بازدید 4227

جان بولتون با «ترامپ برزیل» دیدار می کند

کد خبر: ۸۵۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸ 22 November 2018

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که به زودی با رئیس جمهور راست گرای برزیل معروف به «ترامپ برزیل» دیدار می کند.

به گزارش مهر به نقل از هیل، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اواخر ماه میلادی جاری (نوامبر) با «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور راست گرا و جدید برزیل معروف به «ترامپ برزیل» دیدار می کند.

بولتون در یک پیام توئیتری نوشت: «مشتاقانه منتظر دیدار با رئیس جمهور آینده برزیل، ژایر بولسونارو در شهر ریو[دوژانیرو] در روز ۲۹ اُم نوامبر هستم. ما در منافع دوجانبه سهیم هستیم و برای توسعه آزادی و شکوفایی در سرتاسر نیمکره غربی بطور تنگاتنگی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد».

گفتنی است که در ماه اکتبر، بولسونارو پس از شکست نامزد چپ گرای انتخابات ریاست جمهوری در برزیل (با اختلاف ده درصدی) و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به «ترامپ منطقه استوایی» معروف شده است.

گفتنی است که یأس و دلسردی از سیاست‌های حکمرانان چپ‌گرا در برزیل، سبب محبوبیت این نامزد راست‌گرای افراطی و در نهایت پیروزی او شد.

آقای بولسونارو، افسر سابق ارتش با دادن وعده برقراری «نظم و قانون» در کشوری که همچنان درگیر رکود اقتصادی و سرخوردگی‌های ناشی از فساد و رسوایی‌های پی‌درپی است، تلاش کرد تا نظر رأی‌دهنگان را به سوی خود جلب کند.

رسانه های غربی او را به عنوان فردی نژادپرست و زن‌ستیز معرفی می کنند که به آداب و نزاکت سیاسی وقعی نمی نهد؛ هرچند خودش منکر این صفات می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار