بازدید 3469

سرویس مدارس کودکان استثنایی رایگان شد اما...

کد خبر: ۸۶۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 18 December 2018

مدیریت شهری گذشته سرویس رایگان در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار داد این در حالی است که شهرداری تصمیم داشت تا بخشی از پول این سرویس ها را بر گردن دولت بیندازد که مورد موافقت شورای شهر تهران قرار نگرفت و این روزها از عدم وجود برخی سرویس ها خبر داده می شود

به گزارش تیتر شهر، حدود 90 اتوبوس برای دانش آموزان مدارس استثنایی خدمات رسانی می کند و چهار سال است که مدیریت شهری خدمات رایگان به دانش آموزان استثنایی ارائه می کند این در حالی است که در گذشته محسن پور سید آقایی؛ معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران با ارائه طرحی عنوان داشت که نیمی از هزینه های سرویس مدارس را باید دولت بپردازد. وی در جلسه علنی هشتاد و هفتم شورای شهر تهران عنوان کرد: در شرایطی که شهرداری برای 10 میلیارد تومان برای مترو مانده است چگونه می توانیم هزینه ها را رایگان کنیم.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای کشور سرویس مدارس کودکان استثنایی در بودجه دولت ردیف دارند گفت: فقط در شهر تهران این حوزه بر عهده شورا و شهرداری است.

معاون شهردار با بیان اینکه در بودجه امسال برای تاکسیرانی 6 میلیارد تومان و برای اتوبوسرانی 2.5 میلیارد تومان اختصاص داده شده، گفت: این ارقام با عنوان کمک برای مدارس استثنایی به تاکسیرانی و اتوبوسرانی اختصاص داده شده در حالی که در صورت رایگان شدن امسال باید 17 میلیارد تومان هزینه کنیم.

 

با تمام این تلاش ها اما در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر جزییات لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس های مدارس دانش آموزان استثنایی را در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی لازم با 16 رای موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع شهرداری تهران موظف شد تا تمام هزینه ایاب و ذهاب کودکان در مدارس استثنایی را تامین کند.

با این حال اما دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با مهر از ایجاد اختلال در سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی خبر داد.

محمدعلی کرونی با بیان اینکه متاسفانه به علت عدم نظارت مناسب سازمان تاکسیرانی سرویس دهی جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی با مشکل مواجه شده است، گفت: اداره کل آموزش و پرورش تهران طی مکاتبه ای با شورای شهر این موضوع را اعلام کرده که در حال حاضر به دلیل عدم سرویس دهی تعدادی از دانش آموزان استثنایی از تحصیل باز مانده اند و امکان حضور در مدرسه را ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار