بازدید 44815

کلاهبرداری تازه در برخی پمپ‌ بنزین‌ها

کد خبر: ۸۵۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 30 November 2018

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وزارت نفت، نه در توزیع افزودنی‌های سوخت نقش دارد و نه موافق آن است.

به گزارش تسنیم، بررسی منع توزیع افزودنی‌های سوخت در جایگاه‌های سوخت در سی و دومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت.

اکبری معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: افزودنی‌هایی که در جایگاه‌های سوخت تولید می‌شود، تولید شده پالایشگاه‌های وزارت نفت نیست و هرگز وزارت نفت اعلام نکرده که سوخت تولیدی در پالایشگاه‌ها، نیازمند افزودنی است.

وی تاکید کرد: وزارت نفت، نه در توزیع افزودنی‌ها نقش داشته و نه موافق توزیع این افزودنی‌هاست.

اکبری با اشاره به این‌که عمده افزودنی‌ها تحت عنوان اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود، تاکید کرد:با توجه به بررسی‌های انجام شده و نمونه‌برداری‌ های صورت گرفته، علی رغم ادعاهای مطرح شده؛ این افزودنی‌ها باعث افزایش اکتان سوخت هم نمی‌شود. هرچند که نیازی به اکتان‌افزا نیست چون بنزین سوپر و معمولی در جایگاه‌ها توزیع می‌شود که نیازی به اکتان افزا ندارد. بنابراین هیچ ضرورتی برای توزیع افزودنی‌ها در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد.

او با اشاره به بررسی توزیع افزودنی‌های سوخت در کمیسیون قاچاق با توجه به قیمت افزودنی‌ها و تاثیر سوء آن برای موتور اظهار کرد: ممنوعیت توزیع افزودنی‌ها در جایگاه‌های سوخت اعلام شده است. مکاتبه‌ای هم با سازمان استاندارد انجام شده بر این مبنا که اگر قرار باشد این افزودنی‌ها توزیع شود، حتما باید استاندارد ملی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان تاکید کرد: ممنوعیت کامل هرگونه افزودنی در جایگاه‌های سوخت مد نظر وزارت نفت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۶
این موصوع شاید بیشتر از 20 سال هست که داره اتفاق میافته و هر جوری حساب کنید چیز تازه ای نیست!
یک اتوموبیل با یک باک کامل بنزین تولیدیتون با استاندارد ملی!!!! در تهران ۷۰۰ کیلومتر میره در اصفهان ۴۵۰ کیلومتر!!!
تولیداتتون فرااستاندارده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
مربوط به اکتان نیست. کم فروشی اصل مطلب شماست.
شما یک سر به پمپ بنزین میرداماد بزنید ببینید اجبار فروش مکمل و اخم و تخم متصدی پمپ یعنی چه.
چند بار برام پیش اومده ، اومده دم گوشم گفته میدونی باید مکمل برزیزی حتما ، تا جواب بدم دیدم مکمل رو تو باکم خالی کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
این بلا توی این پمپ بنزین سرمن هم امده
برادر همه دزدی می کنند چرا پمپ ها نکنند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ماشینتو معتاد کردن
بسمه تعالی
حضرت علی علیه السلام
شباهت مردم به مسئولین در رفتار و کردار از پدرانشان بیشتر است.
بدون اضافه نمودن افزودنی بنزین موتور خوذرو بنده ریپ میزند چرا؟؟ بنزینهای ارایه شده در جایگاها بستگی به پالایشگاه عدد اکتان انها فرق میکند.
من خودم برای معاینه که مراجعه کردم میزان CO بالاتر از حد مجاز بود و تا زمانیکه اکتان افزا اضافه نکردم هم مشکلم حل نشد.این نشاندهنده تاثیر اکتان افزا در کم کردن آلاینده ها است.
مسیولین محترم همزمان با استاندارد نمودن اکتان افزاها نسبت به استاندارد نمودن بنزین نیز بنمایند و یا استانداردهای قابل قبول در معاینه فنی را بازبینی نمایند.
این کار تازه نیست خیلی از وقت پیش انجام میشه.
متاسفانه نظارت کامل نیست، بعضادرفروش بنزین کم فروشی میکنند،اخیراهم نمیدانم چراکارتت رامیکشندوقیمت بنزین راحساب میکنندلکن قبض برداشت نمیدهند.
چند سال قبل وقتی چراغ آمپر بنزین ماشینم روشن میشد میرفتم پمپ بنزین و لی هیچ وقت نمیتونستم 60لیتر بنزین بزنم . وقتی به 54یا 55می رسید قطع میکرد و حداکثر یک لیتر میشد قطره قطره اضافه تر بزنم .
اخیرا قبل از اینکه چراغ آمپر بنزین روشن بشه رفتم پمپ بنزین چون میخواستم برم شمال . 60لیتر بنزین زدم . نه قطع کن عکس العمل نشون داد ونه بنزین بیرون ریخت . احتمالا باک ماشینم معدش گشاد شده و جای بیشتری باز کرده .
نشستم تو ماشین عقربه امپر بنزین پائین فول ایستاده بود . یعنی 10تا دیگه هم میشد بنزین بزنم . درحالیکه باک بنزین تو دفترچه 70لیتر ظرفیت داره ...... اخیرا فکر کنم میشه 90تا توش بنزین پر کرد .
خیلی وقت وضع اینجوریه .......
شاید اشکال جای دیگس . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
این دوست عزیز روش نشده واضح حرفشو بزنه.در بسیاری از پمپ بنیزینها کم فروشی میکنن و مسئولین اگر باور ندارند با یک ظرف مدرج مراجعه کنند و اون ظرف را از بنزین پر کنند مطمئن باشید اگر ظرفیت ظرف چهار لیتر باشد عدد شمارنده پمپ تقریبا 5.5 لیتر نشون میده و اکر ظرف 20 لیتری باشه حداقل عدد 25 یا 26 لیتر رو شما روی شمارنده می بینید و باید برابر اون پول بدید درحالیکه کلاه گشادی سرتون رفته و شاخ های بلندی هم از زیر کلاه بیرون زده.
دریکی از جایگاه ها به بهانه ای دوبار عابر بانک مرا کشید اعتراض کردم قبول نکرد رفتم بانک پرینت گرفتم اوردم بزور پولم را پس گرفتم
مسئله مکمل ها و اکتان بنزین در درجه دوم هست اولین مسئله این هست که اکثر پمپ بنزین ها در همه جای کشور با دستکاری شمارنده پمپ ها و کم فروشی بنزین علنا مشغول دزدی از جیب ملت هستند و هیچکس هم نیست که به این مسئله رسیدگی کند به تعزیرات و شرکت توزیع شرکت نفت منعکس شده اما تا کنون فایده ای نداشته ، معلوم نیست شاید دست خیلی ها در این کار باشد و سود ببرند که رسیدگی نمیشود. با خرید یک لیتر ونیم بنزین در ظرف نوشابه خانواده ودیدن عدد سه لیتر یا حتی بیشتر بر روی شمارنده پمپ متوجه مسئله خواهید شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی