بازدید 3950

تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی

کد خبر: ۸۶۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 24 December 2018

هزاران نفر از مردم بیروت در اعتراض به سیاستهای دولت این کشور و وضعیت بد معیشتی به خیابانها ریختند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم بیروت در اعتراض به وضعیت معیشتی و مشکلات سیاسی لبنان به خیابانها آمدند و با بستن چندین خیابان اصلی این شهر اعتراض خود را به دولت نشان دادند.

براساس این گزارش، اغلب معترضان در نزدیکی مقر نخست وزیری این کشور تجمع کرده و خواستار کاهش قیمت مواد غذایی، کاهش مالیات‌ها و بهبود وضعیت خدمات درمانی شدند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که برخی معترضان در حاشیه شهر بیروت با آتش زدن سطلهای زباله در خیابانها با نیروهای پلیس که تلاش میکردند خیابانها را باز نگه دارند درگیر شدند.

ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای از معترضان خواست اعتراضات خود مسالمت آمیز برگزار کنند و از خسارت به اموال عمومی و خصوصی خودداری کنند.

اعتراضات مردم لبنان به دولت این کشور در حالی است که سعد الحریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه ماه‌هاست از تشکیل آن عاجز است اما هفته پیش قول داده بود که به زودی دولت جدیدش به زودی تشکیل و آغاز به کار کند.

براساس گزارش رویترز، دولت لبنان دارای بدهی خارجی سنگین است و از رشد اقتصادی پایین رنج می‌برد. آمارهای بانک جهانی از آخرین ارزیابیها نشان میدهد که بیش از یک سوم مردم این کشور در فقر به سر میبرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار