بازدید 8934
صعود کاروان ورزش به رده ۱۵ المپیک رویایی ۲۰۱۲ لندن

مدال طلای المپیک بعداز6سال رسما به ایران برگشت

کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم در سایت خود یک مدال طلا به ایران اضافه کرد و برنز رستمی را هم به نقره تبدیل کرد. پس از جابجایی مدال ها در کشورها، ایران توانست با دو پله صعود در رده پانزدهم جدول رده بندی مدالی المپیک ۲۰۱۲ قرار گیرد.
کد خبر: ۸۴۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 28 October 2018

IOC مدال محمدپور را رسما ثبت کرد . کمیته بین المللی المپیک مدال طلای سعید محمدپور را به مدال های ایران در المپیک ۲۰۱۲ اضافه کرد تا نتیجه کاروان ایران در لندن تاریخی تر از قبل شود.

به گزارش تابناک ورزشی، المپیک ۲۰۱۲ لندن برای ورزش ایران بسیار خاطره انگیز است چراکه موفق ترین عملکردکاروان ایران در ادوار مختلف حضور در المپیک در سال ۲۰۱۲ رقم خورد. کاروان ایران در سال ۲۰۱۲ با کسب ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز و قرار گرفتن در رتبه هفدهم رده بندی مدالی المپیک عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد.

مدال طلای المپیک بعداز6سال رسما به ایران برگشت

اکنون شش سال از المپیک ۲۰۱۲ لندن می گذرد اما خوشی های آن هنوز هم برای کاروان ایران ادامه دارد چراکه به طور رسمی یک طلا ی دیگر به ورزش ایران اضافه شد تا نتایج کاروان تاریخی‌تر از قبل شود.کمیته بین المللی از حدود دو سال پیش شروع به بررسی مجدد تست‌های دوپینگ دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ کرد و نتیجه آن بسیار به نفع ورزش ایران شد. در وزنه برداری، ورزشکاران زیادی به دلیل دوپینگ مجبور به پس دادن مدالهایشان شدند.

در دسته ۹۴ کیلوگرم،چهار نفر اول تستشان مثبت شد و سعید محمدپور که سال ۲۰۱۲ پنجم المپیک شده بود، توانست به مدال طلا برسد.در دسته ۸۵ کیلوگرم هم تست نفر دوم مثبت شد و مدال کیانوش رستمی هم از برنز به نقره تغییر کرد.همین موضوع باعث شد تعداد مدال های ایران در المپیک ۲۰۱۲ به ۵طلا، ۶نقره و ۲ برنز تبدیل شود.

درواقع علاوه براینکه کاروان ایران نتیجه تاریخی را به دست آورد ، وزنه برداری ایران هم عملکرد فوق العاده ای داشت و از شش نفر، پنج نفر صاحب مدال شدند.کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم در سایت خود یک مدال طلا به ایران اضافه کرد و برنز رستمی را هم به نقره تبدیل کرد. پس از جابجایی مدال ها در کشورها، ایران توانست با دو پله صعود در رده پانزدهم جدول رده بندی مدالی المپیک ۲۰۱۲ قرار گیرد.

مدال آوران المپیک ۲۰۱۲ لندن:

طلایی ها

۱-بهداد سلیمی (وزنه برداری)

۲-سعید محمدپور(وزنه برداری)

۳-امید نوروزی(کشتی فرنگی)

۴-حمید سوریان (کشتی فرنگی)

۵-قاسم رضایی( کشتی فرنگی)

مدال آوران نقره

۱-نواب نصیر شلال(وزنه برداری)

۲-سجاد انوشیروانی (وزنه برداری)

۳-کیانوش رستمی (وزنه برداری)

۴-صادق گودرزی(کشتی آزاد)

۵-محمد باقری معتمد(تکواندو)

۶-احسان حدادی(دوومیدانی)

مدال آوران برنز

۱-احسان لشگری (کشتی آزاد)

۲-کمیل قاسمی (کشتی آزاد)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار