بازدید 6396
۴
نبض تالار شیشه ای بورس تهران در هفته آینده؛

بورس تهران متاثر از رفتارهای هیجانی سهامداران تازه وارد

کارشناس بازار سرمایه گفت: علی رغم وجود عوامل بنیادی و نوسانات قیمت کامودیتی ها، بخشی از افت و خیزهای این روزهای بورس را باید به ورود سهامداران تازه واردی نسبت دهیم که تجربه چندانی در بازار سرمایه ندارند و هر گونه اخبار منفی آنها را به تصمیمات هیجانی وامی دارد.
کد خبر: ۸۵۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 30 November 2018

بورس تهران متاثر از رفتارهای هیجانی سهامداران تازه واردکارشناس بازار سرمایه گفت: علی رغم وجود عوامل بنیادی و نوسانات قیمت کامودیتی ها، بخشی از افت و خیزهای این روزهای بورس را باید به ورود سهامداران تازه واردی نسبت دهیم که تجربه چندانی در بازار سرمایه ندارند و هر گونه اخبار منفی آنها را به تصمیمات هیجانی وامی دارد.

به گزارش خبرنگار بورس تابناک اقتصادی، روز جمعه قیمت کامودیتی ها اندکی تقویت شد و گمانه زنی های در خصوص مشوق اقتصادی 1438 میلیارد دلاری چین انتظارات  برای جهش در قیمت کامودیتی ها را موجب شده، امری که می تواند به عنوان محرک در گروه های فلزی و معدنی محسوب شود.

با توجه به تقویت قیمت نفت در روزهای تعطیل آخر هفته، در ابتدای هفته آتی احتمالا شاهد معاملات متعادلتری در این گروه باشیم چرا که علی رغم عرضه ذخایر استراتژیک آمریکا در بازار، هنوز بحث کاهش تولید کشورهای عضو اوپک در چهارم دسامبر مطرح بوده و هر چند عربستان اعلام کرده به تنهایی حاضر به کاهش تولید برای افزایش قیمت نیست، هنوز امیدواری ها نسبت به کاهش تولید و افزایش قیمت جهانی نفت و گرم شدن معاملات در گروه های نفتی پابرجا است.

بورس تهران متاثر از رفتارهای هیجانی سهامداران تازه وارد

در گروه خودرویی ها همچنان گمانه زنی ها در مورد افزایش قیمت ها مطرح بوده و برخی منابع از اعلام افزایش قیمت ها تا روز شنبه خبر داده اند،در عین حال سرپرست سازمان توسعه تجارت از نبود برنامه برای واردات خودرو خبر داده و این موضوع احتمال افزایش قیمت ها خودرویی ها را افزایش داده است.

گروه سیمان علی رغم افزایش قیمت، هفته گذشته افت اندکی داشته لیکن در خصوص افزایش قیمت ها باید این مسئله را مدنظر داشت که افزایش قیمت ها با توجه به رکود حاکم بر ساخت و ساز ، تقاضا برای سیمان را کاهش داده و چنانچه سیمانی ها نتوانند صادرات داشته باشند، تاثیر این مسائل برسودآوری این گروه با توجه به فصل سرما و کاهش تقاضا باید در نظر گرفته شود.

در هفته گذشته نمادهای همچون «کماسه» در گروه معدنی ها مورد توجه سهامداران قرار گرفتند و گروه سایر معدنی ها با 298.8واحد افزایش و پس از آن گروه ارتباطات با 3.5 واحد افزایش همراه بود و در این گروه نیز «های وب» با رشد قیمتی خود، شاخص این گروه را صعودی کرده است.

درسایر گروه ها، شاهد افت شدید قیمتی بودیم وشدیدترین میزان شاخص را در گروه فرآورده های نفتی شاهد بودیم و شاخص این گروه طی یک هفته گذشته65هزارو 302واحد کاهش یافته است.

شاخص اکثر صنایع در هفته ای که گذشت، روند نزولی داشت و براین اساس شاخص گروه دستگاه های برقی کاهش 26992 واحدی، شاخص گروه زراعت کاهش 1375 واحد، شاخص گروه استخراج فرآورده های نفتی بیش از 141 واحد افت، شاخص محصولات کاغذی کاهش 131 واحدی و شاخص محصولات چرمی افت 17 واحدی را تجربه کرده است.

شاخص فلزات با کاهش 1618 واحدی مواجه شده ، شاخص گروه قند و شکر افت 267 واحدی ، شاخص گروه تامین آب، برق و گاز نیز کاهش 37 واحدی داشته، شاخص سایر مالی با افت 108 واحدی و شاخص سرمایه گذاری ها نیز کاهش 121 واحدی داشته است.

در همین زمنه بهادر شمس مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان به تابناک اقتصادی گفت: در کنار عوامل بنیادی و نوسانات قیمت کامودیتی ها، بخشی از افت و خیزهای این روزهای بورس را باید به ورود سهامداران تازه واردی نسبت دهیم که تجربه چندانی در بازار سرمایه ندارند و هر گونه اخبار منفی آنها را به تصمیمات هیجانی وامی دارد.

بهادر شمس ادامه داد:بهر حال کاهش قیمت جهانی نفت نگرانی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده و این واهمه را در بازار ایجاد کرده که دیگر کامودیتی ها نیز افت قیمتی شدید را تجربه کنند، در مورد قیمت جهانی نفت نیز باید به این مسئله توجه شود که چنانچه عربستان سعودی در نشست چهارم دسامبر از تصمیم خود برای کاهش تولید عقب نشینی نکند، شاهد تثبیت در قیمت های جهانی و به تبع در هفته های آتی شاهد بازار با ثبات تری خواهیم بود.

وی افزود:اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران منجر به آن شده که تحلیلگران این روزها با نگرانی و حساسیت آمار تولید و فروش ماهانه شرکت ها را رصد و تاثیر این تحریم ها در صورت های مالی را بررسی می کنند و باید داشته باشیم که تحریم ها درافزایش هزینه های مالی شرکت ها موثر بوده و هزینه صادرات و تامین قطعات را با سختی های مواجه خواهد مرد ولی نمی توانند مانع از فعالیت اقتصادی شرکت ها شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بورس تهران که پیش بینی نداره همواره نزولی و ضرر مثل ماها که از زمان ورود در3 ساله پیش. پی در پی در سهام خودرویی تو ضرریم
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز
درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز۸۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
بورس صرفاباافزایش قیمت ارزرشدکرد پس باسقوط قیمت ارزهم سقوط خواهدکرد همچنین دلیل دیگرسقوط بورس سقوط قیمت نفت است که همچنان ادامه داردپس هیچ دلیلی برای تغییرروندکنونی نزولی ارزوجودندارد
شنبه دهم اذر
درادامه ریزش ۳۵۰۰۰ واحدی بورس درهفته های گذشته امروزنیزروندنزولی بورس باشدت ادامه دارد وتنهادرمدت نیمساعت ازشروع به کاربورس شاخص کل بیش از۲۰۰۰ واحددیگرفروریخت ودراستانه سقوط به کانال ۱۵۰ هزارواحدی قرار گرفت
همه فروسنده شدند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار