بازدید 23362

با اقدامات غیرحرفه‌ای اسنپ برخورد کنید!

کد خبر: ۸۵۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 26 November 2018

سه شرکت تپ‌سی، الوپیک و ماکسیم، با ارسال نامه مشترک به دو وزیر و دو معاون وزیر، خواستار برخورد با اقدامات انحصارطلبانه اسنپ شده‌اند.

پیرو اقدامات غیر حرفه ای اسنپ در محدود کردن کاربران راننده خود در نصب اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل مسافر و اپلیکیشن‌های حمل بار؛ شرکت‌های تپ‌سی، ماکسیم و الوپیک با ارسال نامه‌ای رسمی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون حقوقی ریاست جمهوری، خواستار پیگیری موضوع  و برخورد با انحصارطلبی این شرکت شده‌اند.

در این نامه با اشاره به اثرات مخرب این رفتار آمده است: «قوانین مفصل حقوق رقابت در سراسر دنیا همواره وضع چنین محدودیتی را منع کرده و از این رو شاهدیم علاوه بر کشورهای توسعه یافته، حتی در کشورهای کمتر توسعه­ یافته نظیر پاکستان، عربستان و مصر نیز هیچ یک از شرکت­های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند نتوانسته اند چنین محدودیتی را به رقبای خود تحمیل کنند.

اثرات سوء چنین اقدامی به اندازه­ای روشن است که حتی فروشگاه­­های نرم ­­افزاری نظیر گوگل پلی و اپ استور نرم­ افزارهایی را که چنین محدودیتی بر رقبای خویش تحمیل­ کنند، ارائه نمی­دهند.»

به اعتقاد آنها ،روشن است اگر اقدامی مؤثر و جدی از سوی مسئولین برای توقف محدودیت مذکور، انجام نشود، روند فعلی که منجر به تضعیف رقبا شده، به زودی به حذف سایر رقبا و ایجاد انحصار به نفع گروه اینترنت ایران (اسنپ) منتج خواهد شد. امری که بدون شک به کاهش کیفیت خدمات، کاهش حق انتخاب رانندگان و در نتیجه کاهش درآمد ایشان و نهایتا افزایش قیمت برای مسافران در نبود یک شرایط رقابتی منجر خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل نامه، اینجا کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل