بازدید 13447

تهدید جانی رئیس جمهوری، راحت‌تر از آب خوردن!

کد خبر: ۸۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 03 November 2018

سعید قاسمی از فعالان تندرو مخالف دولت اخیراً در سخنانی با جملات تند رئیس جمهوری را تهدید به محاکمه توسط «حزب الله» و حذف در «لب استخر» کرده است. او در قسمت‌هایی از یک فیلم تقریباً 40 دقیقه‌ای که گفته می‌شود در حاشیه مراسم راهپیمایی اربعین در عراق تهیه شده است تأکید دارد که تمام آمارها و سخنان حسن روحانی و دولتمردان او «دروغ» است.

به گزارش روزنامه ایران، سعید قاسمی می‌گوید: «سر فرصت این‌ها را محاکمه می‌کنیم.» او در ادامه با فرض اینکه «اگر دستمان نرسد محاکمه کنیم» با تحریف یک آیه قرآن می‌گوید: «قبلاً هم گفته‌ام که آیه جدیدی داریم؛ آن ربک لب الاستخر، خدای ما همان خدایی است که لب استخر خفت‌گیری می‌کند». او در ادامه گفته است: «آقای روحانی! تقریباً در طول استخر هم همه دعایت کرده‌اند. از لب مرز دعایت می‌کرده‌اند تا همینجا، همه دعاگویت هستند و این دعاهایی که کردند تو را، من بعید می‌دانم که مولا، مولایی باشد که تو تا عید دوام بیاوری. با این دعاهایی که مردم کردند کارت با کرام الکاتبین است که چه بشود تا عید دوام بیاوری.»

واژه «استخر» بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و از قضا توسط همین جریان مخالف دولت در ادبیات سیاسی ایران تبدیل به رمز «مرگ غیر طبیعی» یا همان «قتل» شده است. چیزی که قبلاً نه تنها این جریان بلکه قسمت اعظم نظام هزینه ارجاع بی‌ربط و بدون اساس به آن را در تجمع طلاب در حوزه علمیه داده بود. حواله دادن دوباره شخص رئیس جمهوری به «استخر»، آن هم با همه آن سوابقی که این واژه در ادبیات سیاسی کشور پیدا کرده نمی‌تواند در حد یک شوخی یا اشتباه لفظی باشد. با این سابقه اولین سؤالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که مگر ما در زمینه رقابت‌های سیاسی داخلی خودمان به چه عمقی از اختلاف رسیده‌ایم که رئیس جمهوری قانونی کشور را تهدید به قتل می‌کنیم؟ آیا چنین ادبیات و تهدیداتی، از مناسبات داخلی ایران تصویری صلح جویانه و طرفدار منطق به دنیا مخابره می‌کند یا تصویری خشونت زده و خالی از عقلانیت؟

مسأله بعدی این است که چگونه یک جریان براحتی می‌تواند در آرامش و امنیت کامل اینگونه موضع‌گیری‌هایی علیه شخصیت‌های نظام انجام دهد و موضع‌گیری‌هایش مصداق توهین و تخریب نباشد؟ در واقعیت صحنه ایران به نظر نمی‌رسد که یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب یا طرفدار دولت بتواند حتی به یک نماینده مجلس هم با چنین ادبیاتی حمله کرده و نهایتاً مورد بازخواست قرار نگیرد. قطعاً تهدید رئیس جمهوری توسط سعید قاسمی به آن معنا نیست که همین فردا یا هفته آینده یا هر زمان دیگری این مخالف دولت می‌تواند شخص حسن روحانی را حذف فیزیکی کند. مسأله خشونتی است که این قسم و جنس از ادبیات به فضای رقابت‌های سیاسی کشور تزریق کرده و آن را ذره ذره آبستن خشونت‌های خفته‌ای می‌کند که می‌تواند مانند بمبی زیر بستر جامعه ایرانی جا خوش کند. در خاورمیانه‌ای که در آتش همین دست اختلافات در حال سوختن است و ترغیب به رقابت منصفانه و بدون خشونت روز به روز به یک ضرورت جدی‌تر تبدیل می‌شود، اشاعه و اقبال پیدا کردن این ادبیات یک عقبگرد ویرانگر به سمت زایش خشونت‌های جدید است. چیزی که به نظر می‌رسد دستگاه‌های قضایی و امنیتی نه از جهت برخوردهای شخصی با افرادی چون سعید قاسمی بلکه از منظر کنترل افزایش حس تمایل به خشونت باید آن را بسیار جدی‌تر از این دنبال کنند. خصوصاً در فضایی که طیف سیاسی رقیب امثال آقای قاسمی با طرح مسائلی بسیار ساده‌تر و نرم‌تر از این متهم به انواع اتهامات ضدملی و امنیتی می‌شوند.

به این موارد باید یک نکته دیگر را هم اضافه کرد؛ سعید قاسمی از محاکمه قریب الوقوع دولت حسن روحانی توسط «حزب الله» سخن می‌گوید. اولاً اینکه مگر کشور دستگاه قضایی و دادگاه ندارد که قرار است «حزب الله» ایفای نقش محاکمه را بر عهده بگیرد و اساساً چه کسی و چگونه محاکمه افراد و دولت‌ها را جزو وظایف «حزب الله» گذاشته است؟ ثانیاً اگر این قشر اینقدر نیاز به محاکمه دولت دولتمردان را احساس می‌کنند چرا از طریق قانونی برای چنین کاری اقدام نکرده‌اند؟ ثالثاً آیا سعید قاسمی و همفکرانش که خود را محق به چنین محاکمه‌ای می‌دانند، حاضر هستند حق دیگر طیف‌ها و گرایش‌های سیاسی را برای به محاکمه کشاندن چهره‌ها و افرادی که روزگاری یا اکنون از نزدیکان امثال قاسمی بوده یا هستند را بپذیرند؟

بُعد دیگر مسأله هم همان موضوع قدیمی سوء‌استفاده جناحی و جریانی از رویدادهای ملی و مذهبی است. همان‌طور که سالهاست مشاهده می‌کنیم یک جریان خاص تریبون‌های عیدفطر، نماز جمعه، راهپیمایی روز قدس، عزاداری محرم و... را تبدیل به یک موقعیت جناحی برای حمله به رقیب سیاسی داخلی خود کرده‌اند، شاهد بهره‌برداری سیاسی از راهپیمایی اربعین هم هستیم. در چنین فضایی است که امثال سعید قاسمی کلیت محتوای راهپیمایی اربعین را علیه دولت نامطلوب خود ترسیم و هدایت می‌کنند؛ چیزی که می‌تواند فقط یک سوءاستفاده سیاسی از رویداد مذهبی و اعتقادی باشد. اصلاً لازم به توضیح نیست که بر خلاف تصویری که سعید قاسمی از جمعیت راهپیمایی اربعین می‌سازد، این عده الزاماً همگی مخالف دولت نیستند، این رسوب رفتار قدیمی جریان تندرو است که همواره اقدامات و عقاید خود را به‌نام «کل مردم» سند می‌زند. مضاف بر این تأکید بر اینکه از لب مرز تا کربلا تمام جمعیت حسن روحانی و تیم او را لعن و نفرین می‌کردند، به شکلی که قاسمی به این نتیجه رسیده که او تا پایان سال نخواهد ماند، به شکل مشهود یک روایت غیر واقعی، قلب شده و دروغین است. با این وصف معلوم نیست کسی که برای خدمت به زائرین سیدالشهدا راهی کربلا شده با کدام منطق و توجیه دینی می‌تواند برای کوبیدن مخالف خود متوسل به «دروغ» شود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۰
مملکت دست حاج سعید و دوستانش هست. روحانی و مردم بدبخت هم هیچ کاره اند
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
در خبر دیگری هم آاقی علم و الهدی از مصادره نفت کش های عربستان گفته اند. واقعا کشور به سمت .... داره پیش می ره
یه رییس جمهور به راحتی توهین و او را تهدید می کنند آب از آب تکان نمیخورد یعنی قانونی وجود ندارد یا اجرا نمی شود پس اگر سر من همشهری عادی رو ببرند که اصلا .....
خدایا من ترامپ و نتانیاهو رو به امثال قاسمی و احمدی نژاد و یزدی و...ترجیح میدم...
تعجب کردید؟
شهروند درجه ۱ یا ۲ نشنیده اید؟
بعضی در برابر قانون برابرترند نشنیده اید؟
از مریخ آمدی؟
همین کسانی مثل سعید قاسمی جوانان ما را از نماز و عبادات دور کردند با این نگرش های تند
موضوع صحبت های سعید قاسمی می تواند به عنوان یک فتوا برای رده های پایین جریان تندرو و خود سر تلقی شود هرچند که گوینده چنین قصدی نداشته باشد. لذا عکس العمل مقامات کشور و سران قوا و خصوصا قوه قضائیه می تواند روشن گر باشد.
پول فراوان کسب شده از تراکنش های مالی مشکوک این افراد که از زمان احمدی نژآد شروع شد آن ها را پروار کرده و آن قدر مست قدرت هستند که خودشان نمی شنوند از دهانشان چه کلماتی بیرون می آِید
اگر هنوز ما به FATF نپیوسته ایم و سرنوشت کشور به بازی گرفت شده است همین پول های جیب های گشاد این آقایان و منافع فراوانی است که در عدم شفافیت و تحریم بیشتر کشورمان دارند
چرا جامعه به حدی از بی اخلاقی و خودسری برسد که به راحتی رییس جمهور منتخب تهدید به مرگ و نابودی شود ؟؟؟ چرا کتاب مقدس مسلمانان دنیا به راحتی تحریف و مستمسک میشود ؟؟؟ چه کسی باید پاسخگو باشد ؟؟؟ چرا و چرا و چرا به این روز رسیده ام ؟؟؟؟
امثال اين افراد وهمين جريانات تندرو باعث نابودي كشور شده اند. اين رامردم خوب ميدانند وميفهمند اما نميتوانند چيزي بگويند .چون وقتي رىيس جمهور مملكت به اين راحتي تهديد ميشود مردم عادي چطور؟
خدا هرکس وحدت مردم را خدشه دار می کند از میان بر دار
استخر رمز مرگ غیر طبیعی نیست!!! استخر به معنای رسوایی با مرگ طبیعی در حال اشرافی گری هست
تابناک یعنی تو نمی دونی سردارها آزاد آزادند؟
اینها مصونیت آهنین دارند ؟؟
تو چرا ناراحتی پاچه خوار
آقا لطفا جمع کنید این سو استفاده ها رو. قتل کجا بود؟ منظورشون عقوبته
محاکمه شود
قابل توجه سیستم قضایی
وقاحت وپرروئی این جماعت حد واندازه نداره .من خودم به عملکرد اقای روحانی نقد دارم ولی چطور به خودشون اجازه میدن منتخب یه ملت رو اینطورراحت تهدید کنن ؟تمام مشکلات زیر سر خود این اقایون تندرو وپرمدعا هست تازه طلبکار هم هستن.جناب قاسمی کسی که باید محاکمه بشه شما ودارودسته شماست.تابناک خواهش میکنم منتشر کن.
ما هم که در پیاده روی اربعین بودیم شاهد بودیم که همه حسن روحانی رو لعن و نفرین میکردند . ما هم لعن و نفرین کردیم . لعن و نفرین چیزی نیست که با مقاله پارکنی بشه جلوش رو گرفت .
در این شرایط حساس کنونی این چنین حرف های تند وغیر منطقی آب به آسیاب دشمن می ریزند وگوینده را تبدیل به سرباز دشمن خواهد نمود
بعد شما توقع دارید که کشورهای دیگه دنیا در مورد ما چه فکری بکنند.
روحانی خیلی بهتون رسیده ،اره؟؟؟وصع تون رو توپ کرده و ازش دفاع میکنین...
کشوری که متاسفانه در ان برای برخی ها قانون اجراء نشود /مطمئنا جامعه اسیب میبیند وکما اینکه متاسفانه این اتفاق افتاده است
مظلوم نمایی نکنید که کار از این حرفا گذشته
البته با احترام فراوان نظر من روی حرکتی شبیه به اصطلاح خودزنی هست چون نظر ما مردم این است که اصلا فرقی ندارد چه آقای روحانی چه نفر محترم دیگر چون سازو کار رو نفر تعیین نمی کند و الان دیگه دروغ گفتن یا نگفتن دیگه برای ما اهمیت ندارد و بیشتر به نظر میاد جنبه امنیتی و حساسیت فوق العاده رو می خوان القا کنند تا مردم را به این سو و آن سو بکشند
ولاغیر
من بااین تحلیل شما موافق نیستم شماکارشکنی های این دولت رادرنظر نگرفتید عزت مردم ایران درعراق ازبین رفت کسی تهدید نکرده حتما روحانی را می کشیم ایشان می گویند همه روحانی را نفرین کردند بنده خودم شاهد این قضیه بودم هرکس که درراهپیمائی امسال شرکت کرد درحال بازگشت همه روحانی رابابت این همه بی عرضگی نفرین می کردند وآقای قاسمی هم منظورش این بود که بااین همه نفرین بعید است تاپایان سال دوام بیاورد چرامی خواهید قبح زدائی بکنید رفسنجانی دراستخری که فرح درآن شنا می کرد مرد واین درعربستان مذموم نیست ولی درجمهوری اسلامی زشت وقبیح است همین آقائی که بارزیم شاه مبارزه می کرد دراستخر همان رزیم می میرد زشت نیست همین آقا درروز عاشورا جت اسکی می کند به نظرتان زیبنده حاکم اسلامی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
مفت و مجاني با پول ملت گرفتار ميري زيارت و با اين چرنديات حتما ميخواي امام حسين ع زيارت تورو قبول كنه....نه برادر خرج زيارت را از جيب خودت بده بعد حرف اضافه هم بزن....اين ره كه تو ميروي به تركستان است
از اول هم معلوم بود که حجم عظیم و گسترده اخبار و گزارشات ازراهپیمایی اربعین بی دلیل نیست بلکه وسیله ای است دردست جناحی خاص برای سوء استفاده ومصادره به مطلوب نهضت حسینی! (کلمة حق یراد بهاالباطل)
سلام
این چه برداشت ناشیانه ایست؟
کی گفته این تهدید است؟
این نفرین است یعنی همانطور که مرحوم هاشمی در استخر منسوب به فرح از دنیا رفت آقای رییس جمهور همچنین
گرچه بنده با همین نفرین هم مخالفم ولی تعبیر آن به تهدید به قتل از خود ان تعبیر بدتر است
قرآن را مسخره نکن سعید خطر آن دامنت را میگیره
همین افراد نگذاشتند دولت بخاطر مردم هم که شده بتواند میوه برجام را بچسند و خواستند تحریم ها برگردد که برگشت و مردم باز در سختی باشند تا دولت سرنگون شود و هیچ برایشان مردم مهم نیستند و مهم خودشان هستند تا دو روز دنیا بر مردم حکومت کنند ولی چرا بزرگان ساکتند از آنها باید پرسید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باز شر و ور گفتید
کدوم تهدید؟
داره می گه دعای مردم دائم الوضو و... نمی ذاره تا عید دووم بیاری
کدوم تهدید؟!
سلام میدونم اینو چاپ نمیکنی اما مینویسم.اقای قاسمی زمانی که دختر مرحوم هاشمی دادگاهی میشدقسم جلاله خورد که به واسطه مرحوم هاشمی دخترش حتی تادرب زندان نمیرودواگررفت قاسمی ریش وسبیلهایش را می تراشد.
تابی جون ! دور از افراد فرا قانون بخواب و خواب آشفته نبین.
فعلا مملکت دست اینهاست و بقیه ول معطلند
تاریخ هویت واقعی این افراد را بیان خواهد کرد.
دقیقا نظر مردم رو بیان کردی،برای ما جای سوال است که این افراد چرا هیچ وقت به خاطر حرفا و کارهایشان محاکمه نمیشوند!!!!!!!
مقاله چرندی بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر