بازدید 13276
«میدل ایست آی» فاش کرد؛

چرا محمد بن سلمان از نتانیاهو خواسته به غزه حمله کند؟

در چند روز گذشته، رژیم اسرائیل حملات بسیاری علیه مردم غزه راه اندازی کرد؛ حملاتی که منجر به شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی های نوار غزه شد. در همین زمینه، پایگاه میدل ایست آی انگلیس به نقل از منابع آگاه فاش کرد، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلاش کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند به نوار غزه حمله کند.
کد خبر: ۸۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 14 November 2018

در چند روز گذشته رژیم اسرائیل حملات بسیاری علیه مردم غزه راه اندازی کرد؛ حملاتی که منجر به شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی های نوار غزه شد.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، پس از پاسخ های موشکی حماس و شلیک بیش از 400 راکت به سرزمین های اشغالی، با میانجیگری مصر، توافق آتش بسی میان حماس و اسرائیل برقرار شد؛ توافقی که منجر به استعفای لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل شد.

در همین زمینه، پایگاه میدل ایست آی انگلیس به نقل از منابع آگاه فاش کرد، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلاش کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد نماید، به نوار غزه حمله کند که به عنوان بخشی از طرح وی برای منحرف کردن افکارعمومی از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بوده است.

بنا بر اعلام این منابع آگاه، آغاز جنگ در غزه از جمله اقدامات و سناریوهای پیشنهادی به وسیله یک کارگروه در عربستان بود تا از افشاگری های مخرب بیشتر درباره پرونده قتل جمال خاشقجی از سوی مقامات ترکیه ای جلوگیری شود.

این کارگروه که متشکل از افرادی در دربار پادشاهی، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سرویس اطلاعاتی عربستان است، هر شش ساعت یکبار گزارش خود را به بن سلمان ارائه می داد. در واقع این کارگروه به ولیعهد عربستان سعودی پیشنهاد کرد که آغاز یک جنگ در غزه می تواند توجه دونالد ترامپ را از مسأله خاشقجی به این جنگ معطوف و بار دیگر توجه واشنگتن را بر نقش عربستان در تأمین منافع استراتژیک ریاض متمرکز کند.

چرا محمد بن سلمان از نتانیاهو خواسته به غزه حمله کند؟

به نوشته میدل ایست آی، این کارگروه همچنین به بن سلمان پیشنهاد کرده به هر نحوی از جمله از طریق رشوه دادن به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با پیشنهاد خرید سلاح های ترکیه ای و همچنین انتشار بیانیه ای از سوی ولیعهد سعودی درباره تقویت روابط ریاض و آنکارا «به هر نحوی ترکیه را ساکت نگه دارد».

بن سلمان در کنفرانس سرمایه گذاری ماه گذشته میلادی مدعی شده بود، قتل خاشقجی به یک بهانه برای ایجاد شکاف در روابط ترکیه و عربستان تبدیل شده است؛ اما تا زمانی که در عربستان پادشاهی به نام ملک سلمان و ولیعهدی به نام محمد بن سلمان وجود دارد، این اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین تعدادی دیگر از پیشنهادهای این کارگروه در اختیار «ترکی الدخیل»، رئیس شبکه العربیه و از دوستان نزدیک محمد بن سلمان قرار گرفت. وی اعلام کرد، در صورتی که واشنگتن تحریم هایی را به دلیل قتل خاشقجی علیه ریاض اعمال کند، عربستان بیش از سی گزینه احتمالی پیش روی دارد.

الدخیل گفته بود، عربستان سعودی این توانایی را دارد که قیمت نفت را دو یا سه برابر کرده و به روسیه پیشنهاد احداث یک پایگاه نظامی در شمال عربستان را ارائه کند و همچنین از این پس سلاح های خود را به جای آمریکا، از دو کشور روسیه و چین وارد کند.

به نوشته میدل ایست آی، با وجود آنکه سران کشورهای مختلف جهان، قتل خاشقجی به دست عربستان سعودی را محکوم کردند، بنیامین نتانیاهو اوایل ماه جاری میلادی مدعی شد، برای حفظ ثبات منطقه و جهان، ثبات عربستان سعودی مهم است!

دو هفته پس از قتل خاشقجی هم منابع دولتی سعودی اعلام کردند در لحن نتانیاهو درباره حماس تغییراتی صورت گرفته است. نتانیاهو در نشست کابینه در چهاردهم اکتبر اعلام کرد: ما به یک اقدام متفاوت نزدیک شده ایم؛ اقدامی که شامل ضربه های سنگینی است. اگر این معنایی داشته باشد، حماس تیراندازی ها و اقدامات خشونت آمیزش را متوقف خواهد کرد.

بنا بر اعلام منابع آگاه، از جمله دیگر پیشنهادهای ارائه شده به وسیله این کارگروه این بود که با دعوت کردن «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به ریاض، به ترامپ نشان دهند، عربستان سعودی به اتحاد با آمریکا وابسته نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
آل سعود منفورترین نژاد بشر در جهانه.
................پایگاه میدل ایست آی انگلیس به نقل از منابع آگاه فاش کرد..............


این مثلا شد منبع مطمئن ؟ چرا دست از این خبرسازی ها و دروغ پردازی ها بر نمی دارید؟؟؟؟؟؟؟
بس کنید این اراجیف محمل را
خجالت بکشید
رروید به فکر مردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
سکوت کن
شکر آب شود بین ترامپ و سلمان
چه صفایی دارد
قبل از اینکه این اقدام بخواد به مدحله عمل برسه بن سلمان که سهله کل خاندان سعودی توسط امریکا جا به جا می شن.
این گرگزاده وقاحت را به جایی رسانده که دشمن اعراب را به کشتار آنان ترقیب می کند.
برای اینکه مسئله خاشقچی به حاشیه برود و فراموش شود.
بخاطر دلار پونزده تومنی
فکر نکنم بم سلمان اینقدر قدرت داسته باشد که بگذارید ناتنیاهو وارد جنگ شود
اين داستان ها چيه مي بافيد اسراييل به غزه حمله كرده چه ربطي به عربستان و تركيه داره . شما خوبيد ؟؟؟چرا همه چيز رو به خاشقچي ربط ميديد؟؟؟؟؟
در بین طاغوتیان وهابی شاید کسی به اندازه فرزند سلمان مهدوالدم نباشد. ایکاش هزاران جان داشت و هزاران بار اعدام می شد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر