بازدید 20649

صدای اعتراض معلمان به گوش همه رسید، جز آقای وزیر

هنوز ماه دوم آغاز سال تحصیلی جدید به پایان نرسیده، دوباره موج جدیدی از اعتراضات فراگیر معلمان در نقاط مختلف کشور آغاز شده است؛ معلمانی که عمدتاً در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی و مشکلات معیشتی اعتراض می کردند و ضمن طرح برخی دغدغه‌های صنفی آموزشی، انتظار دارند مقام‌های مسئول از جمله وزیر آموزش و پرورش ضمن شنیدن صدای آن‌ها نسبت به حل مشکلاتشان اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 14 November 2018
صدای اعتراض معلمان به گوش همه رسید، جز آقای وزیرهنوز ماه دوم آغاز سال تحصیلی جدید به پایان نرسیده، دوباره موج جدیدی از اعتراضات فراگیر معلمان در نقاط مختلف کشور آغاز شده است؛ معلمانی که عمدتاً در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی و مشکلات معیشتی اعتراض می کردند و ضمن طرح برخی دغدغه‌های صنفی آموزشی، انتظار دارند مقام‌های مسئول از جمله وزیر آموزش و پرورش ضمن شنیدن صدای آن‌ها نسبت به حل مشکلاتشان اقدام کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از موج اول اعتراض‌های فراگیر معلمان در بسیاری از نقاط کشور که منجر به تعطیلی تعداد زیادی از کلاس‌های درس در مهرماه سال جاری تحصیلی شد، اکنون دوباره این اعترضات توسط بسیاری از معلم‌های آموزش و پرورش از سر گرفته شده است؛ اعتراض‌هایی که البته گویا برای مقام عالی وزارت آموزش و پرورش چندان اهمیتی ندارد و او خود دغدغه‌های آموزشی و پرورشی دیگری را برای طرح پیگیری مطرح می‌کند.

اعتراض‌هایی که از آن سخن به میان است و با انعکاس گسترده در رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شد، روز گذشته و امروز از سوی معلم‌ها از سر گرفته شد تا فرصت دیگری برای طرح مطالبات صنفی، رفاهی و آموزشی در اختیار این گروه از شاغلان جامعه قرار دهد.

در مورد دلیل اعتراض معلمان موضوعاتی مثل پولی سازی آموزش، پایین بودن حقوق و دستمزد، گرانی و تورم، زندانی کردن معلمان، نقض حق تحصیل رایگان و عمومی، مطالبه مدارس امن و ایمن و استاندارد، کاهش قدرت خرید معلمان در کنار سایر اقشار و جامعه، مطالبه رفع تبعیض از ساختار نظام آموزشی، بیمه فراگیر و کارآمد و... از سوی افراد معترض مطرح می‌شود.

سید ابراهیم حسینی، یکی از معلمان معترض بر این باور است، به دلیل بی توجهی مسئولان، سال هاست آن‌ها حقوق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل، گرفتار مشکلات عدیده معیشتی هستند. پیگیری‌های مکرر نیز تا کنون این مشکل را مرتفع نکرده و، چون عکس‌العمل مثبتی از سوی مسئولان دریافت نمی‌شود، فرهنگیان نگران و بدبین شده‌اند و برخی اقدامات مقطعی نیز برای آن‌ها قانع کننده نیست.

این معلم معترض در همین باره افزود: آیا مسئولان در این چهل سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، چیزی جز خدمت صادقانه و همراهی و دفاع از انقلاب از معلمان دیده‌اند، آیا خواسته معلم را به حق نمی‌دانند یا مسائل دیگری است؟ متأسفم که بگویم دولت و مجلس هرگز در تلاش برای حل ریشه‌ای مشکلات فرهنگیان نبوده‌اند و از کنار این مسأله مقطعی و سطحی عبور کرده‌اند، مسئولان وقتی با حل مشکلات معیشتی فرهنگیان مواجه می‌شوند احساس می‌کنند می‌خواهند به آن‌ها لطف کنند در حالی که انتظار می‌رود مثل سایر کشور‌ها هزینه آموزش و تربیت نسل جوان و آینده‌سازان کشور را محاسبه و پرداخت کنند.

محمد‌تقی سبزواری، یکی دیگر از معلمان معترض در این‌باره معتقد است، مطالبات معیشتی معلمان درباره چند محور است. البته در بحث حقوق و دستمزد در مقایسه با سایر دستگاه‌های دولتی، میزان حقوق آن‌ها پایین‌تر یا در همان حد است، اما مشکل اصلی درباره رفاهیات است. بخش رفاهیات در آموزش و پرورش پایین‌تر از سایر دستگاه‌ها‌ست. در بحث هزینه‌های درمان، معلمان مبلغ قابل توجهی بابت بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنند، اما در عمل چیزی عاید آن‌ها نمی‌شود و معمولا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بیمه مربوطه قرارداد ندارند و ارائه خدمات در سطح پایین است. همچنین از هزینه‌هایی که معلمان پرداخت می‌کنند، درصد زیادی کسر و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن بعد از مدت چند ماه واریز می‌شود.

این دغدغه‌های صنفی - معیشتی و اعتراض‌هایی که در این قالب رخ می‌دهد، همگی در حالی است که سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در هفته‌های اخیر چندان به اعتراضات مورد اشاره توجهی نکرده و اساساً دغدغه‌های دیگری را مطرح و پیگیری می‌کند.

برای مثال همزمان با آغاز موج دوم اعتراضات در روز گذشته، وزیر آموزش و پروش در دوازدهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، در مشهد موضوعاتی را مورد تأکید قرار داد که ک‌ترین قرابتی با مطالبات معلم‌های معترض ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست سالانه گفت: در دو دهه گذشته، همه اهداف پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش کنار رفته و کمرنگ شده؛ اما اهداف شناختی و حافظه محوری کوتاه مدت افزایش یافته که این موضوع سبب شد، معلمان فرصتی برای پرداختن به آموزش دیگر مهارت‌ها نداشته باشند.

بطحایی افزود: حذف کنکور پیچیده و سخت است و امروز نمی‌توان آن را انجام داد؛ اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد ورودی دانشگاه نیاز به کنکور ندارد، اما همچنان کنکور برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ما در دولت تدبیر و امید این است که تکیه بر حافظه محوری را کنار بزنیم و اهداف پرورشی، آموزشی و مهارتی را تقویت کنیم که در این راستا در دوره‌های ابتدایی اموری همانند پیشرفت تحصیلی و سنجش هوش ممنوع و کتاب‌های کمک درسی نیز برای دوره ابتدایی منع شد.

وی گفت: برای دوره تحصیلی متوسطه اول هم به تدریج کار‌های اصلاحی انجام می‌شود، مدرسه در تعلیم و تربیت اسلامی محلی برای تمرین زندگی کردن است لذا باید کارگاه آموزشی برای این مهم برگزار شود تا دانش آموزان مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی را یاد بگیرند.

بطحایی روز چهارشنبه نیز در گفت وگو با «ایرنا» با اشاره به نظر وزارت آموزش و پرورش در خصوص کاهش سهم کنکور در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه ها، اظهار کرد: رسماً اعلام می‌کنم وزارت آموزش و پرورش به طور جدی و ۱۰۰ درصد موافق کاهش چشمگیر سهم کنکور و نه حذف کامل آن در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه است.

وی بدون توجه به اعتراض های دیروز و امروز معلمان ادامه داد: کاهش تدریجی سهم کنکور و جایگزینی آن توسط سوابق تحصیلی از الزامات وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای سنجش و پذیرش است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص آماده نبودن زیرساخت‌های این وزارتخانه برای برگزاری امتحانات نهایی که در سوابق تحصیلی اثرگذار است، تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری با کیفیت امتحانات نهایی در اختیار دارد.

همان طور که مورد تأکید قرار گرفت، مطالبات و دغدغه‌هایی که در این هفته‌ها معلمان آموزش و پرورش را ترغیب به اعتراض و تحصن کرد، با دغدغه‌هایی که مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش است، یکی نیست. وزیر از حذف کنکور، مافیای فعال در این بخش و لزوم اصلاح ساختار‌های آموزشی سخن بر زبان می‌آورد و از آن سو، معلمان بر مشکلات معیشتی، تورم و کاهش خدمات رفاهی مرتبط با خود تأکید دارند؛ موضع گیری‌های متفاوتی که انتظار می‌رفت، در نشست سالانه مشهد، حداقل با اشاره‌ای کوتاه از سوی بطحایی همراه شود.

در چنین شرایطی که مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، دغدغه‌های مهم، ولی متفاوتی را در ذهن دارند و این شرایط در مورد جمع بسیاری از معلمان نیز صادق است، نمی‌توان انتظار همسویی و هم افزایی قابل ذکری را در این مجموعه متصور شد و بنابراین، باید منتظر روز‌های سخت تری در این حوزه حساس و حیاتی ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲۰
به نام خدا
هرچند بعید میدونم این چند سطر به دید عموم برسه.
چرا تحصن کنیم؟ آیا مسئولین هنوز به این نتیجه نرسیدن که از دست آموزش و پرورش از دست دادن انقلاب است. روی سخن من به دولت و شخص رئیس جمهور با وعدههای توخالی نیست من به همه مسئولان میگویم آیا بهتر نیست که فکری اساسی در این خصوص نمایند. هر کشور پیشرفته ای مرهون آموزش و پرورش خودش است. بیشترین حقوق، بهترین کیفیت زندگی و ... اینجا درعوض وزیر پشینهاد داشتن کار دوم و سوم می دهد...
نظام هماهنگ که سالهاست برای معلمان و کادر آموزش و پرورش خاک می خورد. جناب نوبخت که تمامی ارکان سازمان برنامه و بودجه را در آموطش و پرورش بکار می گمارد که دریغ سرسوزنی کار آموزشی ... وزیر دغدغه کنکور و مافیای ان را دارد. در حالیکه دغدغه معلمانش نان شب است...
آیا بهتر نیست وقتی به بانک مرکزی چندین برابر حقوق تعلق می‌گیرد یا به تیمةای اقتصادی نگاهی به سرانه تولید ناخالص داخلی نیز بیندازید که همان آموزش و پرورشتان میباشد.
به نظر می رسد دستانی عامدانه در حال تیشه زدن به ریشه انقلاب اسلامی می‌باشد. دستانی که قشر بزرگ و خانواده فرهنگی مملکت را نشانه رفته تا از درون و با تربیت فرداسازانی بدون تعصب و از هم گسیخته به ویرانی این انقلاب بکوشند...
از رهبر عاجزانه درخواست میکنم در این زمینه حکمی حکومتی صارد نمایند تا بلکه نیازی به اعتصاب و بهره برداری بیگانگان از این قضایا نباشد....
و من الله التوفیق
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
شما را به خدا یه سر به بانکها و ادارات مخابرات، برق، گاز و آب و فاضلاب و غیره بزنید ببینید که اصلاً کارمندان اندکی کار میکنند
در تابستان زیر باد خنک کولر و در زمستان در گرمای دلنشین اتاق کار خود مشغول گپ و گفت و جوک خواندن و استراحتند
با حقوقی معادل حداقل چهار الی پنج میلیون تومان در ماه
آنوقت حقوق یک معلم، ماکسیمم به دو میلیون تومان درماه هم نمیرسد!
این یعنی تبعیض
معلم باید با سی چهل دانش آموز سروکله بزند درصورتیکه آرامش و راحتی اولیای همه دانش آموزان ، زمانی است که فرزند آنها در خانه نیست و در مدرسه به سر میبرد!
معلم مثل کارمندان بانک نیست که سیستم های گرمایشی و سرمایشی باکیفیت و استاندارد در اختیار داشته باشد
به کارمند یک اداره یا بانک بگویی بالای چشمت ابروست ، تاوقتیکه عذرخواهی نکردی کارت انجام نمی شود
اما کافیست معلم به یک دانش آموز خرده بگیرد، آنوقت هزارتا ننه بابا پیدا میکند و آخرسر هم رئیس آموزش و پرورش، حق را خواهد داد به اولیا
و خیلی خیلی چیزهای دیگر که در این مقال نگنجد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
فکر کنم فرزندان خودی ها موقع ککنکورشون نزدیکه
به همین خاطره که گیر سه پیچی به حذف ککنکور دادند!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
معشیت معلمان به همان اندازه که کنکور کل سیستم رو نابود کرده مهم است. والله بالله کنکور با این شکل و شمایل عجیب و غریبش و این حجم از دروس پراکنده و ایضا غیر مرتبط در هیچ کجای دنیا برگزار نمیشود حتی گائو کائو چین هم به مراتب استاندارد تر و معقولانه تر از کنکور سازمان سنجش هست
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
قابل توجه جناب بطحایی
من دبیر ناامیدم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
احسنت به جناب آقای خان محمد علی
ای کاش همه اینقدر فهم داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
تا اونجایی که من میدونم
تو آمریکا و اروپا و اکثر کشورهای دنیا هم معلمان و دانش آموزان تابستان ها به مدرسه نمی روند
و این درحالی است که معلمان در این کشورها از پردرآمدترین اقشار محسوب می شوند
اما حیف که در ایران اینطور نیست
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
اینقد که در مورد حقوق صحبت میکنید در مورد کارتون هم جدی هستید!؟ درسته حقوق معلم باید زیاد باشه ولی کدوم معلم!؟
ما که امیدی به بهبود اوضاع نداریم
نهایت بعد از یک دوره اعتراض آن هم اگر فراگیر باشد یه پولی به صورت صدقه بین فرهنگیان تقسیم می کنند تا سر و صداها برای چند سالی خوابانده شود !!
تابی جان صداو سیمای میلی را از قلم انداختی
پس کارگرا چی بگن یه معلم که سه ماه سال تعطیله
و پنجشنبه و جمعه هم تعطیل بقیه روزا هم تا 12 سرکاره
مقایسه کنید با یه کارگر بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
دوست عزیز اگرحق کارگر هم ضایع میشود دلیل ندارد شما از معلمان خرده بگیرید.بلکه باید شما هم اگر حقی ازت ضایع شد حقت را بخواهی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
شما با این نوع تفکر همین هم زیادته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کارگر بدبخت میخواست درس بخونه تا کارگر بدبخت نشه اما حق یک معلم باسواد این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کارگران هم اعتراض کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
منم با علی موافقم معلما هفته ای حداکثرپنج روز سر کار هستن تازه خیلیاشون هم همین پنج روز رو نمیرن
سه ماه تعطیلات تابستانی ، دوهفته تعطیلات عید اونوقت هر چند ماه یه بار اعتراض، تعطیلی کلاسها عدم تصحیح برگه ها، تو همه اخبار هم فقط فرهنگیا رو می بینن انگار بقیه کارکنان دولت آدم نیستن به نظر من به معلما اتفاقا زیاد هم حقوق میدن یه تعداد از معلما که هیچی بارشون نیست وقتی ی کنکوری با رتبه چهل هزار تربیت معلم قبول میشه از این آدم چ توقعی برای آموزش بچه ها میشه داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
رفیق بنده کارگره با ماهی پنج میلیون تومن دستمزد با اضافه کار
شما برو غصه خودتو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
ایران زمانی بدبخت شد که توش معلم و کارگر مقایسه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
ببینید شمایی که ادعای سواد و معلم بودن رو دارید اگر به اندازه یک اپسیلون معلم ها سواد داشتند و سیستم آموزش و پرورش درست و استاندارد بود اصلا نیازی به این همه کتاب کمک درسی و تست و دی وی دی و .... نبود. شما که نمیتونی به بچه های مردم درست و درمون درس بدی سیستم آموزشی ایران هم که مبتنی بر حفظیات هست و عملا کنکور نابودش کرده پس بود و نبود تو هیچ فرقی نداره. اون کارگر که وجودش مفیدتره و چرخ اقتصاد این مملکت رو اون میچرخونه .
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
سه ماه تعطیل چی
هر سال دو تا کتاب رو تو هر مقطع عوض می کنند که یک پولی از بابت حق تالیف گیر گروهی خاص بیاد و از این طرف هم دبیر باید در گیر کلاس های آموزشی بشه که بخاطر این کتاب جدیده
کدوم تعطیلی تغییرات نظام جدید و قدیم رو یادتون رفت
اینقدر که این وزیر پوپولیست آموزش و پرورش ، به مصاحبه و سخنرانی و .... مشغوله ، یکدهمشو به اوضاع وزارتخونه میرسید ، الان وضعیت آموزشی کشور خیلی بهتر بود .
با روحانی تا ۱۴۰۰ شاید در خواب ؟؟؟!!!!
واقعیت این است مشکلات پیش آمده برای همه اقشار جامعه است. اما اگر این همه گیر شود. در نهایت به همینجایی می رسیم که هستیم. البته در این بین افراد خورده پایی که به تولید کالاهای ضروری جامعه می پردازند سرشان بی کلاه می ماند. پدرم کشاورز است. باور می کنید کل درآمد امسال او از کشت گندم دو میلیون هفتصد هزار تومان در سال بوده است. خیلی از این کسبه های جز را ببینید که از بیکاری و بی رمقی بازار چرت می زنند. همین آب باریکه را هم ندارند که آخر ماه برای آنها بیاید. بچه های زیادی هستند که می خواهند همین شغل را داشته باشند ولی به آن نمی رسند. خدا می داند پسر و دختر خود من به همان معلمی هم راضی هستند ولی جایی برای جذب آنها نیست. دیروز رانندگان، امروز فرهنگیان فردا یکی دیگر تا الی آخر اگر ادامه داشته باشد، دشمن از شادی کف می زند و به همان مقصودی که می خواهد می رسد. مشکلات زیادی هست که باید حل کنیم. مسئولین هم باید به فکر مردم باشند. از نجابت بعضی از اقشار سوء استفاده نکنند. ولی این راهش نیست.
با احترام به معلمین زحمت کش
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
همه گیر نیست اتفاقا شدید ترین فشار د بین کارکنان دولت بر روی مغلمان است
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
با دلار پونزده تومنی همه تحت فشارند
کسی که خودش را به خواب زده است بیدار نمی شود!
در سال فقط ۶ ماه کار می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
هر چی باشه از کارمندان بانکها بیشتر کار میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کارمندان دیگه 2ماه هم کار نمیکنند
بی نام کردستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بزرگوار نکته بین! تعطیلی 3 ماهه تابستان مطابق با سیستم آموزشی عالم برای بازآموزی آخرین دستاوردهای علمی و بازسازی و تقویت روحی و روانی معلمان برای مهارت و توان بهتر در تدریس و امیدواری برای تربیتی نسلی دارای تفکر است نه چیزی دیگر! ضمناً ایران برای آموزش وپرورش هیچ برنامه ایی ندارد و گرنه این تعطیلی در عالم دستاوردها و کاربردهایی ارزشمندبرای سیستم آموزشی دارد ولی متأسفانه بدلیل فراگیر شدن عوام فریبی! هرغیر کارشناسی به خود اجازه کارشناسی در تمام امور را می دهد. به امید تفکر در خود و زندگی و ارزشهایتان!!!
مقداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کل فرهنگیان مشکل دارند که یک دسته تمام سال کار میکنند و معلمین هم اگر کمتر کار میکنند از نظر ساعت، دلیل نیست که کمتر از بقیه کار مفید انجام میدن. مخصوصا از خیلی دولتیها.
و اگر نباشن و زندگیشون درست نچرخه امثال تونمیتونن همین دو کلمه رو بنویسن.

سیستم آموزش اگر ناراضی باشه باید اون کشور رو کلا زیر سوال برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
اونایی که تو اداره هستند هم همین حقوق رو دارند و کل سال رو کار می کنند
شش ماه کار می کنیم ولی تا مطالعه نکنیم که نمی تونیم کلاس رو اداره کنیم.ی
و باور کنید در مقطع دبیرستان و هنرستان هر روز یه دانش آموز هست که اعصاب ما رو خورد کنه هم
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
کارمند اداری مگه کار میکنه صبح میره سر کار . عصر برمیگرده. همین چه کاری میکنند
نامه و پرونده مردم رو ثانیه بررسی میکنند
این دبیره که از صبح تا عصر مراقب بچه هاست با کلاس های سی و چهل نفره
بچه هایی که که خود والدین مشکل دارند باهاشون
از سختی و اهمیت شغل معلمی حرف میزنند و بعد تصمیم میگیرند که حقوق کارمندان دارایی و بهزیستی را زیاد کنند .
واقعا باید به حال این کشور با این مدیران گریه گرد .
وزیرانی که قبل از انقلاب ندار وفقیر بودنداینک کاخ نشین با میلیاردها اندوخته دغدغه معیشت زندگی ندارند.ثروت های افسانه ای که در خواب هم نمی دیدند .تا فلسفه وتفکر خودی وغیر خودی حاکم باشد کشور روی آرامش وآسایش را نخواهد دید
با سلام . آیا منصافه و عادلانه هست یه معلم با مدرک دکتری از بهترین دانشگاههای ایران و با کلی مقاله و کتاب و سابقه بیش از بیست سال تدریس. حقوق و مزایایی کمتر از حتی یه دیپلم و یا لیسانس در برخی ادارات دیگر داشته باشد. کجای شرع و کجای دنیا چنین چیزی قابل قبول هست
متاسفانه ۴۰سال هست که به معلمان وعده وعید می دهند و برای دفع مشکل آنها اقدامی انجام نمی دهند
من یک معلم هستم با حقوق 1.8میلیون تومان تورم هست و گرانی البته نه اونقدر که دشمن تبلیق میکنه. خداروشکر اوضاع خوبه و روزبروز بهتر هم میشه. مردم هم با صبر و تحمل باید مشکلات رو رد کنند تا دشمن مایوس شود و امریکا روزبروز منزوی تر شود. و بفرموده دکتر عباسی حفظه اله امریکا باید مسلمان شود و بساط کفر را برچینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
تبلیغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
فکر نکنم معلم باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
من مطمینم شما معلم نیستی چون تبلیغ را تبلیق نوشتی واگر هم هستی وای بر نظام آموزش ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
نعمت دست بردار هر روز یه شغلی ولی خوشم میاد حرفت را به کنایه میزنی :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خوش بحالت که باز یک و هشتصد میگیری
پدر بنده حکمش دو و صد و دریافتی اش یک و چهارصدو پنجاه است
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
شما آیا با توجه به تمامی مسایل بازهم میگویی گرانی نیست؟
هست عزیز من. من هم معلمم ولی گرانی گردنم را شکسته
به من معلم...کمک کنید؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
دو دسته هستند که در مملکت درآمد خوبی دارند ۱- گدایان سر خیابان ها ۲ - مدیران
معلمان فقط به فکر حقوق خودشان هستند تا زمانیکه معلمان فقط خو استه صنفی داشته باشند جامعه از انها حمایت نخواهد کرد . سایر اقشار جامعه چه کار کنند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
باهوش
کسیکه دغدغه معیشت داشته باشه دیگه به هیچ چی کار نداره
تو دغدغه معیشت نداری و پول تو جیبیت رو از بابات می گیری این چیزها رو نمی فهمی
فقط ۲ میلیون معلم رسمی مشکل دارند. نه آقا ۲۵ میلیون مشکل دارن.....
فقط معلم ها نیستند که با مشکلات مالی مواجهه اند کارگران. کارمندان. کسبه.... همه اقشار جامعه به جز
آن چهار درصد با مشکل مواجه اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
مخصوصا کارمندان مظلوم و ستم دیده بانکها!!!
نه؟!
خخخخخ
کارگر معلم کشاورز کاسب خیل بیکاران همه مشکل دارند فکری به حال مردم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
فکر رو مردم باید به حال خودشون بکنند وگرنه از این دولت آبی گرم نمیشه
به هرکشوری خواستی ضربه بزنی اول خانواده و بعد آموزش و پرورش رو نابود کن ....
سالها است که شاهد شنیدن حرف های تکراری و عمل نشده هستیم تا کی باید شاهد این حرف های تکراری باشیم: عدم وابستگی بودجه به نفت/ اصلاح حقوق معلمان / بهبود معیشت بازنشستگان / یکسان سازی بیمه ها/ سرمایه گذاری خارجی / بهبود و تولید خودرو داخلی / جلوگیری از قاچاق / بهبود ترافیک و آلودگی تهران و شهرهای بزرگ / مهار تورم / مسکن / بهبود ارزش ریال / ازدواج جوانان / بیکاری جوانان / بهبود وضعیت تولید / گرفتن مالیات از پردرامدان / شفاف سازی / جلوگیری از اختلاس بانک ها / جلوگیری از فرار مغزها / ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
احسنت
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
گل گفتی هم میهن
زندگی معلمین به زندگی گدایان شباهت داره عزت نفس معلمین لگدکوب شده،حال چه انتظاری از این معلم داریدمسئولین خود را به خواب زده اند وضعیت معلمین که بازنشسته اسفبار است کسی هم به فکر آنها نیست
چون معلم اگرثروتمندشود دانش آموزان سخنش ودرسش راقبول می کنند.
معلمین اعتصاب می کنند ؛ آنگاه حقوق نهاد های دیگه افزایش پیدا میکنه . یه جای کار ایراد داره !!!
نظرات جناب سید ابراهیم حسینی از معترضین را خوب و صایب یافتم ... با تشکر ... جایگاه مادی و معنوی معلم را باید به او برگردانیم و این مساله با صدقه و کارهای سطحی نمی شود ... باید فکر اساسی کرد و این مساله فقط به دست وزیر نیست مجموعه دولت و مجلس باید بدانند که باز کردن گره کور بسیاری از مشکلات کشور بدست معلم است ... ... دشمن هم بداند این مسایل صنفی و مغیشتی و او نمی تواند از اعتراضات سودی ببرد ..مرگ بر منافق
معلم کسی است که سرکلاس است و لا غیر . هر کسی عنوان معلم را یدک می کشد ولی روزی 1000 تومن برای ساز مان کار نمی کند. مدعی است حقوقم کم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
حرف نزن
فقط در این بلبلشو کارمند جماعت وحقوق بگیر ثابت له شد،وگرنه یک مغازه داراگر صد میلیون ،سرمایه مغازه اش بوده یک دفعه سرمایه اش ۳ برابر شده
کارمند ها هم وضعشون بدتر از معلمهاست
ضمنا معلم ها کارشون کمتر
آقا بالاسر هم ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
مخصوصا کارمندان مظلوم و ستم دیده بانکها
خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
چرت نگو لطفا هر دانش اموز امروز اقا بالا سره
دراین40 افرادی توانا تر ازوزیرکنونی هبچ اقدامی نتوانسته اند انجام دهند این بنده خدا که اصلا ابن کاره نیست
دوستان معلمین با احتساب خانواده ها حداقل ۲۵ میلیون نفر هستن..اقای روحانی اقای لاریجانی اقای نوبخت اقای بطحابی خ اهشا معلمین را دریابید..بخدا با این تورم شبا قرص خواب میخوریم که فکر نکنیم ازبس روز ب روز وضع زندگی این قشر زحمت کش سخت میشه..چرا نباید مثل دیگر کارمندان باشیم.نه ببمه درست حسابی نه امنیت شعلی نه حقوق درست و حسابی...و اینده ای مبهم و تاریک برای ما و فرزندان این جامعه...اقای روحانی یا از وضع ما خبر نداری...اگر خبر ندارین ما را به شما امیدی نیست و دولت تدبیر و امیدتان را جمع کنید خوشحال میشیم..و البته البته از وزیر خودمان هم انتظاراز این بهتر هم نداریم...ما مردم این مملکت و این انقلابیم ما دریابید..
دوستان سخن معلم صرفا حقوق بیشتر نیست بلکه معلم آموزش کیفی رایگان و بهره مندی از رفاه را برای همه ی مردم طلب می کند. معلم از تبعیض فریادش به آسمان بلند است و در واقع به جای کارگر و کشاورز و دیگران فریاد عدالت طلبی سر می دهد.
با سلام ,من خودم دبیر بازنشسته ام ,ولی همکاران شاغل من به گفته خودشان بین سه میلیون تا سه ونیم میلیون حقوق می گیرند نوش جانشان ,ما بخیل نیستیم ,آنهایی که بالای بیست سال سابقه دارند تقلیل کار گرفته هفته ای بیست ساعت وآنهایی که همسر جانباز دارند هفته ای ده ساعت کار می کنند بقیه هفته ای بیست وچهار ساعت ,با احتساب تعطیلات ,به نظرم کمی ناشکری می کنند ,الان جوانهایی داریم با مدرک ارشد و دکتری در ادارات یا بخش خصوصی که خیلی کمتر از اینها می گیرند ,اگر می خواهند وضع معیشت معلمین بهتر شود باید برای سایر اقشار هم فکری بکنند .
یک معلم در طول سال در نهایت هفت تا هشت ماه سر کلاس حاضر میشه یعنی حدود سی و دو هفته پنج شنبه ها هم که تعطیله
اگه بتونه کلاس خصوصی هم برگزار می کنه
حداقل حقوقش هم که یک و نیم میلیون به همراه بیمه طلایی
مراقبان و مصحح های امتحانی هم که خودش حقوق جدا داره
مقایسه کنید با درآمد یه کارگر معمولی یا یه کاسب معمولی تو این وضع اقتصادی کشور
این هم وضعیت درس دادن اکثرشون که داریم میبینیم
خیلی ناشکرید به خدا خیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
چی بگم به تو چرا معلم را با کارگر مقایسه میکنی شما بیا ۵ نفر دانش آموز بهت میدم هیچ لازم نیست سواد داشته باشی فقط یک ساعت اینا رو ساکت کن بینم مردشی بعد افاضات کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خدا بیمه طلایی را بیامرزذ
در ضمن در ایران یک کارگر حداقل سه میلیون تومن دستمزدشه که از سرشم زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
استاد دانشگاهی که هفته ای ۶ ساعت موظف داره و بقیه هفته تو اتاقش چرت میزنه و پایان نامه فروشی هم میکنه رو نمیبینید ، چرا تعطیل انها به چشمتون نمیاد ، من حاضرم ثابت کنم یه معلم ۸ برابر یه کارمند کتر میکنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
این معلمهای که اینجا کامنت گذاشتن همین حقوق ها از سرتون هم زیاده به چه حقی دارید به همه فحاشی میکنید و تهمت میزنید؟ از کارگر و کارمند بانک و کشاورز و کارمند ادارات دیگه تا استاد دانشگاه همه بیکارن و کارشون به درد نمیخوره فقط شما که یه جزوه رو سی سال درس میدی کار میکنی
تا درد و دغدغه کل مردم ایران رو نداشته باشید و اینقدر طلبکار و پرمدعا و بی ادب باشید کسی ازتون حمایت نمیکنه
مشکل عوام فریبی در این کشور همه‌گیر شده است! اعتراض معلمان به موضوعاتی مثل پولی سازی آموزش، زندانی کردن معلمان، نقض حق تحصیل رایگان و عمومی، مطالبه مدارس امن و ایمن و استاندارد، کاهش قدرت خرید معلمان در کنار سایر اقشار و جامعه، مطالبه رفع تبعیض از ساختار نظام آموزشی، بیمه فراگیر و کارآمد و... نابرابری آموزشی و ایجاد طبقات و مدارس متنوع 2- اعتراض به پولی شدن مدارس3- اعتراض به مدارس ناایمن4- اعتراض به سیستم ناکار آمد آموزشی 5- اعتراض به مدارس بدون تجهیزات و امکانات6- ودر آخر اعتراض به سیستم تبعیض آمیز عمدی پرداخت فرهنگیان در مقاییسه با دیگر کارکنان دولت.
و تحصن برای رفع تبعیض یک بند از 7 بند مطرح بود ولی عوامفریبان فقط آنرا برجسته نشان می دهند.
گارگر محترم وهمه آنهایی که به 3ماه تعطیلی و.... معلمان گیر می دهید اگر راست می گویید

یکروز تشریف بیاورید سرکلاس درس وفقط مبصری کنید آنگاه می فهمید که معلم چه می کشد
جای تبریک داره. واسه تابناک . باز شما معلمان را دیدید
کلا توی سال دوماه هم کار مفید انجام نمیدن صبح ۸ میرن مدرسه ۱۲ دوباره خونه هستن تو این ۴ ساعت هم زنگ تفریح دارن هم زنگ صبحانه هم .... بقول یکی از دوستان ۴ ماه سال هم که کلا تعطیل هستن . ۲۰روز عید هم که تعطیل هستن . برف میاد تعطیل هستن بارون میاد تعطیل هستن . هوا آلوده هست تعطیل هستن . ۵ شنبه جمعه تعطیل هستن واسه اینکه دانش اموزان مجبور بشن از کلاس جبرانی استفاده کنن از کلاسهاشون میزنن .
خجالت هم خوب چیزیه قربون سنگ پای قزوین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
!!!پس تو همین چند تا کلمه رو تو شکم مادرت بلد بودی شاید
خوب بخونید .بودجه برای آموزش و پرورش نیست و دانش آموزان ایرانی در سال 2018 هنوز در کپر وچادر کلاس را تشکیل می دهند و درجایی حتی طویله ای در روستا را تبدیل به کلاس درس نموده اند و خود وزیر می گوید یک سوم مدارس مخروبه است و حتی قابل مقاوم سازی و باز سازی هم نیست.از آنطرف معلم مجبور است برای گذران امور زندگی خود کشاورزی.لحاف دوزی.کاشی کاری.گاوداری.دست فروشی.نقاشی.مکانیکی.نانوایی.مسافر کشی.آژانس و ....بکند و روزها در کلاس بی حوصله و ناتوان است.و از طرفی مدارس غیر انتفاعی سر برآورده اند که پول می گیرند و فرزند شما را به راحتی پایه به پایه تحصیلی با نمرات عالی بالا می برند در حالیکه آموزش آنچنانی هم در کار نیست و کار کنان (ونه معلمان) در غیر انتفاعی با کمترین میزان دستمزد بکار گرفته می شوند.حالا چی آموزش می دهند.دروسی که کمترین اثر را در تربیت و آمادگی یک دانش آموز برای یک زندگی پر چالش امروزی را دارند.نه آموزشی و نه پرورشی و فقط تباه کردن کودکی و نوجوانی یک انسان. با حفظ کردن مطالب زاید.این وضع نه آموزش و نه پرورش است و نتیجه همین است که می بینیم از هر سه ازدواج یکی طلاق.اعتیاد.بزهکاری.کلاهبرداری.فساد اخلاقی.و 18 میلیون پرورنده قضایی.صد برابربودجه ای که باید صرف آموزش می شد باید صرف ساختن زندان.کمپ ترک اعتیاد.کانون اصلاح وتربیت.کلانتری ودادگاه و قاضی و.... شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
من معتقدم اگر سیستم آموزش عالی و آموزش و پرورش
که به درستی گفتید نه آموزش هست و نه پرورش به صورت اساسی و نه فقط تغییر نام پایه ها تغییر کند و شیوه پذیرش در دانشگاه ها هم انشاالله از این سیستم کنکور محور پوسیده و ناکارآمد تغییر کند و به جای مشتی محفوظات کار و مهارت یاد بچه ها دهند مشکلات اقتصادی-اجتماعی-فرهنگی ما حل خواهد شد
سلام . معلمي با مدرک دکتری از بهترین دانشگاههای ایران(تهران-تربيت مدرس و فردوسي) با رتبه ممتاز و با کلی مقاله و همايش و سابقه بیش از بیست و پنج سال تدریس. حقوق و مزایایی کمتر از حتی یه لیسانس در برخی ادارات دیگر دارم. دانشگاه فرهنگيان هم كه باند بازي شده و شده جاي مهره سوخته هاي سياسي و ما جايي نداريم. کجا بايد شكايت كنم. کجای دنیا به معلم براي مدرك دكتري مي گويند اشتباه كردي رفتي درس خواندي، نبايد درس مي خواندي. اقاي وزير وضع امثال من را مي فهمي من هنوز مستاجر هستم با سه تا بچه. وجدان شماها چگونه قبول ميكنه كه بي توجه و بي خيال باشي. و در مصاحبه هايت از اصلاح ساختار آموزشي سخن بگويي. اقاي وزير من دكتري تعليم و تربيت دارم از بهترين دانشگاهها و با بهترين نمرات. ولي كسي از من هيچ دعوتي نكرد جهت مشورت براي ارتقاي وضعيت آموزش و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
آقا شما اگر واقعا سواد داشتی و مدرک دکرات واقعی بود لنگ حقوق بخور نمیر معلمی نمیشدی. دکتری باسواد راه های زیادی در پیش رو داره یا اون مدرکی گرفتی حالا دولتی بوده یا آزاد بدرد نمیخورده یا اینکه ادعای دکتری داشتنت الکیه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
نگفتی ارشد دکتراتو با سهمیه فرهنگیان گرفتی یا تلاش کردی براش!؟
از دیگر مشکلات معلمان عدم انتقالی آنان است . من و بسیاری از همکارانم حدود 10 سال است محل خدمتمان 60 کیلومتر و بیشتر از محل سکونتمان فاصله دارد و متاسفانه به دلیل کمبود نیرو اجازه انتقال به ما نمی دهند حال فکر کنید با افزایش سرسام آور هزینه ها و مخارج نگهداری وسیله نقلیه و مشکلات رفت و آمد چقدر در عذاب هستیم. خود من حقوق کامل این ماهم صرف تعمیر اتومبیلم شد که بیشترین هزینه هم گرانی قطعات بود.
معلمی هستم بامدرک دکترا از دانشگاه دولتی و معدل بالا دو میلیون ششصد حقوق می گیرم . در جواب بعضی ها که می گویند سه ماه تعطیلی دارند باید بگویم که این یک روند جهانی است و معلمان دانشگاه در ایران نیز همین شرایط را دارند ....بعضی ها شرایط معلمی را درک نمی کنند و نمی دانند که معلم همیشه باید کتاب بخرد کتاب بخواند تا آگاهیش زیاد شود آن اطلاعات و آگاهی را به شاگردان منتقل نماید . بنابراین معلم تابستان و تعطیل در فکر ارتقای حرفه ای خودش است . کم انصافی است این شغل را با کارهای خدماتی و غیره کنار هم نهاد.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
اقای دکتر چند درصد همکارات مثل جنابعالی کتاب میخرن و میخونن؟ چند درصد از معلما حقوق بالا باید بگیرن به نظر خودت!؟
من و همسرم هردومعلمیم امسال سی سال خدمتمون تموم شد مجموعا 60 سال سابقه کار با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خدا گواهه به تازگی تونستیم با کمک وام یه واحد آپارتمان پونصد میلیونی بخریم . هیچ سرمایه ای هم که بتونه پشتوانمون بشه نداریم . ای کاش هیچ وقت این مسیر را طی نمی کردیم . واقعا تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا ی کارمندان دولت مایه تاسف و ناراحتیه .
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
اقایان من جگرم میسوزه از پس تبعیض من سی سال کار کرذم یک ماشین ذارم مسول بازرسی اذاره اموزش وپرورش شهرم صنذوق وام ذستش سه تا خونه ذاره ذو تا ماشین ذاره خانمش واقوامش مدیر مذارس کرذه نماز اول وقتم میخونه اذاره اموزش وپرورش ..
تو که می خوای پنج تا بچه بدی دست یک کارگر ببینی میتونه ساکتشون کنه لطف کن روزی ده ساعت برو تو معدن زغال سنگ ببینم می تونی دوام بیاری
همچین می گه مدرک انگار بقیه شاغل ها و بی کارها همه بی سوادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
یه کم آب بخور خنک شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
دوست عزیز بقیه کشورهای دنیا ملاک استخدام فرد رو نه مدرک بلکه مهارت قرار می دند ولی متاسفانه اینها دست پرورده همین سیستم آموزشی هستند که فکر می کنند چون رفتند یه مدرکی از دولتی یا آزاد یا غیرانتفاعی یا پیام نور گرفتند الان دولت باید با جرثقیل اینا رو ور داره بزاره پیش میز دولتی با حقوق بالای ده میلیون . برخی اگر کشوری مثل آلمان برند نهایتش باید گارسون بشند چون جز مدرک هیچی بلد نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
همین رو بگو یه لیسانس
بارها این ضرب المثل را شنیده ایم کسی را که خوابیده میتوان بیدار کرد اما کسی را که خودش را به خواب زده هرگز...
شاید هم حکمتی باشد دراین بی تفاوتی به مشکلات معلمان !!!!؟؟؟؟؟
بطحایی چند وقت پيش در دیدار با مراجع!!! فرمودند مهمترين اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی اقامه ی نماز در مدارس است!!!!
حکمتش همین وضع جامعه هست
ببینید چه کسای رو به جامعه تحویل می دید
همه ی مردم از کارگر و معلم و راننده و .... مشکل اقتصادی دارند باید به فکر همه ی اقشار بود مخصوصا کسانی که تو این وضعیت بیکار هم شدند . خدا به داد همه برسه . مسئولین که به فکر نیستن چون پولدارند و همه ی فک و فامیلشون هم به لطف اونها وضعشون توپه
دوستان عزیز لطف کنید وقتی می خواهید نظر بدید همه مشاغل رو با یکدیگر مقایسه نکنید معلمی جزء سخت ترین مشاغل است برای اینکه اگه راحت بود خیلی ها فرزندانشان رو توی خونه خودشون آموزش میدادید اموزش و پرورش بیشترین و بالاترین مدارک دانشگاهی را در مقایسه با سایر وزارتخانه ها دارد
از امروز احضار متحصنین آغاز شده...
هرچند دیگه آب از سرمون گدشته
مگر کار معلم فقط داخل کلاس به حساب می آید یک معلم قبل ازکلاس رفتن باید چند ساعت مطالعه نماید تاخود رابرای تدریس آماده نماید یعنی انتظار دارید درکشور مااین قدر فهمیده ودانا داریم تااین چیزها رابفهمند.خداخیرتان بدهدفقط با اعتراض وپیگیری باید حقمان راازاین دولت بگیریم.
تابناک!
راجع به طرح های خرید خدمات یا حمایتی که در قم و کاشان در آموزش و پرورش به صورت غیر قانونی مدارس زیادی به شیوه آن اداره می شود گزارشی تهیه کن
طرحی که آموزش و پرورش با شخص ثالثی قرارداد می بندد و آن شخص با معلمان.
هنوز حقوق سال گذشته را نداده اند
فردی می شناسم، مستخدم، بچه دختر سه ساله اش بیماری ضعف عضله قلبی کاردیومیوپاتی دارد و چند ماه حقوق نگرفته
همش کار آمریکاست
اگر معلمین عزیز درست کار میکردند و درست فرهنگ سازی میکردند الان شاهد ظهور این همه مشکل نبودیم
از سایت تابناک خواهش میکنم یه سری هم به مشکلات کارکنان وزرارت جهاد کشاورزی بزنید واز حال روز خراب این قشر زحمت کش وبی توقع با حقوق های بسیار پایین با خبر شوید وگزارش تهیه کنید در حال حاضر یه گروه 50000نفری در فضای مجازی تشکیل دادهاند از کل کشور برای پیگیری و احقاق حق کارکنان ولی کسی حمایت نمیکنه وتوجهی نداره خواهش میکنم بررسی وپیگیری کنید
ما کارکنان ومربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور شرایطی مشابه وشایدبتوان گفت به مراتب بدتر از معلمان عزیز داریم. سازمانی که در عنوان لقب آموزشی را یدک می کشد و بعنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی درقانون شناخته شده اما ساعت کاری آنها مثل معلمان نیست وباید44 ساعت موظفی داشته باشند و تازه اگر اجازه داده شد شیفت دوم بمانند و فعالیت نمایند تا شاید حداکثر40ساعت حق التدریس دریافت نمایند. متوسط حقوق کارکانا باسابقه متوسط ده سال حدود 2 میلیون می باشد. هرگز هم صدای اعتراضشان به جایی نمی رسد چون تعدادشان به اندازه کارکنان ومعلمان یک استان هم نمی شود. آنوقت قرار است باراصلی گره مشکل اشتغال کشور از طریق آموزش های فنی وحرفه ای حل شود!!!!!!!!!!
متاسفانه دولت تنها کاری که میکنه بین اقشار حقوق بگیر ضعیف جامعه اختلاف ایجاد میکنه تا در جهت عدم توجه آنها به قشر ضیعف حقوق بگیر کمک کند و هیچگونه اقدامی در جهت بهبود وضع حقوق بگیرها نکند ..
کاش من هم معلم بودم!3ماه تابستان تعطیل هستند..20روز عید تعطیل هستند..امتحانات خرداد فقط حداکثر2ساعت کار میکنند برای نظارت..برف و باران و آلودگی هوا تعطیل هستند..8 میرن مدرسه12میان خونه شیفت شب کاری ندارن.. به نسبت ساعت کاری حضور در مدرسه حقوق تان را مقایسه کنید خیلی خیلی هم زیاد میگیرید ناشکری نکنید کاش من هم معلم بودم
بنده هم یک معلمم با 2 دهه خدمت به نظام مقدس
ماهم مشکل معیشتی داریم اما اون چیزی که بیشتر از هرچیزی در این مملکت دردآورتره آموزش و پرورش غیررایگانه
در محروم ترین استان میبینین مدارس همه پولی شده . هیچگونه سرانه ای به مدارس نمیدن تا مدرسه مجبور به دریافت وجه از اولیا بشه
میخواستن آب و برق مجانی به ملت بدن .....
بنده مدیر مدرسه هستم دیروز اولیا یکی از دانش اموزان وارد دفتر مدرسه شده وبعد از صحبت های مختلف در مورد اظهار نظر های دانش آموز درخونه می گفت مدیر مدرسه ما ماشین قراضه پراید ۸۴ داره وخونه هم نداره هی ادای مدیر در میاره .............
کسانی که نظر منفی می دهند احتمالا بیسواد یا کم سواد هستند ودر باره معلمی و شیوه های تدریس غیر واقعی نظر می دهند معلم شمعی است که می سوزد تا روشنی بخش محفل انس باشد کار بنایی نمی کند که با چشم دیده شود
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
بابا با سواد، چراغ علالدین! شمع روشن جامعه
با سلام
در تضییع حقوق معلمان شک نکنید.
کارمندان را با یکدیگر مقایسه نکنید.
اگر کارمندان سازمانی کار نمی کنند باید با روش های مدیریتی آن را حل کرد.
معلمی کار سختی است و این حقوق متناسب با سختی های آن نیست.
اگر معلمی کم کار یا کم دانش است راهش پایین بودن حقوق همه معلمان نیست. راهش دقت در استخدام نیرو و دقت در مدیریت صحیح نیروهای موجود است.
اقشار مختلف جامعه به جای بحث و مجادله با یکدیگر بهتر است برای احقاق حق خود و دیگر اقشار جامعه باید به مبارزه مدنی روی بیاورند.
آقایانی که ادعای دانش دارن و حرف های قشنگ قشنگ می زنند و کار معلمی را راحت می دانند چرا معلم نشدن تا در رفاه زندگی کنند بعد شاه زاده با سواد شما تو شکم مادرت باسوادشدی؟
بالاخره اینجا محلی است که شاگردای تنبل هم بتونند از معلم های دیروزشون با حر فهای نیشدار انتقام بگیرند در صورتی که از عهده کنترل یک بچه هم عاجز هستند
شما رو به قران به داغ عزیزانتون هرچه زودتر اضافه کارا رو بدید. اگه فقیرنبودیم که اضافه کار برنمی داشتیم! ؟طلبکارا صبر ندارن حق هم دارن.
بلاخره همسان سازی معلمان بازنشسته در میان سیل دروغ ها و وعده هاانجام شد ما جز ء ده و نیم در صد شدیم و همسان سازی عدد زیبای صفر را در حکم خود زیارت کردیم تا در دنیا بدانند عدالت جدیدی است بنام 10/5 در صد وجود دارد هر روز دو هزار دروغ بار ما می کردند که رتبه نگرفتی عیب نداره 50در صد شاملت نشد
فرهنگیان بازنشسته۱مهر۹۸ روزیکشنبه۱۹مردادساعت۱۰جلوی مجلس برای احقاق حق خودبرای تعلق نگرفتن رتبه بندی وتاثیر درپاداش تجمع می کنند

به این نظر امتیاز بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار