بازدید 14913
دیگر «تکرار» هم جواب نمی‌دهد؛

چرا مردم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی زده شده‌اند؟

اینکه مردم از اصولگرایی و اصلاح طلبی، اعتدالیون و اعتدالی ها، تندروها و تندروی ها، سنتی ها و «تکرارها» خسته شده اند را باید تنها در عملکرد به جای مانده از آنها جست. مردمی که انتظار دارند وقتی کشوری 8 درصد منابع جهان را دارد و یک درصد جمعیت دنیا را، به همان اندازه از این مواهب خدادادی برخوردار بشوند و تنها عده ای خاص که متشکل از بخشی از خانواده ها هستند، برخوردار نباشند و دیگران غیر برخوردار.
کد خبر: ۸۶۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 25 December 2018

اصلاح طلبی و اصولگرایی، دو واژه ای است که مردم به ویژه با نزدیک شدن به هر انتخاباتی نام آنها را می شوند. این دو جریان سیاسی که پس از انقلاب با نام چپ و راست شناخته می شدند با ورود به عصر جدیدتر دوران سیاست ورزی خود به دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا تغییر نام دادند؛ جریاناتی که هر یک در برهه های مختلف عهده دار مسئولیت های مختلف اجرایی و تقنینی در کشور بوده اند و مردم بنا به عملکردشان آنها را به قضاوت نشسته اند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از سیاسیون نقل می کرد که هر کدام از این دو طیف ضعف هایی در درون خود دارند؛ یکی دولت داری را نمی تواند انجام دهد و دیگری مردم داری را... البته بخشی از میانه روهای این دو جناح در برهه هایی با یکدیگر ائتلاف کرده و جریان سومی را تشکیل داده اند که اتفاقا مقبول نظر مردم هم افتاده، ولی عملکرد دولت های ائتلافی هم خیلی چشم مردم را نگرفته است.

در چند سال اخیر به ویژه در ماه های اخیر، هر خبر یا گزارشی در ارتباط با فعالیت اصولگرایان و اصلاح طلبان در رسانه ها منتشر می شود، با خواندن واکنش ها و پیام های ارسالی از سوی مردم، می توان به این حقیقت رسید که عامه مردم رضایت چندانی از عملکرد این دو طیف سیاسی ندارند و در هر دوره ای که به یکی رأی داده و به دیگری رأی نداده اند، انگار به آنچه در ذهن داشته و به آن فکر می کردند، نرسیده اند.

همین موضوع باعث شده تا اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات مختلف به فکر چاره بیفتند و تلاش کنند با شکل دهی جبهه ها یا ائتلاف هایی از بکار بردن لفظ اصولگرا یا اصلاح طلب برای حضور در انتخابات پرهیز کنند تا شاید با نامی جدید بتوانند نظرات مردم را به سوی خود جلب کنند، اما این تاکتیک انتخاباتی نیز دیگر خیلی پاسخگوی انتظارات مردم و افکار عمومی نخواهد بود و مردم هم به آن رغبتی نشان نخواهند داد.

در حقیقت، فصل عوض کردن نام ها هم به پایان رسیده و مردم و جامعه انتظار دارند که در ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی ـ که راه را برای به روزتر شدن و بهبود عملکردها نیز باز می کند و نشان از ثبات جمهوری اسلامی دارد ـ احزاب و تشکل های سیاسی نیز با تغییر رویه و روش های پیشین خود که خیلی در بهبود وضعیت کشور و مردم چاره ساز نبوده است، طرحی نو دراندازند.

پاسخ گویی احزاب در قبال اقدامات، عملکرد و آنچه در عرصه اجرا و تقنین از خود بجای گذاشته اند از جمله موضوعات مهمی است که در سالیان اخیر به هیچ عنوان شاهد آن نبوده ایم، لذا این بی اعتنایی مردم به احزاب و انتظار آنان برای تغییر روش ها و رویه ها که دیگر حتی با «تکرار می کنم» ها هم راهی به بهبود نخواهد یافت و حتی تلاش بخشی از احزاب برای تحریک بدنه سنتی خود را هم ناکام خواهد گذاشت نیازمند اقدام جدی است.

مردم انتظار دارند که هر حزب، جناح، جریان سیاسی و دسته و گروهی که سکان هدایت امور کشور را بر عهده می گیرد، به جای تلاش برای نشاندن اعضای خود بر کرسی ها و بهره برداری های سیاسی از جایگاهی که به دست آورده اند، اول از همه به فکر رفع مشکلات کشور و مردم باشند و در جهت بهبود وضعیت نسبت به گذشته ای که آن گروه در رأس امور نبوده اند، بهبود و اقدامی محسوس را شاهد باشند.

انتظار مردم این است که احزاب و جریانات سیاسی پس از کسب رأی آنان را فراموش نکنند و به بدنه هوادار خود وفادار بمانند. به نحوی که سیاست بازی و بازی های سیاسی پس از کسب آرای مردم، جای خود را به اندیشه ورزی و بهره گیری از ظرفیت های مردم و کشور به منظور رفع مشکلات بدهد. چرا که دعواهای سیاسی و تسویه حساب جریانات با یکدیگر تنها حاصلش این است که مردم و کشور متضرر می شوند.

مردمی که به عنوان هوادار یک جریان سیاسی و حزبی در انتخاباتی به آن دسته و گروه رأی می دهند، انتظار دارند کسانی که رأی گرفته اند، بر عهد خود با مردم و به وعده هایی که داده اند صادق باشند و پایدار بمانند. اگر هم به هر دلیلی هر کدام از آنها را نتوانستند برآورده کنند، به صراحت و با صداقت دلایل آن را به مردم بگویند، حتما خواهند پذیرفت.

اینکه افراد، سیاسیون و احزاب پس از کسب رأی و ناتوانی در اجرای وعده های انتخاباتی شان به کل منکر آنچه گفته اند و قول داده اند بشوند، همین آسیبی است که امروز در مورد دسته جات و گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالیونی که با حمایت بخش هایی از این دو طیف سیاسی روی کار آمده اند صدق می کند و کار را به جایی رسانده است که بسیاری از مردم منتظر چیزی غیر از اصلاح طلب و اصولگرا هستند!

مردم انتظار دارند مسئول در مقام خود پاسخگو باشد، نه اینکه وقتی نتوانست موضوعی را به نتیجه برساند، به جای عذرخواهی در نقش اپوزیسیون مسئولیتی که خود بر عهده دارد عمل کند و طلبکار کشور و جامعه هم بشود! این موضوع آسیب بزرگی است که چند وقتی است دامنگیر برخی مسئولان شده و مردم را به شدت آزار می دهد.

انتظار مردم این است که از یک نوجوان روستایی تا یک فرد به اصطلاح خودخوانده «ژن خوب» در مقابل گرفتن مسئولیت ها و داشتن حقوق شهروندی یکی و یکسان باشند، اینکه در هر دوره ای آقازاده ای بر سایر جوانان، تحصیلکرده ها، دانشگاهیان و... از امتیاز ویژه تری برخوردار باشد، پذیرفته نیست و همین مسأله یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با اقداماتی است که جریانات سیاسی برای جلوگیری از چنین مباحثی انجام می دادند و نداده اند.

اینکه مردم از اصولگرایی و اصلاح طلبی، اعتدالیون و اعتدالی ها، تندروها و تندروی ها، سنتی ها و «تکرارها» خسته شده اند را باید تنها در عملکرد به جای مانده از آنها جست. مردمی که انتظار دارند وقتی کشوری 8 درصد منابع جهان را دارد و یک درصد جمعیت دنیا را، به همان اندازه از این مواهب خدادادی برخوردار بشوند و تنها عده ای خاص که متشکل از بخشی از خانواده ها هستند، برخوردار نباشند و دیگران غیر برخوردار.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۹۴
بنده آخرین رایی که دادم مربوط به ۸۸ است، که به دکتر رضایی رای دادم. اندکی از آمدن روحانی خوشحال شدم ولی همچنان رای ندادم. اکنون به رای ندادنم افتخار میکنم خصوصا که امروز متوجه شدم با یک جمله در نطق مجلس میتوان دلار را بیش از ۱۰۰۰ تومان گران کرد و دلالان خوشحال و مردم عادی را غمگین کرد. خدایا به داد ما برس
احزاب ناتوان از ایجاد تغییرات نباید امیدوار به رای مردم باشند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
مگه ما حزب داریم؟؟ اینا فقط تابلو حزب هستن و در نظام سیاسی ما جایگاهی برا احزاب قائل نیستیم
دلبل اصلی بی اعتمادی مردم به اصولگرایان و اصلاح طلبان عدم صداقت انها می باشد
چون خیرشان به ملت نرسیده
تکرار همیشه تکرار یک حماسه تاره است
مشکل جامعه و سیاست در ایران فقدان سرمایه اجتماعی به مقدار کفایت است. قدرت انسان را افسون میکند مگر آنکه 2 چیز بر این قدرت مستولی شود:
1. نیروی پرهیزگاری درونی که متاسفانه شاخصی برای سنجش آن نیست.
2. نظارت عمومی و آزادی رسانه ها در نقد قدرت
در کشورهایی که شاخص فساد کم است و سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بالاست، حتی در صورت نقص اولی مورد دوم به خوبی اجرا میشود. اگر میخواهیم که اعتماد و سرمایه عمومی افزون شود باید مورد دوم را تقویت کنیم. چون پرهیزگاری نیازمند زمان بسیار بیشتری است تا در یک انسان درونی شود. اما نظارت عمومی و آزادی رسانه قائم به شخص نیست و نظارت جمعی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
احسنت
اولا مردم فهمیده اند این به اصطلاح دو جریان در واقع یک جریان است که فقط برای بازی دادن مردم. در وقت انتخابات یکی نقش بد وان یکی نقش بدتر را که. بر اساس سناریو. نوشته شده بازی می کنند. که باعث حضورمردم در صحنه . می گردد. جالب انجاست که در مناظره های تلویزیونی نمایندگان این دو جریان. تا حد ممکن وتعیین شده یکدیگر را تخریب وبی ابرو می کنند وحتی از خیلی خط قرمزها هم عبور میکنند.. وحالا کم کم ملت این را فهمیده اند.
اصولگرایان رای گفتمانی دارند حدود ۱۶ میلیون که همیشه ثابته..
اما اصلاح طلبان رایشان هیجانی و با وعده کنسرت و بزن و برقصه و گفتمانی نیست..که خیلی زود هم پشیمونی در پی داره..
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
ببخشید شمام همون۱۶ میلیون رای حلال رو تکرار
کردی؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
و اﻟﺒﺘﻪ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺑﺎﺭﺯﺗﺮﻳﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺟﺮﻳﺎﻥ اﺻﻮﻟﮕﺮا ﺗﻮﻫﻢ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ. ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ, و ﺩاﺷﺘﻦ ﺭاﻱ ﮔﻔﺘﻤﺎﻧﻲ!!
ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﺑﻪ ﺧﺎﻙ ﺳﻴﺎﻩ ﻧﺸﺎﻧﺪﻩ انﺪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﻳﺎﺭاﻧﻪ ﺩﻭﻳﺴﺖ و ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺗﻮﻣﺎﻧﻲ اﻧﻬﺎ ﺭا ﭘﺎﻱ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺭاﻱ ﻣﻴﻜﺸﺎﻧﻴﺪ و اﺳﻤﺶ ﺭا ﻣﻴﮕﺬاﺭﻳﺪ "ﺭاﻱ ﮔﻔﺘﻤﺎﻧﻲ" !!
مردم از به کلی رد شدهاند و شما یا بیخبرید یا خودتان را به خواب زدهاید
۳۰ سال رسانه های انگلیس و غرب ، مثل بی بی سی و .....در یک جریان رسانه ای یکطرفه ، از اصلاح طلبان فرشته نجات ساخته بودند..و مخالفان اونها رو دیو معرفی می کردند..اما به برکت شبکه های اجتماعی ، مردم اینها رو خوب شناختند..
حتی غرب هم از اصلاح طلبان عبور کرده..
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
یعنی الان غرب افتاده تو آغوش اصولگرایان
انتخابات زودهنگام برگزار کنید این دولت کارامد نیست نترس تابناک منتشر کن. دیگه چه بلایی باید بر سرمان می آوردن که نیاوردن؟ گفتن برجام ضمانت دارد چون جان کری امضا کرده!!! که دیدیم ضمانت نداشت.
گفتن دلار 4200 است که دیدیم نیست.
گفتن تورم زیر 10 درصد است که دیدیم نیست.
گفتن فساد را کم میکنیم دیدیم از در و دیوار فساد بیرون میزند. به فلانی قول سفارت استرالیا را دادن که فلان آقازاده جوان را بذارد معاون فلان نهاد مهم اقتصادی!!
گفتن آزادی سیاسی را بیشتر میکنیم و فلان و بهمان میکنیم، فهمیدیم همه این ها شعار انتخابات بوده و بس.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
نکنه اخمدی نژاد خودتی که انتخابات زودرس میخوای؟
اول باید مشخص بشود اصلاح طلب چه چیزی را اصلاح کرده که نام خود را اصلاح طلب گذاشته و اصولگرا به کدام اصول پایبند مانده که نام خود را اصولگرا گذاشته.بس کنید دیگه .اصولگرای و اصلاح طلبی و..اینها بازی با کلمات است که برای شکم گرسنه نان نمی شود.به درد مردم برسید.واقعیت اینستکه نه اصلاح طلب و نه اصولگرا توان اداره کشور و تعامل با دنیای مدرن امروزی را ندارند و انرژی و توان وسرمایه کشور صرف مجادله ها وبگو مگوهای مکرر و بی هدف می کنند.اکثر مردم این کشور اینقدر گرفتار ومشغله فکری دارند که اگر از اونها سؤال کنی امروز چندشنبه است نمی دونند.حتی بعضی ها نمی دانند چه سالی هستیم.زندگی را بر مردم سخت و طاقت فرسا و تلخ نموده اید.مردم در بر آوردن نیازهای اولیه و ضروری زندگی مانده اند.این کشور قبل از همه چیزنیاز به مبارزه جهادی و سرسختانه با فساد دارد .
ریشه بی اعتمادی ها را در یک کلمه و نه بیشتر میتوان به وضوح دید ؛ کذب .

هر دو جناح در نادرست گفتن و ثروت اندوزی رقابت سختی باهم داشتند و هیچ خدمتی در دو دهه اخیر به ملت و کشور نکردند.
مگر ما از این دو طایفه چه خیری دیده ایم هر دو دنبال نفع دنیایی خود هستند که منافع مشترک گروه را درست کرده .برای کشور کاری نمیکنند و صرفا اول فک فک و فامیل .بعد طایفه و بعد گروه خود هستند
اقای « تکرار» بهتر است همان خطبه های عقد سلبریتی ها رو بخونه و دیگه در سیاست دخالتی نکند...همین ۵ سال برامون کافی بود با این عملکرد افتضاح.
دست همه رو شده . اصولگرایی و اصلاح طلبی در حقیقت فقط برای بازی دادن مردم به کار میرود . این ها همه با هم فامیل هستند و یک دایره بسته را تشکیل می دهند و منافع مشترک دارند . انتخابات بعدی نتیجه این بازی دادن ها را خواهند دید .
تحلیل تان اشتباه است دولت اصلاحات بهترین دولت بود مردم نیز عموما راضی متاسفانه تندروها نمی گذاشتند مردم شیرینی اقدامات دولت را لمس کنند و جناح تندرو مردم را هم از خودشان و هم از اصلاح طلبان زده کردند البته این به معنی عدم وجود اشتباه در طیف اصلاح طلب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
چرت نگو داداشی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
شماها دولار سه برابر کردید بهترین دولت دولت اول احمدی نزاد بود شماها اگر دولت بودید نت ملی را راه می انداختید دولت فقط شکم نیست
مطلب بسیارجالب ودرحقیقت درد دل میلیونها ایرانی است.مردم عمل می خواهند نه حرف...عدالت می خواهند نه تبعیض و خودپروری...انقلاب با تبلیغ عدالت علی محبوبیت ومشروعیت پیداکرد ولی به راحتی زیرپاگذاشته شد . امام راحل همواره این مساله رامدنظرذاشت وازتغییرروش حاکمیت وبه ویژه روحانیت نگران بود. ولی بعدها این مساله درهیچ سطحی ازجامعه مطرح نشد وبیشتربا آن برخورد امنیتی شد تا راهبردی و اداره جامعه. به نظرحقیر بایذ جوانان دوباره به صحنه بیایند وبا تکیه برقانون اساسی طرحی نودراندازند وسوء استفاده کنندگان به ویزه دولتمردان را به چالش بکشند وراه رابرای اجرای حکومت علوی هموارنمایند...
هردو جناح پل های پشت سرشان خراب شده. راه بازگشت ندارند. حتی با میرحسین و قالیباف .
انتخابات را بی اعتبار کرده اند .
چه خنده داره این تیتر.
یعنی خودتان نمی دانید؟
به قول امام خمینی رحمه الله علیه همه بشر به دنبال خداوند هستند. مردم از دروغ و اختلاس و بت تراشی خسته شده اند حالا چه اسمش رو اصولگرایی بگذارید چه اصلاح طلبی و هر چیز دیگه.
ما هم مثل فرانسوی ها از گروه های سیاسی زده شده ایم چون
عدالت و مساوات ندارند و در نهایت مردم را نادیده گرفتند .
تلاش کردین خودتون رو با خاتمی قاطی کنین. و یه مخلوط قابل قبول بدین بیرون.
براي اينكه هر دو گروه بدنبال كسب قدرتند وطي چندين سال جابجائي صندلي قدرت هيچ كار زيربنائي و مفيدي براي كشور انجام ندادند و نخواهند داد.
اصلاح طلبان در واقع اصولگرا هستند فقط در ایام نتخابات وعده و وعید می دهند
تا زمانی که نظارت نباشه همینه و تمام. باید روی عملکرد همه کارکنان نظارت باشه. عین این میمونه که راننده ها تا دوربین یا مامور نبینن رعایت نمیکنن.
همشون شعار وحرف...مگه میشه یه نفر بیست شغل داشته باشه یه نفر بدون هیچ زحمتی پنجاه میلیون حقوق بگیره یه خانواده هم از زن وبچش شرمنده باشه!امشب بخاطر یه بسته مداد رنگی که پول نداشتم بخرم زدم تو گوش پسرم هم عذاب وجدان دارم هم حالم خرابه...دهه شصت بود وجنگ و غرش جتهای عراقی وموشک و... منم تو دوران کودکی،یادم میاد مادرم برای جبهه نان میپخت پدر نسبتا پیر وکشاورزم با وجود اینکه وضع مالی خوبی نداشتیم بعنوان نیروی کمکی به جبهه رفت همان روزگار برادرم دریکی از مناطق سخت غرب کشور بعنوان سرباز خدمت میکرد...بدون هیچ چشمداشتی ولی به گفته والدین به امید عدالت وآسایش وآرامش.....گذشت وگذشت...اون پدر ومادر امروز خانه نشین ومریض وهمان خانواده یعنی خانواده ما امروز در بدترین شرایط زندگی بدون هیچ حقوق وسرمایه وفرزندان بیکار ومجرد وافسرده...به خداوندی خدا اگه داعش بیاد از سرکوچمون رد بشه انگارنه انگار
اگه خودتونو به اون راه نزدین بهتون بگم چرا
در عالم سياست هيچ دشمني دائمي و هيچ دوستي هميشگي نيست و سياست خارجي يك كشور بايد در جهت منافع ملت باشد البته در عمل نه در شعار وحرف
این واقعا یه چیزی !
چون هرکدام که به قدرت رسیدند دنبال بار بستن خود و بستگان بودند
کشورهایی که هیچی نداشتند ،به کجا رسیده اند اما ما 400 سال به عقب برگشتیم
جواب سوال شما ساده هست
چون مردمی نیستند
چون حزب مستقل و طالب خواست های مردم نیستند
اصلا ساختار حزبی در ایران مردمی نیست
واقعا فکر کردید مردم این دو تا رو به معنی حزب واقعی میبینند ؟
این نا امیدی عمیق تر از اسامی اصول گرا و اصلاح طلب هست
امیدوارم که قبل سانسور کمی فکر کنید
مردم توی حق انتخاب پوشش که ساده ترین اصل بشریت هست درمانده موندن
حقوق مردم رو دریابید
مردم بلد هستن چطور حزب تشکیل بدن و سیاست مدار واقعی تربیت کنند
تشکیلات حزب مردمی از پایین به بالاست نه از بالا به پایین
این دو جناح با توجه به سبقه سیاسی در مملکت هیچ حرفی برای گفتن ندارند عملا انگاری قوا بین این دو قطب قدرت تقسیم شده است عملا در منظر عمومی هیچ کدام با همدیگر سنخیتی ندارند هر چند که در پشت پرده با هم فامیل و بده و بستان عروس و داماد دارند با این وضعیت هیچ انتظاری از این دو برند سیاسی نمیتوان داشت مردم و منافع مردم در بین اینها جایی ندارد نکته مهم اینکه همه در زیر بیرق ایران هستند اما در این بین هیچ یک از اینها که نام بردم در جهت منافع مردم که ستون اصلی نظام هستند یاد نمیکنند
چونکه هر روز فقیرتر می شوند.
بیمه درست و حسابی ندارند و از پس هزسنه های درمان بر نمی آیند.
چونکه نمیتوانند خانه بخرند و حتی خانه ای مناسب اجاره کنند.
به این دلیل که نمیتوانند مایحتاج خانواده را تامین کنند.
به خاطر اینکه با داشتن تنها یک فرزند حتی آنطور که شایسته است نمیتوانند زمینه ی تحصیلات و آرامش او را تامین کنند.
چون گاهی پدر و مادر بیماری دارند که به خاطر مشکلات مالی نمیتوانند از آنها نگهداری کنند.
چونکه حتی نمیتوانند برای رفاه خانواده پراید قراضه شان را عوض کنند.
به خاطر اینکه بیکارند و خجالت زده ی خانواده.
به این دلیل که مشکلات اقتصادی که نتیجه قطعی عملکرد منفی و افتضاح مسیولین اصولگرا و اصلاح طلب است کمر شکن و نابود کننده است.
چون مردم خودشان روحیه اشان و نشاطشان را فراموش کرده اند.فقط درگیر نان شب اند درگیر سرپناه درگیر بیمه و درمان .
چون هردو گروه، دست بدست هم داده اند،
مردم بخوبی میدانند که تمام هم وغم جناح های سیاسی رسیدن به قدرت وبهره بری ازآن است وخدمت به مردم دراولویت های بعدی است درنتیجه مردم سیاست زده وناامید شده اند
مردم كلا زده شده اند و مسولين درك نمي كنند و فكر ميكنند محبوب هستند
چون این دوجناح ثابت کرده اند که فقط به فکر خودوهم مسلکان خودهستندوپیشرفت کشورومصالح ملی ومردم برایشان پشیزی اهمیت ندارد.ان شاءا... مردم هم درانتخابات های آتی ازخجالت این دوجناح درخواهند آمد.
چون اصولگرا و اصلاح طلب مردم طناب فرض کردند . هر سر طناب را
این دو گروه می کشند و این مردمند که له میشند.
پس نه چپ خوبه و نه راست .
بخاطر اینکه چند صباحی مدیریت کشور ما در اختیار هر دو گروه بوده است و هر دو نشان دادند که نه به فکر منافع ملی و مردم هستند و نه به فکر پیاده کردن احکام اسلام در کشور هستند ، لذا مردم چه مذهبی و چه ملی و کشور دوست و تمامی خطوط فکری مردم از هر دو گروه دل کنده اند و با افکار سنجی من ، در انتخابات هم شرکت نخواهند کرد و اگر هم چهره های جدید یا تشکل های جدیدی هم پا به میدان بگذارد باید ریشه ای عمل کند
با تیترتون کمی مشکل دارم ما از اینا زده نشدیم بلکه از هر دو اینها وحشتزده و گریزان هستیم خاتمی و روحانی و احمدی نژاد و میر حسین موسوی هم نداره همشون دقیقا مثل هم هستن
.تا وقتی بر اصول خود پافشاری کنیم باید هزینه های گزاف آن را هم بدهیم و امکان استفاده و بهره برداری از ظرفیت های داخلی و خارجی را نخواهیم داشت.آقای رحیم پور ازغدی با توجه به این که من به شخصه بسیاری از اصولش را قبول ندارم درست می گوید که "وقتی ما انقلاب کردیم همیشه در تنگنا و بحران و مشقت هستیم و معنی ندارد در آسایش باشیم ،خصوصیت انقلاب ما این است. " این موضوع پوشیده نیست حتی برای تابناک، ولی با فرافکنی مشغول سرگرم کردن مردم هستیم تا از اصل دور بمانند و هر 4 سال با وعده ی یک نفر یا یک جناح سر گرم باشند.
مردم خسته نشده اند. مردم متنفر شده اند.
ممنون تابناک. واقعا حرف دل مردم رو زدی.
تور رو خدا بیشتر بنویس ازین مقالات. هرچند نرود میخ آهنین در سنگ....
اصول گرایان برای تخریب دولت روحانی دست به هر کاری زدن تا دولت ایشون رو ناکارآمد نشون بدن ولی غافل شدن از اینکه با این کارشون مردم رو از تمامی احزاب داخل کشور نا امید کردن و شاخه ای رو بریدن که خودشون هم روش نشسته بودن
طوری نکنیم که یک عده فکر کنند که طوری شده است باید طوری بکنیم که یک عده فکر کنند که طوری نشده است...
متاسفانه نظام سیاسی ما دچار فساد بسیار عمیقی شده است لذا به شدت در مقابل اصلاحات بنیادین اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و حتی نظامی مقاومت می کند چون با این اصلاحات منافع بسیاری از افراد و جریان های ذی نفوذ مورد تهدید واقع می شود.شب گذشته جناب نوبخت از یک طرف از 900 هزار میلیارد تومان یارانه نا کار امد از یک طرف،وضع بد معیشتی مردم از یک طرف و صنعت و کشاورزی و صادرات در حال فروپاشی هم از طرف دیگر صحبت کردند و لازمه اصلاحات را امادگی سیاسی،علمی و فرهنگی مقامات و عامه مردم دانستند که کاملا صحیح است.لذا اگر بواسطه اختلافات سیاسی و منفعتی این اصلاحات را به تاخیر بیاندازیم شیرازه های مملکت از هم خواهد گسست و این اختلافات و عدم تصمیم گیری موثر و بنیادین عامل رویگردانی مردم است.
دست نویسنده سلامت باشد حقا که سخن از دل ما میگویی . دقیقاً این مقاله درست دست گذاشته به اصل مطلب مشکل همین جاست ،سیاست بازی و سیاست زدگی اساس مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و.. جامعه ما را تشکیل داده است .گوش شنوایی هم نیست فقط هر روز بدتر از دیروز .مردم ما باید دانش و اطلاعات خود را بالا ببرند در غیر این صورت آش همین آش و کاسه همین کاسه است . اگر فرهنگ اجتماعی بالا برود دیگر چه انتخاب کننده و چه انتخاب شوند باید جور دیگر باشد . در دنیا همین طور است . کمی دقت در کشورهای پیشرفته عبرتهای خوبی را به مردم میدهد. بنا نیست اون کافرها اسلامی عمل کنند و ما دین دار ها بعکس وضعیت خوب نیست .ما برای نسل جدید مان چه دیدگاهی را ساخته ایم .دیدنش ساده است .
تابناک خیالت را راحت کنیم
دیگه نه اصولگرا نه اصلاح طلب و نه هر اسم و عنوان دیگه ای رای نخواهم داد
از انتخابهایمان سرخورده شده ایم . از زندگی بریده ایم.. از همه ناکارامدان بیزاریم. . به مسوولین بی اعتمادیم. از زن و بچه خودمان شرمساریم. بی عدالتی و تبعیض و رانت مارا عصبانی کرده و از این بابت فقط از خدا کمک می خواهیم. یک نفر رانت خوار در یک روز چند میلیون دلار ارز 4200 تومانی از بانک و دولت می گیرد و یک شبه ثروتش دو برابر می شود یکی دیگر هم چند میلیارد وام بدون ضمانت از بانک می گیرد ایا اینها افراد عادی جامعه هستند مثل کارگر و کارمند و یا بقالی سرکوچه؟مردم بخوبی میدانند که انها چه کسانی هستند. بعضی از کارگران نیز هستند که همان حقوق 1/400میلیونی چند ماه است که دریافت نکرده اند . اخر این را مردم چطور بپذیرند ؟پیمانکاری قراردادی را با ارگان دولتی منعقد می کند یک دفعه می بیند جنس 3 برابر می شود چون تعهد داده اینجاست که این پیمانکار بیچاره زندگیش به جهنم تبدیل می شود . اخر چرا؟ نه راست نه چپ نه میانه رو نه بی طرف فعلا . افراد متخصص و سالم باید سرکار بیایند تا اوضاع درست شود
مردم از سوء مدیریت، بی عدالتی، تبعیض، آقازادگی و فامیل سالاری خسته شده اند!
که عامه مردم رضایت چندانی از عملکرد و اقدامات این دو طیف سیاسی ندارند???????????
خوبی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظورتون از ورود به دهه چهارم همون دهه پنجمه دیگه؟
چرا مردم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی زده شده‌اند؟

چون هر دو مثل همند
هر دو مثل همند
چون مثل دوتیغه قیچی بر علیه مردم کار کردند؟
من دیگه به هیچ کس رای نمیدم
مردم سالهاست از اصولگراها بریده بودن(از سال 76) و برای رسیدن به خواسته هاشون اصلاح طلبا یا همون چپهای سابق رو به قدرت(البته فقط اون قسمت انتخابی که اونهم تقریبا فقط یک سوم ساختار قدرت تو ایرانه) رسوندند. حالا اما مردم به این نتیجه رسیدن که حتی اصلاحطلبا هم نمیتوتن پابه پای خواسته های ملت حرکت کنند و جا موندن لذا ملت از اصلاح طلبا هم عبور کردند.
اصلاح طلب و اصول گرا و پایداری و بقیه این عنوان ها همگی مثل یک آدم هستند که فقط لباسش را عوض می کند مردم این آدم را نمی خواهند و دیگر فریب این لباس عوض کردن ها را نمی خورند
الان وضعیت خیلی خوبه و مردم هم راضی هستند اصلا راضی تر از مردم ایران تو دنیا پیدا نمیشه خ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
اخوی در هپروت هم انسان کمی واقع بین است!
حزب وقتی خوبه که همه مردم عضوش باشن. هر کسی از عضو بودن توش سودی بره. تو شهرا دفتر داشته باشن. نه اینکه یه عده ادم دور هم جمع شن بگن ما حزب فلانیم. اینم مرام نامه ماس. به ما رای بدین تا جیبامونو پر کنیم. ما تو ایران اصلا حزب به معنی واقعی نداریم. همه حزب ها فیک هستن. کی انتخابات درون حزبی برای ریاست جمهوری هست؟ چه کسی قبل اینکه مثلا روحانی بیاد رئیس جمهور بشه میاد خودش بین عضوهاش انتخابات میکنه؟ هیچکس. بکنن هم چهار پنج نفرن دور هم هر بار یکیش میاد جلو
مردم زده شده اند.!!
این موضوع ذوق کردن ندارد چون جریان سومی وجود ندارد که بتواند جایگزین شود. بهترین کار بازسازی اعتماد عمومی است.
چون هیچکدام به فکر مردم و قشر حقوق بگیر کارگر و کارمند نیستند و فقط شعار می دهند و عمل نمی کنند و با جدیت به دنبال رو کسب مقام و ثروت هستند؟؟
سلام ... خسته نباشید.
در طول تاریخ هیچ سلسله تا زمان خارج شدن کنترل از دستش ایرادات خود را قبول نداشته....!!!
چرا باید چنین باشد..؟ آنهم در زمانه ما که ارتباطات حاکم است...!!!
الان دیگر هیچ مسولی نمی تواند بهانه بیاورد که صدای مردم را نشنیده...!
در پایان از نویسنده مطلب فوق خیلی تشکر میکنم.
چون واضح و مبرهن است که هر دو گروه سر یک سفره نشسته اند
همه با هم فامیل هستند
بزار خیالت رو راحت کنم. طرفداری از اصلاح طلب و اصول گرا چیزی مثل طرفداری از تیم فوتبال پیروزی و استقلال است. فقط یک نااگاه می تونه فقط اینور طیف باشه یا اونور طیف. گذشت اون زمانی که منطق صفر و یک جوابگو بود. منطق فازی الان باید استفاده بشه. همه چیز مزایا و منافعی داره.
ما مردم خودمون به اینها مجال دادیم بهتره بخودمون بیایم و یک اصلاح ساختاری در قانون ایجاد کنیم.
این اصلاح طلب واصوگرا 32 سال است همیشه عوض اینکه به مردم خدمت کنند به فکر حزب وگروه خود بودن الان هم که خدا را شکر پیر دارند میشوند مردم هم باید نسبت به این دوگروه هوشیار باشند وگول تبلیغات انها در انتخابات نخورند بعد 4سال زجر بکشند
ناکارآمدی باعث دلزگی و ناامیدی مردم از کشور شده. اعتماد به نفس مردم از بین رفته. دیگه اگه چیز خوبی هم باشه بهش شک می کنند. از اعتماد مردم سواستفاده شده.
مردم انقلاب کردند که عدالت واقعی اسلامی رعایت شود و متاسفانه درطول 40سال گذشته خصوصا 30سال گذشته باوضعیت وخیم اقتصادی اززندگی ساده وشرافتمندانه هم خبری نیست وفقر وگرسنگی وشرمندگی جایگزین عدالت اجتماعی واسلامی گردید
از بس خوبی دیدن زیر دلشان را زده...
والله بالله دوران آرمانی فکر کردن. مرگ بر این و ان، پرچم آتش زدن .و...، این حرفها تمام شده است . همه مردم دنیا ومسولانشان به فکر منافع ملی کشور و مردمشان هستند. باید واقعیت را قبول کرد
اصلاح طلبی تنها راه است ممکن است مردم از برخی اصلاح طلبان ناراضی باشند ولی بدنبال اصلاح وضع موجود اند این اصولگرایان هستند که تمام برگهای برنده خود را خودکامانه هزینه کردند هر اتفاقی بیفتد بنفع اصولگرایی نخواهد بود
واقعیت اینه که مردم ار همه چیز خسته شده اند اوضاع بعد ۳۹ سال همچنان بدتر شده
اصولگرایان و اصلاح طلبان فقط به فکر منافع خودشون هستند و نه به فکر منافع ملی .
و دوباره در انتخابات بعد با وعده ای مثل آزاد شدن حجاب حماسه ای دیگر خلق می کنیم!!!!
بخشی از مشکل مسئولین ما که باعث این همه دعوای سیاسی و بگو مگو و اتلاف وقت و انرژی مدیران کشور میشه، ناشی از عدم صبوری و نداشتن قدرت تحمل مسئولینه.
بابا یکی اگه یه حرف بی ربط زد لازم نیست فوری دهنش رو آسفالت کنیم.
بله، یه وقتی یه حرف دروغ منتشر میشه در مورد یه مسئول یا یه سازمان و نهاد که ذهن مردم رو درگیر و ناراحت میکنه؛ خب اینجا برای آرامش جامعه باید پاسخ داد و برخورد کرد ولی برای بقیه موارد این همه تأیید و تکذیب لازم نیست.
از بین مدیران کشور آقای آذری جهرمی خوب عمل میکرد و سرش به کار خودش بود و محل نمیذاشت به اراجیف فضای مجازی و فلان و بیسار و ظاهرا موفق هم داره جلو میره ولی ایشون هم چند وقتیه که به متلک گویی و کنایه زدن مشغول شده که امیدوارم رویه سابق رو دوباره دنبال کنه.
و امیدوارم صبوری و گذشت ، رویه همه مسئولان و مدیران ما بشه
مسولین باید مردم را آزاد بگذارد هر طور دوست دارند فکر کنند به مردم حق بدهد ممکن است نخواهند رای بدهند زورکی از مردم رای نگیرد
چون دست هر دو در یک کاسه است و فقط به فکر منافع گروه و دسته و حذب خودشان هستند. و مشکلات مردم حتی اولویت آخرشان هم نیست.
خسته که شدیم هیچ
عصبانی هستیم و یک روز این خشم به ضرر خواهد شد
ای کاش حزبی بنام مردم سالاری ملی مذهبی تشکیل میشد و عضویت عموم درآن ازاد میشد تا هم کسانی که عقاید ملی دارند و همکسانی که عقاید مذهبی دارند باهم متحد میشدند
مسولینی که به جای دغدغه منافع ملی و رشد صنعت و برنامه ریزی برای جوانان صبح تا شب اخبار بزنی خاشقچی و سوریه و عراق و غزه و لبنان نشون میده و بیکاری و اعتراض کارگران خودش بایکوت میکنه بیشتر ازاین نمیشه کسانی به وجود میان به اسم اصولگرا و اصلاحات که با مهندسی انتخابات و هیجانات ساختگی مردم پای صندوق بکشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر