بازدید 4328

تلفن‌ همراه آلوده‌تر از صندلی توالت فرنگی!

کد خبر: ۸۵۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 03 December 2018

مطالعات جدید نشان می‌دهد که یک گوشی تلفن همراه به طور میانگین حدود هفت برابر آلوده‌تر از صندلی توالت فرنگی است.

به گزارش ایسنا، تلفن‌های همراهی که پوشش های چرمی دارند، بیشترین باکتری ها را در بر گرفته اما حتی تلفن هایی با پوشش های تمیز و خشک پلاستیکی بیش از شش برابر بیشتر از نشیمنگاه‌های توالت ها میکروب دارند.

با این وجود بررسی صورت گرفته در یک اداره نشان داد دو پنجم از کارکنان این اداره تلفن های همراه خود را با خود به توالت های اداره می‌برند.

یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بهداشت، با کمک وسیله ای که میکروب های زنده را روی سطوح به صورت نقاطی روشن نشان می دهد، سطوح تلفن های همراه هوشمند را با سطوح صندلی های توالت های فرنگی مقایسه کرده است.

صندلی توالت اسکن شده به این روش ۲۲۰ نقطه روشن را که باکتری های زنده در آن کمین کرده بودند، نشان داد در حالی که تلفن های همراه اسکن شده به طور میانگین ۱۴۷۹ نقطه روشن را نشان دادند.

یک استاد باکتری شناسی دانشگاه آبردین اسکاتلند در این ارتباط می گوید: نورو ویروس ها روی تلفن های همراه در این وقت از سال وجود دارند اما میکروب های موجود روی تلفن های هوشمند احتمالا باکتری های خود افراد بوده و از همین رو احتمال انتقال بیماری پایین است. با این حال رد و بدل کردن تلفن های همراه بین افراد می تواند باعث انتقال بیماری باشد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز محققان دانشکده طب گرمسیری و بهداشت لندن دریافتند که از هر شش دستگاه تلفن همراه یک تلفن آلوده به مواد مدفوعی از جمله باکتری های «ای.کولای» هستند که می تواند منجر به مسمومیت غذایی و باکتری های معده شود.

سال پیش از آن نیز یک سازمان نظارتی مصرف کنندگان ۳۰ دستگاه تلفن همراه را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده بود که باکتری های روی تلفن های همراه بیش از میزان نرمال بوده و قابلیت این را دارند که ناراحتی های جدی معده در استفاده کنندگان خود ایجاد کنند.

آخرین تحقیق صورت گرفته نیز با بررسی ۵۰ تلفن همراه نشان داد یک تلفن‌ همراه با پوشش چرمی که به عنوان کیف پول هم استفاده می‌شده بیشترین میزان باکتری های ثبت شده، حدود ۱۷ برابر باکتری‌های یک صندلی توالت را دارا است.

میانگین نقاط روشن تجمع باکتری ها در یک تلفن همراه با پوشش پلاستیکی ۱۴۵۴ نقطه بوده که تقریبا هفت برابر میکروب های یک صندلی توالت است.

کارشناسان بر این باورند که تلفن های همراه از آن جایی که به توالت‌ها برده می‌شوند و در معرض همان میکروب هایی قرار می گیرند که روی دسته ها و صندلی های توالت وجود دارند، تا این اندازه آلوده می‌شوند.

بر اساس بررسی صورت گرفته توسط یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بهداشت روی ۲۰۰۰ نفر ۴۰ درصد از افراد اقرار کرده‌اند که در محل کار تلفن های همراه خود را با خود به توالت می‌برند اما تنها ۲۰ درصد از آنان تلفن های همراه خود را پس از خارج شدن از توالت ها تمیز می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان