نیز تحت فشار قرار نمی‌گرفتند. رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم می‌توانستند به مرور خود را با آزادسازی قیمت‌ها تطبیق دهند، چرا که در حال حاضر مشکل این بوده که پول نمی‌چرخد و ارزش چرخیدن ندارد. /خانه ملت


شروع سرد بورس در زمستان ۹۷؛ شاخص کل برای هشتمین روز پیاپی سقوط کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه یکم دی ماه ۹۷، با کاهش ۱۵۳۲ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۱۵۴ هزار و ۵۵۰ واحد رسید. این در حالی است که هفت روز کاری گذشته نیز در مجموع، شاهد ریزش ۱۰۸۰۲ واحدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین دیروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۴۵ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۴۴ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۳ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، عدد ۲۶ هزار و ۶۱۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۸ هزار و ۷۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۱۶۷ واحد کاهش معادل ۰.۷۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۶۶ هزار و ۳۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۹۹ واحد کاهش معادل ۰.۹۶ درصد به رقم ۱۱۳ هزار و ۱۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۹۸ واحد کاهش معادل ۱.۰۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۱ هزار و ۱۳۶ واحد را به نمایش گذاشت.
 
پیشنهاد یارانه ۴ میلیون تومانی به جای ۴۵۵۰۰ تومان/ لبنیات با ۶۸ درصد افزایش رکورددار گرانی در تغییرات یکساله/ مرکز آمار: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه؛ ۱۸ درصد

بازار اوراق مسکن؛ عقبگرد ۲۰ روزه قیمت اوراق

طی جلسه معاملاتی شنبه، اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) ضمن ثبت افت ۶/ ۲ درصدی به قیمت ۵۲ هزار و ۱۷۳ تومان مبادله شد. ششمین افت پیاپی باعث شد تا قیمت این اوراق به سطح ۲۰ روز قبل بازگردد. تمامی سررسید‌های دیگر نیز معاملات شنبه را در محدوده منفی سپری کردند و میانگین قیمت آن‌ها به ۵۲ هزار تومان نزول کرد. عدم توانایی خرید متقاضیان مسکن، جهش قیمت آپارتمان‌ها به حدود دو برابر از ابتدای سال، تضعیف سهم اوراق مسکن از قیمت خرید خانه و وجود وام‌های موازی همچون صندوق یکم در ماه‌های گذشته از دلایل اصلی کسادی بازار تسه‌ها محسوب می‌شوند. با بهبود هر‌ یک از عوامل یادشده می‌توان امیدوار بود که بازار اوراق رونق یابد. حال باید منتظر گزارش معاملات مسکن آذرماه بانک مرکزی ماند تا وضعیت بازار مسکن پایتخت و روند قیمت‌گذاری‌ها بتواند مسیر آینده اوراق مسکن را مشخص کند.

افزایش ۱۰۰ درصدی واردات تخم مرغ به کشور

گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات ۲ هزار و ۱۹۸ تن تخم مرغ در هشت ماه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه پارسال صد درصد بیشتر شد. ارزش واردات تخم مرغ در هشت ماه امسال به سه میلیون دلار رسید. به گزارش ایرنا، سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ۱۹۱ عدد در سال است و براساس آمار‌ها هر سال ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود. البته طبق اطلاعات مرکز آمار ایران، پارسال ۸۸۸ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۵، کاهش ۶ درصدی داشت.

لبنیات با ۶۸ درصد افزایش رکورددار گرانی در تغییرات یک ساله

بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در هفته منتهی به بیست و سوم آذر اعلام کرد که طی آن قیمت ۸ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و ۳ گروه کاهش یافت. در هفته منتهی به بیست و سوم آذر نرخ لبنیات ۱.۳ درصد، برنج ۰.۳ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۶.۶ درصد، گوشت قرمز ۰.۵ درصد، گوشت مرغ ۵.۹ درصد، چای ۰.۱ درصد و روغن نباتی ۰.۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ تخم مرغ ۳.۱ درصد، سبزی‌های تازه ۱.۴ درصد و قند و شکر ۰.۲ درصد کاهش یافت. همچنین متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به بیست و سوم آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نرخ لبنیات ۶۸ درصد، تخم مرغ ۴۳.۷ درصد، برنج ۲۳.۹ درصد، حبوبات ۱۴.۵ درصد، میوه‌های تازه ۵۸.۴ درصد، سبزی‌های تازه ۳۱.۵ درصد، گوشت قرمز ۴۸.۹ درصد، گوشت مرغ ۵۷.۹ درصد، چای ۲۲.۸ درصد، روغن نباتی ۴۳.۹ درصد و قند و شکر ۳۹.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت طلا تا پایان سال بعید است

تحلیلگران بازار جهانی پیش‌بینی کردند طلا پس از این که به بالاترین قیمت پنج ماه گذشته صعود کرد، احتمالا تا پایان سال روند افزایشی خود را متوقف خواهد کرد. سه عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته گذشته، بانک مرکزی آمریکا، دلار ضعیف‌تر و نوسان بازار‌های سهام بوده است که قیمت طلا را تا مرز ۱۲۶۹.۶۰ دلار پیش برد. بهای هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۹.۸۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش، در ۱۲۵۸.۱۰ دلار بسته شد، اما برای کل هفته حدود ۱.۴ درصد رشد قیمت داشت. تحلیلگران انتظار دارند در هفته منتهی به کریسمس و سال نو، فعالیت معاملاتی اندک باشد و نقدینگی چندانی در بازار وجود نداشته باشد.

کاهش صادرات رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کمتر از میزان مورد انتظار بوده است. دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا کاهش شاخص خرید مصرف کننده و صادرات در این کشور بوده است. در واقع دو شاخص مزبور یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های رشد اقتصادی در آمریکا محسوب می‌شود. انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم نیز نسبت به قبل روند آهسته‌تری را طی کند. البته انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا طی سال جاری علیرغم کاهش بیش از انتظار رشد در سه  ماهه نخست و احتمالا سه ماهه چهارم همچنان بتواند به رقم 3درصد در سال دست یابد. بنا به گزارش وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳.۴ درصد بوده است که نسبت به ۳ و نیم درصد مورد انتظار یک دهم درصد پایین‌تر بوده است. از طرفی رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم ۸ دهم درصد کاهش داشته است. در بیانیه سازمان بررسی‌های اقتصادی آمریکا آمده است افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توانسته است از کاهش بیشتر رشد اقتصادی ناشی از کاهش صادرات و کاهش خرید مصرف کننده در این کشور طی سه ماهه سوم جلوگیری کند. با این حال، اما روند ساخت و ساز و سرمایه گذاری بخش خصوصی هم از آنچه انتظار می‌رفت پایین‌تر بوده است.

یورو به ۹٣٩١ تومان رسید

شنبه یکم دی ١٣٩٧شنبه یکم دی ١٣٩٧ میانگین نرخ ارز در سامانه نیما به ازای هر یورو حدود ۹٣٩١ تومان بود. مجموع فروش ارز حاصل از صادرات، به ٣٥ میلیون یورو رسید. مجموع تأمین ارز بابت واردات، به حدود ٢٧ میلیون یورو رسید. همچنین مجموع فروش ارز حاصل از صادرات از تاریخ ١٦ مرداد تا روز شنبه به شش میلیارد و دویست و هشتاد و پنج میلیون یورو رسید و مجموع تأمین ارز برای واردات از ١٦ مرداد تا دیروز به پنج میلیارد و پانصد و چهارده میلیون یورو رسید.

فروش آیفون در آلمان ممنوع شد

بعد از آنکه شرکت کوالکام از اپل در چین به علت نقض برخی حق اختراعات سخت افزاری و پتنت‌های به ثبت رسیده این شرکت توسط اپل شکایت کرد، به نظر می‌رسد که حالا دادگاه مربوطه با صدور حکم به نفع کوالکام، این شرکت پیروزی حقوقی خود بر اپل را جشن گرفته و بدین ترتیب می‌تواند در بسیاری از کشور‌ها که از قوانین مربوط به نقض حق اختراع و پتنت تبعیت می‌کنند، اپل را از فروش برخی از مدل‌های گوشی‌های آیفون بازدارد. بر این اساس اپل در دادگاه به نقض تعدادی از پتنت‌های به ثبت رسیده توسط کوالکام و اینکه نمی‌توانسته به استفاده بدون مجوز و بدون پرداخت حق اختراع به این غول تراشه‌سازی در گوشی‌های تولیدی خود استفاده کند، محکوم شد و دادگاه نیز با صدور حکمی اعلام کرد که اپل موظف خواهد بود طبق قوانین دولت آلمان برخی از گوشی‌های آیفون نظیر آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸ و ۸ پلاس و همچنین آیفون ۱۰ (ایکس) را از فروشگاه‌های این کشور جمع آوری کرده و دیگر قادر نخواهد بود مدل‌های مذکور را در این کشور به صورت قانونی به فروش برساند. به نقل از ایسنا، طبق گزارش وب سایت تک رادار، چندی پیش بود که خبر ممنوعیت فروش برخی از مدل‌های آیفون در چین مبنی بر شکایت کوالکام، شرکت تراشه سازی، از اپل منتشر شده که به موجب ممنوعیت فروش گوشی‌های آیفون در این کشور پهناور واقع در شرق آسیا، بسیاری از تحلیلگران برآورد کردند که این غول تکنولوژی آمریکایی متحمل هزینه‌های گزاف و هنگفتی خواهد شد چرا که بازار کشور چین همواره برای شرکت‌های مختلف اعم از غول‌های تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار است. حالا به نظر می‌رسد بدین ترتیب با ادامه سریال ممنوعیت فروش آیفون در کشور‌های دیگر همچون آلمان، سیر نزولی میزان فروش و موفقیت اپل نیز تسریع یابد و این شرکت بزرگ را با مشکلات حقوقی و مالی متعددی روبه رو سازد.

مرکز آمار: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه؛ ۱۸ درصد

مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه امسال را ۱۸ درصد اعلام کرد که نسبت به آبان ماه ۲.۴ درصد افزایش یافته است. در آذرماه امسال عدد شاخص کل به ۱۵۱.۷ رسید که نسبت به ماه پیش از آن (آبان ماه) ۲.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در این ماه شاخص کل نسبت به آذرماه پارسال ۳۷.۴ درصد تغییر داشته است یعنی خانوار‌های کشور ۳۷.۴ درصد بیشتر برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.  همچنین براساس اعلام مرکز آمار شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در آذرماه نسبت به آبان ۴.۸ درصد و در گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» نیز ۱.۶ درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات قیمت در آذر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در گروه اقلام خوراکی، آشامیدنی و دخانیات ۵۳.۹ درصد و در گروه خوراکی و خدمات ۳.۹ درصد رشد داشته است.  

بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام در راه است؟

اخیراً نامه‌ای درباره محدودسازی برای اینستاگرام منتشر و البته از سوی سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده که ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد. به گزارش ایسنا، رئیس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داده که نامه‌ای که اخیراً درباره محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده، ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد. در این طرح، بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت، بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام تهیه می‌شود. در این نامه ظاهرا از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و رادیویی، خطاب به شرکت مخابرات ایران و کلیه شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی آمده است که با توجه به ضرورت صیانت از فرهنگ اسلامی ایرانی و حریم خانواده‌ها و حمایت از محتوای داخلی، با قید فوریت تصمیمی اتخاذ کنند که بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، تهیه و در لیست بسته‌های فروش خود قرار دهند.

حرکت شرکت مزدا به‌سوی خودرو‌های پاک

شرکت مزدا برنامه دارد تا در راستای فرار از جریمه‌های احتمالی اروپا، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی را روانه بازار‌های اروپایی کند. این اقدام در راستای تلاش اروپا برای کاهش آلایندگی‌های کربنی تا سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود. این خودروساز قرار است در سال ۲۰۱۹ نخستین مدل هیبریدی خود را روانه اروپا سازد. پس از آن نیز دو خودروی تمام‌برقی و پلاگین هیبریدی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد. مقامات مزدا بر این باورند که با این حال نباید همه محصولات خود را به‌صورت تمام‌برقی و پلاگین هیبریدی عرضه کنند، چون این مدل خودرو‌ها تنها در بازار‌هایی به‌ فروش مناسب می‌رسند که برای خرید آن‌ها بسته‌های تشویقی در نظر گرفته باشند. گنجاندن خودرو‌های برقی نه‌ تنها برای سود‌آوری بیشتر، بلکه در جهت پذیرش محصولات مزدا ازسوی مشتریان اروپایی انجام خواهد شد. خودروی برقی که مزدا قرار است در شمایل یک خودروی تمام‌برقی در سال ۲۰۲۰ معرفی کند از فناوری این خودروساز ژاپنی استفاده خواهد کرد. /دنیای اقتصاد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
تورم 18درصدی خیل یجالبه همه چیز صددرصد گرون شده انوقت تورم 18 درصد احتمالا چون صفر ارزش نداره حذفش کردن تا تورم 180درصدی بشه 18 درصد
یه چرخی تو بازار بزنید بعد امار بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دولت امارهای غیرواقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
اقايان مراجع ايا اين انحراف و كذب و درغگويي را نبايد داد اعلام كرد؟اقايان مجلسي ها بازرسي ها واقعا تورم 18 درصده؟
اندکی تعقل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟ چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟ هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟ چرا توی مملکت همش داره مسخره باز طی میشه ؟ همه چی
به مسخره گرفته شده
طرف از قبل انقلاب در شهرداری تهران داره کار میکنه
و الان هم مدیر عامل هست
ایشون کی قراره بروند ؟
مگر این همه جوون تحصیلکرده نداریم . ازشون استفاده نمیشه و بعدش موجب میشه همشون از ایران فرار کنن
بشن موتور محرک کشورها کانادا و آلمان و آمریکا و
......
همه چی توی مملکت شده مسخره بازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آمارهای مرکز آمار در دوره اصلاح طلبان هیچگاه ارزش نگاه کردن هم نداشته است و با دروغ های خود هزینه های زیادی به کشور وارد می کند
نرخ تورم یک سال گذشته تاکنون خیلی کمتر از 18درصد هست! رئیس محترم مرکز آمار به احتمال قوی اشتباه نموده اند!نرخ تورم خیلی کمتر هست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آقا جان ظاهرا شما هم سواد ریاضی کمی داری . وقتی دلار 4 تومنی می شود 10 تومن و یا گوشی 1 تومنی می شود سه و نیم یعنی تورم 250 درصد است. به همین سادگی
این نرخ رو از کجا در می یارید . مردم رو مسخره کردین 18 درصد یا 380 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
تورم را ۱۸ درصداعلام میکنند تاحقوق هاراهم ۱۸ درصد افزایش بدهند اگر واقعیت رااعلام کنند مثلاتاییدکنندکه تورم ۱۰۰ درصد هست پس بایدحقوقهاراهم ۱۰۰ درصدافزایش بدهندعلاوه بران نمیخواهنداعلام کنندکه تورم دردولتشان ازتورم دولت احمدی نژادهم که انقدربه ان انتقادکردندبیشترشده !!!
تورم نقطه به نقطه...................... خودتون را مسخره کنید
اولا اینکه ما صادر کننده مرغ یا تخم مرغ هستیم کدام یک ثانیا کشور ما با این ثروت خدا دادی بیش لز نود درصد جمعیت زیر فقر زندگی بخور ونمیر دارند ایا دیگر کشور ها که همین ثروت زیر زمین دارند مثل ما فقیرند یا فقط ما فقیر ثروتمند هستیم که نمیدانیم با این ثروت خدا دادی چگونه زندگی کنیم
اگر به گفته خودتان یازده ملیون یارانه به ملت میدهید حداقل سه برابر این مبلغ را با گران کردن منابع انرژی از جیب ملت در می اورید.ملتی که منابع نفت وگازش بسیار بالا است باید مجانی از ان استفاده کند نه با کشور هایی که فاقد این منابع هستند نرخ انرژی مقایسه شود.
بایدبه مردم ماهیگیری یاد داد.
نه اینکه هر روز 10 کیلو ماهی داد.
پس به فکر قلاب باشین و تور واسه
ماهیگیری. و گر نه ملت تنبل میشن.
البته باید دونست که کی میتونه قلاب
و تور میتونه درست کنه واسه مردم واقعا.
و گر نه کسی که تور درست میکنه واسه
مردم . به جای تور ماهیگیری تور واسه
مردم درست خواهد کرد. و این انتخاب
بزرگترین کار این پروژه است.
البته مردم الان گرسنه اند
و با چند کیلو ماهی دادن کمی از
دردشون کم میشه
جناب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، اگر قرار است قیمتها جهانی شود بیشک حقوق ما نیز باید جهانی شود و دیگر نیازی به یارانه نداریم ، در ضمن اگر ارتباط ما جهانی شود و کشورها دیگر بخواهند سرمایه گزاری کنند نیاز به سرمایه گزاری دولتی نیست و اشتغالزائی میگردد
بنابراین شما سیاست خارجی و گمرکی کشور را جهانی کنید نیازی به یارانه منتی شما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آفرین،
این اصلی ترین موضوعیه که تمام مسئولین از پرداختن به آن طفره میروند و برای گول زدن مردم فقط فرعیات را
بیان میکنند چون درآمدهای جهانی فقط برای قشر خاصی قرار داده شده است،
صحبت های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه رو خوندم و مو به تنم لرزید. یعنی نمی دانند به فرض دادن ۴ میلیون به هر کس، چه اتفاقی از ابعاد روان شناسی و جامعه شناسی می افته؟ متوجه نیستند که در آن صورت یه درصد قابل توجهی دیگه همت کار کردن نخواهند داشت؟ همین الان هم در کشورهای پیشرفته یه مشکلی که کمک‌های مالی مستقیم ایجاد کرده، ایجاد روحیه تنبلی در برخی افراد هست. (نمونه دادن کمک مالی های نقدی در انگلیس و انتقادهای مربوط به آن را ببینید). تا وقتی سیاست‌گذاران ما هیچ تصوری از ابعاد روان شناسی و جامعه شناسی طرح‌های خود ندارند، توسعه بی معنا خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
نزدیک انتخابات مجلس که میشه از این حرفهای تخیلی میزنند. شما جدی نگیرید
ما در کشورمان جاده هایی پر از شیب های تند است که شیب آنها می تواند در خودروهای هیبریدی جهت شارژ باطری ها استفاده شود و از این طریق به مقدار زیادی در مصرف بنزین و انرژی صرفه جویی شود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دلت خوشه هااااا توی متن خبر زده تورم 18درصد آدم همه جاش میسوزه بعد شما میگی جادهای پراز شیب؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
شما حالت خوبه؟ شیب؟؟؟؟ تو این اوضاع ؟!!!!! خوب تا سربالایی نباشه که شیب هم نیست.
صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی ؟؟؟؟؟؟ واقعاً خودتون این حرف هایی که می زنید باور دارید یا چون عادت به دروغ پیدا کردین همینطور دروغ بار ملت می کنید .
تا بعدش دوباره دولت کم بیاره و دست کنه تو جیب مردم !! آقا جان شما ها مملکت داری بلد نیستید ، علتش را هم خوب می دانید که دخالت افراد غیر متخصص در اداره مملکت و رانت خواری و منافع جناحی است .
دولت چه هزینه ای برای نفت و گاز آب هزینه می کنه که هر روز بر سر این ملت مظلوم می زنه
پاییز به سرامد و عملکر منفی بازار سرمایه (بورس) با نزدیک به ۴۵۰۰۰ واحدسقوط به ثبت رسید وبازهم طبق روال همیشگی روزنامه « دنیای اقتصاد» تیترهای اصلی خودرابه موضوعات دیگربویژه مسکن اختصاص داد:
تیتراول دیروز این روزنامه: سه تابلو ازبازارمسکن !
تیتردوم : براورد دلاری قاچاق پوشاک
تیترسوم: سبقت تورم روستا ازشهر
وقتی هممیخواستین 45500 رو بدین همین رو گفتین . قراربود مابه تفاوت اون هایی رو که گرون می کنین رو بدین به مردم که اولا از سال 92 مال ما رو قطع کردین و نمی دونم کی می گیره چون با اینکه چند میلیون نفر یارانه شون قطع شده بازم بالای 80 میلیون یارانه می گیرن الانم همون حرفای قبله
مگه چند بار باید قیمت ها آزاد بشه !؟
نرخ تورم چطور حساب میشه؟

میزان افزایش قیمت ها نسبت به خرید ها.
برای مثال اگه قیمت ها همگی دوبرابر بشن و مردم میزان خریدشون رو کم نکنن و همچنان بخرن نرخ تورم 100 درصد هست.
ولی اگه قیمت ها دوبرابر بشن و مردم خرید رو به یک چهارم کاهش بدن تورم 25 درصد هست.

البته حدودی گفتم فرمول دقیقشو ندارم.

یا اگه قیمت ها 1000 برابر بشن و مردم هیچی نخرن. تورم صفر هست :|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
سوال: ايا اگر تورم مثلا 100 درصد باشه و 18 درصد اعلام كنن تا خلاف قانون اساسي نخواسته باشن عمل كنن براي افزايش حقوق ها ، اين انحراف اعلام كردن تورم از واقعيت و كم دادن حقوق كارگر حق الناس نيست؟ اگر هست از خود شما روحاني ها پاي منبر ياد گرفتيم كه حق الناس را فقط شخص بايد رضايت بده . ما كه راضي نيستيم و سوالم اينه كه چرا از اين انحراف رهبري سكوت كرده اند؟ اقا با سكوتشون ثابت مي كنند 100 مساوي 18 هست. اقا واقعيت را به مردم بگين خواستن قبول مي كنن نخواستن قبول نمي كنن اما دروغ و كلك نزنيد. براي نظام به اصطلاح اسلامي زشته
اگر تورم 18 درصد راسته پس صداقت دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بله حق با مشتری است
آقا چه اصراریه وقتی بانک مرکزی میگه تورم 18درصده حتما 18 درصده چرا شما باور نمیکنید البته این موضوع رو هم نباید نادیده گرفت که قیمتها در محله رییس بانک مرکزی مثل محله اقای احمدی نژاد پایینتره اقای رییس لطفا ادرستون رو بدید تا ما هم از محله شما که تورم 18درصدی داره خرید کنیم با تشکر از آقای رییس بانک مرکزی
قبلا از همکاری شما کمال تشکر را داریم
مگه الان قیمتها آزاد نیست،آقا بذارید یارانه چهارمیلیونی اگه ندن معلوم نیست تو کدوم کشور هزینه میشه یا خاوری یا بابک خانها که بیشمارن میبرندش،ما یه طایفه دویست نفری هستیم سهم نفت وگاز منابع ملی مارو بدید بخدا جدی میگم تعهد میدیم از هیچی استفاده نکنیم،بجا ماشین که نداریم میخوایم با الاغ زندگی کنیم خطر تصادف هم نداره،بجا حاملهای انرژی با زغال وچوب وگندم زندگی کنیم،بچه هامون هم مدرسه نمیفرستیم بعداز کلی هزینه بخاطر نخودی بودن استخدام نشن
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این حرف رو بزنه از الباقی چه انتظاری میره یارانه 45 رو یادشون رفته چه بلایی سر ملت آورد؟!
مرگ من فقط بگید تورم ایران رو حساب کردید یا سهواً یک کشور دیگری مثل ترکیه رو ، چون آدم خندش می گیره از عدد بدست اومده
یارانه دادن یعنی پذیرش فرهنگ انگل شدنو نازمندان واقعی باید توسط نهادهای مربوطه شنسایی و حمایت شوند برای بقیه مردم هم با برنامه ریزی در انواع صنعت و کشاورزی اشتغال ایجاد کنید و بعد انشاا.. ایران سربلند و پیشرفته خواهد بود.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
در اینجا المان با اینکه دولتش نفت وگاز ندارد و بیکار هم نسبتا زیاد شده است رایانه ای در سطح یک زندگی شرافتمندانه به بیکاران وضعیفان پرداخت مشود .
حال در کشوری که مرکز منابع طبیعی است دادن رایانه یا کمک. های اجتمایی که حق بلا فاصله هر ایرانی است را با عنوان صدقه و تنبل با آوردن مردم میخواهید قطع کنید در صورتیکه کار هم نمیتوانید تولید کنید!
قیمتها را ازاد کنید تعرفه ورود اتوموبیل وسایر کالاها را بردارید انوقت همه کارگاههای تولیدی وکارخانجات داخلی با کیفیتی ک دارند با خاک یکسان میشوند . کارخانجات بیشتر به یارانه ها وابسته هستن تا مردم
منظورشون هفته اي 18 % است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن روحانی وتیم اقتصادی او باید پاسخ دهند که این شوک عظیم ارزی یعنی چه ؟اینها باید در دادگاه محاکمه شوند
تورم18درصد!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا شرم کنید از مردم ،چرا شما اینقدر وقیحید ؟چرا اینقدر با افکار مردم بازی میکنید؟چرا لال نمیشید که مردم حداقل یه خاکی بریزن توی سرشون؟؟؟ما از شما آمار نخواهیم باید کیو ببینیم ای خداااااااااااااا!!!خسته شدیم به خدا از دست این جماعت
وجود چنین نماینده هایی که هنوز نمیدانند تولید و اشتغال رمز رسیدن به اقتصاد پویا و سالم است ، برای مملکت در حکم سرطان است
آب باید از چشمه بجوشه ،
نرخ تورم 18% اعلام شده خنده دارترین جک سال 97 هستش.
اقاي رييس كميسيون برنامه و بودجه اولا اين ملتند كه به دولت يارانه ميدهند و منت سر مردم نگذاريد اكر شما و ريس كميسيون اقتصادي مجلس اوايل سال هر شب تو تلويزيون ( شبكه دو و شش) با كمك ديگر دوستانتان بر طبل گراني دلار و كاهش ارزش پول ملي نميكوبيديد كه مساويست با كاهش قدرت خريد مردم و مسؤلين را گم اه نمكرديد الان وضع اينقدر فلاكتبار نميشد شما دلار را به قيمت واقعيش كه حدود دوهزار تومان است برگردونيد بعد معلوم ميشود مردم در سال چقدر يارانه به دولت پرداخت ميكنند
متاسفانه با نادرست گفتن به جای آمار تورم و یارانه اعتماد را در مردم ازبین بردند و بزرگترین ضربات را به جامعه میزنند
الان بگو ببینم اون نقطه سیاهی که من در تو میبینم تورمش چند درصده .
نه بگو دیگه
عجب پیشنهادیه . دیگه نیازی به کار نداریم . میشینیم دور بچه ها حال میکنیم.
تورم 18 درصد!
دولت کلید و امید داره از شعار معروف قدیمیها تبعیت می گیره که :
کذب هرچه بزرگتر باشه زودتر همه می پذیرند
فقط نمی دونم چرا دکتر حسن و دکتر اسحاق،چرا همین نرخ تورم اعلامی توسط دکتر محمود را در زمان تبلیغات انتخاباتی خودشون، مسخره می کردند و پوزخند می زدند ؟؟؟
باز فصل حساب کتاب حقوق کارگرا و کارمندا رسید نرخ تورما داره به تک رقمی شدن نزدیک میشه!
دیگه خیلی خیلی این داستان نخ نما شده...هر سال از این ماه شروع میشه تا اواسط بهمن تورم ها صوری به تک رقم نزدیک میشه تا حقوق ها مصوب بشه ...بعد از عید دوباره تورم و قیمت ها واقعی میشه!!!
این 18 درصدی هم که اعلام شده دقیقا مهندسی شدست که تا 12 ماه منتهی به بهمن با 2 درصد افزایش به 20 درصد برسه و این 20 درصد همون رقمیه که قراره مبنای افزایش حقوق ها بشه(این رقم به اون رقم بخوره)!!
یعنی از این تابلو تر و بچه گانه تر نمیشه یه سناریو رو هرسال پیاده کرد برای درامد مردم!!!
یه ترفند جدید یاد بگیرید خواهشا!!!
من نمی دانم این حضرات سواد ندارند یا مردم را نادان تصور می کنند .در مملکتی که حداقل حقوق ۱/۲ میلیون تومان است اگر شما ۴ میلیون تومان پول مفت به مردم بدهی دیگر کسی کار می کند؟در ثانی بنیان این محاسبه اشتباه است و در صورت افزایش شدید قیمت انرژی و سایر خدمات مصرف به شدت کاهش می یابد و ابدا معادل ریالی ذکر شده حاصل نمی شود و حتی به واسطه تحریم سوخت صرفه جویی شده هم قابل صادرات نخواهد بود
آقازاده ها و بازنشستگان اگر هنری دارند و مدعی هستند بروند بخش خصوصی کار کنند
چگونه برآورد آماری انجام میگیرد ؟ از اول آذر ماه که مرغ گرم کیلویی ۱۰۵۰۰ تومان بود اکنون شده کیلویی ۱۴۵۰۰ تومان ،یعنی ۴۰٪ افزایش قیمت فقط در یکماه ؟ گویی آمار گران کنونی همان آمارگران دوران احمدی نژاد هستند ؟،
یارانه بازی را کنار بگذارید ،از ریاکاری ،و مردم فریبی دست بردارید ، اگر راستگو ،و درستکار ،و صادق هستید ،حقوق ‌و دستمزدهای کارگران ،و کارمندان ‌و بازنشستگان را بصورت واقعی متناسب با بی ارزشی ریال در مقابل دلار پرداخت نمایید ، تنها افراد معلول ذهنی ،و جسمی را تحت حمایت قرار دهید چونکه همهٔ افراد خارج از چارچوب حقوق ثابت خود را به روز میکنند ؟ از قیمتهای مواد غذایی تا پوشاک ،و آموزش ،و درمان ‌و همهٔ مسایل مشخص است که بهای آزاد دارند ؟ رفتار پوپولیستی ‌و مزورانه ،و مردم فریبی را بس کنید ؟ اینهمه معضلات ‌و فساد را همین رفتارها ،و عملکرده بوجود آورده است ؟،،بازنشستهٔ سالمند که سی سال خدمت نموده است اکنون حقوق آن به اندازهٔ یک گدا ،و یا دست فروش نیست ؟ حتی از کارگر سادهٔ ساختمانی هم حقوق کمتری میگیرد ،،،؟،،یارانه بازی فقط ترفندی است برای دزدی ،و رانتخواری ،و اختلاس ؟ نگاهی به قبوض آب ،و گاز ،و برق ‌و تلفن بکنید تا دزدیها از ملت را ببینید ،،،،؟،‌
ملت ایران پول گازرا بیشتراز دولت ترکیه میپردازند
برق هم ازاکثرکشورها گرانتره
آب هم قیمتش سربه فلک کشیده

تلفن هم ازتمام دنیا گرانتره
آقای نماینده کدام یارانه دولت اختلاسگرودزدپرور بمردم میده غیراز 2 دولار و25 سنت که درسال یازده ماهش پرداخت میکنند ویکماهش هم گم میشه
گوشت 40 تومنی شده 75 تومن میوه شده دو برابر این 18 رو چگونه محاسبه فرمودند بفرمایند ما هم یاد بگیریم!!
اگه مملکت داری ایطوره همه بلدن
خلایق هر چه لایق !! مردم ارزش خود را تعیین می کنند!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار