بازدید 8824
پیمانه اقتصادی؛

عربستان تولید نفت خود را به تنهایی کاهش نمی‌دهد/ تراز بازرگانی ایران به مثبت یک میلیارد دلار رسید/ شرایط کنونی بازار خودرو فقط به سود دلالان است/ ۹۵ درصد پیش خرید‌های خودرویی برای کسب سود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه رفت و برگشت نفت در مرز ۶۰ دلار، اعلام آمادگی عربستان برای تأمین نیاز‌های نفتی هند، هند از کردستان عراق نفت می‌خرد، پلاتین ارزان می‌شود، طلا اندکی گران شد/ سرمایه‌گذاران منتظر نتایج دیدار رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور چین، آمریکا به دنبال افزایش بیشتر تعرفه بر واردات خودرو‌های تولیدی چین و آغاز صادرات نفت ایران به ژاپن از ماه آینده را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 01 December 2018
عربستان تولید نفت خود را به تنهایی کاهش نمی‌دهد/ تراز بازرگانی ایران به مثبت یک میلیارد دلار رسید/ شرایط کنونی بازار خودرو فقط به سود دلالان است/ ۹۵ درصد پیش خرید‌های خودرویی برای کسب سودپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه رفت و برگشت نفت در مرز ۶۰ دلار، اعلام آمادگی عربستان برای تأمین نیاز‌های نفتی هند، هند از کردستان عراق نفت می‌خرد، پلاتین ارزان می‌شود، طلا اندکی گران شد/ سرمایه‌گذاران منتظر نتایج دیدار رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور چین، آمریکا به دنبال افزایش بیشتر تعرفه بر واردات خودرو‌های تولیدی چین و آغاز صادرات نفت ایران به ژاپن از ماه آینده را در بر دارد.

ادامه رفت و برگشت نفت در مرز ۶۰ دلار

قیمت نفت در روز جمعه با انتظار برای توافق اوپک و روسیه برای کاهش تولید، اندکی افزایش یافت، اما عرضه فزاینده آمریکا مانع رشد بیشتر قیمت شد.  بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳ سنت افزایش یافت و به ۵۱.۴۸ دلار در هر بشکه رسید.  بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۴ سنت (۰.۲ درصد) افزایش، به ۵۹.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. با وجود افزایش قیمت در روز جمعه، قیمت نفت به دلیل دورنمای مازاد عرضه و ضعف بازار‌های مالی، حدود ۳۰ درصد از اوایل اکتبر کاهش پیدا کرده است. بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جفریز در یادداشتی نوشت: عرضه فزاینده در بازار، قیمت نفت برنت را پایین برده و ذخیره سازی نفت را افزایش داده است.

اعلام آمادگی عربستان برای تأمین نیاز‌های نفتی هند

محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند روز جمعه در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین و در حاشیه نشست «گروه ۲۰» دیدار و گفت وگو کردند. به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این دیدار، طرفین در خصوص آمادگی عربستان برای تأمین تمامی نیاز نفت و مشتقات نفتی هند و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت آرامکو به خصوص در پالایشگاه بزرگ نفت هند در ساحل غربی این کشور گفتگو و رایزنی کردند. همچنین دو طرف در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی هند از طریق «صندوق سرمایه‌گذاری عربستان-ژاپن» (SVF) و از سوی شرکت‌های سعودی توافق کردند. با وجود اینکه عربستان طی سال‌های گذشته همواره مقام اول صادرکننده نفت به هند را بر عهده داشت، پس از کاهش واردات از ایران، هند به جای عربستان، خرید نفت از عراق را افزایش داد؛ به طوری که در ماه آگوست گذشته هند روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت از عراق خریده بود.

عربستان تولید نفت خود را به تنهایی کاهش نمی‌دهد

وزیر انرژی عربستان سعودی، خالد الفالح، گفت که کشورش برای تثبیت بازار نفت، تولید نفت خام خود را به تنهایی کاهش نخواهد داد. این درحالی صورت می‌گیرد که نیجریه، از اعضای اوپک، اعلام کرد که هنوز برای این که اعلام کند در هرگونه کاهش تولیدات شرکت خواهد کرد یا خیر، خیلی زود است. فالح در ابوجه به دیدار وزیر نفت نیجریه، امانوئل ایبه کاچیکوا، رفته بود. وزیر نفت سعودی اعلام کرد پیام‌های اعضای دیگر اوپک، عراق، نیجریه و لیبی، پیش از اجلاس ۶ دسامبر در وین، مثبت است و همگی موافق بازگرداندن ثبات به بازار‌های نفت هستند. کاچیکوا گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم نیجریه در کاهش تولیدات شرکت می‌کند یا خیر. فالح پیش از این در ماه می‌گفت که عرضه بیش از حد نفت ممکن است اعضای اوپک و متحدان آن را وادار کند که در ۲۰۱۹ گام‌هایی را برای کاهش تولید نفت بردارند. به نقل از مهر، نیجریه به علت افت شدید تولید خود به علت ناآرامی‌های این کشور، از دور قبلی کاهش تولیدات که در سال ۲۰۱۷ آغاز شد، معاف شد. تولید نیجریه از آن سال به بعد بهبود یافته است.

هند از کردستان عراق نفت می‌خرد

در پی دیدار هیأت اقتصادی و بازرگانی هند در اربیل «برادیب سینغ راجبیروهت» سفیر هند در عراق اعلام کرد، در تلاش هستیم که روابط اقتصادی خود را با کردستان عراق توسعه داده و در آینده نزدیک نیز اقدام به خرید نفت از آن خواهیم کرد. وی افزود: برای اینکه روابط خود را با منطقه کردستان عراق در حوزه‌های اقتصادی و تجاری توسعه دهیم هیاتی از نمایندگان ۵۲ شرکت به منطقه کردستان عراق سفر کرده و به مدت چهار روز با تجار و بازرگانان این منطقه دیدار و گفت وگو خواهند کرد. دارا جلیل خیاط رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنعتی اقلیم کردستان عراق نیز با استقبال از حضور هیأت تجاری هند اعلام کرد که به زودی برای توسعه روابط اقتصادی قرارداد تجاری بین هر دو طرف به امضا خواهد رسید. وی افزود: ماه آینده میلادی هیاتی از بازرگانان و تجار هند به اربیل سفر خواهد کرد و قرارداد همکاری‌های اقتصادی به امضا خواهد رسید.

پلاتین ارزان می‌شود

بازار جهانی پلاتین حدود نیم میلیون اونس مازاد عرضه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خواهد داشت که نشان می‌دهد، قیمت این فلز ارزشمند همچنان نزدیک به پایین‌ترین رکورد ده سال اخیر خواهد ماند. شورای سرمایه‌گذاری پلاتین جهان (WPIC) در جدیدترین گزارش سه ماهه خود، رقم مورد پیش‌بینی برای مازاد عرضه پلاتین در سال جاری را از ۲۹۵ هزار به ۵۰۵ هزار اونس بالا برد و تقاضای ضعیف برای جواهرات پلاتین را عامل این وضعیت شمرد و اعلام کرد بازار این فلز ۴۵۵ هزار اونس مازاد عرضه در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت.  ترور ریموند - مدیر تحقیقات WPIC اظهار کرد: میزان عرضه در سال ۲۰۱۹ رشد خواهد کرد، اما تقاضا رشد بیشتری خواهد داشت و مازاد عرضه را اندکی کاهش می‌دهد. به گزارش ایسنا، قیمت پلاتین در اوت به پایین‌ترین میزان در ۱۰ سال گذشته سقوط کرد و از ابتدای امسال تاکنون ۹ درصد کاهش قیمت داشته است.

طلا اندکی گران شد/ سرمایه‌گذاران منتظر نتایج دیدار رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور چین

در معاملات روز جمعه بازار جهانی فلزات ارزشمند، هر اونس طلا معادل ۳۱.۱۳۲ گرم ۱۲۲۴.۳ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه ۴۰ سنت افزایش یافت. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۱۰.۲ دلار بالاتر و در مقایسه قیمت یک سال گذشته آن ۵۰.۳ دلار پایین‌تر بوده است. قیمت نقره نیز فقط یک سنت افزایش یافت و به ۱۴.۳ دلار در هر اونس رسید. پلاتین ۵ دلار ارزان شد و ۸۱۳ دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد. پالادیوم ۶ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۱۱۸۰ دلار در هر اونس  عرضه شد. به گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات دیروز روند ثابتی را در پیش گرفت؛ چراکه سرمایه‌گذاران و بازار منتظر نتایج دیدار رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور چین در نشست گروه ۲۰ است. قرار است در این دیدار دو طرف درباره مناقشات تجاری خود طی ماه‌های گذشته گفت وگو کنند. همچنین در مبادلات ارزی روز جمعه شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های مرجع نیز افزایش یافت و به ۹۶.۷۹ واحد رسید.  

تراز بازرگانی ایران به مثبت یک میلیارد دلار رسید

سرپرست سازمان توسعه تجارت از رشد حدود ۱۴ درصدی صادرات غیر نفتی در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: تراز بازرگانی کشور در همین بازه زمانی مثبت یک میلیارد دلار است و در صورت اسفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌تواند بهتر نیز شود.  محمدرضا مودودی اظهار کرد: صادرات کالا‌های غیر نفتی در هشت ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که البته تا نیمه آبان ماه این عدد از ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد حدود ۱۴ درصدی داشته‌ایم. وی در گفت وگو با ایسنا افزود: از سوی دیگر حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی داشته ایم و هرچند نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته در این حوزه رشد اندکی را تجربه کرده‌ایم، اما همچنان به اندازه‌ای نیست که از این بخش انتظار می‌رود و با پتانسیل‌های حوزه خدمات فنی و مهندسی فاصله بسیاری دارد.

آمریکا به دنبال افزایش بیشتر تعرفه بر واردات خودرو‌های تولیدی چین

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد، قصد دارد طرح اعمال تعرفه بیشتر بر واردات خودرو‌های تولید شده در چین را بررسی کند. لایتیزر گفت: هم اکنون چین بر واردات خودرو‌های آمریکایی ۴۰ درصد تعرفه گمرکی اعمال کرده است که حدود ۱.۵ برابر تعرفه ۲۷.۵ درصدی اعمال شده توسط دولت آمریکا بر واردات خودرو‌های تولید شده در چین است. وی گفت: من به دستور رئیس جمهور تمام ابزار‌های ممکن برای برابرسازی تعرفه واردات خودرو بین دو کشور را بررسی خواهم کرد. نماینده تجاری آمریکا افزود: سیاست‌های صنعتی خصمانه و دولتی اعمال شده توسط دولت چین در حال آسیب زدن جدی به کارگران و شرکت‌های صنعتی آمریکایی است. /فارس

آغاز صادرات نفت ایران به ژاپن از ماه آینده

ژاپنی‌ها اعلام کردند، از ماه آینده خرید نفت از ایران را از پی خواهند گرفت؛ اما هنوز ژاپنی‌ها نگفته اند، چه مقدار نفت از ایران خریداری خواهند کرد. براساس آمار‌های موجود ژاپنی‌ها پیش از تحریم‌ها، ۱۶۰ هزار بشکه در روز در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ از ایران نفت خریداری می‌کردند. هیروشیگه سیکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اظهار کرده بود، به‌دنبال تصمیم آمریکا برای اعطای معافیت به ژاپن، پالایشگاه‌های ژاپنی سرگرم آماده‌سازی برای از سرگیری واردات نفت ایران هستند. شرکت JXTG هلدینگ که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ژاپن است، تأیید کرد، به‌ دنبال تحولات اخیر، سرگرم بررسی از سرگیری واردات نفت ایران است. با این حال به میزان خرید خود اشاره نکرد. شرکت‌های ژاپنی تحت فشار آمریکا، خرید نفت ایران را در اکتبر متوقف کرده بودند. تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن نیز اظهار کرده بود این کشور خریدش از ایران را به منظور دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا قطع کرده بود. بر اساس آمار‌های وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن، در ماه آگوست این کشور در مجموع سه میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه برابر با روزانه ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است.

شرایط کنونی بازار خودرو فقط به سود دلالان است/ ۹۵ درصد پیش خرید‌های خودرویی برای کسب سود

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: هر روز تأخیر در اعلام قیمت جدید خودروها، ضرر و زیان زیادی برای خودروسازان، قطعه سازان و بازار به همراه خواهد داشت و این شرایط فقط به سود واسطه‌ها و دلالان است.  محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با ایرنا افزود: در دور نخست تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها در پانزده مردادماه گذشته، صنعت خودروسازی نشانه قرار گرفت؛ در آن مقطع خودروسازان هوشمندانه تصمیم به واردات قطعات مورد نیاز و همه آن قطعاتی که شاید بعد‌ها تامین آن‌ها با مشکل مواجه می‌شد، گرفتند. وی اظهار داشت: مشکلی که در شرایط حاضر وجود دارد، این است که تولید خودرو با ضرر و زیان همراه است، به طوری که آمار و ارقام بورسی حاکی از زیان پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ۲ خودروساز بزرگ کشور در نیمه نخست امسال بود. این مقام صنفی بیان داشت: به این ترتیب با از دست رفتن توان مالی خودروسازان، رقم پرداختی به قطعه سازان کاهش یافت و نتوانستیم تعدیل قیمتی برای قطعات تولیدی داشته باشیم. وی گفت: پیشنهاد این انجمن، تعدیل قیمت قطعات و تسویه پرداختی‌ها به قطعه سازان است، اما این موضوع به تعیین تکلیف قیمت خودرو‌ها بستگی دارد. نجفی منش افزود: ۹۵ درصد افرادی که در ماه‌های گذشته خودرو خرید یا پیش خرید کرده اند، برای کسب سود بوده است و مصرف کنندگان واقعی با قیمت بالا از بازار خرید کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
خودروساز ایرانی فقط به فکر سود است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
شنبه دهم اذر
درادامه ریزش ۳۵۰۰۰ واحدی بورس درهفته های گذشته امروزنیزروندنزولی بورس باشدت ادامه دارد وتنهادرمدت نیمساعت ازشروع به کاربورس شاخص کل بیش از۲۰۰۰ واحددیگرفروریخت ودراستانه سقوط به کانال ۱۵۰ هزارواحدی قرار گرفت
همه فروسنده شدند
خودروسازها خودشان قیمت ها را تو بازار بالا بردن حالا هم می خواهند قیمت کارخانه را برسونن به بازار
همیشه سود بین دلالان و خودرو سازان دست به دست میشود ، بماند که خودرو سازان ما خود دلال هستند...
سئوال این است کی قرار است مردم سود ببرند؟
خوب خودرو سازاها به خاطر اینکه چند تا دلال دارن از بازار خودرو سود میبرن باید جیب ملت را خال کنن اگه واقعا ناراحتی شما اینه که پول به جیب دلالها نره فروش فوری نزدیک قیمت بازار بزارین تا دلالها کنار برن نه اینکه طرف هیجده ماه است پول داده اونم دلار زیر 3500 تومان حالا خودرو به قیمت روز بگیره این ظلم نیست خودروسازه بیشتر دلشون برای این رفته که اینهمه ثبت نامی رو دلال خطاب کنه وجبیشون رو خالی کنن وزیر بهداشت گفت دولت شده بچه زن بابا در جواب ایشون باید بگم نه خیر ملت شدن بچه زن بابا دولت به فکر همه هست غیر از ملت خصوصا کارمنداش میاد میگه خودرو سازها دارن ضرر میدن باید قیمت بشه 5درصد زیر بازار اما حقوقها 20 درصد اضافه بشه خوب با این تورم سنگین این ظلم نیست با این حقوقها چقدر طول میکشه یک کارمند یک خودرو بی کیفیت داخلی بگیره اونم اگه بتونه جمع کنه من حقوق خالصم 3100000دستم میگیره که اقساطم رو کم کنم میشه 600000هزارتومان کمکهای دولت هم شامل مانشده واقعا این زندگیه بعد به راحتی دولت همه چیز رو گرون میکنه و فریاد کی بود کی بود میزنه متاسفم برای دولت مرامون که قدر این ملت واقعا نجیب رو نمیدونن
دلالان همون خودرو سازانن دیگه.
خودروسازان اگر به تعهداتشان عمل می کردند الان قیمت بازار این نبود. با عدم تحویل به موقع خودروها و از طریق دلالانی که با خودروسازان هماهنگ هستند قیمتها را بالا برده اند حالا بدنبال بهانه های جدید برای افزایش قیمت هستند. مصرف کننده های واقعی الان منتظر اقدام مناسب دولت و شورای رقابت در تعیین قیمت درست و عادلانه خودروها هستند و از بازار خرید نکرده اند.کسانیکه از خودروسازان پیش خرید کرده اند عمدتا مصرف کننده ها هستند و منتظر تعیین قیمت عادلانه .
قیمت دلار کاهش یافت --- تراز فلان رشد کرد ----- بورس چند هزار واحد رشد کرد !!!!!

که چی ؟؟؟

پس چرا من هیچ رفاه و آسایشی رو احساس نمیکنم ؟؟؟!

تا کی میخواهید با این حرف ها ، امید الکی بدید ؟!!!
آن 5 درصد بقیه پیش خریدها هم که آدم نیستند و باید چوب ندانم کاری دولت و مجلس را بخورند .
دولت‌اگر‌جلو‌افزایش‌قیمت‌خود‌رو‌را‌نگیرد‌نمی‌تواند‌جوابگوی‌مقدار‌ناچیز‌افزایش‌حقوق‌کارمندان‌باشدزیرا‌افزایس‌قیمت‌خود‌رو‌اگر‌بیشتر‌از۲۰‌در‌صد‌باشد‌‌دوروغ‌دولت‌را‌در‌اعلان‌تورم‌آشکار‌می‌کند‌و‌به‌کارمندان‌حق‌می‌دهد‌که‌در‌یک‌اعتصاب‌همگانی‌شرکت‌کنند‌و‌نه‌تنها‌دولت‌بلکه‌نظام‌را‌بزانو‌در‌آورند‌افزایش‌قیمت‌خود‌رو‌تنها‌یک‌بی‌تدبیری‌نیست‌بلکه‌حماقت‌محض‌است
اعتراض به مالیات بر سوخت است نه قیمت سوخت.
در آن کشورها سوخت خصوصی است و ربطی به دولت ندارد. تنها دولت مالیات را افزایش داده است
تراز بازرگانی ایران به مثبت یک میلیارد دلار ؟ این یعنی چه. وضعیت مردم کشور ما که اسفناک است بعد هم این تراز مثبت یک میلیارد دلار . شاید وقتی دیگر
ماهی گرفتن از آب گل الود .....
شرایط کنونی بازار خودرو فقط به سود دلالان است.
از اول هم همین بوده چیز جدیدی نیست.
اگر این دو تا کارخونه را ببندد خیلی بهتر است چون این همه ضرر میده..........خودرو وارد کنید تا معلوم بشه چی به چیه..........دیگه بس است مردم را گول نزنید.........اگر واقعا داره ضرر میده مثل بقیه کارخونه ها که داره تعطیل میشه اینارو هم تعطیل کنید بره...........مردم بیچاره را از این بیچاره تر نکنید.........دلال هم خوتونید و سوداگر هم خودتونید...دروغگو هم خودتونید............ارزانی دلار چه تاثیری بر قیمت خودرو داره.......نمیخاهید خودروهای احتکار شده را وارد بازار خودرو کنید.........منتظرید دلار باز 20 هزار بشه بعد......طبق اون قیمت گذاری کنید......
تو این اوضاع و احوال رکود اقتصادی کشور، چطوری تراز بازرگانی اینقدر مثبت شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فکر کنم ریاضی دانهای بزرگ هم نمیتونند فرمولی بنویسند که خروجیش در این شرایط اینقدر باشه
دولت محترم می‌گوید هرگز حاضر نیستیم برای قطع یارانه به حساب خصوصی افراد سرک بکشیم! ولی در همان حال با تصویب FATF اصرار دارد که نه فقط حساب خصوصی افراد بلکه تمامی تراکنش‌های مالی کشور را در اختیار بیگانگان قرار بدهد!
الان کارت سوخت کسانی که یارانه نمی گیرند چه می شود؟
یعنی ما اشتباه کردیم و یارانه خود را قطع کردیم؟!!!
اینهایی که الان بنام دلال می شناسیم به صنعت خودروسازی کمک کردند و با پیش خریدشان باعث شدند که خودروسازان به خودروسازی ادامه دهند . اینکه دلار تغییر کرد و قیمتها زیاد شد تقصیر اینها نیست. در ضمن قبل از گرانی ها نصف پول خودرو را دادند در حالیکه همون موقع می تونستن از بازار با نصف قیمت کنونی بخرند و در پارکینگها نگهدارند تا گران شود انتظار این است منصفانه قضاوت کنیم و فقط خواهان ضرر اینها به نفع خودروسازان نباشیم
وقتی ارزش ریال روز به روز افت می کند و دولت خود در این قضیه نقش دارد چرا دیگران اینکار را نکنند؟!!
تعرفه واردات خودروهای تا 2000 سی سی را به 10درصد کاهش دهید تا هم رقابت قیمتی و کیفیتی داشته باشیم آنوقت خودروسازان ایقدر حق مردم را نادیده نمی گیرند
از دی ماه سال قبل پول رو گرفتند حالا دلار دولتی 2 برابر دلار آزاد 3 برابر شده مسکن 2 برابر و حالا که می خوان خودروی ما رو بدن شدیم دلال !!!!!!
اگه پیش خرید کننده های خودرو دلال هستند. پس بانک مرکزی و دولت رو با چه اسمی باید نام گذاری کرد؟؟؟؟؟؟؟
۹۵ درصد خودروهای پیش فروشی برای سود است؟
لطفا کد غلط ندهید تا خودروهایی که ملت با کلی سختی پیش خرید کردند را هم با بهانه عدم مصرف کننده واقعی حذف نکنند.
واقعا جای تاسف.
تابستان گفتند خودرو الکی گران شده نخرید نخرید و ارزون میشود و مردم نخریدند .
بعد گفتن ثبت نام کنید تا خودرو به قیمت واقعی به دستان برسد و الان می فرمایند ۹۵ درصد برای سود ثبت نام کرده اند.
مردم را مسخره کرده اید؟
با پولهایی که از مردم گرفته اند چه می کنند خودروسازها که برای پس دادن پول خودرو ساندرو حاضر شده اند ۳۰ درصد سود حساب کنند؟
با پول ثبت نامی ها مواد خام یا چیزهای دیگری خریده باشند ببین چه سودی کرده اند.
اگر واردات خودرو کنار تولید همزمان با دقت و تعداد مناسب و کار علمی مقرر میشد هم شاهد رشد ارتقا تولید ورقابت سالم در قطعه سازی بودیم هم شرکتهای خوردو سازی داخل انقدر فشار بیخود به مردم نمیآوردند.حالا که واردات را بستند هرکاری بخوان با قیمت و کیفیت خوردی داخلی میکنند
شاخص کل بورس دقایقی پیش با۴۰۰۰ واحدسقوط به کانال ۱۵۰ هزارواحد سقوط کرد طی چندهفته گذشته شاخص کل که دراستانه فتح قله ۲۰۰ هزارواحدی بود حدود ۴۰ هزارواحدسقوط کرده واین روندباشدت ادامه دارد
بقرآن من برای مصرف خونوادم پیش خرید کروم
این 95 درصد رو از کجا آوردی ؟ ! کدوم مصرف کننده واقعی توان خرید خودرو از بازار آزاد رو داره ؟ 8 ماهه منتظر خودرو هستم ویکماهه از مهلت اش میگذره وتموم زندگی ام فلج شده خانواده ام در عذابن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
بنده خدا 18 ماه ثبت نام کردم با فقط پول قرضی خدا شاهده ده ماه هم از تحویل خودرو گذشته حالا اگه اینجوری گرون بشه نمیتونم بقیه رو جور کنم ونمیتونم تو اون مدت کم برای پرداخت حواله رو درست بفروشم یعنی بدبختی کلی سود پول قرضیمه روحانی مچکریم مچکریم
حداقل معرفت و انصافی که باید به خرج بدن اینه که خودرویی که به عنوان مثال برای برج 7 قل تحویلشو دادن والان برج 9 هست رو بیان با قیمت برج هفت محاسبه کنن و تحویل بدن تا مصرف کننده بنده خدا ضرر نکنه.. دیگه زمان تحویل حال مشتری رو میگیرین تو قیمت حداقل یه کم به فکر مشتری باشین.
درمورد عنوان:
شرایط کنونی بازار خودرو فقط به سود دلالان است/ ۹۵ درصد پیش خرید‌های خودرویی برای کسب سود

تابناک عزیز لطفا موضوع کلاهبرداری شرکت پرشین پارس رو هم پیگیری کن و یک تیتری بزن، دل ما خوش بشه
یک سال پیش برای اینکه 2میلیون تومان زیر قیمت بازاربتوانو خودرو بخرم ثبت نام کردم چون 2میلون توماان حقوق یک ماه من است. قرار بوده خرداد97 اتومبیل تحویل بدهند هنوز دعوت نامه هم نبامده .آیا ما دلال هستیم یا شما؟
زمینه سازی برای افزایش قیمت خودرو
تاسف فراوان برای تابناک
معلومه یه قطعه ساز باید اینو بگه . همه قطعه ها رو وارد میکنن فقط کارتنش رو عوض میکنن برا همینه قیمت دلار کار و بارشون رو ریخت بهم . دلال خودخودرو سازا هستن . مردم بدبخت باید تاوان بدن.
کسی که سرمایه دارد به عوض بردن سرمایه خود به بازار ارز و طلا آن را در بخش تولید خودرو که خود میتواند اشتغال ایجاد کند سرمایه گذاری میکند این کجاش دلالیه !؟ عوض این کج اندیشی و انداختن توپ به زمین مردم بهتر است خودروسازان توضیح دهند خودروهایی که به بهانه کمبود قطعه بیش از شش ماه از تاخیر در تحویلشان می گذرد چگونه در بازار تولید به روزشان در نمایندگی ها و سایت ها وجود دارد و با قیمت های حتی بیش از دو برابر بفروش میرسند !!!! مردم خودرو تولید میکنند ؟
تا چند ماه پیش سرمایه گذاری در بخش خودرو سازی کمک به ملت و دولت بود حالا که با بی تدبیری وعدم عرضه خودرو فاصله افتاده بین قیمت کارخانه و بازار همه سرمایه گذران شدند دلال
دلال همان خودروسازها هستند، یه سر به نمایندگی ها بزنید میگن ماشین داریم ولی به قیمت بازار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر