بازدید 13966
پیمانه اقتصادی؛

دلیل عدم کاهش قیمت‌ها به ‌رغم اُفت قیمت دلار/ پیش‌بینی واردات ۳۸میلیارد دلاری کالا به کشور در سال ۹۸/ دنا به ۸۲ میلیون تومان رسید/ نامزد‌های بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ اروپا کدامند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک‌های مرکزی آسیا سال آرامی خواهند داشت، تقویت شاخص کل بورس با حمایت فولاد و فملی، آثار صلح تجاری چین و آمریکا نمایان شد/رشد سهام جهان در کنار نفت، جهش طلای سیاه در پی آتش‌بس آمریکا و چین، نقره فرصت خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران است، بدهی جهان به ۱۸۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد و کاهش تولید نفت روسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 04 December 2018
دلیل عدم کاهش قیمت‌ها علی‌رغم اُفت قیمت دلار/ پیش‌بینی واردات ۳۸میلیارد دلاری کالا به کشور در سال ۹۸/ دنا به ۸۲ میلیون تومان رسید/ نامزد‌های بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ اروپا کدامند؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک‌های مرکزی آسیا سال آرامی خواهند داشت، تقویت شاخص کل بورس با حمایت فولاد و فملی، آثار صلح تجاری چین و آمریکا نمایان شد/رشد سهام جهان در کنار نفت، جهش طلای سیاه در پی آتش‌بس آمریکا و چین، نقره فرصت خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران است، بدهی جهان به ۱۸۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد و کاهش تولید نفت روسیه را در بر دارد.

دلیل عدم کاهش قیمت‌ها به رغم اُفت قیمت دلار

محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه دیشب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: در ارتباط با تسعیر نرخ ارز، کالاها به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی از آنها تأثیرات آنی از نرخ دلار پذیرفته و برخی دیگر با تأخیر بیشتری واکنش نشان می‌دهند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی که قیمت دلار بالا و پایین می‌شود، برخی کالاها به سرعت تغییر نرخ می‌دهند که نمونه آن سکه و طلاست؛ اما برخی دیگر به دلیل چسبندگی قیمت‌ها در اقتصاد ایران، با فاصله زمانی بیشتری واکنش از خود نشان می‌دهند. به نقل از مهر، پورابراهیمی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در صورت استمرار حرکت کاهشی نرخ ارز، ظرف دو تا سه ماه آینده شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم که البته در این زمینه نظارت دولت در قالب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات بسیار حائز اهمیت است.

بانک های مرکزی آسیا سال آرامی خواهند داشت

«دیی تان» کارشنان اقتصادی آسیا در بانک مورگان استنلی، گفت: بیشتر بانک های مرکزی آسیا در سال آینده میلادی با اقدامات هیجانی کمتری روبه رو خواهند شد که این موضوع برای‌ آنها خوب خواهد بود. از آنجایی که فدرال رزرو آمریکا به دنبال پایان دادن به چرخه سیاست افزایشی نرخ بهره است، این امر باعث می شود، حتی آن دسته از سیاست گذارانی که مسیر سفت و سخت فدرال را دنبال نمی کنند، سیاست پولی خود را ثابت نگه دارند. برای بیشتر بانک های مرکزی در آسیا، چرخه افزایش بهره تحمیلی دیده نمی شود، مگر در فیلیپین چنین چیزی اعمال شود. انتظار می رود که بانک های مرکزی نیازی به حفظ سیاست خود بر اساس آنچه فدرال رزرو انجام یا انجام نمی دهد، ندارند. در خارج از هند و اندونزی چرخه افزایش بهره بسیار ناچیز یا حتی وجود دارد. همچنین کارشناسان اقتصادی بانک مورگان استنلی بر این باورند که سال آینده ارزش دلار ضعیفتر خواهد بود و ارزش اوراق قرضه ۱۰ ساله هم به ۲.۷۵ درصد کاهش پیدا می کند که این موضوعات منجر به ایجاد تنش کمتر در بازارهای نوظهور می شود که در سال جاری میلادی نگران خروج سرمایه و نوسان ارزهای خود بودند.

تقویت ۳۱۶۶ واحدی شاخص کل بورس با حمایت فولاد و فملی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۳۱۶۶ واحدی معادل ۱.۹۴ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۳۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۲۰ واحدی معادل ۱.۹۴ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۳۵۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۹۳ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۱۷۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۶ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۱۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۹۱۰ واحد افزایش معادل ۲.۲۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۸ هزار و ۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۷۱۶ واحد افزایش معادل ۲.۲۷ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۴۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۳۶ درصد همراه بود و عدد ۳۳۰ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران بیشترین تأثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
دلیل عدم کاهش قیمت‌ها علی‌رغم اُفت قیمت دلار/ پیش‌بینی واردات ۳۸میلیارد دلاری کالا به کشور در سال ۹۸/ دنا به ۸۲ میلیون تومان رسید/ نامزد‌های بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ اروپا کدامند؟

آثار صلح تجاری چین و آمریکا نمایان شد/رشد سهام جهان در کنار نفت

روز دوشنبه، در پی اعلام صلح موقت تجاری بین رهبران چین و آمریکا و ایجاد آسودگی برای چشم‌انداز اقتصادی جهان، بازارهای در حال ظهور و نفت رشد کرده و سهام آسیایی بالا رفتند. داده‌های تاجران نشان می‌دهد که ارزهایی که حساسیت بالایی به تجارت دارند، از ابتدای معاملات دیروز رشد کردند؛ به این معنا که دلار استرالیا به بالاترین مقدار چهار ماهه خود رسید و دلار در برابر یوآن نیز، به پایین‌ترین میزان یک ماهه خود افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۸ درصد جهش کرد. شاخص سی‌اس‌آس۳۰۰ چین، کامپوزیت شانگهای و شن‌زن، همگی ۲.۶ درصد جهش کردند. نیکی ژاپن ۱.۳ درصد رشد کرد و به بالاترین میزان ۶ هفته‌ای خود رسید. در بازار ارز، دلار استرالیا ۰.۷۵ درصد در برابر دلار جهش کرد و به نرخ برابری ۰.۷۳۶۰ رسید. شاخص دلار تا رقم ۹۶.۹۹۳ واحد در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد، اما دلار در برابر ین تا نرخ ۱۱۳.۵۲ ین تقویت شد. یورو ۰.۳ درصد رشد کرد و به نرخ ۱.۱۳۴۵ دلار رسید.

پیش‌بینی واردات ۳۸میلیارد دلاری کالا به کشور در سال ۹۸

تسنیم نوشت: اواخر هفته جاری لایحه بودجه 98 به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. ارقامی مانند نرخ دلار و میزان فروش نفت و درآمدها و هزینه‌های کل از جمله ارقام کلیدی بودجه می‌باشند. بر اساس اعلام برخی نمایندگان مجلس در لایحه بودجه فروش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت در روز با نرخ دلار 5200 تومان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی عدد 5700 تومان را برای نرخ تسعیر بودجه مناسب دانسته و این در حالی است که تخمین واردات کل کشور برای سال آینده اهمیت جدی دارد. بر اساس اطلاعات اولیه کسب‌شده از لایحه بودجه، کل واردات تخمین زده‌شده برای سال آینده حدود 38 میلیارد دلار می‌باشد که شامل 14 میلیارد دلار کالای اساسی و 24 میلیارد دلار کالاهای گروه 2 و 3 می‌باشد.

جهش طلای سیاه در پی آتش‌بس آمریکا و چین

قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به توافق آمریکا و چین برای آتش بس نود روزه در جنگ تجاری خود و در آستانه نشست هفته جاری اوپک، افزایش چشمگیری یافت. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۷۳ دلار یا ۵.۴ درصد افزایش، به ۵۳.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲.۸ دلار یا ۴.۸ درصد افزایش، به ۶۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا پس از این که کانادا اعلام کرد، ایالت آلبرتا به دلیل محدودیت‌های خطوط لوله و افزایش سطح ذخایر نفت، تولیدکنندگان را وادار خواهد کرد تولیدشان را ۸.۷ درصد یا معادل ۳۲۵ هزار بشکه در روز کاهش دهند، افزایش بیشتری پیدا کرد. استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا ـ اقیانوسیه در شرکت OANDA در این باره گفت: تصمیم آلبرتا اقدام کم سابقه‌ای برای رفع بحران در صنعت انرژی آمریکا بوده است.

تداوم روند صعودی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

طی معاملات دوشنبه اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) با افزایش بیش از 2 هزار تومان به قیمت 54 هزار و 254 تومان مبادله شد. رشد 4 درصدی اوراق مسکن سومین روز متوالی جهش قیمت در این بازار را رقم زد. تقریبا تمامی تسه‌های دیگر نیز با افزایش قیمت بالای کانال 50 هزار تومانی مبادله شدند. رکود اوراق مسکن را می‌توان از منظر کاهش معاملات بازار مسکن نظاره کرد. بنا بر اظهارات نایب رئیس اول مشاوران املاک تهران در حال حاضر وام مسکن فقط 12‌درصد هزینه‌های خرید یک خانه را تامین می‌کند و عبور از رکود بازار مسکن نیازمند چهار تا هشت سال زمان است. با این حال با کاهش نرخ ارز انتظار می‌رود قیمت‌های نجومی مسکن ریزش کند. طی سال گذشته قیمت مسکن در پایتخت و سایر شهرهای کشور دو برابر شده است.

منفورترین فلز گرانبها بالاخره صعودی می‌شود/ نقره فرصت خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران است

نقره که منفورترین فلز گرانبهای امسال بوده است، سرانجام در چند ماه آینده روند افزایشی پیدا خواهد کرد. بوریس میکانیک‌ریزای، تحلیلگر فلزات ارزشمند در شرکت متال بولتن در وب سایت "سیکینگ آلفا" نوشت: نقره امسال بسیاری از سرمایه‌گذاران را مایوس کرده است و بهای معاملات نقره در بازار کامکس از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است. این تحلیلگر پیش‌بینی کرد قیمت نقره در چند ماه آینده رو به افزایش خواهد گذاشت اما ابتدا باید در محدوده ۱۴ دلار تثبیت شود. سفته بازان نسبت به نقره بدبین هستند بنابراین خرید جدیدی وجود ندارد. اما اگر موج اخیر خرید دوباره نقره به تثبیت قیمت این فلز در ۱۴ دلار کمک کند، روند خرید از سوی سرمایه‌گذاران عادی می‌شود و بهای نقره بالاتر می‌رود. به نقل از ایسنا، وی در ادامه افزود: نقره در حال حاضر فرصت خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران است زیرا در مقایسه با سایر فلزات گرانبها ارزان‌تر است.

قیمت جهانی طلا رو به افزایش گذاشت

قیمت طلا روز دوشنبه در پی آتش‌بس تجاری که ریسک پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید و باعث افت دلار شد، اندکی افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۲۲۵.۶۷ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۲۳۰.۴ دلار ایستاد. به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، به نظر می‌رسد افت دلار عامل مثبتی برای رشد قیمت طلا بوده است با این حال بهبود ریسک‌پذیری، مانع رشد بیشتر قیمت این فلز ارزشمند خواهد شد.

دنا به ۸۲ میلیون تومان رسید

پراید 131 روز دوشنبه در بازار بدون تغییر قیمت نسبت به روز یکشنبه به قیمت 34 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. دنا با افزایش 500 هزار تومانی به قیمت 82 میلیون تومان معامله شد. 206 تیپ 2 هم در بازار خودرو به قیمت 60 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. منبع: فارس

قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷/۰۹/۱۲

ردیف نوع خودرو قیمت کارخانه (ریال) قیمت بازار (ریال)
۱ پراید ۱۱۱ ۲۲۴.۹۲۰.۰۰۰ ۳۸۱.۰۰۰.۰۰۰
۲ پراید ۱۳۱ ۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰ ۳۴۵.۰۰۰.۰۰۰
۳ پراید ۱۵۱ ۲۳۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳۴۶.۰۰۰.۰۰۰
۴ تیبا صندوقدار ۲۷۵.۰۷۰.۰۰۰ ۳۹۸.۰۰۰.۰۰۰
۵ تیبا ۲ ۳۰۳.۸۹۰.۰۰۰ ۴۴۳.۰۰۰.۰۰۰
۶ ساینا ۳۱۱.۴۳۰.۰۰۰ ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۷ پژو ۴۰۵ ۳۲۹.۴۴۶.۰۰۰ ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۸ پژو SLX ۳۵۱.۰۵۹.۰۰۰ ۶۰۵.۰۰۰.۰۰۰
۹ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۴۷.۴۵۲.۰۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ پژو پارس ۴۰۵.۹۵۷.۰۰۰ ۷۰۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۱ پژو پارس TU5 کلاس ۱۳ ۴۲۴.۸۱۰.۰۰۰ ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶۲.۸۶۰.۰۰۰ ۶۰۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱۹.۴۲۰.۰۰۰ ۷۱۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۴ ۲۰۶ وی ۸ صندوقدار ۴۲۷.۶۳۱.۰۰۰ ۷۲۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۵ سمند LX ۳۳۵.۳۵۴.۰۰۰ ۵۶۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ سمند EF7 ۳۴۳.۳۸۲.۰۰۰ ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۷ سمند دوگانه کلاس ۱۶ ۳۶۶.۱۶۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۸ دنا ۴۶۹.۸۹۴.۰۰۰ ۸۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۹ سمند سورن (توربو) ۴۲۹.۴۱۰.۰۰۰ ۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ ۲۰۷ دنده ۴۷۱.۲۸۳.۰۰۰ ۹۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۱ ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴۳.۶۱۹.۰۰۰ ۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۲ مزدا ۳ ۱.۴۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۸۱۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۳ تندر پلاس دنده ۴۶۰.۶۹۹.۰۰۰ ۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۴ پژو ۲۰۰۸ ۱.۱۴۹.۹۴۰.۰۰۰ ۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۵ ساندرو استپ وی ۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۶ ساندرو اتوماتیک ۵۴۶.۴۴۰.۰۰۰ ۱.۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۷ وانت آریسان ۳۱۷.۸۶۰.۰۰۰ ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰
 
تولید نفت روسیه کاهش یافت

اطلاعات وزارت انرژی روسیه روز (یکشنبه، ۱۱ آذرماه) نشان داد، تولید نفت این کشور در ماه نوامبر امسال به ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز رسید که کمتر از رقم تولید بی‌سابقه ۱۱ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز در ماه اکتبر این سال بود. کاهش تولید نفت روسیه در ماه نوامبر، همسو با کاهش تولید نفت اوپک در دوره یاد شده بوده است.

بدهی جهان به ۱۸۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به افزایش حجم بدهی جهان به ۱۸۲ تریلیون دلار هشدار داد. وی گفت: رشد اقتصاد جهانی پر قدرت باقی مانده است؛ اما روندی ملایم و حتی ناهموار دارد. لاگارد افزود: فشار روی بازارهای نوظهور افزایش یافته و تنش های تجاری هم شروع به تأثیر منفی بر اقتصاد گذاشته و افزایش ریسک ها را به همراه داشته است. رییس صندوق بین المللی پول گفت: سطح فزاینده بدهی جهان توسط این صندوق در حدود ۱۸۲ تریلیون دلار برآورد شده است. لاگارد گفت: بازسازی سیاست های پولی بازدارنده و بازبینی سیاست های پولی، بویژه برای بازارهای نوظهور با بدهی بالا و کشورهایی که درآمد پایین دارند، بسیار مهم است. لاگارد به این نکته اشاره کرد که افزایش شفافیت بدهی در بخش حجم و شرایط وام ها توسط وام گیرندگان و بانک ها به اندازه پشتیبانی ثبات بدهی مهم است؛ بنابراین، انتخاب سیاست درست برای اقتصادها، اقتصاد جهانی و هر شخصی در هر جایی در ارتباط با تجارت مهم است.

نامزد‌های بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ اروپا کدامند؟

طبق رسم سال‌های گذشته، امسال نیز نامزدهای بهترین ماشین سال ۲۰۱۹ اروپا معرفی شدند. از این میان سه خودرو فرانسوی، یک ماشین کره‌ای، دو هاچ بک آلمانی و یک خودروی الکتریکی بریتانیایی برای کسب عنوان خودروی برتر اروپا رقابت می‌کنند. به نقل از دنیای اقتصاد، بهترین ماشین اروپا از بین هفت ماشین آلپاین‌ای ۱۱۰، سیتروئن سی ۵ ایرکراس، فورد فوکوس، جگوار‌ای پیس، کیا سید،‌ مرسدس ـ بنز کلاس  ای، و پژو ۵۰۸ انتخاب خواهد شد. خودروی برتر اروپا هر سال با رای ۶۰ روزنامه‌نگار صنعت خودرو از ۲۳ کشور اروپایی انتخاب می‌شود. ماشین‌هایی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند که در سال‌جاری میلادی به بازار آمده و هنگام رای‌گیری حداقل در پنج کشور اروپایی به بازار عرضه شده باشند. نتیجه این رأی‌گیری بهار آینده و همزمان با نمایشگاه خودروی ژنو اعلام خواهد شد. سال ۲۰۱۸ ولوو ایکس‌سی ۴۰ به عنوان ماشین سال انتخاب شد در سال ۲۰۱۷ نیز خودرو شاسی‌بلند ۳۰۰۸ پژو با سبقت از شش رقیب خود به‌عنوان بهترین خودرو سال انتخاب شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
قیمت ها نه تنها با کاهش قیمت دلار کاهش نیافته بلکه در کمال تاسف بازهم در حال افزایش است.و این نشانه ناتوانی دولت در کنترل بازار و مجازات فرصت طلبان است. براستی که جامعه خیلی بدی داریم پر از آدمهای سودجو و فرصت طلب و براستی شده ایم مصداق این ضرب المثل که "کرم از خود درخته". برای چه باید دوغ 3000 تومنی بشه 4500 و دوباره بشه 6000 تومان.کیک خوراکی بچه ها از 1000 تومان بشه 2500 و صدها مورد دیگر.واقعا باید یکی از اون عذاب های الهی نازل بشه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
قیمت کالا های وارداتی و داخلی فقط از قیمت دلار تاثیر نمی گیرد. بلکه محدودیتهایی از قبیل محدودیتهای ارسل وجه انها و حمل کالا و همچنین قوانین داخلی و ... نیز بر روی انها تاثیر گذار است. و این موضوعات در چند ماه اخیر بسیار بر روی کالا ها تشدید شده است. به عنوان مثال واردات برخی کالاهای لوکس ممنوع شده و یا به دلیل برگشت نشدن مابه التفاوت ارز 4200 و آزاد بسیاری از کالا ها در گمرک دپو شده و اجازه ترخیص نمی دهند و ... که همه اینها بر روی خرید مصرف کنندگان اثر گذاشته و انها باید ان را پرداخت کنند. بنابراین دولتمردان باید به این موضوعات هم توجه کنند
دلیل ارزان نشدن واضحه کاهش قیمت دلار فقط در رسانه های زنجیره ای و روی کاغذ اتفاق افتاد نه در عمل و واقع ، و این تبلیغات برای بیرون کشیدن دلارهای خانگی از دست مردم بود تا مثل آن ۳۰ میلیارد دلار که آخر سال ۹۶ فرستادند آن ور آب این دلارها را هم بفرستند آن ور آب!!! به همین دلیل قیمت کالا ها ارزان نشده و نمی شود.خب هر کسی وقایع رو نگاه می کنه خیلی راحت می فهمه پروژه ای که برای صدام انجام شد الان برای اینجا شروع شده ناو هواپیما بر آمریکا داره به خلیج فارس برمی گرده و شورای امنیت هم موشک پرانی اخیر را پشت درهای بسته داره بررسی می کنه اتهامات تسلیخات شیمیایی و اقدام تروریستی در اروپا و دامن زدن به تنش در خاورمیانه از طریق درست کردن گروههای شبه نظامی در کشورهای مختلف و ... هم که مطرح هست و این یعنی آخر داستان خیلی خیلی نزدیکه!!!! به همین دلیل تبدیل ریال های قاچاق کالا و مواد مخدر و... به دلار و فرستادنشون به کانادا و استرالیا و انگلیس برای آمادگی هر گونه اتفاقی در آینده است!!!!!! اما نمی دونن هر جا برن کت بسته به مردم ایران تحویلشون می دن.
دنا به ۸۲ میلیون تومان رسید
آیا دستگاه های ناظر بیدارند؟
پاسخ ها
گتوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
معلومه که بیدارند.
این مردم هستند که خواب تشریف دارن.
باید نسخه این مسئولانی که در بیداری سرمایه مردم رو غارت میکنند، پیچید!
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اقا مرتضی بیدارند ولی چون خودشون دست انر کارند خودشون رو به خواب زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خب بیدارن که الان این قیمته اگر بخوابن مطمئن باش به قیمت پارسال برمیگرده
کاهش نرخ ارز خروج سرمایه از این بازار و ورود آن به بازار مسکن را در پی دارد که موجب رشد قیمتها و رونق معاملات در بهار و تابستان 97 خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
98.
شما احیانا مشاور املاک نیستی ؟
نه عمو. از این خبرا نیست. مردم پول ندارن بخرن و تا قیمتها پایین نیاد وضع همینه که هست.
در این کشور کی چنین اتفاقی افتاده که بعد از هر سونامی گرانی که معمولا در بازه های زمانی 6 و7 ساله اتفاق می افتد و قیمت ها ها ده برابر می شود بعد از بهبود وضعیت دوباره کاهش یافته باشد. البته ممکن است بعد از گرانی 200 درصدی، 10 درصد کاهش یابد که از این بعنوان کاهش قیمت ها نام ببرند ولیکن واقعیت امر اینست که در این کشور همیشه برای گرانی توجیه های عامه پسندی دارند.
یادمان هست که چندین سال پیش که رکود بین المللی باعث افت قیمت ها در سراسر دنیا شده بود در ایران با عنوان اینکه مواد اولیه قبلا با قیمت بالا خریداری شده هیچ تاثیر کاهشی بوجود نیامد. اصولا دنیایی از فرصت طلبی ستیم
کاهش قیمت ؟؟؟؟؟؟؟؟

جوک نگید. مردم حوصله خندیدن ندارن.

سری به صرافی ها بزنید. اگر تونستید هزار دلار بخرید !!
همه خریدارند. فروشنده نیستن. کاملا مشخصه پایین آمدن قیمت دلار ترفندی برای به چنگ آوردن دلارهای خانگی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
شما برو از همان شبکه های دشمن خط بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تو چرا نگران پایین اومدن قیمت دلاری ؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خدا شاهده برای سفر به عراق در به در دنبال 40 دلار میگشتم ولی هیچ صرافی توی قم بهم 40 دلار نفروخت! لطفا قبل از انگ زدن به افراد یه سر به صرافی های شهرتون بزنید!
کاوه عزیز،فکر میکنم منظورت بهار 98 باشه،نه!! به عقب برنگردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تنهایی منظورشو فهمیدی؟؟؟؟؟
مگه قبلا که دلار ثابت بود قیمت ها افزایش نداشت؟؟؟ هزار بهانه وجود دارد که لطف کنند قیمت ها رو بالا ببرند چون هیج نهاد نظارتی نیست هیچ سیستم قیمت گذاری و ارزش گذاری وجود ندارد و دولت خودش مسبب افزایش قیمت است تا دری به تخته می خورد بی درنگ تبلیغات می کند فلان چیز در فلان جا دنیا انقدر قیمتش هست و ما داریم ارزان می دهیم این باعث بد بختی کشور هست و بیاد گرون کنیم تا کشور درست بشه
حلال نمی کنیم نماینده های مجلس را . اگر خودرو سازان قیمتها را بیش از 15درصد ازقیمت کارخانه فعلی افزایش دهند تعرفه واردات خودرو به 10درصد کاهش نیابد جهت حفظ حقوق مصرف کننده
این هدم کاهش به خاطراین است که دولت ما صعیف صقیف است و اصلا نیست و بخش خصوصی هم طماع و بی انصاف. وقتی دلار گران شد یکباره کالاهای موجود در انیار را جند برابر کردند و توجیه هشان این بود که اگر به قیمت قبلی بفرو شند سرمایه خود را برای خرید مجدد از دست میدهند و حالا قیمت را پایین نمی اورند و می گویند خرید گران داریم. به واقع همیشه این فروشنده است که استفاده می کند هر کدامشان هم که می گوید ضرر می کند دروغ می گوید اگر ضرر است پرا این همه فروشگا ه بزرگ و کوچک هر روز راه می افتد . ایران تنها جای دنیاست که تولید کننده و فرونشده در ان سودهای دهها درصد دارد و همیشه هم می نالد. همه ماشینهای میلیاری در بازار متعلق به همین کارخانه داران و فروشندگان است.
خیلی جالبه که وقتی دلار میره بالا ، بلافاصله فردا صبح قیمت ها سیر صعودی داره و وقتی میاد پایین ، چسبندگی قیمت ها !!!! باعث میشه دو تا سه ماه !!! طول بکشه . لطفا طمع و سودجویی رو با دلیل های بی منطق اقتصادی جواب ندهیم .
بذارید دولت بودجه سال بعد تصویب کنه افزایش حقوق های سال بعد هم به بهانه کاهش نرخ دلار ببنده اونوقت ببینید دلار چطور شووت میشه بالا
الان یه سری فکر میکنن دنا چیه!!!!! آقا همون سمنده فقط قبلا توو سمند قدیمی لااقل موتور پژو بود الان یه موتور با صدای تراکتور من در آوردی ایران خودرو زده که مشتری اول و آخرش فقط خودتی
خلایق هرچه لایق تا زمانی پول به این لگن ها میدهید همین هارو باید سوار شوید یا لگن چینی
این حکومت یک کاری کرده که قشر فقیر جامعه دیگه توان خرید یک الاغ رو هم نداره
والا از این دولت تدبیر و امید نه تدبیری دیدیم تا حالا نه امیدی واسمون مونده دیگه..........
دنا به ۸۲ میلیون تومان رسید.
خدارو شکر.
با این وظعیت معلومه ادم کار بلد کم پیدا میشه
سه شنبه ۱۲اذرساعت۱۰:۴۰
شاخص کل بورس حدود۸۰۰ واحدسقوط کرده
درتمام مدتی که شاخص کل مجموعا نزدیک به ۴۰ هزارواحدفروریخت شاهدهیچ انعکاسی درصفح اول روزنامه « دنیای اقتصاد» نبودیم وصرفا روی مطالب ضد بازارهای رقیب بورس یعنی مسکن وارز وطلا تمرکزمیشد اما دیروزکه بعدازمدتها روندنزولی شاخص ۳۰۰۰ واحدرشدکرد همانطورکه پیش بینی میشد این روزنامه یکی ازتیترهای اصلی اش رابه ان اختصاص داد قاعدتا فرداهم هیچ اثری از خبرریزش مجددبورس درصفحه اول این روزنامه نخواهیدیافت !!!
دولت نظارت نمیکنه چون دلارصوری پایین اگه راست میگین ارزوتک نرخی کنین بعدش به به بزنیدکاملاواضح که مقطعی پایین اومده وقرارنیست پایین بماندمتاسفم برای کارمندوکارگروبیکارا
کاهش قیمت!!!!! دلار 6 برابر سال قبل شد و الان 3 - 4 برابر قیمت پارسال است. یعنی اگر پراید 20 م.ت. شده 40 م.ت. هنوز جاداره که به 60 الی 80 م.ت. برسه.
کاهش قیمت دلار مربوط به ارائه برنامه بودجه 98 به مجلس است که در آن حقوق کارمندان افزایش جزئی پیدا خواهد کرد و در مقابل قیمت بنزین، گاز، برق و آب چند برابر خواهد شد. این عمل دولت برای کلاه برداری است نه خدمت به مردم.
دست خود دولت تو کار هم تو گرونی که هم تو عدم پایین امدن قیمتها
این همه انبار و کالای احتکار شده در استان ها کشف و ضبط شد کجاست دولت و شخص روحانی جواب بده اگه مرد بیاد سرحرفش بمونه
خیلی کار بدی میکنید که قیمتها را پایین نمی اورید
ازقدیم گفتن سزای گرانفروشی نخریدن است .اماکوگوش شنوا.مقصرخودمردمند
خودروسازای ما اونقدر فاسدن که هنوز نمیتونن یک خودرون استاندارد بسازن بعد این همه حمایت و بستن عوارض ۱۴۰درصدی برای واردات در جهت حمایت از انها بهترین راه تعطیلی خودروسازان هست چون جلویتیم شدن و علولیت افراد زیادی رو میگیره
...اما برخی دیگر به دلیل چسبندگی قیمت‌ها در اقتصاد ایران، با فاصله زمانی بیشتری واکنش از خود نشان می‌دهند...
آین آقای پور ابراهیمی چرا با بکار بردن این واژه که شتر با بارش توش گم میشه خودش رو به اون راه می زنه؟

اولا اطلاق درست هیستر زیس قیمت ها ( متا سفانه واژه معادل فارسی فهم سریع را بدست نمی دهد ) در اقتصاد ایران است. به این نحو که با رفع نیروهای محرک متغیر به نقطه شروع باز نمی گردد. در شبیه سازی مکانیکی اززیانباری این مشکل می تواند با پدیده ای بنام شیک داون ( Shake Down ) ممانعت به عمل آورد.
متاسفانه اقتصاد دان های ما با اینکه می بینند بیش از سی سال است که دانش اقتصاد به دانش ریاضی کاربردی بسیار نزدیک شده است هنوز پیانو علم اقتصادشان دو سه کلید بیشتر ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان