بازدید 15104

خودکشی پسربچه دانش آموز در زنگ تفریح

کد خبر: ۸۵۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 18 November 2018

یک پسر دانش‌آموز با سقوط از طبقه سوم مدرسه‌اش خودکشی کرد.

به گزارش روزنامه ایران، ساعت 9 صبح چهارشنبه 23 آبان، مأموران کلانتری 107 فلسطین در جریان سقوط پسر 16 ساله‌ای از طبقه سوم مدرسه‌ای در این محدوده قرار گرفتند.

به دنبال اعلام این خبر مأموران راهی محل شده و با هماهنگی با اورژانس پسر نوجوان به بیمارستان منتقل شد. او تحت درمان قرار گرفت اما 24 ساعت بعد تسلیم مرگ شد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد پسر نوجوان قبل از مرگ خود دست نوشته‌ای گذاشته است که داخل آن نوشته بود:

از پدر و مادرم به خاطر اینکه در این سال‌ها اذیتشان کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم حلالم کنند. من به خاطر مشکلات اخیر این کار را انجام داده‌ام و امیدوارم که زندگی خوبی داشته باشید. اگر کسی خواست در مراسم من شرکت کند بگویید که تا 40 روز لباس سفید به تن کنند و گریه و زاری هم نکنید چون روحم در عذاب است. آن دنیا منتظرتان هستم. وسایلم را اگر خواستید خودتان بردارید در غیر این صورت به افراد نیازمند بدهید. فقط لباسی را که تازه خریدم برای خودتان بردارید.

بررسی‌ها نشان می‌داد که پسر نوجوان دانش‌آموز کلاس یازدهم بوده و در زنگ تفریح دست به چنین کاری زده است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۲
مسبب این اتفاقات ناخوشایند و دردناک فقط و فقط رواج تفکر اشرافی در جامعه و علی الخصوص توسط صدا و سیما هست.فقط کسانی که فرزند جوان و نوجوان دارند و نمی تونن بقول شماها نیازهای لاکچری بچه ها رو برآورده کنن این موضوع رو درک می کنن،خدا به دادمون برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
زندگی اشرافی را غیر از صداوسیما باید در واقعیت جامعه هم دید. وقتی بستگان مسئولان زندگی اشرافی دارند و خودشان را برتر از بقیه می دانند و وقتی مردم را مجبور به گفتن مرگ بر آمریکا و مرگ بر فلان میکنند اما خودشان و خانواده شان در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی زندگی و کار و تحصیل میکنند، انتظار دارید جامعه این واکنش ها را نشان ندهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
دقیقا این اتفاق نتیجه برنامه های افسردگی بیش از حد و تفریط توسط صدا سیما هستش که باعث افسرده و دلزده شدن مردم گشته
صبح تا شب اخبار سما داره از سیل و زلزله و قحطی و کشت و کشتار کشورهای جهان میگه و بقیه برنامه ها هم داره از صبح تا شب در راه گریاندن و افسرده کردن مردم پخش میشه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
چی میگی؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
آخه چرا باید قبل از واکاوی این حوادث فوری صدا وسیما وجمهوری اسلامی ومرگ بر امریکا را پیش می کشیم.چه ربطی به هم داره
به نظرم مدیران کشور و همینطور صدا و سیما باید در این موردها تفکر کنند و کارشناسان را بکار گیرند. نه بحث در مورد بد رفتاری پلیس امریکا با یک سیاه پوست در پمپ بنزین امریکا!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا تحقيقات لازم صورت بگيرد تا ببينيم از لحاظ ريشه يابي اين بچه چرا اينقدر احساس گناه از زنده بودن داشته است! گاهي پدر و مادرها از بس سر بچه شان بابت كارهايي كه انجام مي دهند منت مي گذارند و به او استرس مي دهند كه بچه فكر مي كند لياقت داشتن اين زندگي را ندارد! يا از او مي خواهند و به او مي گويند ما با چه سختي اي زندگي را مي چرخانيم و تو بايد بهترين وضعيت تحصيلي را براي خودت بوجود آوري! فارغ از در نظر گرفتن توان و آشوب دوره نوجواني كه مثل طوفاني او را به هر سو مي كشد از خواسته هايشان بابت تامين او مي گويند و دست آخر چنين مي شود!
مي تواند دلايل ديگري هم داشته باشد مثل اختلاف پدر و مادر و اينكه بچه ميان هر دو سرگردان است! گاهي بچه ها براي خوشبختي پدر و مادر دست به حذف خويش مي زنند. چه فيزيكي و چه عمري! باز هم خودخواهي هاي پدر و مادر در ميان است! بچه اسباب بازي نيست!!!! كي انشاءا... پدر و مادرهاي ما به اين بلوغ فكري مي رسند! از پدر و مادرهايي كه رفتار بچگانه و لجاجت دارند نمي توان انتظار داشت كه حامي خوبي باشند! يه بچه نمي تونه بچه بزرگ كنه! گاهي هم يادشون مي ره كه بچگي و نوجونيشون خودشون در حق پدر و مادراشون كم قصور خدمت نداشتن كه اينجوري ايده آل فكر مي كنن!
توي اين نوشته يك احساس گناه وجود داره كه مي تونه بيشتر كاذب باشه نه واقعي! اما به هر حال اثر خودش رو گذاشته!
احتمال ديگر اين است كه كودك درگير واقعه اي شده باشد كه براش قابل بازگو نبوده باشه!!!!!
از كنار انگيزه اين موضوعات راحت نگذريم و ريشه يابي و توجيه مدارس و پدر و مادر در وقوع چنين مسائلي بايد صد در صد صورت بگيرد!
و نبايد بچه هاي ديگر در معرض خطر الگوبرداري در زمان التهاب قرار بگيرند!!!!
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
!آخه کلاس یازده کودکه
نوشته های وصیت نامه رو چرا سانسور کردی؟
چقدر زندگی تلخ و پیچیده است .
خانه ها و آپارتمانهای کوچک آنها را بیشتر آن سمتی می برد جا ندارند کتاب خودشان بزارند و قفسه ای ندارند. الان خانه من بزرگ است خانم نمی گذارد برایش قفسه کتاب و حتی یک میخ بزنم روی دیوار میگه خانه خراب می شود. ایرانی ها مشاور و پزشک می خواهند اجباری باشد.
پاسخ ها
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
خدا شفات بده
باید در مدارس روانشناس بگذارند و از دانش اموزان از اول دبستان تا آخر دانشگاه از روانشناسان خبره بهره ببرند....

روانشناس خوب نه معلم پرورشی...
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
بعید میدون روانشناسان کار مفیدی چندان انجام بدن! مشکل از کمبود تفریح و امکانات و بقیه مشکلات زندگی در کشوره!
دلم آتش گرفت
نتیجه افسردگی. بیش از حد در مورد دنیای دیگر با بچه های در این سن نباید صحبت کرد چون حس کنجکاویشان ممکن است باعث انجام چنین کارهایی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
شنیدم برخی معلم ها با شوق و ذوق فراوان برای کودک دبستانی در مورد شب اول قبر صحبت می کنند .
سلام الله بسم الله...
خدا به این مملکت نور و عافیت وخرد دهید انشالله...
متاسفم برای این جوان خدا به خانواده اش صبر بده . متاسفانه جوانان ما ممکنه از دانش خوبی برخوردار باشن ولی اکثر اونها بینش خوبی ندارند و خانواده ها باید بهشون کمک کنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
اتفاقا این خانواده ها و بزرگتر های امروزی اند که بینش خوبی ندارند....اگر واقعا این متن نوشته ایشون درست باشد نشون میده خدا بیامرز بینش خوبی هم داشته...فقط پشت قضیه مسئله ای بوده که ما بی خبریم و قطعا پدر و مادرش می دونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
خانواده ها باید کمک کنند؟؟ عزیزم بگو با این اوضاع بد اقتصادی که پدر و مادر فقط بفکر سیر کردن شکم خودشون و بچشون هستن آیا فرصت و اعصابی می مونه برا تربیت بچه ها؟؟ زمانی که تلویزیون و جامعه ما از صبح تا شب روح نا امیدی و افسردگی در کالبد مردم می دمه توقع داریند اینجا گل و بلبل بشه؟به مناسبت هر گونه مراسمی فقط و فقط از طرف تلویزیون و روح افسردگی و تلخی در مردم دمیده میشه.دریغ از کمی شادی و سرگرمی
چرا؟
چرا اینقدر زندگی کردن سخت شده؟
چرا شادیهای کوچک از بزرگ و کودک و پیر و جوان گرفته شده...
چرا امیدی به آینده ...
چرا
چرا
چرا
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی پوچ گرایی در بین نسل جوان است همین است.
حالا می ایند می گویند به خاطر فشار اقتصادی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
اونم هست
نشد یک روز اخبار را نبینی و نشنوی،خبر بد نباشه، این چه مملکتی است که مسئولان برای مردم درست کرده و مسئولیت هیچ فاجعه ای را نمی پذیرند، شاید ما مردم بدی برای آقایان هستیم،لطفا در فکر براندازی مردم باشید و یا بروید مثلا امریکا می دانم تابناک نظرم را درج نمی کنی
کی مسئولانی که این ملت را این چنین بیمار و افسرده کردند حاضرند کنار بکشند؟
قرار بود مردم زندگی مناسبی داشته باشند اما اکنون به دلیل اختلاف شدید طبقاتی و اشرافیگری مسئولان مردم در بدترین وضعیت روحی و روانی و معیشتی قرار گرفته اند! قرار بود مردم تربیت معنوی شوند الان حتی آن اعتقادات قبلی شان را هم از دست داده اند!
زنگ تفریح صدای زنگ خطر به گوش رسید .
به عنوان یه پدر بغض گلومو گرفت :( ، منم یه پسر دارم که هم سن و سال این پسر بوده، خدا به پدر و مادرش صبر بده.
یه لحظه وادار به فکر شدم در مورد خودم که رفتارهام اونقدر اشتباه نباشه که فرزندم رو به انتخاب اشتباه سوق بدم.
توی دست نوشته ی ایشون نوشته به خاطر مسایل اخیر...
با همه ی وجود و از صمیم قلبم براش آمرزش و غفران از خدا طلب می کنم.
متاسفانه استرس وفشار زندگي درجامعه ما زياد هست انسانهاي با تجربه هم در برابر اين هم استرس كم مي اورند كجا مانده يك نوجوان شانزده ساله
در سیستم آموزش و پرورش کشورمان متاسفانه به موضوع پرورش توجه جدی نمی شود.
بچه ها ی این دوره به شدت درگیر مشکلات بزرگترها هستن . ضمن اینکه تضادهای فرهنگی و اجتماعی داره داغونشون میکنه . خداوکیلی خیلی سخته تو این دوره زمونه بچه بزرگ کردن
به یـــــزدان که گـــــر ما خرد داشتیم
کجـــــا این سر انجــــام بد داشتیم
بیچاره همکلاس ها و هم مدرسه ای ها و دانش آموزان بعدی ان مدرسه که از این به بعد باید پنجره های مدل آلکاتراس رو تحمل کنند.
خدا به داد همه ما برسه ...
ادبیات متنی که توسط متوفی نوشته شده متأثر از فیلمها و از روی احساسات است. در هر صورت خداوند به پدر و مادرش صبر عنایت فرماید انشاا...
به اين جمله دقت كنيد:
من به خاطر مشکلات اخیر این کار را انجام داده‌ام و امیدوارم که زندگی خوبی داشته باشید!!!!
بچه های ما چقدر باید در حل مشکلات ما دخیل باشند! این مشکلات چی بوده که بچه دست به این کار زده! دلم میخواد بدونم! از بیهوده حرص خوردن بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چیز زیادی از دست نداده
اگه ما هم چاره داشتیم همین کار رو میکردیم
زندگی کردن ما مردن تدریجی است
بیچاره پدر و مادرش . و همه پدر مادرا. البته شهروندان درجه یک و خودیا رو نمیگم ، فعلا که ظاهرا چیزی کم و کسر ندارند. تا بعد .
شاید پدر و مادر بهش سخت گرفتند. توقع زیاد داشند نمره 20 می خواسند و شاگرد اولی نمی دانم باید اول با پدر و مادرش مصاحبه کنند.
مسئولین عزیز خواب تشریف دارین؟؟؟؟؟
مملکت پر شد از انواع و اقسام فشارها و استرس ها و روان پریشی و افسردگی و بیماری های روانی
قدری تلاش کنید و عرق بریزید و راه حل پیدا کنید. خسته نشدین از اینهمه نشستن پشت میز و برگزاری نمایش و همایش و سمیناهار و ......؟؟
نتیجه محدودیت
افسردگی و غمگینی نوجوانان بخصوص دختران
مشکل رو گردن خودمون نندازیم
مقصر پیداست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر