بازدید 3822

احتمال تعطیلی دولت آمریکا

کد خبر: ۸۶۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 21 December 2018

مجلس نمایندگان آمریکا آخر وقت پنج‌شنبه لایحه بودجه موقت دولت این کشور را تصویب کرد، اما اگر سنا با این لایحه موافقت نکند، دولت آمریکا تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پنج‌شنبه شب (به وقت واشنگتن) با لایحه بودجه موقت دولت که با هدف جلوگیری از تعطیلی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ارائه شده، موافقت کرد و در آن با درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تخصیص بودجه جهت ساخت دیوار مرزی را نیز در نظر گرفت.

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود که اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک منابع مالی تخصیص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او از لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرده و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «ای. بی. سی»، مجلس نمایندگان تحت فشار ترامپ با ۲۱۷ رأی مثبت و ۱۸۵ رأی منفی، لایحه‌ای را تصویب کرد که در آن ۵.۷ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی، بودجه در نظر گرفته شده است. این لایحه حالا برای تایید نهایی باید به سنا ارائه شود. این در حالی است که سنا تا ظهر روز جمعه جلسه‌ای ندارد و موعد تعطیلی دولت هم بامداد شنبه فرا می‌رسد.

در صورتی که سنا در جلسه امروز خود مصوبه مجلس نمایندگان را تایید نکند، دولت آمریکا از بامداد شنبه تعطیل می‌شود. در چنین حالتی، کارکنان بسیاری از وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمانبندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار