بازدید 11143
پیمانه اقتصادی؛

تفاوت ریالیِ شب یلدای امسال و پارسال/ بهره سالانه سپرده‌های بانکی، معادل یارانه پنج سال ملت ایران/ چرا قیمت مرغ این روز‌ها پرواز می‌کند؟ /سکه، دلار و یورو با چه نرخی پاییز را به پایان رساندند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر اقتصاد: بانک‌ها چوب حراج به اموال خود نزنند، تحولات مهم در روابط اقتصادی و بانکی ایران و ترکیه، تولید وانت نصف شد، آمریکا معافیت عراق از تحریم ایران را ۹۰ روز تمدید کرد، پیش‌بینی جدید عربستان از آینده بازار نفت، پایان تحریم آمریکا علیه بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان و خروج ارز برای واردات بیش از ۱۵ تن آلبوم به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 December 2018

تفاوت ریالیِ شب یلدای امسال و پارسال/ بهره سالانه سپرده‌های بانکی، معادل یارانه پنج سال ملت ایران/ چرا قیمت مرغ این روزها مدام پرواز می کند؟/ دلار و یورو با چه نرخی پاییز را به پایان رساندند؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر اقتصاد: بانک‌ها چوب حراج به اموال خود نزنند، تحولات مهم در روابط اقتصادی و بانکی ایران و ترکیه، تولید وانت نصف شد، آمریکا معافیت عراق از تحریم ایران را ۹۰ روز تمدید کرد، پیش‌بینی جدید عربستان از آینده بازار نفت، پایان تحریم آمریکا علیه بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان و خروج ارز برای واردات بیش از ۱۵ تن آلبوم به کشور را در بر دارد.

 

وزیر اقتصاد: بانک ها چوب حراج به اموال خود نزنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که بانک ها چوب حراج به اموال خود بزنند، بلکه این اموال باید مطابق با واقعیت ها قیمت گذاری شود و تا حد امکان به صورت نقد به فروش برسد. فرهاد دژپسند در نشست بررسی روند واگذاری اموال مازاد بانک ها، سرعت همراه با دقت و سلامت را شرط های مهم واگذاری اموال مازاد و بنگاه های متعلق به بانک ها عنوان کرد. به گفته وی، دو موضوع به طور مستمر از وزارت اقتصاد مورد مطالبه قرار می گیرد؛ یکی بحث کلی «اصلاح نظام بانکی» و دیگری «واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک ها» است. وزیر اقتصاد تاکید کرد: آنچه که باید برای یک بانک به عنوان بنگاهی اقتصادی مهم باشد، خرید و حفظ ملک به امید فروش گران تر آن نیست، بلکه خود پول باید برای بانک مهم باشد؛ زیرا بانک توانایی آن را دارد که با گردش پول و کار کردن با آن، درآمدی به مراتب بیش از ملک، کسب کند.

تحولات مهم در روابط اقتصادی و بانکی ایران و ترکیه

رییس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به گفت وگوهای سازنده دو رییس جمهور قطعا تحولات مهمی در روابط اقتصادی و تجاری و بانکی دو‌ کشور ایجاد خواهد شد. عبدالناصر همتی پس از جلسه مشترک هیات ایرانی و ‌ترک که با حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: در این جلسه مسایل و مشکلات بانکی دو کشور را مطرح کردم و درخواست های تجار و بازرگانان ایرانی نیز در حضور رییس جمهوری ترکیه اعلام شد. وی با بیان اینکه در این جلسه به توسعه تجاری دو کشور و بالا بودن حجم تجاری مناسب و روان سیستم بانکی اشاره شده است، ادامه داد: خوشبختانه رییس جمهوری ترکیه نظر بسیار مثبتی در این زمینه داشتند و بر حل جدی مشکلات تاکید کردند و مقرر شد سریعا موانع موجود بانکی رفع شود.

تفاوت ریالیِ شب یلدای امسال و پارسال

دنیای اقتصاد نوشت: گذراندن طولانی‌ترین شب سال ۹۷ نسبت به سال پیش، تقریبا ۲ برابر گران‌تر تمام می‌شود. محاسبات حداقلی نشان می‌دهد که یک خانوار سه نفره برای تهیه سبد یلدایی باید معادل ۱۲۸ هزار تومان هزینه کند. این در حالی است که در سال گذشته همین سبد با ۶۵ هزار تومان قابل‌تهیه بود.

تفاوت ریالیِ شب یلدای امسال و پارسال/ بهره سالانه سپرده‌های بانکی، معادل یارانه پنج سال ملت ایران/ چرا قیمت مرغ این روزها مدام پرواز می کند؟/ دلار و یورو با چه نرخی پاییز را به پایان رساندند؟

تولید وانت نصف شد

آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تولید وانت در آبان ماه سال جاری به ۴۰۸۴ دستگاه رسیده که نسبت به تعداد ۷۵۶۹ دستگاهی سال گذشته، ۴۶ درصد کاهش یافته است. طبق این آمار میزان تولید وانت در گروه خودروسازی سایپا و گروه بهمن بیشترین کاهش را داشته، به طوریکه این دو مجموعه در آبان ماه به ترتیب ۲۴۰۳ و ۷۵۱ وانت تولید کرده‌اند که به ترتیب ۵۳.۹ و ۴۳.۶ درصد نسبت به آبان سال گذشته کاهش تولید داشته‌اند. آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که میزان تولید وانت در گروه صنعتی ایران خودرو نیز با کاهش ۹.۹ درصدی همراه بوده و از ۱۰۲۰ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۹۱۹ دستگاه رسیده است.

آمریکا، معافیت عراق از تحریم‌ ایران را 90 روز تمدید کرد

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام دولت عراق از تمدید 90 روزه استثنای عراق از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران خبر داد. دولت آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران، با تاکید‌های بغداد درباره لزوم مستثنی شدن از تحریم‌های ایران روبرو شد و در پاسخ به عراق معافیت 45 روزه برای واردات انرژی از ایران داد. «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق اخیرا گفته بود که هیاتی را برای مذاکره با آمریکا برای تداوم معافیت این کشور از تحریم‌های ایران به واشنگتن اعزام می‌کند. یک منبع دولتی عراق که در مذاکرات با آمریکا حضور داشته، روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که هیات اعزامی بغداد توانسته است تمدید 90 روزه معافیت از تحریم‌های ایران را به دست آورد. این منبع عراقی که نامش فاش نشده، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به عراق برای مشارکت با شرکت‌های آمریکایی به منظور رفع نیازهای انرژی خود فشار آورده بود، به این جمله بسنده کرد که این موضوع، بخشی از «رایزنی‌های پیچیده» بوده است. پیش از این برخی رسانه‌ها از فشارهای واشنگتن به بغداد برای جایگزین کردن شرکت‌های آمریکایی به جای شرکت‌های ایرانی به منظور تامین نیازهای انرژی عراق خبر داده بودند. /فارس

پیش‌بینی جدید عربستان از آینده بازار نفت

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد انتظار دارد ذخایر نفت تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی کاهش پیدا کند اما بازار تحت تاثیر عوامل ژئوپلیتیکی و اقتصاد کلان و سفته‌بازی قرار دارد. خالد الفالح به خبرنگاران گفت: ما روی عوامل عرضه و تقاضا متمرکز شده‌ایم اما می‌توانم به شما بگویم که ما در سال ۲۰۱۹ به توازن میان عرضه و تقاضا دست پیدا خواهیم کرد. وی اظهار کرد: اعضای اوپک و غیراوپک شامل روسیه متعهد هستند تحت توافقی که هفتم دسامبر در وین حاصل شد، سطح ذخایر را کاهش دهند و روند کاهش عرضه آغاز شده است. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است، به همراه سایر اعضای اوپک و متحدانش شامل روسیه، ماه میلادی جاری در وین با هدف متعادل کردن بازار، موافقت کردند تولیدشان را در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بهره سالانه سپرده‌های بانکی، معادل یارانه پنج سال ملت ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 70 درصد سپرده‌های بانکی کشور تنها متعلق یک درصد سپرده گذاران است، گفت: سالانه 216 هزار میلیارد تومان به سپرده‌ها بهره داده می‌شود که معادل یارانه پنج سال ملت ایران است. احمد توکلی پنجشنبه در همایش ملی تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله شیرازی در نخستین سالگرد ارتحال وی، بیان کرد: اینکه عده‌ای کار می‌کنند و به بانک‌ها سود می‌دهند و عده‌ای هیچ خطری نمی ‌پذیرند و سود بانکی دریافت می‌کنند، عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: یک درصد جمعیت کشور، 403 میلیون حساب را در اختیار دارند و این ثمره نظام بانکی ماست. توکلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نرخ اعتباری ارز که در بودجه مطرح می‌شود، حاصل چانه زنی دولت و مجلس است و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد؛ درنتیجه این نرخ ارز بی اساس است و به درد تولید نمی‌خورد. وی افزود: با اعمال این روش در تعیین نرخ ارز و با طولانی شدن بحران ارزی چسبندگی قیمت‌ها رخ داد و ما هشدار دادیم که این مدل با اقتصاد ما سازگار نیست. رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مشکل این است که ثمره زحمات دانشمندان در اسلامی کردن علوم انسانی دیر به ثمر می‌رسد و این موضوع در بهبود وضعیت مردم اثرگذار نیست. توکلی اظهار داشت: مدل‌های مختلفی برای اداره امور اقتصادی در جهان وجود دارد که از لحاظ میزان دوری و نزدیکی به اسلام متفاوت‌اند، برخی از این مدل‌ها با اقتصاد ملی ما کمتر تعارض دارند و برخی بیشتر و ما باید مدل سازگارتر را انتخاب کنیم. وی با بیان اینکه غرب مدل‌های اقتصادی بسیاری ساخته است که پس از تجربه دولت‌ها و یافتن نقاط ضعف آن‌ها اصلاح می‌شود، گفت: اما دولت‌ها در ایران به آزمون و خطا اعتقاد ندارند. نماینده پیشین مجلس افزود: ایجاد مدل‌های سازگار با اقتصاد ملی رمز موفقیت دستیابی به علوم انسانی اسلامی است که با وجود دولتی میسر می‌شود که به مدل های داخلی اعتماد داشته باشد و به آن عمل کند. /ایرنا

چرا قیمت مرغ این روزها پرواز می کند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت مرغ در بازار به 13 هزار و 200 تومان رسیده که این قیمت نسبت به قبل 200 تومان افزایش داشته است. مهدی یوسف‌خانی افزود: قیمت مرغ زنده در مرغداری 8900 تومان، در میدان بهمن 11هزار و 600 تومان، قیمت مرغ در کشتارگاه 12 هزار تومان و تحویل درب واحدهای صنفی 12 هزار و 200 تومان است. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی دلایل این افزایش قیمت را کاهش 40 درصدی تولید دانسته و خاطرنشان کرد: دلیل این افزایش قیمت این است که تولید به شدت کاهش پیدا کرده است. مرغداران ریسک جوجه‌ریزی را نمی‌پذیرند و مطمئن نیستند که بتوانند خوراک مرغ پیدا کنند به همین دلیل مرغداری‌ها از مرغ خالی شده و 40 درصد افت تولید داشته‌ایم. در پی کاهش تولید، کاهش عرضه را خواهیم داشت که باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده و نهایتا قیمت را افزایش می‌دهد.

تفاوت ریالیِ شب یلدای امسال و پارسال/ بهره سالانه سپرده‌های بانکی، معادل یارانه پنج سال ملت ایران/ چرا قیمت مرغ این روز‌ها مدام پرواز می‌کند؟ / دلار و یورو با چه نرخی پاییز را به پایان رساندند؟

یوسف‌خانی در رابطه با افزایش قیمت مرغ تا شب یلدا اذعان داشت: متاسفانه در این چند روز افزایش روزانه داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در این مدت تا شب چله هم افزایش قیمت داشته باشیم. در حالی که قیمت مرغ در درب واحدهای صنفی و خرده فروشی‌ها با افزایش 200 تومانی روبه‌رو بود اما محمد یوسفی رئیس اتحادیه مرغ گوشتی قیمت مرغ را در بازار را 12 هزار تومان اعلام  کرد و  آن را با توجه به قیمت تمام شده، منطقی دانست. /ایلنا

خروج ارز برای واردات بیش از ۱۵ تن آلبوم به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۵ تن آلبوم از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم آلبوم به کشور ۳۴ هزار و ۲۵۵ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۱۴ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۴۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. براساس این گزارش آلبوم از کشور‌های چین، آلمان، امارات متحده وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات آلبوم از کشور چین به حجم بیش از ۱۴ تن و به ارزش ۳۳ هزار و ۳۹۱ دلار بوده است.

پایان تحریم آمریکا علیه بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان

وزارت خزانه‌داری آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد قصد دارد تا ۳۰ روز دیگر به تحریم‌ها علیه تولیدکننده آلومینیوم روسال و دو شرکت دیگر خاتمه دهد. در این اطلاعیه آمده است دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری دریافته است سازماندهی و تغییرات مدیریت در شرکتهای روسال، JSC EuroSibEnergo  و En+ Group plc، امکان خروج آنها را از فهرست تحریم‌ها فراهم کرده است. اما اولگ دریپاسکا، شهروند قدرتمند روسی همچنان تحت تحریم خواهد ماند و اموالش بلوکه هستند. وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکتها را به دلیل اینکه تحت مالکیت و کنترل اولگ دریپاسکا قرار داشتند، تحریم کرده بود. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا تهدید کرد این شرکتها همچنان زیرنظر خواهند بود و در صورتی که از مقررات تحریم تخلف کنند، با عواقب شدیدی مواجه خواهند شد.

دلار و یورو با چه نرخی پاییز را به پایان رساندند؟

در آخرین روز هفته و فصل پاییز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، هر دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز چهارشنبه، با نرخ ۹۹۵۰ تومان از مردم خریداری و با قیمت ۹۹۷۰ تومان به مشتری فروخته شد. همچنین در صرافی‌های بانکی، هر اسکناس یورو با نرخ ۱۱۶۴۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۱۶۹۰ تومان به متقاضی ارز فروخته شد. این در حالی است که دلار بانکی در بانک مرکزی بدون تغییر ۴۲ هزار ریال قیمت خورد و هر یورو نیز با ۱۴ ریال کاهش ۴۷ هزار و ۸۱۲ ریال ارزش‌گذاری شد. 

سکه امامی به کف کانال 3,400,000 تومان رسید

روز گذشته، با ادامه روند کاهشی نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران نیز بودیم. به گونه‌ای که نرخ سکه تمام طرح جدید یا همان سکه امامی، با افت قیمت به رقم ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسید. این سکه در هفته‌های گذشته همسو با افزایش نرخ ارز، به قیمت ۵ میلیون تومان نیز خرید و فروش شده بود. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان و هر نیم سکه بهار آزادی ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر سکه یک گرمی نیز ۶۲۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

با وجود افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، قیمت طلا تکان نخورد

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا با وجود افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین قیمت خود در بیش از پنج ماه گذشته ایستاد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنج شنبه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۴.۵۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه بیشترین کاهش را از ۲۷ نوامبر داشت. پیش از انتشار بانک مرکزی آمریکا در بعدازظهر روز چهارشنبه، قیمت طلا از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه که در حدود ۱۲۵۲ دلار قرار دارد، عبور کرده بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۲۴۷.۷ دلار رسید. همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر خود نرخ‌های بهره را به میزان ۲۵ واحد افزایش داد اما آنچه که بازارها را متعجب کرد، تاکید بانک مرکزی آمریکا بر پایبندی به اصل برنامه خود برای تحکیم سیاست پولی با وجود ابهامات فزاینده پیرامون رشد اقتصاد جهانی بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
دوستانی که می گویند نرخ پایین ارز به نفع مردم است به این خبر توجه کنند:

"یک درصد جمعیت کشور ۴۰۳ میلیون حساب را در اختیار دارند که سالانه ۲۱۶ هزار میلیارد تومان به این سپرده ها بهره داده می شود که این رقم معادل یارانه ۵ سال کشور است."

یعنی یک درصد جمعیت ایران با فقط پول سود موهوم که بانکهای خصوصی و خصولتی به انها می دهند می توانند 22 میلیارد دلار ارز با نرخ ده هزار تومن بخرند.اگر نرخ دلار 3500 تومن باشد انها می توانند 70 میلیارد دلار بخرند یعنی بسیار بیشتر از کل درامد صادرات نفت ملت ایران. ولی اگر نرخ ارز 20 هزار تومن باشد انها فقط می توانند ده میلیارد دلار از ارز بخرند. یعنی فاصله از 10 میلیارد دلار به 70 میلیارد دلار پول و قدرت خریدی است که دوستان حامی تثبیت و کاهش قیمت ارز به جیب این یک درصد ملت ایران می ریزند. حالا ببینید که چه کسانی از نرخ پایین دلار بیشترین سود را می برند و خانه ها و برجها و مستغلات چند میلیون دلاری از استرالیا تا کانادا چگونه از انتقال اسان این سرمایه ایران شکل می گیرد. هیچ کجای دنیا امکان ندارد این معادله برقرار باشد مگر اینکه نرخ ارز به شدت به نفع این طبقه دستکاری شده باشد.
با کاهش نرخ دلار و سکه و ثبات آن در ماه گذشته و کنترل و نظارت بانک مرکزی بر بازار و جلوگیری از سفته بازی و پاسخ به نیاز مصرف کننده واقعی ارز و سکه شاهد تعادل در بازار ارز شده ایم که امید است با منطق قیمت ارز را باز هم از این کاهش دهند . حال سوال اینجاست چرا دستگاه های نظارتی فکری به گرانی های ایجاد شده از بالارفتن قیمت ارز نمی کنند . قیمت مسکن در شهر تهران به فلک نزدیک شده و هیچ مقامی پاسخ گوی برای افزایش بی دلیل آن ارائه نمی کند . البته در حال حاضر خرید و فروشی انجام نمی شود .
بازار خودرو هم شرایط مشابه ای دارد و بعضی اقلام خوراکی ...
.حالا نیاز هست دولت با اقتدار برخورد کند با گران فروشان که ارز را با ۴۲۰۰ گرفته و به قیمت دلاری ۱۸۰۰۰ تومان به مردم عرضه می کند برخورد جدی کند .
بسمه تعالی
بالا بودن سود سپرده ها و تسهیلات زاییده سیستم فاسد کشور است. وگرنه اگر درآمدها مبتنی بر تلاش باسد و وجود درآمد مکفی و حمایت از تولید و اشتغال و سودآوری آنها ، مردم و سرمایه ها را بی نیاز از سپرده گذاری میکند.
پسته رو گفتن خشک سالی و آفت و ... تولیدش رو کم کرده و گرونه.تخمه ژاپنی هم تحت تاثیر زلزله ها و سونامی در ژاپن 150 درصد رشد داشته؟!!!!
دولت عاجز شده از کنترل بازار و مملکت روی هواست.هر کی هر قیمتی دلش بخواد جنس میده و نهادهای نظارتی هم تماشا میکنند و شاید در سود دوشیدن مردم شریک هم باشند.
توی متن اومده:
یک درصد جمعیت کشور، 403 میلیون حساب را در اختیار دارند و این ثمره نظام بانکی ماست
یک درصد جمعیت میشه 800/000 هزار نفر.
400/000/000 میلیون حساب تقسیم بر 800/000 هزار بشه، میشه 500
یعنی هر کدوم 500 تا حساب دارن؟؟؟!!!
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
احسنت
شما اقتصاد رامانند همه جای دنیا کنید . واردات کلیه کالاها را با تعرفه WTO مجاز کنید . اجازه بدهید بانگهای خارجی و سرمایه گداری خاذجی در ایران فعال شوند . أتوقت بهره بانکی هم ندهید .
تمام راهها را بر روی مردم بسته اید . قدرت خریدشان را طی ۶ ماه یک سوم کرده اید دیگه چی از جون مردم میخاین اخوی ؟؟؟
با مقایسه قیمتهای اجیل با سال قبل دقیقا متوجه تورم15درصدی میشویم
اقای توکلی می خوای سپرده گزارا پولشون رو‌ببرن دوبی خیال شما و ما رو راحت کنن دیگه سود به کسی پرداخت نشه
سیاست های نمایندگانی مثل جنابعالی باعث بروز این مشکلات شده
اگر مسیر درستی رو برای اقتصاد طراحی کرده بودین و بجای شعارهای پوچ به واقعیت میچسبیدین این نقدینگی الان باعث رونق اقتصاد بود
مردم باید این گرانی را ببیند و حرف نزنند و خدا رو شکر کنند وگرنه رسانه ملی هر ساعت خرابی سوریه و انفجار افغانستان و مردم آواره میانمار در همه شبکه ها نشان میده ها . پس مردم هیس و شکر کنید که زنده و تو خونه هستند ... والله
لطفا قدرت خرید دوسال قبل سبرده گذاران را بحات اول برگردانید خواهید دید که سپرده گذار نه تنها سودی عایدش نشده بلکه درحلت خوش بینانه شصت درصد ارزش سپرده خود راازدست داده است شمایک تولیدی وافعی ودور از تغلب و دستکاری نشده در صورتهای مالی معرفی فرمایید که ما سهام ان را بخریم ضمنابررسی نمایید علت عدم ورود سپرده ها بجای روانه شدن درجهت تولید توسط بانها ازکجا سر دراورده است ۰
تورم وگرانی لجام گسیخته ولحظه ای فقط به مرغ خلاصه نمیشود لبنیات بطور روزانه درحال گران شدن هستند پنیر 45گرمی سفید 4300تومانی به یکباره به 7000تومان واخیرا به 8000تومان رسیده سایر مایحتاج زندگی نیز در بالارفتن تورم مسابقه گذاشته اند وگویی نظارتی ودولتی وجودندارد
به سپرده گذاران بانک نه تنها سود واقعی نرسیده بلکه ضرر و خسارت وارد شده .
اون مقدار رانت پولی بزرگی که نصیب بانک ها و وام گیرنده گان شده است را هم بگویید و منتشر کنند سودش را تولید کننده و صادر کننده وخریداران ملک وسکه وارز و کالاو... برده اند
سپرده گذاری در بانک ها پر ریسک وپر ضرر هست با گران شدن قیمت ارز در یک سال از 3700 تومان به 10000 تومان سپرده گذاران بانک نه تنها سودی نکرده اند بلکه ضرر کرده اند سود بانکی واسمی یکساله 15 درصد تورم و گرانی واقعی 200 درصد .باید بگویید ضرر بانکی بگویید اگر پولتان را درمدت یک سال در بانک بگذارید چند درصد ضرر می کنید
سپرده گذاران قبلا با اصل پول خود آن ملک یا کالایی را که می توانسته اند بخرند الآن با اصل پول وسودش نمی توانند بخرند
دلار 3700 شده 10000 تومان یعنی 6300 تومان گران شده.
بهره بانکی 15 درصد می شود216هزار میلیارد تومان
قیمت دلار 2.7 برابر شده یعنی 170 درصد گران شده است
170درصد منهای 15 درصد یعنی 155 درصد
155 تقسیم بر 15 می شود10.3تقریبا 10 برابر
یعنی سپرده گذاران بانک 2160 هزار تومان ضرر کرده اند
یعنی سپرده گذاران بانک 10 برابر سودی که دریافت کرده اند در واقع ضرر کرده اند
این یک درصد سپرده گذاران که بیش از ۹۰٪ سپرده ها متعلق به آنان میباشد ، دولت میتواند با اخذ مالیات واقعی از آنان تعدیل ثروت نماید ،و سپرده های خرد ( تا صد میلیون تومان را از مالیات معاف کند ) بدون شک همهٔ این سپرده ها بنوعی به حکومتگران باز میگردد ؟،،‌
با ارز سلام واحترام. درسته که ایران در سیاستهای منطقه‌ای هزینهای هنگفتی متقبل شده و خوشبختانه موفقیت هایی کسب کرده.ولی از از نظر سیاستهای داخلی چندان موفق نبوده.یکی از ابزارهای جدید قدرت ،اقتصاد پویاست.
باسلام .گرمسلمانی همینست که حافظ دارد وای اگر ازپس امروز بود فردائی..خدایا بسهم خودم از اینکه ادعای مسلمانی دارم ونیستم .معذرت میخواهم .ببخش
اگر بانکها 200 درصد هم بهره بدهند باز کم است چون سپرده های مردم بدبخت را نابود کردند رفت پی کارش... اگر طرف سکه یا طلا یا ماشین بجای سپرده بانکی میخرید الان ارزش پول سپرده هایش نابود نمیشد.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر