بازدید 5528

انتشار یک اثر بدیع در حوزه ادبیات فانتزی

کد خبر: ۸۶۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 23 December 2018

«خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی» کتابی است از بهزاد قدیمی که به تازگی راهی بازار نشر شده است. این کتاب مجموعه ای ست از داستان های خیال انگیزی که حول یک تم و محتوا می چرخند و خواننده را در فضاهایی دور از ذهن فرو می برند. نام داستان ها عبارت است از: پاره پاره وجودم، مردنِ مَردِ زن مُرده، افسانه ی سلوک قهقهرایی آن فرد بی انتها.

نثر شیوا و پرتلاطم هر داستان خواننده را به شیوه ای منحصر به فرد در زندگی تلخ و رازآمیز شخصیت ها همراه می کند. هر کدام از شخصیت هایی که بهزاد قدیمی خلق می کند، سلوکی دارند مملو از تردید و آه و آرزو. آن ها به مانند شخصیت های کافکا در دنیایی که با آن حس بیگانگی می کنند اسیر شده اند و هر یک به نوعی به دنبال انتقام گرفتن از شرایط موجودند. جهان داستان ها آینده ای تخیلی را تصویر می کشد که در آن هیولاها، فرشته ها و آدم کاغذی ها موجوداتی واقعی و ملموس هستند. تعیین ژانر داستان ها کار آسانی نیست، اما می شود گفت کتاب در مرز ادبیات فانتزی و استعاری سیر می کند. سبک نگارش بهزاد قدیمی ساختارهای معمول قصه نویسی را می شکند تا اثری نو خلق کند. گفتنی است که این کتاب به تازگی در آبان 1397 توسط انتشارات پیدایش و با قیمت 24000 تومان به چاپ رسید و هم اکنون در فروشگاه ها توزیع گردیده است.

بخشی از کتاب:

«مقدمه: سال های سال پس از این، وقتی انسان ها و ساختارهای غامض و لایتغیرشان اساطیر شدند؛ وقتی شهرها و شهرک های شلوغ و ناشناختنی شان خاک شد و روی آن خاک را خروارها خاک گرفت؛ سال های سال پس از این، پس از این روز سرد زمستانی، دوباره از روی بی خیالی و برای تقریح، مردم واره هایی از زباله زاده شدند. مردم واره هایی از پاره های کاغذهای به جا مانده از نسل منقرض شده ی آدم ها.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر