بازدید 5310
۹
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس و فرابورس تهران بر مدار سبز قرار گرفتند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه یازدهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۳۲۸۴ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت ۳۹۱۸ واحدی معادل ۲.۳۹ نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 02 December 2018

شاخص کل بورس و فرابورس تهران بر مدار سبز قرار گرفتندشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه یازدهم آذرماه ۹۷، با افزایش ۳۲۸۴ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت ۳۹۱۸ واحدی معادل ۲.۳۹ نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۵۶ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۵۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۶۰ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد، عدد ۲۶ هزار و ۸۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۳ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۱۸ هزار و ۹۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۹۳۱ واحد افزایش معادل ۲.۳۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۱۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۶۶۲ واحد افزایش معادل ۲.۲۷ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۹۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۳۵۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۶۳ هزار ۱۳۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس و فرابورس تهران بر مدار سبز قرار گرفتند

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۱۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیرگذاری را در روند صعودی شاخص کل بورس داشت. پس از آن نماد‌های معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۳۱ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۳۰ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۶ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۷۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۶۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۵۲ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۳۰ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۲۱ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۱۳ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۱۱ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۰۹ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۹۰ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۷۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۶۸ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۶۴ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۵۵ واحد و نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۵۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۴۸ واحد، نماد کرماشا متعلق به صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۲۲ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران و نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۱۹ واحد، نماد شیراز متعلق به پتروشیمی‌شیراز و نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۱۸ واحد و همچنین نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۵۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۱۲ هزار و ۸۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۵۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با رشد ۵۶ واحدی به رقم ۱۷۷۴ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون برگه بهادار در قالب ۱۰۹ هزار و ۲۱۶ نوبت معامله و به ارزش ۵۹۶ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
شاخص بورس و دلار ازاد همبستگی عجیبی دارند به نظر می رسد در صورت کاهش نرخ دلار سقوط بازار بورس به خاطر غیر واقعی بودن ساختار قیمتی بورس حادث شود که مطلوب نیست.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Kazakhstan |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نمیدونم









واقعا نمیدونم
شاخص بورس قلابی است چون با چند شرکت شاخص ساز بالا پایین میشه
فردا منفی می شود ببینید
پاسخ ها
میقات
| Netherlands |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
نشد که
حالاکه بعدازمدتهامثبت شد (البته موقتا) فرداتیتر اول روزنامه دنیای اقتصاد وهمینطورشبکه خبرصداوسیماراببینید که چطور شاخ وبالش میدن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
شما از حسادت دق کن.
خدایا دلار گران شود و ما سهامداران گرسنه فلک زده نانی درآوریم مرگ و لعنت بر دلار ارزان و درود بر کارخانجات کارگر نواز
هنوز بازار امروز شروع نشده. قولتون میدم فاتحه همین امروز خونده است. هر کس دیگران را به سرمایه گذاری در بورس ایران دعوت کند جاهل و یا مغرض و دشمن است. اینجا فقط محلی است برای شو آف های حاکمیت و بدبخت کردن مردم ساده!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر