بازدید 6021
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

پایان سبز بورس در هفته سینوسی شاخص کل/ فرابورس ۱۵ و بورس ۱۱۵۸ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه چهاردهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۱۱۵۸ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد ریزش ۶۰۲ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 05 December 2018

پایان سبز بورس در هفته سینوسی شاخص کلشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه چهاردهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۱۱۵۸ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد ریزش ۶۰۲ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۳۶ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۵۰۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۱۸ واحدی معادل ۱.۱۷ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۴۴۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۴ واحدی معادل ۱.۱۷ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۳۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۴۲۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۰۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۳۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۳ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۳۳۰ هزار و ۴۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۲۰ داشت و در سطح ۱۶۷ هزار ۱۳۲ واحد قرار گرفت.

پایان سبز بورس در هفته سینوسی شاخص کل/ فرابورس ۱۵ و بورس ۱۱۵۸ واحد تقویت شد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۳۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۱۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۷۱ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان و نماد خساپا متعلق به سایپا با ۵۸ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۲ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۸ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۵ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۳۹ واحد، نماد شسپا متعلق به نفت سپاهان با ۳۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران و نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۲۸ واحد و نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۳۴ واحد، نماد وبشهر متعلق به توسعه صنایع بهشهر (هلدینگ) با ۱۵ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۴ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۱۲ واحد و نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های کشتیرانی دریای خزر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سیمان سپاهان، کشاورزی و دامپروری بینالود، کالسیمین، گروه سرمایه‌گذاری البرز، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران،‌داروسازی سبحان انکولوژی، بانک سامان، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، تولید سموم علف‌کش، ایران ارقام، بانک خاورمیانه، متوقف شدند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۴۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۱۸ هزار و ۹۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۶۶ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان داد و ستد کردند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با رشد ۱۵ واحدی به رقم ۱۸۴۴ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران یک میلیارد و ۱۸ میلیون برگه بهادار در قالب ۱۲۲ هزار و ۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۰۷ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روزایی که شاخص سبزه و بورس مثبته، اون آقاهه نمیاد بگه بورس سقوط میکنه و فلان و بهمان.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار