بازدید 4174

کنترل تورم مهم‌ترین اولویت اقتصاد کشور است

کد خبر: ۸۵۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 23 November 2018

وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع مهار تورم را یکی از مهم ترین اولویت ها و دغدغه های دولت و وزارت اقتصاد در شرایط موجود خواند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند طی سخنانی در جلسه ای که با موضوع «هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص تعیین ساز و کارهای کنترل تورم در شرایط تحریم» برگزار شد، اظهار داشت: آغاز برنامه های وزارت اقتصاد در دوره جدید برای بهره گیری از نخبگان در قالب تشکیل هسته های اندیشه ورزی و تقارن آن با تصمیمات اخیر رییس جمهور در خصوص تعیین چند کمیته برای ایجاد ارتباط مستقیم میان اقتصادانان کشور و بدنه اجرایی دولت، اتفاق مبارکی است که باید با جدیت عملیاتی و پیگیری شود.

دژپسند با بیان اینکه رئیس جمهور مسئولیت و ریاست کمیته اقتصاد کلان را به وزیر اقتصاد واگذار کرده اند، اظهار داشت: از آنجا که کنترل تورم، تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های دولت و وزارت اقتصاد شده است، اولویت موضوعی اولین جلسات کمیته اقتصاد کلان را، ارائه راهکار برای مقابله با این پدیده ناخوشایند، قرار دادیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تاخروجی جلسات این کمیته با حضور اندیشمندان به صورتی تنظیم گردد که، ضمن برخورداری از قوت کافی امکان بهره گیری از انها، در مسیر تصمیم گیری های دولت نیز فراهم باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع تورم، اگر به نتایج کاربردی و مناسبی دست یافتیم، آن را جهت بررسی و اجرا به هیات دولت اعلام می کنیم.

وزیر اقتصاد سرمایه گذاری، رشد اقتصادی، رابطه دولت و بازار، تراز پرداخت ها و تراز تجاری و ... را از جمله دیگر موضوعاتی دانست که میتوان آنها را در این کمیته عنوان کرد.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تمرکز در سیاستگذاری های کلان کشور، تاکید کرد: متولی اصلی تعیین سیاست های اقتصادی کشور و اجرای سیاست های مالی، وزارت اقتصاد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان