بازدید 13308
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تأسف شدید اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ مأموریت جدید مقام ضد ایرانی وزارت خارجه آمریکا در خاورمیانه/ راه اندازی مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده/ اعلام اسامی هشت کشور معاف شده از تحریم های ایران

اعتراف ترامپ به عقب‌نشینی از تحریم‌های نفتی از بیم بهای نفت، خوشحالی نتانیاهو از آغاز دور دوم تحریم ها علیه ملت ایران، اعلام اسامی 8 کشور معاف شده از تحریم های ایران، تلاش سوئیس برای ایجاد کانال مالی تأمین داروی ایران، تأسف شدید اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و مأموریت جدید مقام ضد ایرانی وزارت خارجه آمریکا در خاورمیانه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به راه اندازی مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 06 November 2018

اعتراف ترامپ به عقب‌نشینی از تحریم‌های نفتی از بیم بهای نفت، خوشحالی نتانیاهو از آغاز دور دوم تحریم ها علیه ملت ایران، اعلام اسامی هشت کشور معاف شده از تحریم های ایران، تلاش سوئیس برای ایجاد کانال مالی تأمین داروی ایران، تأسف شدید اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و مأموریت جدید مقام ضد ایرانی وزارت خارجه آمریکا در خاورمیانه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به راه اندازی مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی گفت، مقامات پاریس اطمینان دارند، سازوکارهای حقوقی مورد نیاز برای اجرای مکانیسم مالی ویژه اتحادیه اروپا به زودی فراهم می شود؛ اما این سازوکارها ابتدا باید کامل تحکیم شوند.

این مقام فرانسوی در ادامه گفت: «ما [فرانسه] امیدواریم، ابزارهای حقوقی طی روزهای آتی برقرار شود. چند هفته یا چند ماه طول خواهد کشید که مُدالیته این مکانیسم نهایی شود و سال ۲۰۱۹ زمان اجرای این مکانیسم خواهد بود».

وی در ادامه افزود: تا پیش از پایان سال میلادی جاری، انجام مبادلات تجاری تحت لوای این مکانیسم امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام فرانسوی در حالی این اظهارات را بیان می کند که اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با اعمال مجدد تحریم های واشنگتن علیه ایران، در بیانیه دوم نوامبر خود ـ که روز دوشنبه مجدداً صادر کرد ـ اعلام نمود، «این اتحادیه همچنان درصدد راه اندازی مکانیسم ویژه خود (SPV) برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران است».

پیش از این، اتحادیه اروپا امیدوار بود، این مکانیسم را که با هدف دور زدن تحریم های آمریکا طراحی کرده است، تا روز برقراری مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران (دوشنبه پنجم نوامبر) آماده نماید.

در همین ارتباط، یک نماینده کمیسیون امور اقتصادی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که «این اتحادیه وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه تهران را تأیید نخواهد کرد».

اعتراف ترامپ به عقب‌نشینی از تحریم‌های نفتی از بیم بهای نفت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه اعتراف کرد، از بیم بالا رفتن بهای نفت، از اجرای طرح اولیه خود برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران عقب نشسته است.

دولت ترامپ که پس از خروج از برجام اعلام کرده بود قصد دارد در اولین گام از اجرای تحریم‌های نفتی فروش نفت ایران را به صفر برساند، روز دوشنبه اعلام کرد هشت کشور را از این تحریم‌ها معاف کرده است.

تأسف شدید اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ ماموریت جدید مقام ضد ایرانی وزارت خارجه آمریکا در خاورمیانه/ راه اندازی مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده/ اعلام اسامی 8 کشور معاف شده از تحریم های ایران

ترامپ روز دوشنبه گفت: «درباره نفت، مسأله خیلی جالب است. سخت‌ترین تحریم‌هایی را که تا به حال اعمال شده‌اند، اعمال کرده‌ایم، ولی در حوزه نفت می‌خواهم کمی آرام‌تر حرکت کنم، چون نمی‌خواهم بهای نفت در دنیا را بالا ببرم.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «این مسأله، ارتباطی با ایران ندارد. می‌توانستم فروش نفت ایران را فوراً به صفر برسانم، ولی باعث شوک در بازارهای نفتی می‌شد. نمی‌خواهم قیمت نفت را بالا ببرم.»

دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، تحریم‌ها در بخش نفت، بانک و حمل و نقل علیه ایران را از سر گرفته است.

ترامپ گفت: «اگر توجه کرده باشید با آنکه تا کنون نیمی از ظرفیت [فروش نفت ایران] از بین رفته است، بهای نفت به طرز محسوسی پایین می‌آید.»

این ادعای رئیس‌جمهور آمریکا ـ که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، این روزها روزانه 30 دروغ در روز می‌گوید، در حالی مطرح شده که روز دوشنبه خبر بازگشت تحریم‌های ایران نفت برنت را نزدیک به سه دلار گران کرد و قیمت آن را به بیش از 73 دلار رساند.

خوشحالی نتانیاهو از آغاز دور دوم تحریم ها علیه ملت ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های ضد ایرانی خود، ضمن ابراز خشنودی از آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ملت ایران، آن را یک «روز تاریخی» خواند.

بنیامین نتانیاهو در جمع نمایندگان حزب لیکود افزود: امروز یک روز تاریخی است که آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرده است. این تحریم ها، شدیدترین نوع آن از آغاز تلاش ها برای مقابله با اقدامات ایران به شمار می آید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: آغاز دور دوم تحریم ها به ویژه تحریم های بانکی، ضربه سختی به ایران وارد خواهد کرد.

نتانیاهو روز شنبه نیز از بازگرداندن مجدد تحریم‌ های آمریکا علیه ایران از دونالد ترامپ تقدیر کرده بود.

در همین حال، آفیگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره مدعی شد: تصمیم شجاعانه رئیس جمهوری آمریکا (در اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران) تغییر بنیادی است که خاورمیانه منتظر وقوع آن بود.

اعلام اسامی هشت کشور معاف شده از تحریم های ایران

پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌‌ای با ایران و اعمال تحریم‌های دوباره علیه تهران، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که هشت کشور می‌توانند همچنان بعد از 5 نوامبر (14 آبان) به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌ داری آمریکا، هشت کشور چین، هند، کره‌جنوبی، ژاپن، ترکیه، یونان، ایتالیا و تایوان همچنان می‌‌توانند به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

تلاش سوئیس برای ایجاد کانال مالی تأمین داروی ایران

سوئیس روز دوشنبه همزمان با اجرای تحریم‌های ضدایرانی اعلام کرد، در حال مذاکره با ایران و آمریکا درباره کانال مالی برای مقاصد بشردوستانه است تا از بابت دسترسی ایران به دارو و غذا اطمینان حاصل شود.

در همین راستا، دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (سکو) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به حراست از منافع اقتصادی سوئیس پایبند بوده و از نزدیک روند پیشرفت اوضاع را دنبال می‌کنیم. مقامات سوئیس در تماس مستقیم با مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران هستند.

این بیانیه می‌افزاید: به‌ ویژه درزمینه بشردوستانه، متعهد به تضمین ادامه روند تامین غذا و محصولات دارویی از سوئیس هستیم.

تأسف شدید اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک از اقدام آمریکا در اعمال دوباره تحریم‌های ــ معلق‌شده براساس برجام ــ علیه ایران، شدیداً ابراز تأسف کردند.

اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه خود بر تلاش برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی به‌منظور انجام کسب‌و‌کار مشروع با تهران تأکید کردند.

به‌نوشته رویترز، در بیانیه اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس که روز جمعه منتشر شده و امروز دوشنبه بار دیگر منتشر و بر آن تأکید شده، آمده است: «هدف ما حفاظت از کنشگران اقتصادی اروپایی دارای تبادلات تجاری مشروع با ایران و در راستای قوانین اروپایی و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است».

ماموریت جدید مقام ضد ایرانی وزارت خارجه آمریکا در خاورمیانه

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب از سفر یک مقام ارشد خود به عربستان و بحرین در روزهای آتی جهت تداوم همکاری علیه ایران خبر داد.

در بیانیه‌ای وزارت خارجه آمریکا آمده که «ناتان. ای. سیلز» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا قصد دارد با سفر به عربستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و نیز سفر به بحرین در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، با مقام‌های این کشورها پیرامون «ایران» به رایزنی بپردازد.

تأسف شدید اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ ماموریت جدید مقام ضد ایرانی وزارت خارجه آمریکا در خاورمیانه/ راه اندازی مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده/ اعلام اسامی 8 کشور معاف شده از تحریم های ایران

به گزارش وبگاه وزارت خارجه آمریکا، این مقام آمریکایی با سران ارشد کشورهای یاد شده برای آنچه‌ تداوم همکاری در تضعیف حمایت ایران از تروریسم، مواجهه با تأمین مالی تروریسم و جلوگیری از سفرهای تروریستی توصیف کرده، به رایزنی می‌پردازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۸
چرا اقای رئیس جمهور دستور غنی سازی رو نمیده مگه تو مصاحبش بعد از امضا ترامپ اردیبهشت ماه نگفت ما فقط 2 هفته فرصت می دیم به اروپا چرا سر حرفشون نیستن چرا از موضع قدرت وارد نمیشن مگه به گفته مسئولین ما قدرتمند ترین کشور خاورمیانه نیستیم چرابعداز 6 ماه اروپا فقط تاسف می خوره با تحریم ها همسو میشه پس اقای ظریف چیکار میکرد
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
شاید همه آنچه که گفته می شه عمل نمیشه و همه آنچه که عمل میشه گفته نمیشه.پسرم
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
به ارزش پول ملی نگاه کن می بینی قدرتمندترینیم
((سوئیس روز دوشنبه همزمان با اجرای تحریم‌های ضدایرانی اعلام کرد که درحال مذاکره با ایران و آمریکا درباره کانال مالی برای مقاصد بشردوستانه است تا از بابت دسترسی ایران به دارو و غذا اطمینان حاصل شود.))نفت در برابر غذا؟ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
وارد میشود Spv بله مکانیسم
لطفا کسی با سند و مدرک مشخص کند دولت های حال و قبلی چقدر نفت فروخته و چقدر در آمد ارزی وریالی داشته اند.
البته هیاهوهای فروش 700 ملیاردی و خزانه خالی گفتارهای بدون سند است.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
با کمی زحمت و تلاش می توانی لایحه بودجه را بخوانی همه هزینه درش هست،مثل اینکه برای دولت امریکا ایران متمدن خطرناک تر از عربستان تروریست پرور است؟
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
بنظرم دولت امریکا عجله کرد به این فکر نکرد اگه ایران در این تحریم ها دوام بیاره میشه یه مدل مبارزه برای روسیه چین ونزوئلا کره شمالی عراق و کشورهای عربی مسلمان و هر کشور دیگه ای که بخواهد متفاوت ازانها فکر کند و این خیلی خطرناکتر است.،
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
این یک مبارزه است که دارد به مرحله پایانی نزدیک می شود دنیای با امریکا یا بدون امریکا ما داریم وارد مرحله جدیدی از تاریخ می شویم.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
جناب سروش الان باید ملت ها و آزاد اندیش همه باید تصمیم بگیرند آیا پشت سر ایران هستند کنار ایران هستند تا به این همه هرج و مرج در دنیا خاتمه داد، علتش وجود انبوه تولید سلاح و نیاز به فروشش در امریکاست.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
در آزمایشگاه دانشجویان نتیجه را تغییر می دادند تا با فرمول ها دقیقا هم تراز شود و این خیلی عادی شده بود ،حال تمام آمار ها را تغییر میدهند.
من که به هیچ آماری اعتقاد ندارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
وقتی روزنامه امروز ابتکار 500 ملیون دلار را 500 ملیارد دلار محاسبه می کند؛ به کدام آمار وارقام می شود اعتماد کرد
تاسف اروپایی ها به چه دردی میخوره!!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اروپایی ها هم مقابل دولت لاشخور و تبهکار امریکا درمانده شده است، این یعنی دنیا باید باید باید چند قطبی شود، دیگر نباید اجازه داد یک کشور یاغی مثل امریکا دنیا را بخاطر پول نفت عربستان و... به هم بریزد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
این بهترین فرصت برای دولت های اروپایی است تا از این فرصت استفاده کنند و از زیر سایه کشور مستبد و زورگویی مثل آمریکا خارج شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تاسف الکی میخورن شریک دزدن و رفیق قافله
تأسف اروپا از تحریمهای یکجانبه آمریکا هر چقدر هم شدید باشد تا وقتی منجر به اقدام عملی نشده "یک سنت" هم نمی ارزد.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
باسلام
اقای تبریزی عزیز واقعا درست میفرمائید هیچوقت اروپاییها حاضرنمیشوند اقتصاد 400 میلیاردی با امریکا رها کنند وبه طرف ایران بیایند همیشه حرف زدند ولی درعمل هیچ بادوتا بخشنامه که ارزش ندارد میگویند متاسف هستیم اگر میخواستند کارکنند درایران نمیگذاشتند شرکت توتال وشل قراردادشان لعغو کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
من نمیدونم چرا منصب داران داخلی هی دمب ایران سعی در گره زدن به اروپا دارن. بابا چون فقط یک هفتم تجارت ای ران با اروپاس بعدش هم این اروپا شریک راهبردی امریکاس.
در زمان قدیم شخص خطاكاری بود كه حاكم دستور داد برای جریمه خطایش باید یكی از این سه راه را انتخاب كند؛ یا صد ضربه چوب بخورد یا یك من پیاز بخورد یا اینكه صد تومان پول بدهد. مرد گفت : «پیاز را می‌خورم» یك من پیاز برای او آوردند.

مقداری از آن را كه خورد دید دیگر نمی‌تواند بخورد گفت : «پیاز نمی‌خورم، چوب بزنید» به دستور حاكم او را لخت كردند. چند ضربه چوب كه زدند گفت : «نزنید پول می‌دهم» او را نزدند و صد تومان را داد.

ای کاش با مردم درست رفتار می شد تا این حکایت مصداق پیدا نمی کرد اما دیگر دیر شده!!!!! پیاز که را می خورند و چوب هم که دارند می خورند(تحریم ها) !!
نقش اروپا بیشتر از دم روباه نیست.
گول تاسف اروپایی ها را نخورید اینها گریه و اشک تمساحه لاف زنی و تملقی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
سلام
صددرصد موافق هستم بانظرتان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دقیقا
وجدانا کانال مالی اروپا هم راه اندازی بشه پول نفت کامل برگرده هم این دولت نمیزاره قیمت دلار برگرده به قبل
وقتی به flightradar24 نگاه میکنید می بینید روزانه چند هواپیمای امریکایی از حریم هوایی ایران به مقاصد کشورهای دیگر عبور میکنند. باید عبور آنها را ممنوع کرد، تا مجبور باشند مسیر طولانی تری را طی کنند. این امریکا حتی ایران ایر و هواپیمای مسافربری ایران رو تحریم کرده، وقاحت هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
حد وقاحت کجاست؟ چندبار می شود پرچم یک کشور را کگد مال کرد؟
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ناشناس عزيز! با اينكار ايران خودش را تحريم ميكند. براى عبور هوايى حق عبور دريافت ميشود.
اگه ایران در این مسیر موفق بشه یعنی جهان چند قطبی خواهد شد، دیگه حرف اول و آخر رو دولت امریکا نخواهد زد همه کشورها دخیل هستند. یعنی مردم آزاده دنیا از ایران حمایت خواهند کرد؟
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
باید همه هرکسی که خودش را آزاده و آزاد رای می داند از ایران حمایت کند بخاطر وحشی گری ها و هرج مرج طلبی ها و حمایت دیکتاتورهای عربی توسط دولت امریکا.
همه ملت ها باید از ایران حمایت کنند هر ملتی که ادعا آزادی دارد، تا دیگر در دنیا شاهد یکجانبه گرایی نباشیم تا دیگر قوی تر ها ضعیف ترها را نخورند،
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
همه ملت ها از ایران حمایت کنند؟؟ سال 2017 رفته بودم روسیه، با چند تا روسی به اصطلاح تحصیلکرده هم صحبت شده بودم، پرسیدن ایران کجاست؟ همسایه هاش چه کشورهایی هستن!!! فقط ما ایرانی ها فکر میکنیم مرکز عالم هستیم
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اول بايد از داخل شروع كنيم كه قويتر ضغيفتر را نخورد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
پس نتیجه گرفتی ایران هیچ، مرد حسابی اگه اینی که شما بگی است چرا ابرقدرتی مثل امریکا وقت صرف می کند تا برنامه ریزی کند کشورها را تحت فشار قرار می دهد تا ایران تحریم شود، عربستان باید چرا کلی پول بدهد برای منزوی شدن ایران چرا باید نخست وزیر اسراییل علیه ایران مدام به اروپا سفر کند.ما که کلی مشکل مدیریتی داریم چرا ما را به خودمان رها نمی کنند، کی حقوق اون همه ایرانی تریبون دار را می دهد شب تا صبح حرفهای سیاسی مدام دارم ما شبکه ماهواره ای می زنند پول مفت دارند یا دلشان به حال ما می سوزد. اگر ما مرکز عالم نبودیم نیازی نبود این همه پول و قدرت صرق شود تا ما را تحریم کنند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
برعکس ایران دقیقا مرکز عالم است، شماها برو آقریقا برو کشورهای عربی مسلمان ایران و ملتش به عنوان نماد و الگو مبارزه با زورگویی می شناسند.که با دولت استعمارگر امریکا درافتاده است، ایران امید خیلی از کشورها شده است کشورهایی که می خواهند مستقل از سیاست های دولت امریکا فکر و عمل کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
دوست عزیز تا خودمان به فکر خودمان نباشیم از دیگران چه انتظاری است اونا اصلا نمیدونن که ایران کجاست هر وقت تنبلی رو رها کردیم و قوی شدیم همه ما را میشناسند الان اسم کشور استرالیا رو بیاری همه دنیا به اسم گوسفندمیشناسنداما یادش بخیر یه زمان دنیا ما رو به اسم انرژی هسته ایی میشناخت البته به خاطر موضوع هسته ایی که دنبالش بودیم و در صدر اخبار دنیا بودیم از این بابت
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
صدرصد باید از داخل شروع کرد و هم از خارج البته اون قویتر داخلی که ضعیف تر داخلی را می خورد، اربابش حمایت گرش یک دولت خارجی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تا وقتی نگاه به خارج باشه و نگاه به توانایی های داخلی و پتانسیل های خودمون نباشه اوضاع روز به روز بدتر می شود.
ما هم از تاسف خشك و خالي تاسف شديد خود را اعلام مي نماييم
بنده که خیلی امیدوارم این تحریم ها منجر به موضع گیری ملت ها و همه آدم شود که آیا همچنان می خواهند کشورها مثل امریکا دنیا را بخاطر پول و سود به آشوب و هروج و مرج بکشد تا سلاح تولید بفروشد.
امریکا و ترامپ هم با اینکه ابر قدرت هستند همیشمه مرغشان یک پا نداره گاهی هم از مواضع خود به نفع اقتصاد کشورشان و وجه آن در بین دیگر کشورها کوتاه می ایند و آن را علنا اعلام میکنند آیا مسئولین کشور ما نیز اینگونه اند ؟
ديروز خانه مادر بزرك جمع شديم خاله ها و عمه ها و زن عمو و زن دايى و مادر بزرگ اعلام تاسف و انزحار از تحريم امريكا و بعد از خوردن شام همه با هم شعار مرگ بر امريكا داديم و از همديگر خدا حافظى كرديم و قرار ما بعد از برداشت تحريم چون مادر بزرك اعلام كرد كه قدرت درست كردن مهمانى نداره
پاسخ ها
امیدوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
کاش واقعا عباس بودی، چون عباس عملدار کربلا امیدوارانه به صف لشکریان یزید زد تا مشک آبی برای کودکان تشنه بیاورد، بجای اینکه بگویید وای خدایا اینا چندهزار نفرند این همه اسلحه دارند کاری از دستمان برنمی ایید بجای آیه یاس خواندن به لشکر یزید زد تا آب بیاورد، با این کارش عباش تا امروز در دل و قلب همه کسانیکه او را می شناسند زنده است چرا؟ تو باز آیه یاس بخوان، ولی تاریخ اسم مردان بزرگ و شجاع را هرگز فراموش نمی کند.
خدا رفتگانتون رو رحمت کنه
مادری داشتم که هر وقت میخواست به ما دعا کنه، با یک محبت خاصی میگفت،،، مادر الهی هیچوقت کاسه چکنم دستت نباشه
الآن وقتی خوب فکر میکنم :
نمیتونم درست بفهمم که بین کشورهای ایران ،آمریکا و اتحادیه اروپا، کاسه چکنم که به وضوح هم قابل رویته،،، دقیقا دست کیه؟؟؟
من هم برای خودم و ملت ایران متاسفم
خاک بر سر کشورهایی مثل چین و روسیه که امریکا براشون تصمیم میگیره نفت از کی بخرن از کی نخرن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
روسیه از تحریم ایران رضایت کامل داره، چون جای خالی ایران در بازار نفت رو خودش پر میکنه. چین هم به ما یوآن میده و با یوآن فقط باید از خودش خرید کنیم، پس همه در باطن راضی هستن ولی ظاهرا غر میزنند
تاسف شديد اروپا به درد نميخورد
به بیانیه ی اتحادیه ی اروپا دقت کنید، "هدف ما حفاظت از کنشگران اقتصادی اروپایی دارای تبادلات تجاری مشروع با ایران" یعنی اینها برجام، قرارداد و غیره برایشان هیچ ارزشی ندارد! صرفا مسئله "حفاظت از کنشگران اقتصادی اروپایی" است! آقایان مسئول، جماعت روشنفکر این را بفهمید و درنگ نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اروپا نقش پلیس حامی امریکا رو داره.
الان دولت عقلا از اردیبهشت میدونه یارو میخواد تحریم کنه
دقیقا دولت چیکار کرده ازون موقه تا حالا؟
تمام مدت بجای اینکه دنبال یه راه حل از درون کشور وظرفیتاش باشه چسبید به اروپا
اونام تهش ابراز تاسف کردن!!!!!!!!!!!!!!!!
این برا مردم این کشور آبو نون شد؟دارو شد؟
خاک بر سر اروپا که فقط برای ما تاسف کذب میخورن. آقا اروپا و آمریکا دستشان تو یه کاسه است. ما را مشغول کردن از برجام نریم هیچی رو دستشان نمیاد از اونور آمریکا با تحریم های ظالمانه دارد این همه فسار به این مردم متعهد و وفادار وارد میکند. تحریم فقط به مردم ضرر میرساند. آقای روحانی ازبرجام خارج شو. یه روزی به خودت میاید که دیگه دیر است. یک هفته نفت صادر نکن تا نفت گران شود با این کار حد اقل ما هم ضربه ای به آمریکا بزنیم
شاید احمقانه به نظر بیاد اما ما همین الان ناگهانی باید عرضه ی نفت رو قطع کنیم!باید با نفت بازی کنیم!قیمت که بالا رفت کم کم عرضه کنیم!نمی دونم!اما میشه وارد این بازیه خطرناک شد؟!
من واقعا نگران اروپاییان هستم که از شدت تاسف بلایی سرشون نیاد.
ایران چرا در برجام باقی مونده باید زود خارج بشه اینها که تحریم ها رو گذاشتند...
امکان نداره اروپا و امریکا قبل از رسیدن به برجام این راه رو بررسی نکرده باشن. راهی که ایران هم به توافق پایبنده هم تحریمه. کانال بشر دوستانه سوییس به چه دردی می خوره. نفت در برابر غذا ورژن جدید.
باید کم کم کارهایی بکنیم که بندهایی از برجام را اجرا نکنیم تا اروپا بخودش بجنبد و امریکا هم ببیند که از کارش نتیجه عکس میگیرد.

بهتر است همین امروز صحبتهای تندی در رابطه با اجرای برجام بکنیم تا قیمت نفت بالا برود و ترامپ در انتخابات زیادی حال نکند و پمپیو هم دیگر از اینکه ایران در برجام میماند مطمئن نباشد.
ایران باید سانتریفیوژهای نسل حدیدش را به کار بیاندازد.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
با کدام پول؟ با کدام مواد اولیه و با کدام تکنولوژی؟
اقدامات اخیر آمریکا نشان داد که همه کشورها ، از چین با جمعیت 1.2 میلیاردی با آن تکنولوژی پیشرفته و حق وتو گرفته تا آن کشورهای بند انگشتی اروپایی که به فکر خودشان مستقل هستند در حقیقت همگی از آمریکا می ترسند و با تمام وجود گوش به فرمان رئیس جمهور آمریکا هستند.
ما مردم هیچوقت دیگر از هیچ مذاکره ای با اروپا نباید حمایت کنیم.اگر روزی مذاکره ای وجود داشت باید بدون سیاهی لشکر اروپا باشه.چون در این برجام ضربه ای که اروپا به ما زد رو آمریکا نزد.اروپا با ما بازی میکنه اما آمریکا حداقل از همون اول رفت سر اصل مطلب.مخالف آمریکا هستم اما اینقدر که ما میگیم اروپا قویه خودشونم تو خواب نمی بینن.کافیه فقط قدرت اقتصادی چند ایالت آمریکارو با کل اروپا مقایسه کنید.
اگر با اروپایی جماعت سروکار داشته باشین خوب دیدین که چطور در مقابل آمریکا احساس کمتری میکنن.آقا اینا خودشونم میدونن هیچی نیستن اما مسئولین چه اصراری دارن که بگن نه شما قوی هستین و اخلاق مدار!به قرآن خدا نه قدرتش رو دارن و نه احلاقش رو.
..
البته معافیت بخاطر این هست که این 8 کشور واردات از ایران رو از قبل کاهش دادند و صفر کردن واردات نفت از ایران بخاطر پیدا کردن جایگزین، براشون یه کم طول می کشه. یعنی اینکه به تدریج این کشورها هم واردات نفت از ایران رو به سمت صفر میبرن. دوم اینکه ترامپ گفته نمیخواد قیمت نفت دچار شوک بشه و اجازه داده این کشورها به تدریج به سمت صفر ببرن خرید نفتشون از ایران رو. سوم اینکه وزیر خارجه امریکا گفته پول حاصل از فروش نفت ایران به این 8 کشور به هیچ وجه به ایران داده نمیشه، بلکه در حسابهایی در خارج باقی می مونه و دولت ایران فقط میتونه برای خرید غذا و دارو ازشون استفاده کنه.
تاسف اروپایی ها برای تحریمهای آمریکایی علیه مردم ایران اشک تمساحی بیش نیست وقتی که خودشان با آمریکایی ها در این تحریم ها همراهی بکنند.
اروپایی ها به هیچ وجه خواهان برقراری روابط برد برد با کشورهای مستقل خصوصا از نوع اسلامی نیستند و همواره به دنبال "سود بردن در قبال تضعیف و استعمار" هستند.
این اظهار تاسف ظاهری اروپایی ها هم مطمئنا هیچ نیت و جنبه مثبتی پشت اش نیست.
پشت تمام کارها و رفتارهای این سیستمداران غربی باید به دنبال اهداف کثیفشان گشت تا خدایی ناکرده گرفتار مشکل نشویم.
عزیزان دلبران تموم مطالبی روکه شماعنوان گردید از بی اعتمادی اروپاییان رو مردم میدنن واگاه هستن فقط برخی مسعولین خوشونو به خواب زدن
الاکلنگی که یک طرفش رو آمریکایی ها و طرف دیگرش رو اروپا و چین و روسیه به حرکت در میاورند و هرکدام به نوبت منافعشان تامین میشود و ما منتظر چه خواهد شد؟
به غنی سازی بر نمیگردیم و آنها اینرا خوب میدانند و به شکل محترمانه و با وعده کمک اروپائیان به توقف موجه اش کمک میکنند .
خدمات پستی DHLاز امروز دیگه خدمات نمیده یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
امریکا و ارو پا که تکلیفشون مشخصه اما مسولین هم با اقدامات ضعیف و لبخندهای تصنعی و سو مدیریت، بد روی روح و روان جامعه ان.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر