بازدید 16147

فواید مصرف حریره بادام برای کودکان و خانم‌های باردار

کد خبر: ۸۵۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 11 November 2018

متخصصان طب سنتی بر این باورند که مصرف شیره بادام و حریره بادام برای کودکان، افراد ضعیف، کم خون وسرد مزاج بسیار سودمند است. علاوه بر این مصرف بادام به خانم هایی که قصد حاملگی دارند یا باردارند نیز توصیه می شود چون قوای عمومی بدن را بهبود می بخشد و به حفظ سلامتی کمک می کند.

به گزارش تابناک، بنابراین یکی از غذاهایی که می تواند به عنوان غذای کمکی برای نوزادان مفید باشد، حریره بادام است. برای تهیه حریره بادام بهتر است بادام را چند ساعتی در آب خیس کنید تا پوسته آن راحت تر جدا شود. این راه هم بدانید که بادام مواد غذایی مفیدی برای رشد و تکامل مغز نوزاد را به همراه دارد و مصرف آن باعث می شود هوش و ذکاوت فرزند شما بیشتر شود و تمرکز کودک در آینده افزایش پیدا کند. ­­

شاید بعضی از مادران ازاین موضوع نگرانی داشته باشند که شاید بادام برای فرزندشان مفید نباشد و سبب بروز آلرژی شود. متخصصان در پاسخ به این نگرانی مادران توضیح می دهند که مصرف مقدار کمی بادام در طول روز برای نوزاد هیچ خطری ندارد. بطور معمول 6 ماهگی زمان مناسبی برای معرفی حریره بادام به کودک است. البته قبل از مصرف روزانه می توانید مقدار بسیار کمی از بادام را له کرده به کودک بدهید و در صورتیکه هیچ واکنشی در بدن کودک ایجاد نشد، این غذای مفید را در برنامه غذای کمکی نوزاد جای دهید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل