بازدید 15520
پیمانه اقتصادی؛

هشدار اوپک نسبت به اشباع عرضه نفت در سال ۲۰۱۹/ سه مسیر پیش‌روی ‌نام نویسی‌ کنندگان تندر۹۰ و ساندرو/ بی نتیجه ماندن جلسه افزایش دستمزد کارگران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تجاری عراق، تقویت ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس، سقوط بهای نفت در واکنش به هشدار ترامپ، واردات نفت چین رکورد زد، اوپک دنبال جلب رضایت ترامپ نیست، رتبه صنعتی ایران در دنیا به ۱۲ ارتقا می‌یابد، افزایش ۸۳ درصدی متوسط قیمت مسکن در پایتخت و واردات ده میلیون تن کالای اساسی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 14 November 2018
هشدار اوپک نسبت به اشباع عرضه نفت در سال ۲۰۱۹/ سه مسیر پیش‌روی ثبت‌نام‌کنندگان تندر۹۰ و ساندرو/ جلسه افزایش دستمزد کارگران بی نتیجه ماندپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تجاری عراق، تقویت ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس، سقوط بهای نفت در واکنش به هشدار ترامپ، واردات نفت چین رکورد زد، اوپک دنبال جلب رضایت ترامپ نیست، رتبه صنعتی ایران در دنیا به ۱۲ ارتقا می‌یابد، افزایش ۸۳ درصدی متوسط قیمت مسکن در پایتخت و واردات ده میلیون تن کالای اساسی را در بر دارد.

حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تجاری عراق

آسوشیتد‌پرس در گزارشی به نقش پررنگ شرکت‌های ایرانی در «اکسپو بغداد» اشاره کرد. این خبرگزاری نوشت: «شرکت‌های ایرانی با به نمایش گذاشتن فرش‌های رنگارنگ به دنبال جذب بازدیدکنندگان بوده و آخرین تولیدات خود در بخش‌های انرژی و صنعت را معرفی می‌کنند. برای شرکت‌ها ایرانی، نمایشگاه بین‌المللی بغداد اهمیت بسیاری دارد. صادرکنندگان فرش، محصولات غذایی و تجهیزات صنعتی ایرانی تلاش می‌کنند سهم بزرگی از بازار این کشور وابسته به واردات (عراق) را کسب کنند.

آسوشیتد‌پرس ادامه داد: «اما نمایشگاه سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌های ایرانی برخوردار است. چراکه ایران ضربه خورده از تحریم‌های آمریکا، تلاش می‌کند با استفاده از بازار عراق، صادرات خود در بخش‌های کشاورزی، تولید و انرژی را افزایش دهد.» این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه ایران دومین شریک تجاری عراق است، افزود که پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، این کشور تقریبا برای همه چیز از غذا گرفته تا ماشین‌آلات، برق و گاز طبیعی به ایران وابسته شده است. به نقل از ایلنا، بیش از ۶۰ شرکت ایرانی در اکسپو بغداد شرکت دارند.

تقویت ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۱۰۰۰ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹۱ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۹۲ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۶۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۵ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۲۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۰۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۵۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۳ هزار و ۴۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۶۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۴۸ درصد به رقم ۱۳۶ هزار و ۲۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۸۲ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۳۵۹ هزار و ۱۷ واحد را به نمایش گذاشت.

هشدار اوپک نسبت به اشباع عرضه نفت در سال ۲۰۱۹/ سه مسیر پیش‌روی ثبت‌نام‌کنندگان تندر۹۰ و ساندرو/ جلسه افزایش دستمزد کارگران بی نتیجه ماند

سهام آسیایی افت خود را جبران کرد
روز سه‌شنبه، سهام آسیایی با امید به کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، افت امروز خود را جبران کرد. گزارش ها حاکی است مذاکره‌کننده ارشد تجاری چین، آماده می‌شود تا قبل از دیدار رهبران دو کشور، از واشنگتن دیدار کند. رودریگز کارتیل، استراتژیست ارشد بازار در بانک ملی استرالیا، می‌گوید: بازار‌ها این اخبار را مثبت تلقی کرده‌اند و بنابراین ما شاهد بهبود گسترده حال‌وهوای بازار‌ها جهان هستیم. سهام چین افت‌های اوایل روز خود را جبران کرد و به منطقه مثبت وارد شد. شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ توانست ۰.۱ درصد رشد کند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن از سقوط ۱.۷ درصدی امروز خود بازگشت، هرچند همچنان ۰.۵ درصد پایین‌تر ماند؛ اما این شاخص که در سال ۲۰۱۷ توانسته بود به رشد قدرتمند ۳۳.۵ درصد دست پیدا کند، امسال همچنان در منطقه منفی مانده و تا به حال ۱۷ درصد افت کرده است. ماه اکتبر گذشته بدترین ماه این شاخص از ۲۰۱۵ تا کنون بود.

سقوط بهای نفت در واکنش به هشدار ترامپ

قیمت نفت روز سه‌شنبه به دنبال فشار ترامپ بر اوپک برای عدم کاهش عرضه، بیش از یک درصد سقوط کرد و نفت برنت به پایین ۷۰ دلار بازگشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۷ سنت یا ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۵۹.۰۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۹۵ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۶۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قیمت پایه بیش از ۲۰ درصد از اوج قیمتشان در اوایل اکتبر سقوط کرده‌اند.

به گفته تحلیلگران بانک آمریکا مریل لینچ، تولید فزاینده در آمریکا به همراه عرضه بالاتر از سوی عربستان سعودی و روسیه، بر توازن بازار نفت تأثیر منفی گذاشته است. بدین ترتیب ذخایر نفت خام دوباره رو به افزایش گذاشته است. این بانک انتظار دارد، تولید نفت آمریکا که به رکورد ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز صعود کرده، در سال ۲۰۱۹ از مرز ۱۲ میلیون بشکه در روز بگذرد و آمریکا را از نظر تأمین انرژی خودکفا کند.

به گزارش ایسنا، اما عربستان سعودی با نگرانی فزاینده به پیشی‌گرفتن میزان عرضه از مصرف چشم دوخته و نگران تکرار ریزش قیمت سال ۲۰۱۴ است. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز دوشنبه اظهار کرد: اوپک با این نظر موافق است که لازم است میزان عرضه در سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر کاهش پیدا کند. با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این تغییر لحن عربستان سعودی را دوست نداشته و در توییتی که روز دوشنبه ارسال کرد، گفت: امیدوارم عربستان سعودی و اوپک تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت نفت باید بر مبنای عرضه بسیار کمتر باشد.

هشدار اوپک نسبت به اشباع عرضه نفت در سال ۲۰۱۹

اوپک در گزارش ماهانه خود هشدار داد اشباع عرضه ممکن است در سال ۲۰۱۹ به بازار نفت بازگردد. تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲۹ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد که ۷۰ هزار بشکه در روز کمتر از میزان پیش‌بینی شده در گزارش اکتبر بود و چهارمین کاهش متوالی پیش‌بینی اوپک از رشد تقاضاست. اوپک در این گزارش اعلام کرد هرچند بازار نفت فعلا به تعادل رسیده، پیش‌بینی‌ها برای رشد عرضه غیراوپک نشان می‌دهد حجم عرضه از رشد تقاضای جهانی برای نفت فراتر خواهد رفت و عرضه بیش از حد در بازار منجر می‌شود.

در ماه گذشته میلادی؛ واردات نفت چین رکورد زد

داده‌های رویترز نشان داد، واردات نفت خام چین در ماه گذشته به ۹.۶۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که این رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود. طبق این داده‌ها، بار دیگر پالایشگاه‌های خصوصی که اصطلاحا به آن‌ها قوری چای گفته می‌شود، خرید خود را افزایش داده‌اند تا سهمیه‌های واردات را قبل از منقضی شدن، پر کنند. کل حجم نفت وارد شده در ماه اکتبر ۴۰.۸۰ میلیون تن بوده که از این میان قوری‌های چای ۸.۲۲ میلیون تن را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال این همچنان از ۹ میلیون تن وارداتی که اس‌اندپی گلوبال پلاتز برای قوری‌ها پیش‌بینی کرده بود ماه گذشته پکن اعلام کرد، سهمیه واردات نفت پالایشگاه‌های غیردولتی خود را تا ۴۲ درصد افزایش می‌دهد چراکه ظرفیت پالایشگاهی جدیدی طبق برنامه در ۲۰۱۹ فعال خواهد شد.

وزیر انرژی امارات: اوپک دنبال جلب رضایت ترامپ نیست

سهیل المزروعی به پلاتس گفت: ما به نیاز‌های سیاسی پاسخ نمی‌دهیم. وی که امسال ریاست دوره‌ای اوپک را بر عهده دارد در ادامه افزود: ما کاری که برای حفظ تعادل عرضه و تقاضا درست است را انجام خواهیم داد و مسائل دیگر وظیفه ما نیست. وظیفه ما پایین یا بالا نگه داشتن قیمت‌ها نیست، کار ما حفظ تعادل بازار است، نه اینکه بیش از حد یا کمتر از حد لازم به بازار نفت عرضه کنیم. اوپک و متحدانش سرگرم بررسی کاهش تولید هستند و کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک یکشنبه هفته جاری اعلام کرد، ممکن است شرایط بازار ایجاب کند که میزان تولید این گروه یک میلیون بشکه در روز در اوایل سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند. عربستان سعودی که متحد کلیدی آمریکا در خاورمیانه است پیش از هر گونه تصمیم رسمی اوپک، اعلام کرد صادرات نفت خود را در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش خواهد داد. تغییر موضع اوپک ترامپ را واداشت، بار دیگر پیامی در توییتر ارسال کند.

وی روز دوشنبه در توییتی نوشت: امیدوارم عربستان و اوپک تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت‌های نفت بر مبنای عرضه باید بسیار پایین‌تر باشد. ترامپ طی یک سال گذشته چندین بار اوپک را هدف انتقاد‌های توییتری قرار داده و این گروه را با متهم کردن به دستکاری تولید برای بالا نگه داشتن قیمت ها، برای کاهش تولید نفت تحت فشار قرار داده است. اما بسیاری از مقامات اوپک بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عامل افزایش قیمت‌ها خوانده‌اند. مزروعی گفت: مسائل ژئوپلیتیکی مدتی است، مشکل ساز شده‌اند، اما ما نمی‌توانیم به اظهارات سران دولت‌ها درباره مسائلی که خارج از کنترل ماست، پاسخ دهیم.

قیمت جهانی طلا صعودی شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا به دنبال تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید ارزان طلا افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۰۴.۲۲ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۲۰۴.۷ دلار معامله ایستاد. رونالد لیونگ، رییس معاملات شرکت "لی چیونگ گلد" درباره وضعیت قیمت‌ها گفت: مدتی است که طلا در همین حدود قیمت قرار دارد؛ بنابراین، اندکی خرید را در بازار مشاهده می‌کنیم، اما رشد ارزش دلار، بازار را محدود کرده است.

سه مسیر پیش‌روی ثبت‌نام‌کنندگان تندر۹۰ و ساندرو

به تازگی یکی از خودروسازان داخلی اعلام کرده که به ‌دلیل کمبود قطعات، امکان عمل به تعهدات خود در تحویل رنو‌های ثبت‌نامی را ندارد و از همین روی، دو راه پیش‌روی مشتریان گذاشته است. به نقل از دنیای اقتصاد، ثبت‌نام‌کنندگان محصولات رنو (تندر-۹۰ و ساندرو) می‌توانند محصولاتی جایگزین تحویل بگیرند یا نسبت به دریافت پولی که بابت ثبت‌نام واریز کرده‌اند به علاوه سود آن، اقدام کنند. هرچند تأکید شده که دریافت خودرو جایگزین و پول ثبت‌نام، اختیاری است و مشتریان می‌توانند برای دریافت رنو‌های پیش‌فروش شده، صبر کنند، بعید به‌نظر می‌رسد دست بسیاری از آن‌ها به تندر-۹۰ و ساندرو برسد. طبق اعلام رنو، این شرکت به‌ دلیل تحریم‌های آمریکا، از ایران رفته و دیگر نمی‌تواند قطعات محصولات خود را در اختیار خودروسازان ایرانی بگذارد. از آن سو، ذخایر قطعات تندر-۹۰ و ساندرو نیز رو به اتمام است و کفاف تعهدات ایجادشده را نمی‌دهد؛ بنابراین، فعلا امیدی به ادامه تولید این خودرو‌ها نیست. این هم که برخی خودروسازان اعلام کرده‌اند، مشتریان می‌توانند برای دریافت رنو‌های ثبت‌نامی صبر کنند، چشم‌انداز روشنی ندارد و بعید به‌نظر می‌رسد رنو تا وقتی تحریم‌ها پابرجاست، به ایران برگردد یا مجوز تولید محصولاتش را با استفاده از قطعات غیر‌اصل، به ایران‌خودرو و سایپا بدهد.

افزایش ۸۳ درصدی متوسط قیمت مسکن در پایتخت

طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله شده در این ماه در تهران ۸۶.۳ میلیون ریال بوده که رشد ۸۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. بر اساس گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در مهرماه در تهران نسبت به شهریورماه امسال ۶.۳ درصد رشد داشته است. همچنین در مهرماه، قیمت مسکن در منطقه یک شهری تهران با ۱۸۵.۳ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۶.۴ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته است. بیشترین میزان رشد در این ماه مربوط به منطقه ۵ با رشدی معادل ۱۰۴.۸ درصد نسبت به شهریورماه بوده و کمترین میزان افزایش مربوط به منطقه ۱۲ با ۴۰.۱ درصد است. در مدت یاد شده، تعداد معاملات واحد‌های مسکونی آپارتمانی شهر تهران در مهرماه به ۹ هزار و ۵۶۱ واحد رسیده که نسبت به ماه پیش کاهش ۹.۳ درصدی و نسبت به ماه مشابه پارسال کاهش ۳۲.۶ درصدی داشته است.

بنا بر این گزارش، فراوانی تعداد معاملات انجام‌شده به تفکیک مناطق شهری در مهرماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با یک هزار و ۳۲۷ فقره، سهم ۱۶.۳ درصدی داشته که بیشترین تعداد معاملات است؛ همچنین منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره و سهم هشت دهم درصدی، کمترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است. به گزارش ایبِنا، با این حال، بانک مرکزی در گزارش مهرماه خود اعلام کرده بود، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در این ماه به حدود ۹ هزار و ۴۰۰ واحد رسید که نسبت به شهریورماه ۹.۵ درصد و نسبت به مهرماه پارسال ۳۲.۳ درصد کاهش یافته است.

جلسه افزایش دستمزد کارگران بی نتیجه ماند

جلسه ۲۷۷ نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان و کارفرمایان و با موضوع آثار شرایط اقتصادی موجود بر بازار کار و با طرح دیدگاه‌های نمایندگان کارگری و کارفرمایی عصر دیروز با حضور محمد شریعتمداری در وزارت کار برگزار شد. علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در تشریح جزئیات این نشست در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این نشست ـ همان طور که از پیش مطرح شده ـ درباره آثار شرایط اقتصادی بر وضعیت بازار کار و معیشت کارگران بود که درباره افزایش دستمزد بحث‌های جدی انجام، اما به نتیجه نهایی نرسیدیم. وی با اشاره به اینکه نظر وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی اجتماعی به عنوان نماینده دولت در این جلسه در مورد دست افزایش دستمزد منفی نبود، ادامه داد: اما اختلافاتی بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی همچنان وجود دارد. وی در پاسخ به اینکه آیا بار دیگر موضوع بن کارگری که تصمیم نشست قبلی کمیته مزد شورا بود نیز مطرح شد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه مدت زیادی از جلسه قبلی گذشته، اعداد و ارقام نیز عوض شده است و از سوی دیگر نیز طرف کارفرمایی نیز همراهی لازم را با نداشتند، بار دیگر این موضوعات باید در کمیته مزد بررسی شود. نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ما تمام تلاش خود را در این جلسه انجام دادیم، اما متأسفانه برای افزایش دستمزد کارگران نتیجه نرسیدیم.

وزیر صنعت: رتبه صنعتی ایران در دنیا به ۱۲ ارتقا می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴ رتبه صنعتی ایران در دنیا از ۲۱ به ۱۲ ارتقا می‌یابد. رضا رحمانی روز سه شنبه در آیین افتتاح یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز بیان کرد: ارتقای این رتبه تنها با کمک صنعتگران و سرمایه گذاران حوزه تولید امکان پذیر است. /ایرنا

واردات ۱۰ میلیون تن کالای اساسی

براساس تازه‌ترین آمار تجارت خارجی کشور طی هفت ماهه سال‌جاری ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۳ میلیون دلار وارد کشور شده است. بنا بر این گزارش ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم از جمله کالا‌های اساسی هستند که طی هفت ماهه سال‌جاری وارد کشور شده‌اند. بررسی آمار تجارت خارجی طی مدت مذکور، بیانگر این است که ذرت بیشترین و گندم کمترین میزان واردات را داشته‌اند. بر اساس این گزارش، واردات ذرت، دانه‌های روغنی، گوشت قرمز و جو با روند افزایشی همراه بوده است، به طوری که ذرت ۲۱ درصد، دانه‌های روغنی ۲۲ درصد، گوشت قرمز ۱۹ درصد و جو با ۹ درصد از نظر ارزش روند افزایشی در واردات داشته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
کارفرمایان اگر حقوق گارگران را اضافه نمی کنند باید افزایش قیمت کالاهای خود را نیز انچام ندهند.
اینکه گفته میشود طرف کارفرمایی نیز همراهی لازم را با نداشتند چه انتظاری داشتید مشخص است کارفرما خیلی دوست داره کارگران براش مجانی کار کنند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
برادر مجانی کارنکن مگر کسی مجبورت کرده یا ارث پدرت رو از کارفرمات می خواهی برو هر جا بهت حقوق بیشتر می دهند مطمئن باش اگر کارت بیارزد یا تخصص منحصر به فردی داشته باشی می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کاملا صحیح میفرمائید.مثل اینه که بگوییم چرا نماینده کارگری با کاهش حقوق کارگران همراهی نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بله وقتی حمایت قانونی نباشه کارفرمایان سوء استفاده میکنند در خارج یا بیکار هستند یا وقتی کار میکنند حقوق خوب میگرند دولت ها اجازه سوء استفاده کارفرمایان را نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
دولت از کارگران حمایت نمی کند و نتیجه آن این است بخش بزرگی از حقوق بگیران هم زیر خط فقر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کارگران بهای ندانم کاری و سوء مدیریت کارفرمایان را می پردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
وقتی اتحادیه کارگری نباشه همینه دولت هم همدست کار فرمایان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کارفرمایان با دولت لابی میکنند ولی کارگران پناهی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
کارخانجات از برق ارزان گاز ارزان کارگر ارزان استفاده میکنند و کالاهای خود را به قیمت جهانی در داخل و خارج عرضه میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خلاصه حرف کارفرمایان این است یا اجازه بدید ما چپاول کنیم یا کار نمیکنیم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
در پاسخ دوستی که صحبت از اتحادیه کارگری می کرد باید گفت این نوع تشکل ها وقتی قابلیت چانه زنی دارند که خلق ارزش و درامد کلان بکنند نه در شرکت های ورشکسته دولتی و خصوصی مثلا کارکنان لوفتهانزا اعتصاب می کنند روزی 100 میلیون یورو خسارت وارد می اید اما هما مجبور است بلیط زیر قیمت بفروشد پس اگر کارکنانش اعتصاب کنند و حتی بروند زیانش کمتر می شود
الان قیمتها 2 الی سه برابر شده پس حقوق هم باید 2 برابر بشه
با سلام.به امید روزی که نمایندگان واقعی شورای صنفی کارگری در ایران احیا و زنده بشه و اون روز نتایج پررنگ تر و دقیق تری رو با وزیر کار خواهیم دید.به امید آن روز .
2
- نه فقط رنو بسیاری از شرکت ها رفتند. اروپا به این خاطر بر برجام ماند تا شرکت ها بتوانند با خیال راحت ایران را ترک کنند. پس از پایان خروج شرکت ها تبعیت از امریکا خواهد کرد.
در خصوص خروج رنو قاعدتاً قیمت قطعات یدکی اگر پیدا شود افزایش خواهد داشت. هر چند در ایران که اقتصاد علمی ندارد آن وقت قیمت خودرو رنو گران تر خواهد شد.
- سال دیگه این موقع تمامی حقوق خود را باید بدهیم تا از گرسنگی نمیریم و سال بعدش تبدیل به سومالی خواهیم شد.
سلام بابا تو رو خدا اینکار را نکنید. اینکار نوبر است. دولت ناتوانی خودش در مبارزه با گرانی و افزایش بی رویه قیمتها که درصد بالایی از آن منشا تحریمی و دلاری ندارد، با تصمیم شتابزده و بشدت تورم زای افزایش حقوق آنهم بر حسب شنیده ها 100 درصدی، جبران کنه!!!!! در حال حاضر حقوق قانون کار 1 میلیون و صد هزار تومان است. کف هزینه خانوار در شهری مثل تهران 5 میلیون سیصد هزار تومان است با احتساب تورم 32.5 درصدی!!!! اعلامی دولت!!؟!؟ با افزایش 100 درصدی حقوق، حداقل 100 درصد تورم بوجود خواهد آمد و کف هزینه خانوار به رقم وحشتناک 8 تا 10 میلیون تومان خواهد رسید. از طرف دیگر 90 درصد شرکتهای کوچک تعطیل و راکد هستند که افزایش حقوق حتی 30 درصدی را هم نمیتوانند پوشش بدهند. پس تعطیلی و رکود شرکتها مخصوصا در شهرکهای صنعتی بیشتر خواهد شد. با این تفاصیل خدا به خیر بگذرونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خدا وکیلی باور کردی که دولت 100 درصد افزایش حقوق بدهد؟اصلا مگر قرار است او به پردازد که او بدهد
در تعجبم یعنی بعد 40 سال 1 نفر کارگر امید وار هم هست ؟؟؟ خیلی تعب داره .
قدیمیها به درستی گفته اند : "سیر خبر از دل گرسنه ندارد" . برای تصمیم گیری در مورد حقوق و دستمزدها و نیز دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران هیچگاه واقعیتهای جامعه درنظر گرفته نشده است . رسم بر این بوده و هست که عده ای بی نیاز و مرفه دورهم جمع میشوند تا برای افراد مستاصل تصمیم بگیرند . بالاخره هم حرف انهایی که زور بیشتری دارند (همان سیرها) به کرسی مینشیند . مثل روز روشن است که هیچگاه بی نیازها و سیرها خبر از دل گرسنه ها نداشته و ندارند و نخواهند داشت !
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
برادر ظاهرا ادبیات به حق امثال شما قابل تغییر نیست و نمی پذیری بنگاههای اقتصادی با سازمان تامین اجتماعی که وظیفه فقر زدایی داد فرق می کنند یک بنگاه اقتصادی در فضای رقابتی با مواد رقابتی و کارکنان رقابتی کار می کند و اگر هزینه های اقتصادی خود را کنترل نکند توجیه فعالیت ان برای صاحبان سهام از بین می رود ارزش نیروی کار را هم بازار عرضه و تقاضا ی نیروی کار در کنار تخصص و توانایی او در خلق ارزش تعیین می کند نه امثال شورای کار و نپذیرفتن این واقعیت به مفهوم پایان یک بنگاه و پایان کار است. اگر صاحب سرمایه ای در فضای یک کشور نتواند حداقل سود مورد نظرش را با توجه به شرایط کسب و کار ان کشور به دست اورد مطمئن باش کارش را متوقف می کند و به دنبال کار دیگر می رود که این بیش از همه به زیان کارگران است.
آقای رحمانی خوب پیش بینی کردن، فقط جای 2 و 1 رو تغییر داده،خسته نباشی دلاور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر