بازدید 4681

درخواست ترامپ براي تعقیب قضايی کلینتون و کومی

کد خبر: ۸۵۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 21 November 2018

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار تعقیب قضايي هیلاری کلینتون رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و جیمز کومی رئیس سابق اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد تمایل ترامپ به گشودن پرونده های قضايی علیه کلینتون و کومی باعث شد اوایل امسال دونالد مک گان (Donald McGahn) وکیل شخصی ترامپ به او هشدار بدهد وارد چنین ماجراجویی خطرناکی نشود چرا که خود را در برابر اتهام سوءاستفاده از قدرت قرار می دهد.

نیویورک تایمز اعلام کرد مشخص نیست رئیس جمهور آمریکا دقیقا به چه جرمی خواستار تعقیب قضايی کلینتون و کومی از سوی وزارت دادگستری دولت خود شده است.

بنابر این گزارش، مک گان که اکنون از کاخ سفید کناره گیری کرده است به ترامپ هشدار داد در صورت دست زدن به چنین کاری با استیضاح روبرو خواهد شد.

ترامپ بارها کلینتون و بنیادی که بیل کلینتون همسر وی تاسیس کرده را به فساد متهم کرده است. ترامپ بارها در گردهمایی های سیاسی خود خواستار بازداشت هیلاری کلینتون شد. او همچنین سال گذشته ضمن اخراج کومی، وی را به علت دادن اطلاعات به نیویورک تایمز در مورد تعاملات با رئیس جمهور، به نقض قانون متهم کرد.

گزارش مربوط به فشارهای ترامپ بر وزارت دادگستری آمریکا به منظور تحت تعقیب قرار دادن کلینتون و کومی در حالی منتشر می شود که ترامپ به تلاش برای به بن بست کشاندن تحقیقات رابرت مولر درباره همدستی احتمالی ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ با روسیه متهم شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان