بازدید 9446
پیمانه اقتصادی؛

برداشت یک میلیون تومان از جیب هر ایرانی برای نجات بانک‌های خصوصی/ احتمال افزایش قیمت بلیت قطار/ مقام مسئول: ممکن است مرغ ۱۴هزار تومان هم فروش رود، ولی قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۶۰۳ واحد دیگر عقب نشینی کرد، افزایش ۱۰ ساله تولید نفت روسیه متوقف می‌شود، قیمت جهانی نفت کاهش یافت/ نفت شیل، تهدیدی برای خنثی کردن تلاش‌های اوپک و غیراوپکی، گران‌ترین میوه‌های شب یلدا کدامند؟، افزایش قیمت بلیت قطار به سال آینده موکول شد، پژو پارس یک میلیون تومان ارزان شد و کشیدن ترمز خودروسازان در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 19 December 2018

برداشت یک میلیون تومان از جیب هر ایرانی برای نجات بانک‌های خصوصی/ احتمال افزایش قیمت بلیت قطار/ مقام مسئول: ممکن است مرغ ۱۴هزار تومان هم فروش رود، ولی قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان استپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

 

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۶۰۳ واحد دیگر عقب نشینی کرد، افزایش ۱۰ ساله تولید نفت روسیه متوقف می‌شود، قیمت جهانی نفت کاهش یافت/ نفت شیل، تهدیدی برای خنثی کردن تلاش‌های اوپک و غیراوپکی، گران‌ترین میوه‌های شب یلدا کدامند؟، افزایش قیمت بلیت قطار به سال آینده موکول شد، پژو پارس یک میلیون تومان ارزان شد و کشیدن ترمز خودروسازان در چین را در بر دارد.

 

برداشت یک میلیون تومان از جیب هر ایرانی برای نجات بانک‌های خصوصی

فارس نوشت: بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی به 84 هزار و 740 میلیارد تومان رسید که این رقم معادل 35.8 درصد از کل پایه پولی است و با جمعیت 80 میلیون نفری کشور، بانک مرکزی برای بقای بانک‌های خصوصی به ازای هر ایرانی یک میلیون و 24 هزار تومان هزینه کرده است.

* ارقام به میلیارد تومان/ منبع: بانک مرکزی

دوره پایه پولی بدهی بانک‌های دولتی به بانک مرکزی سهم بدهی بانک‌های دولتی از پایه پولی بدهی بانک‌های خصوصی و غیردولتی به بانک مرکزی سهم بانک‌های خصوصی و غیردولتی از پایه پولی
مهر 97 236،550 50،800 21.4 درصد 84،740 35.8 درصد
96 196،490 51،720 26.3 درصد 55،310 28.1 درصد
95 179،830 61،460 34.1 درصد 38،230 21.3 درصد
94 153،360 71،160 46.4 درصد 12،740 8.1 درصد
93 131،147 61،815 47.1 درصد 23،988 18.2 درصد
92 114،069 57،430 50.3 درصد 2.116 1.8 درصد
91 97،579 45،941 47 درصد 2.889 2.9 درصد
90 76،456 40،215 52.5 درصد 2،211 2.9 درصد

 

شاخص کل بورس ۶۰۳ واحد دیگر عقب نشینی کرد

دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۰۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۹ هزار و ۱۴۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۱۶ واحد افت تا رقم ۲۶ هزار و ۹۶۲ پایین رفت. شاخص آزاد شناور نیز با ۶۲۰ واحد کاهش عدد ۱۷۰ هزار و ۵۸۱ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۶۹ و ۲۰۴۸ واحد کاهش یافت. نماد سه شرکت پالایشی و سه شرکت پتروشیمی بیشترین تاثیر کاهنده را روی نوسانات شاخص بازار داشتند؛ به طوری که دو گروه محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی دست به دست یکدیگر دادند تا روند حرکت نماگرهای بازار همچنان کاهشی باشند.

سهام آسیایی افت کردند

روز سه‌شنبه و در حالی که تشدید نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی، وال‌استریت را به پایین‌ترین سطح بیش از یک سال اخیر رساند، سهام آسیایی افت کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۳ درصد کاهش یافت، در حالی که نیکی ژاپن ۱.۲ درصد سقوط کرد. سهام چین دیروز را در منطقه منفی سپری کردند و شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ شرکت‌های برتر چین، ۰.۳ درصد افت کرد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ بدون تغییر باقی ماند.

افزایش ۱۰ ساله تولید نفت روسیه متوقف می‌شود

تولید نفت روسیه پس از یک دوره ۱۰ ساله افزایش در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش روبه‌رو می‌شود. وزیر انرژی روسیه، دیروز اعلام کرد: به دلیل توافق جهانی کاهش تولید نفت، ممکن است تولید نفت روسیه در سال آینده میلادی کاهش یابد. روسیه در توافق جهانی کاهش تولید نفت متعهد شده است که تولید نفت را از آغاز سال آینده میلادی، ۲۲۸ هزار بشکه نسبت به سطح تولید ماه نوامبر خود (۱۱ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه) کاهش دهد. وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که این کاهش تولید در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی محقق خواهد شد. با این همه، نواک گفت: ارائه یک پیش‌بینی دقیق دشوار است و امروز ابهام‌های بسیاری وجود دارد. وی تأکید کرد که توافق جهانی کاهش تولید نفت، جلو استمرار روند کاهش قیمت نفت را گرفته است و گفت: ما اکنون شاهد پیامدهای توافق هستیم؛ قیمت‌ها به سطحی بسیار پایین افت نکردند.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت/ نفت شیل، تهدیدی برای خنثی کردن تلاش‌های اوپک و غیراوپکی

به گفته تاجران، نگرانی‌ها در مورد تقاضای آتی برای نفت به همراه تضعیف شدن رشد اقتصادی جهانی و همچنین تردیدها در مورد تاثیرگذاری توافق کاهش تولید اوپک، بر قیمت‌ها فشار آورده است. هر بشکه نفت برنت که طی 3 جلسه گذشته بیش از 4 درصد کاهش قیمت داشته، با یک دلار و 6 سنت کاهش 58.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 81 سنت کاهش 49.07 دلار معامله شد. هر دو شاخص نفتی از اوایل ماه اکتبر تاکنون به علت افزایش ذخایر جهانی نفت، بیش از 30 درصد از ارزش خود را از دست دادند. به طوریکه نفت خام امریکا در سطح قیمتی در نوسان است که از اکتبر 2017 تاکنون دیده نشده است. بنجامین لو، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «افزایش تولید نفت شیل به همراه اعلام رشد اقتصاد جهانی، تهدید برای خنثی کردن تلاش‌های اوپک و غیراوپکی است.» وی افزود: «از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که تقاضا برای سوخت پس از سال 2018 کم خواهد شد، اعتماد بازار در میان بلاتکلیفی‌های اقتصادی به شدت کم شده است.» همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت در 7 حوزه تولید نفت شیل در آمریکا، برای نخستین بار، تا پایان سال به بیش از 8 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. آمریکا با تولید رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز، از روسیه و عربستان به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت در جهان پیشی گرفته است.

گران ترین میوه‌های شب یلدا کدامند؟

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: قیمت عمده‌فروشی انواع میوه و تره‌بار یکشنبه هفته جاری کشف شده و مردم میوه‌های مورد نیازشان را برای شب یلدا می‌توانند با این نرخ به اضافه ۱۵ تا حداکثر ۳۵ درصد سود منطقی خرده‌فروشی، تامین کنند و هیچ واحد صنفی فروشنده میوه حق ندارد میوه را گران‌تر از این نرخ‌ها به مردم بفروشد. کارگر ادامه داد: برای تسهیل بازار میوه و تره‌بار، قیمت‌های کشف شده دارای انواع کف، میانگین و سقف است تا براساس کیفیت، نرخ‌گذاری انجام شود و مردم هم باید بر همین اساس میوه‌های خوب یا دارای کیفیت پایین را از یکدیگر تشخیص داده و مواظب باشند تا برخی سودجویان در این بازار که اتفاقا مجوز رسمی هم از اتحادیه ندارند، هر میوه‌ای را به آن‌ها قالب نکنند. جدول زیر شامل میوه‌های ویژه شب یلدا و محصولاتی است که بیشترین تقاضا را در بازار دارند که قیمت کف و سقف عمده‌فروشی و خرده‌فروشی آن به صورت جداگانه محاسبه شده است.

 

قیمت هر کیلوگرم میوه در عمده‌فروشی و قیمت منطقی خرده‌فروشی

(براساس حداکثر سود ۳۵ درصدی قانونی)

 

نام میوه

کف قیمت عمده‌فروشی (تومان)

سقف قیمت عمده‌فروشی (تومان)

حداکثر قیمت خرده فروشی(تومان)

۱

انار

۴۰۰۰

۵۵۰۰

۷۴۲۵

۲

هندوانه

۱۰۰۰

۲۵۰۰

۳۳۷۵

۳

پرتقال جنوب

۵۰۰۰

۷۰۰۰

۹۴۵۰

۴

پرتقال شمال

۱۵۰۰

۲۵۰۰

۳۳۷۵

۵

نارنگی پیج

۳۰۰۰

۴۰۰۰

۵۴۰۰

۶

نارنگی یافا

۲۵۰۰

۴۵۰۰

۶۰۷۵

۷

نارنگی انشو

۳۰۰۰

۴۰۰۰

۵۴۰۰

۸

سیب زرد

۴۰۰۰

۷۰۰۰

۹۴۵۰

۹

سیب قرمز

۳۰۰۰

۷۰۰۰

۹۴۵۰

۱۰

انگور بی دانه زرد

۳۰۰۰

۶۰۰۰

۸۱۰۰

۱۱

انگور بی دانه قرمز

۵۰۰۰

۷۰۰۰

۹۴۵۰

۱۲

انگور شاهرودی

۳۵۰۰

۴۵۰۰

۶۰۷۵

۱۳

کیوی

۳۰۰۰

۶۰۰۰

۸۱۰۰

۱۴

موز

۸۵۰۰

۹۵۰۰

۱۲۸۲۵

 

افزایش قیمت بلیت قطار به سال آینده موکول شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تغییر قیمت بلیت قطارهای مسافری هم اکنون در کارگروه هایی تخصصی در حال بررسی است و پس از بررسی های لازم در هیات دولت و بودجه سال آینده، پیش بینی می شود. /ایرنا

کشیدن ترمز خودروسازان در چین

دولت چین به‌تازگی اعلام کرد که مقررات سرسختانه‌تری را در مورد سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت خودروی این کشور به تصویب‌ رسانده‌ است؛ اقدامی که پیش‌تر انتشار خبر مطرح شدن پیش‌نویسی از آن موجب نگرانی خودروسازان شده بود. این اقدام در راستای هدف دولت برای ممانعت از افزایش ظرفیت تولید خودروسازان در چین انجام شد. بر همین اساس کمیسیون ملی توسعه چین اعلام کرد که از راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای جدید و مستقل که تنها به‌دنبال تولید خودروها با پیشرانه سوختی درون‌سوز هستند، ممانعت می‌کند. چین در نظر دارد تا با‌ توجه به جمعیت بالای خود و تولید مقادیر زیادی از آلایندگی‌های کربنی توسط خودروها، هرچه سریع‌تر عرضه انبوه خودروهای برقی را آغاز کند. مقررات جدید از ۱۰ ژانویه اجرایی خواهند شد. پکن در حالی به‌دنبال کاهش ظرفیت تولید خودرو در چین است که سرعت رشد اقتصادی آن کند شده است. همچنین این مقررات موانعی نیز برای خودروسازانی که به‌دنبال تولید محصولات برقی هستند، ایجاد می‌کند. /دنیای اقتصاد

پژو پارس یک میلیون تومان ارزان شد

پراید 111 دیروز با کاهش 900 هزار تومانی به قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خودرو معامله شد. پژو پارس هم با یک میلیون تومان کاهش به قیمت 70 میلیون تومان و دنا بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل به قیمت 81 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. تیبا صندوق دار نیز به قیمت 41 میلیون تومان عرضه شد. منبع: فارس

قیمت خودرو امروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۷

ردیف نوع خودرو قیمت خودرو (کارخانه) قیمت خودرو (بازار)
۱ پراید ۱۱۱ ۲۲.۴۹۲.۰۰۰ ۳۷.۵۰۰.۰۰۰
۲ پراید ۱۳۱ ۲۲.۷۰۹.۰۰۰ ۳۵.۰۰۰.۰۰۰
۳ پراید ۱۵۱ ۲۳.۴۰۰.۰۰۰ ۳۵.۲۰۰.۰۰۰
۴ چانگان ۷۴.۹۵۲.۶۰۰ ۱۲۸.۰۰۰.۰۰۰
۵ تیبا صندوق‌دار ۲۷.۵۰۷.۰۰۰ ۴۱.۰۰۰.۰۰۰
۶ ساینا دنده‌ای ۳۱.۱۴۳.۰۰۰ ۴۶.۰۰۰.۰۰۰
۷ پژو SLX ۳۵.۱۰۵.۹۰۰ ۵۹.۵۰۰.۰۰۰
۸ پژو ۴۰۵ ۳۲.۹۴۴.۶۰۰ ۵۶.۵۰۰.۰۰۰
۹ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۴.۷۴۵.۲۰۰ ۵۸.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ پژو پارس ۴۰.۵۹۵.۷۰۰ ۷۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۱ پژو پارس TU5 کلاس ۱۳ ۴۲.۴۸۱.۰۰۰ ۷۹.۵۰۰.۰۰۰
۱۲ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶.۲۸۶.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱.۹۴۲.۰۰۰ ۷۱.۵۰۰.۰۰۰
۱۴ پژو ۲۰۶ V8 صندوقدار ۴۲.۷۶۳.۱۰۰ ۷۳.۵۰۰.۰۰۰
۱۵ سمند ال‌ایکس (LX) ۳۳.۵۳۵.۴۰۰ ۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ سمند EF7 ۳۴.۳۳۸.۲۰۰ ۶۱.۵۰۰.۰۰۰
۱۷ سمند دوگانه‌سوز کلاس ۱۶ ۳۶.۶۱۶.۰۰۰ ۶۳.۰۰۰.۰۰۰
۱۸ دنا ۴۶.۹۸۹.۴۰۰ ۸۱.۵۰۰.۰۰۰
۱۹ تندر پلاس اتوماتیک ۵۳.۲۶۵.۸۰۰ ۱۱۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۴۷.۱۲۸.۳۰۰ ۹۱.۰۰۰.۰۰۰
۲۱ مزدا 3 ۱۴۲.۷۰۰.۰۰۰ ۲۸۲.۰۰۰.۰۰۰
۲۲ اچ‌سی‌کراس ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۱.۰۰۰.۰۰۰
۲۳ پارس تندر ۴۸.۲۶۴.۰۰۰ ۸۷.۵۰۰.۰۰۰
۲۴ ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴.۳۶۱.۹۰۰ ۱۱۶.۰۰۰.۰۰۰
۲۵ پژو ۲۰۰۸ ۱۱۴.۹۹۴.۰۰۰ ۲۳۹.۰۰۰.۰۰۰
۲۶ رانا ۳۹.۵۹۰.۰۰۰ ۶۳.۰۰۰.۰۰۰

 

مقام مسئول: ممکن است مرغ ۱۴هزار تومان هم فروش رود، ولی قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت مصوب مرغ برای مصرف‌کننده در ستاد تنظیم بازار 9800 تومان اعلام شد؛ قیمت عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز 8900 تومان است. وی افزود: با توجه به اینکه قیمت عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی کمتر از نرخ بازار است امیدواریم تأثیرات مثبتی بر بازار این محصول در کشور داشته باشد. حمید ورناصری ادامه داد: مرغ منجمد به‌صورت نامحدود در کل کشور و متناسب بر اساس میزان تقاضایی که وجود دارد توزیع خواهد شد.

برداشت یک میلیون تومان از جیب هر ایرانی برای نجات بانک‌های خصوصی/ احتمال افزایش قیمت بلیت قطار/ مقام مسئول: ممکن است مرغ ۱۴هزار تومان هم فروش رود، ولی قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان است

وی همچنین در واکنش به قیمت روز اعلامی هر کیلوگرم 13000 تومان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران برای روز گذشته، گفت: واقعیت قیمت مرغ در بازار حدود 12000 تومان است اما این به آن معنی نیست که این محصول به‌قیمتهای بالاتر و حتی 14000 تومان نیز در برخی از نقاط به‌فروش نرسد، اما باید توجه داشت که این قیمت‌ها ملاک قیمت‌گذاری در بازار نیست. ورناصری گفت: روند قیمت مرغ در سال جاری بسیار مناسب بوده، اما در یک هفته گذشته قیمت این محصول در بازار افزایش یافته است که دلیل آن نیز عدم هماهنگی منحنیهای عرضه و تقاضا است. این مقام مسئول در گفتگو با تسنیم اضافه کرد: به همین منظور ما اکنون به این بازار ورود کرده‌ایم و با عرضه گوشت منجمد در تهران و سراسر کشور امیدواریم که بازار این محصول دوباره به حالت ابتدایی خود بازگردد. 

خروج ارز برای واردات ۸ تُن عینک آفتابی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۸ تن عینک آفتابی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم عینک آفتابی به کشور ۹۸۶ هزار و ۸۲۶ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۴۶۷ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. براساس این گزارش عینک آفتابی از کشور‌های اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا و چند کشور دیگر وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات عینک آفتابی از کشور ایتالیا به حجم بیش از ۳ تن و به ارزش ۴۰۵ هزار و ۹۴ دلار بوده است.

برداشت یک میلیون تومان از جیب هر ایرانی برای نجات بانک‌های خصوصی/ احتمال افزایش قیمت بلیت قطار/ مقام مسئول: ممکن است مرغ ۱۴هزار تومان هم فروش رود، ولی قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان است

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
یادمه چند سال پیش وقتی مرغ گرون شد و به کیلویی 7000 تومان رسید بعضی از آقایون گفتند اشکالی نداره اصلا مرغ نمیخوریم.... الان هم خب مرغ نمیخوریم اصلا بنزین هم نمیزنیم چه اشکالی داره اصلا ماشین هم نمیخریم پسته و گردو هم که مال از ما بهترون بوده و اصلا خریدش اصراف محسوب میشه زندگی هم که خیلی عالیه و دلفین ها هم پرواز میکنن ما هم از هوا به عنوان ماده غذایی ارزان و پر از انرژی خورشید و ویتامین دی استفاده میکنیم خیلی هم عالی است شرایط فقط نگرانم که این مساله هم شامل پرداخت عوارض سالیانه بشه که توانایی پرداختش رو نداریم ممنون.
دزدان عزيز مي توانند با خيال راحت به دزدي هاي نجومي خود ادامه دهند چون در صورت لو رفتن سوء استفاده ها، دولت و مسئولين محترم مملكت ، از بيت المال و جيب مردم جبران خسارت خواهند نمود.
بلیط قطار در 12 ماه گذشته بی سرو صدا چندین بار افزایش یافته باخیال راحت و اینبار دارند جار میزنند میخواهد گران شود چرا .....؟؟
چندماهی است روندبورس بشدت نزولی شده وشاخص کل ازمرز۲۰۰ هزارواحدبه کانال ۱۵۸ هرارواحدی سقوط کرده وسهامدارانش رابازیان سنگین مواجه کرده صفحه اول روزنامه ها بخصوص روزنامه های تخصصی اقتصادی راببینید امکان ندارد یک کلمه دراینمورد پیداکنید
ای بابا این همه پول مردم توبانکها بی ارزش شد اینم روش
بابا هلاک اون قیمت مصوبت هستم مرغ،خودرو،لبنیات،گوشت و.... البته من مثل بندگان خدا عوام حیران که چون نمی توانند درامد خود را افزایش دهند دنبال قیمت های مصوب خیالی هستند نیستم و می دانم دو دوتا میشه چهار تا اما سخنم این است که چرا عوام فریبی می کنید و از واقعیت و اظهار آن فرار می کنید؟
تنها ارز ،ماشین و کالاهای سرمایه ایی چند نرخی نشده اند مرغ الان چند تا قیمت دارد .
به خدا بدبخت تر و رذیل تر از ملت ایران من جایی ندیده ام هر جای دنیا بود الان خیلی وقت بود خیلی اتفاقات افتاده بود .خیلی ملت را احمق گیر اورده اند.
افزایش قیمت بلیت قطار به سال آینده موکول شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تغییر قیمت بلیت قطارهای مسافری هم اکنون در کارگروه هایی تخصصی در حال بررسی است و پس از بررسی های لازم در هیات دولت و بودجه سال آینده، پیش بینی می شود.
جای این کارها غیر عادی لطفا هزینه مدیریت را پایین بیارین ، حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان را بالا ببرین و....................
شاخق کل بورس دقایقی پیش به کانال ۱۵۵ هزارواحدی سقوط کرد چندماه پیش دراستانه ۲۰۰ هزارواحدبود ودرهفته های اخیر بیش از ۴۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده شدند
چرا باید بلیط قطار گرون بشه؟
توقع دارید با این قیمتها مردم از ماشینهاشون هم دست بکشن؟
دو نوع دزدی داریم یکی قانونی و دومی غیر قانونی کاری که بانک مرکزی کرده از نوع اولشه به اضافه خیانت در امانت
از جیب من 300 میلیون دزدیده شد برای نجات بانک های خصوصی
بنابر آیه قران که خطاب به گران وکم فروشان است فروشنده وخریدار مرتکب گتاه است وفروشنده بیشتر پس عمل حلال آ ن است که نون خالی بخورید و مرتکب گناه نشوید ۲تا ۳ ماه است اینجانب لبنیات برای خانه نخریدم‌چون میوانم مثل ربای بانک ها حرام است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر