بازدید 34880
آخرین تحولات خاورمیانه؛

انتشار ویدئوی رویارویی قایق تندرو ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس/ نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در مورد سوریه بدون حضور ایران/ دست رد قطری ها بر سینه «بن سلمان»/وزیر خارجه عمان: زمان پذیرش اسرائیل در منطقه فرا رسیده است

دست رد قطری ها بر سینه «بن سلمان»، ویدئوی رویارویی قایق تندرو ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس، حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ.ک .ک» در شمال عراق و اظهارات وزیر خارجه عمان در مورد پذیرش اسرائیل، از جمله مهم ترین عناوین خبرها و رویدادها خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در مورد سوریه بدون حضور ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 28 October 2018

دست رد قطری ها بر سینه «بن سلمان»، ویدئوی رویارویی قایق تندرو ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس، حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ.ک .ک» در شمال عراق و اظهارات وزیر خارجه عمان در مورد پذیرش اسرائیل، از جمله مهم ترین عناوین خبرها و رویدادها خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در مورد سوریه بدون حضور ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بیانیه پایانی نشست استانبول، که در آن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، مشارکت داشتند، مشتمل بر بندهای زیر است؛

ـ تعهد بر حاکمیت، استقلال و وحدت ارضی سوریه و نیز پایبندی بر منشور سازمان ملل متحد در حل بحران سوریه و مخالفت با تلاش‌های جدایی‌طلبانه که حاکمیت، وحدت و امنیت ملی کشورهای همسایه را تهدید می‌کند.

ـ حمایت از حل و فصل سیاسی بحران سوریه، و تعهد بر «همکاری مشترک برای آماده کردن شرایطی، که به حل سیاسی منجر می‌شود که صلح و ثبات در سوریه» را برقرار می‌‌کند.

ـ تأکید بر این‌که راه‌حل بحران سوریه هرگز نظامی نیست و بلکه از طریق راهکارهای سیاسی مبتنی بر مذاکرات صورت می‌گیرد.

ـ ضرورت افزایش همکاری و هماهنگی بین تمام طرح‌های بین‌المللی مطرح شده با هدف مشارکت در دستیابی به راه‌حلی پایدار، ثابت و کارآمد برای بحران.

ـ برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه و تداوم همکاری مشترک علیه تروریسم تا نابودی نهایی گروه‌های داعش، جبهه النصره، و افراد، گروه‌ها و سازمان‌های مرتبط با القاعده یا داعش و یا دیگر گروه‌هایی که در فهرست تروریستی سازمان ملل قرار دارند.

ویدئوی رویارویی قایق تندرو ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس/  نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در مورد سوریه بدون حضور ایران/ دست رد قطری ها بر سینه «بن سلمان»/وزیر خارجه عمان: زمان پذیرش اسرائیل در منطقه فرا رسیده است

ـ دعوت به تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه تا پایان سال جاری میلادی، با هدف تحقق بخشیدن به اصلاحات در قانون اساسی و آماده کردن بستر برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف با نظارت سازمان ملل.

- استقبال از توافق روسیه و ترکیه درباره برقراری ثبات در منطقه ادلب، که در هفدهم سپتامبر 2017 در سوچی منعقد شد و نیز تقدیر از «حصول پیشرفت‌هایی در ارتباط با تخلیه تسلیحات سنگین و خارج کردن گروه‌های افراطی از منطقه غیرنظامی» در این استان.

- مخالفت با استفاده از تسلیحات شیمیایی، از سوی هر طرفی در سوریه و یا هر مکانی در جهان که باشد و نیز درخواست از طرف‌های درگیر در سوریه برای احترام گذاشتن به پیمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی.

- تأمین شروط لازم در سراسر سوریه به منظور بازگشت داوطلبانه پناهجویان و آوارگان در امنیت کامل به محل زندگی خود در سوریه.

-درخواست از جامعه جهانی، از جمله سازمان ملل متحد و نهادهای فعال در امور انسانیِ ذی‌ربط به افزایش کمک‌ها به ملت سوریه.

ویدئوی رویارویی قایق تندرو ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس

شبکه ان بی سی آمریکایی ویدئویی از رویارویی و نزدیک شدن قایق تندروی ایرانی به ناو این کشور در خلیج فارس منتشر کرد.

در گزارش این ویدئو آمده است؛ یک قایق مسلح تندروی ایرانی ناو آمریکایی اسکس را در خلیج فارس اذیت می‌کند، مثل اینکه دوستان ایرانی تصمیم گرفته‌اند با ما بازی کنند. ناو آمریکایی یک جنگنده را برای نظارت بر اوضاع در آسمان منطقه محل برخورد به پرواز درمی آورد.

این گزارش در ادامه می‌گوید: در حالی که «جوزف ووتل»، فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا در روی عرشه این ناو حضور داشته و در حال دیدن اوضاع بوده است، قایق ایرانی تا 300 یاردی ناو آمریکایی نزدیک شده است.

با این حال مقام‌های آمریکایی رفتار قایق‌های تندروی ایرانی را «ایمن و حرفه‌ای» توصیف کردند.

ژنرال ووتل در این ویدئو میگوید: آنها (ایرانیها) داشتند تلاش می‌کردند تا بفهمند ما چه کاری انجام می‌دهیم. تلاش می‌کردند بفهمند چه اتفاقی آنجا در حال رخ دادن است. آنها تلاش می‌کردند ما را شناسایی کنند. 

تعداد بازدید : 14890

در این ویدئو دیده می شود که ووتل و دیگر پرسنل ناو آمریکایی به همراه گروه خبری خود، هنگامی که شش قایق ایرانی به اسکس نزدیک شده و یکی از آنها در مسیر کشتی قرار گرفت، از عرشه کشتی در حال تماشا هستند.

این رسانه نوشته، یکی از ملوان‌های ایرانی در تماس رادیویی درباره اینکه کشتی متعلق به کدام کشور است پرسید. بعد از مشخص شدن اینکه ناو مورد نظر متعلق به آمریکاست، قایق‌های ایرانی به مانوردهی پیرامون کشتی‌های آمریکا ادامه دادند.

شبکه ان بی سی در گزارش خود می‌گوید، ایران با این اقدام پیامی به آمریکا و کشتی هایش فرستاد که آنها کوچک اما سریع و مسلح هستند.

دست رد قطری ها بر سینه «بن سلمان»

اسپوتنیک در گزارشی به واکنشی که قطری ها به چراغ سبز اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به دوحه نشان دادند، پرداخته و آورده است: در پنجم ماه ژوئن سال ۲۰۱۷، عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع و این کشور را به برافروختن تنش های منطقه ای و حمایت از تروریسم و نزدیکی با ایران متهم کردند؛ اما دوحه این اتهامات را تماما رد کرد. با وجود این، چهار کشور لیستی بلند بالا شامل سیزده بند برای آشتی با دوحه تهیه و بر آن اصرار کردند.

هم اکنون با گذشت بیش از یک سال از تحریم قطر اوضاع فرق کرده و این دوحه است که شروط خود را بر کشورهای تحریم کننده برای انجام آشتی مطرح می کند.

رسانه های قطری اعلام کردند، خالد محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در جریان نشستی در پایتخت این کشور با عنوان بحران خلیج فارس و آثار آن گفت: ما سلاح بازدارنده برای حمایت قطر و حفظ امنیت و ثبات آن داریم. قطر هرگز سر تعظیم فرود نمی آورد و کشورهای تحریم کننده در وادار کردن قطر به عقب نشینی ناکام ماندند.

وی درباره آشتی با کشورهای تحریم کننده قطر هم بیان کرد: سه گام باید قبل از حل مشکل خلیج فارس برداشته شود؛ نخست از ملت قطر عذرخواهی، محاصره برداشته، و گفت وگو انجام شود.

این در واقع واکنشی به چراغ سبز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است که چندی قبل در نشست اقتصادی در ریاض درباره دوحه مثبت سخن گفت و از پیشرفت های حاصله در این امیرنشین خبر داد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت: در قطر هم با وجود اینکه ما با آنها اختلاف داریم، پیشرفت های خوبی به دست آمده است. قطر با موفقیت در مسیر طرح های اقتصادی اش حرکت می کند و نتیجه این موفقیت ها پس از پنج سال آشکار خواهد شد. قطر اقتصاد قوی دارد؛ با وجود اینکه ما با آنها اختلاف داریم، پس از پنج سال شرایط کاملا متفاوتی خواهند داشت.

حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ.ک .ک» در شمال عراق

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه از اجرای ماموریت هوایی علیه گروه «پ. ک. ک» و خنثی شدن عملیات اعضای این گروه در شمال عراق و کوه‌های «قندیل» خبر داد.

ویدئوی رویارویی قایق تندرو ایرانی و ناو آمریکایی در خلیج فارس/  نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در مورد سوریه بدون حضور ایران/ دست رد قطری ها بر سینه «بن سلمان»

خبرگزاری «آناتولی» شنبه شب گزارش کرد، در پی حمله هوایی علیه بخشی از نیروهای پ. ‌ک.ک در شمال عراق، عملیات طرح ریزی شده گروه مذکور خنثی شد.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای خود تعداد نفرات «پ .ک .ک» در این عملیات را دست کم 14 تن اعلام کرد.

در بیانیه ارتش ترکیه همچنین آمده است: این افراد در پی حمله به پایگاه‌های این کشور واقع در منطقه «گارا» در شمال عراق، کوه «قندیل» و منطقه «زاب» بودند.

وزیر خارجه عمان: زمان پذیرش اسرائیل در منطقه فرا رسیده است

عمان روز شنبه، یک روز پس از میزبانی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ـ که به گفته آمریکا می‌تواند در تلاش‌های صلح منطقه‌ای کمک‌کننده باشد ـ اسرائیل را به عنوان یک "کشور پذیرفته در خاورمیانه" توصیف کرد.

به گزارش رویترز، یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر خارجه عمان در کنفرانس امنیتی بحرین گفت: عمان ایده‌هایی پیشنهاد می‌کند تا به اسرائیل و فلسطینیان کمک کند با یکدیگر دیدار کنند؛ اما همچون یک میانجیگر عمل نمی‌کند.

یوسف بن علوی افزود: اسرائیل یک کشور حاضر در این منطقه است و همگی ما این را درک می‌کنیم. جهان هم از این حقیقت آگاه است. شاید زمان آن فرا رسیده که با اسرائیل هم (همانند دیگر کشورها) رفتار شود و همچنین وظایف مشابهی را تقبل کند.

اظهارات وزیر خارجه عمان به دنبال سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی به این کشور انجام می‌شود. چند روز پیش از آن هم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سفری سه روزه به این کشور حوزه خلیج‌فارس داشت و هر دوی این مقام‌ها با سلطان قابوس دیدار کردند.

وزیر خارجه عمان در کنفرانس امنیتی بحرین افزود: ما نمی‌گوییم که مسیر اکنون هموار شده و مملو از گُل است، اما اولویت ما پایان دادن به این درگیری و حرکت به سوی جهانی جدید است. عمان با اتکا بر ایالات متحده و تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مسیر حصول "معامله قرن" که برای صلح خاورمیانه است، حرکت می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۸۵
وای بر ر عمان كه مى خواد همراه با ترامپ براى صلح حركت كنه و اسراييل رو به رسميت بشناسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
هر کشوری به فکر منافع ملتش است !
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
همه کشورها منافع خودشان را دنبال میکنند و سیاستشان با منافع ملی شان هماهنگ است و بر اساس احترام متقابل تعریف میشود. عمان همیشه نقش میانجی را بازی کرده است و به جای اینکه هزینه دفاع از فلسطین را به فلسطینی ها تحمیل کند ترجیح داده تا بین آنها میانجیگری کند.
مجتبي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
فقط پول‌هایمان را بدیم ... این همه در ایران مردم ضعیف داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
؟؟
وای یعنی چه د
یعنی تشریف میبرید و اونجا را به سوریه تبدیل میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
عجب!!، شما در آمریکا تشریف دارید و از مواهب خدا دادی لذت می برید و آنوقت وا وا سر می دهید. لطفاً قبول زحمت بفرمائید چند صباحی را در سوریه، و چند صباحی را در یمن و سپس چند صباحی را در روستاهای دور افتاده ایران سپری بفرمائید بعد به خودتان اجازه بدهید که وا وا سر بدهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
منفعت واقعی همه افراد و ملت ها دفاع از حق است.



اما متاسفانه امروزه حق خرید و فروش میشه!!!!!!!



خدا رحم کند
خوشحالم که ثابت شد اعراب دوست خوبی برای ایران نیستند

ناراحتم که هنوز برخی بدنبال دوستان نامرد در جهان هستند و نمیخواهند باور کنند تنها دوست ایران ملتش و خدا است.

!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
در سیاست دوست و دشمن دائمی وجود ندارد. عمان هم عقد اخوت با ایران نبسته و تصمیماتش مبتنی بر منافع ملی
است.
شیوه کشور های عربی همین است که تاکنون با قاتل مسلمانان آشتی کرده بیشتر برای قتل مسامانان با آنها همکاری کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
قاتل مسلمانان مگه چین نیست؟یا روسیه؟یه سرچ ساده بکن ببین چین با مسلموناش چکار کرد . تابناک فقط کامنت فک و فامیلاتو پخش میکنی؟
یادش بخیر زمان اوباما 5 الی 6 قایق ما میرفتن دور ناوهای آمریکایی میچرخیدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
یادش بخیر یه زمانی ترامپ میگفت قایق های ایران دیگه سمت ناوهای ما نمیان یادش بخیر یه زمانی ترامپ میگفت رفتارش از زمانیکه من اومدم تو منطقه تغییر کرده (دیروز یمن از موشک جدید خودش رونمایی کرد و امروز کوبیدش تو سر نیروهای عربستان متحد آمریکا) یادش بخیر یه زمانیکه ترامپ میگفت رفتار ایران تو منطقه تغییر کرده و عقب رفته رئیس جمهور و نخست وزیر عراق جدید نزدیک به ایران هستن واقعا یادش بخیر
بعضی کشورهای عربی پنهان کار وخیانتکار والحق گاو شیردهن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
دوست عزیز گاو شیرده هم باشند به فکر کشور و ملتشان هستند لذا الان وضع زندگی آنها دیگر قابل مقایسه نیست بلکه خودشان را با اورپا در نظر می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
دوست عزیز ایران هم فکر کنم یه جورایی گاو شیر ده روسیه هست البته مثل عربستان شیرده نیست
حرکت اول را ترامپ حرکت دوم را عمان برای پاک کردن خون دست های آل سعود انجام داد. حرکت سوم؟
باعرض سلام
هرکسی که تاریخ گذشته ایران را بخواند متوجه میشود که روسیه دربزنگاه ها، همواره به منافع ایران آسیب زده است. بنابراین درسوریه هم غیر ازاین نخواهد شد.
درخصوص عمان هم همینطور است، بنابراین وقت آن رسیده که تنهابه منافع ملی خود فکر کنیم.
بقول اقای ظریف نباید راه گفتگو با آمریکا بسته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
ایران از این مراحل عبور کرده و با سیاست خودش رفتار می کند و ان دوران گذشته هرچند که با ما باشند یا نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
شما که به تاریخ علاقه مندید نگاه کنید ببینید کی در طول تاریخ مذاکره با غرب برای ما ثمر بخش بوده و به نفع ما تموم شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
کاملا درست است. خود سوریه یک درصد ساخت و سازهایش را به ایران نخواهد داد مگر مفت این کار را انجام دهد. ایرانی ها پول میدن تا در منطقه ریش سفیدی کننند خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
شما که نگاهتون به تاریخ خوبه خواهشا نمیخواد زیاد دور برید یه نگاهی به سال 2015 بندازید گفتگو با غرب و آمریکا و نتیجه شو نگاه بنداز به همین امسال تو دست به نگات خوبه دمت گرم اینجا هم نگاه بنداز
بذار اون چهارتا احساس کنند نظر نهایی با اوناست، آخرش ایران یه نظر دیگه اعلام می کنه، دنیا اینجور عادت کرده، همه قتل خاشخچی را محکوم کردند چه اتفاقی برای عربستان افتاد، دنیا همینه دنیای سیاست. اغلب ظاهر آن را بیشتر دوست دارند، اغلب ظاهر را بیشتر می فهمند.
کلا خیلی خوشحالیم
مشکل اینه که حکام سعودی اون همه پول نفت را نمی توانند مدیریت کنند، و این موضوع برای منطقه مشکل ساز شده است. اون همه پول ریختن تو حلقوم طالبان و داعش و... چی شد؟ چه امتیازی برای برای عربستان کسب کردند.
شناسايي رژيم اسراييل و حق حاکميت آن کار درست و منطقي است !!
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
حسین اقا
از اسمت خجالت بکش
حیف اون اسم مبارک که روی شما گذاشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
اقا سیامک من اقا حسن را نمیشناسم فقط برای اینکه بدانی میگم علامت تعجب در اخر جمله را ببین بعد این حرف را به ایشان بزنی واقعا معنی علامت تعجب را نمیدانی؟؟؟
وقتی مجلس اینگونه مطیع دولت است که حتی به شریعتمداری (که به هیچوجه قابل توجیه نیست) رأی می دهد، چطور جهانگیری می گوید: من اختیار تعویض منشی خود را ندارم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
به هر حال ایشون و امثالش باید این جملات بگن ازشون بیش از این هم با این اوضاع گل و بلبل مملکت توقع نیست . شنونده باید عاقل باشه
سرمایه گذاری ایران بی نتیجه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
منتظر باش تا چند وقت دیگه حزب الله بحرین هم اعلام موجودیت میکنه بعد میفهمی نفوذ ایران تو منطقه چقدر هست میمونه امارات و عربستان و اسراییل که به موقعش میرن هوا
یکشنبه ۶ ابان ساعت ۱۱:۳۰
یورو ۱۶۶۰۰
دلار ۱۴۵۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
شما نگران نباش و تب نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
یکشنبه ۶ ابان ساعت ۱۵:۳۰
یورو ۱۶۸۰۰
دلار ۱۴۷۰۰
چقدر اینها منطقی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
چقدر اینها مثل شما هستند
برادران ایرانی سیاست یعنی همین .بنابراین سنگ هیچ کشوری رابرسینه نزنید چون بقول قدیمی ها سیاست پدر مادر نداره پس حرکتی که کشوربرادرعمان کرد ممکنه فرداکشوربرادردیگری انجام دهد
خدا می داند پشت پردا نتانیاهو چیست ایا درخواست محمود عباس از عمان برای میانجیگیری بوده یا خود عمان راسخ به این عمل شاید هم اسرائیل دست به دامان عمان جهت صلح با فلسطینی ها و بعد با ایرانی ها !!!!!!!!!!!
بفضل پروردگار ایران اسلامی سرفراز ترین کشور جهان بوده و هست. بغیر از زمان طاغوت که همه جای دنیا ایران و ایرانی سرافکنده و شرمنده بود امروزه شاهدیم ایرانی همه جای دنیا به ایرانی بودن خود افتخار دارد. قتل جمال قاشقی دشمن را شرمنده کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
معنی سرافرازی رو میدونی ؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
نه هنوز درسمون به تصمیم کبری نرسیده
اگر چند تا از گردانهاي داعش در عمان پياده شوند لزوم كمك به اسراييلي ها را بيشتر درك خواهند كرد.
ایرانیان دشمن هیچ کس نیستند مسئله فلسطین را باید از مسلمانها جدا کرد و خودشان و اعراب بدنبال گرفتن حقشان باشند. این مسئله باید دغدغه مردم باشد نه مسولان !
خدا به ناو آمریکایی خیلی رحم کرده.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خیلی خوب بود....خیلی نزدیک بود شناورای ما حمله کنن ناوه غرق بشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خخخخخ پرو هاااا خخخخخ
نشست سه جانبه تهران و آن همه هیاهو بخاطر هیچ!!!

حمایت از بوسنیی که یادتان هست سودان جیبوتی سومالی تاجیکستان این همه هزینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
در انجا خودش خواست خارج شود ولی اینجاها دیگر به خاطر قدرتمند تر شدن ایران ،این کشورها در اصل نمی توانند سیاست خودشان دیکته کنند و حرف اخر را ایران خواهد زد
ای کاش حسین فهمیده بود .و ناو امریکایی به درک واصل میشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
باید 4تا حسین فهمیده شایدم بیشتر
چاره ای جز نابودی امریکا نمونده ، با توجه به انزوای بین المللی امریکا بهتر وقت برای نابودی شیطان است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
شماها چی میزنین انصافا
چرا وای بر عمان ، وای بر کسانی که چنان رفتار کردند اند که عمان که در دنیا بیطرف بود اینگونه درباره اسرائیل میگوید. همه دنیا به فکر منافع خود و مردمش هستند
امریکا از خیلی به ظاهر دوستان ما بهتره
به خداوضع من کارگرازفلسطینیها ولبنانیهاوسوریه ها خیلی بدتره
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
عجب کارگری که اطلاعات خوبی از سیاست داره، فقط یمن رو جا گذاشتی. درضمن یادت رفت بگی مذاکره با امریکا فراموش نشده. خیلی باحالی که وقتت را صرف کامنت گذاشتن می کنی.
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
برو یقه رئیس جمهور یا وزیر اقتصاد یا وزیر کار یا وزیر صنعت را بگیر که باعث و بانی وضع بد شما شده اند.
انهایی که برای امنیت من و تو با حداقل بودجه کار میکنند نباید جوابگوی بی عرضه گی دولتیها باشند. هر کی جواب گوی مسئولیت خودش است.
دم عمان گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
واقعا جدی میگم، با خوندن نظرت یهو خندم گرفت، مثل اونا که تو سازمان ملل به ترامپ خندیدن!
وای بحال ناو امریکاییه
شاید رسمیت شناخته بشه و راه باز بشه
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
آقا نعمت احتمالا مزاح می فرمایند یا شکمش زیادی سیر شده است
ملت هيچكدام از موارد فوق را يادش نرفته و نخواهد رفت. در حال حاضر با هيچكدام از همسايگانمان روابط حسنه يا بهتر بگوييم استراتژيك نداريم. شايد انها عراق استثنا باشد كه چون عادت به نوع خاصي از رابطه با اين كشور كرده ايم ، اين چند سال گذشته كه مشكلات امنيتي عراق با كمك مستقيم ايران كمتر شده و دولتهايشان مسفر تر بايد واگرايي بيشتري را كه از زمان حيدرالعبادي شروع شده در رابطه با عراق هم ديد.
اينها همه در حالي اتفاق مي افتد كه طي سالهاي متمادي أصول سياستگزاري خارجي كشور كمتر دستخوش تغييرات ناشي از تغيير دولتها بوده است. اگر مدعي انزواي امريكا در موضوع خروج از برجام هستيم بهتر است علت انزواي منطقه اي خودمان را هم بررسي و به مردم بگوييم. ايا روابط ما با پاكستان، أفغانستان، تركمنستان، تاجيكستان، اذربايجان، ارمنستان، گرجستان ، تركيه، عراق ، و همه كشورهاي جنوب خليج فارس از كويت تا عمان و فلسطين در حد چندين سال گذشته هست؟ رابطه با روسيه بيچيده و به نظر بيشتر به بازي با كارت ايران در بده بستانهاي معمول ميماند. حتي كشورهاي تأثير گذار اروپايي كه در غالب يك واحد سياسي منسجم در موضوع برجام با ايران تعامل دارند، در روابط مستقل خود با ايران بسيار منتقد و واگرا و بي اعتماد عمل ميكنند. جاي ان دارد كه سياستگزاران در عرصه سياست خارجي گزارشي از مجموعه چند دهه گذشته و البته بدون شعار به ملت بدهند تا ملت خود قضاوت كند و يا در تصميم سازي تغييراتي ايجاد كنند كه نتيجه اي بهتر از اين عايد كشور شود. گذر از بعضي أصولي كه همواره مد نظر و تبليغ ميشود و البته يا اغشته به شعار است و يا ناكار امد نه نياز به نوشيدن جام زهر دارد و نه نرمش قهرمانانه بلكه از أصول سياست خارجي پويا است كه اگر كشوري فاقد اين قابليت باشد نتيجه اش انزواي بيشتر خواهد بود. نكته اخر اينكه سياست خارجي به تنها چيزي كه نياز ندارد گير كردن پشت شعارهاست و به تعقل و عملگرايي بيش از ساير فاكتورها نيازمند و وابسته است.
آفرین به عمان به نظرم باید همه ی کشور های مسلمان یک پارچه کشور اسرائیل را به رسمیت بشناسند. اصلا در خود کتاب مقدس قرآن کریم هم خداوند متعال از قوم بنی اسرائیل بارها نام برده و بارها خداوند این قوم را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است. در آخر اینکه خود اعراب فلسطینی زمین هایشان را به چند برابر قیمت به یهودیان فروخته اند
پاسخ ها
علی
| - |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
یاشوخی کردی یا خیلی از مرحله پرتی کل قرآن و خوندی یا مثل یهودیها ی صهیون گرته برداری کردی...
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
خیلی جاهلی!!!
کسی که کمترین اطلاعی از تاریخ داشته باشد میداند که کل زمینهایی که فلسطینیها فروختند به 5 درصد نمیرسد. ضمنا اکر یک خارجی در کشوری زمین بخرد آیا به این منظور است که حق دارد آن کشور را تسخیر کند.
در باره قرآن که معلوم است هیچ چیز نمیدانی چون قوم بنی اسرائیل در قرآن از بدترین قومها شناخته شده اند که حتی حضرت موسی هم آنها را لعنت کرد
صهیونیست کثیف به نابودی نزدیک شدی
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
صهیونیست چیکارت کرده عزیزم؟
علی
| - |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
محمد خان جلوشو یه عده مرد گرفتن وگرنه میدیدی با خودت و خانوادت چکار می کردن.
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
جنسش خوب بوده توهم زده بنده خدا شما به دل نگیرید خوب بد اسرائیل یه قوم یهوده اونا رو هم خدا خلق کرده بساط شونم همینه ما را چه مربط
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
8 سال عراق بدترین دشمنی را با ملت ایران اعمال کرد ولی الان داریم بشقاب غذا را از جلوی بچه های ملت بر میداریم میزاریم جلوی این ملت لعنتی ولی گیر دادیم به اسرائیل که نتیجه ای جز بدبختی و سیه روزی ملت در پی نداشته ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
شعار خنده دار
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
محمد خان همین صهیونیستها هر ساله یک جشن بزرگ ایرانی کشی میگیرند. اگر الان هم دستشان به ایران میرسید باز حمام خون ایرانی راه میانداختند.
بیشتر جنایتهای تاریخ توسط این کثافتها انجام شده. تلاش برای قتل حضرت مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) کار این صهیونیستها است. کشتن دانشمندان هسته ای ما کار این بیشرفهاست. راه انداختن سایتهای مستاجن کار این صهیونیستهاست. کشتار فلسطینیها و لبنانیها و خیلی ملل دیگر کار این صهیونیستهاست. کلا اینها برای بشریت مثل سرطان هستند.
حالا تو بگو از این صهیونیستها چه خیری دیدی.
اگر یک روز خود فلسطینی ها اسرائیل را به رسمیت شناختن و صلح کردن شما دست بر می‌دارید یا همچنان کاسه داغ تر از آش خواهید بود؟
زمان پذیرش اسرائیل در منطقه فرا رسیده است.
چیز دیگه ای نمیخواهی که ...
پنج شش قایق از فاصله 900 متری ناو آمریکایی رو تماشا کردن ، حتی تماشا از این فاصله رو دوست ندارن
از این فاصله در دریا قایق ها به سختی دیده میشن ولی ناو به راحتی دیده میشه
عمان با اینکارش نقش میانجیگری خودش را از دست داد چون میتونست با میانجیگری بین ایران و امریکا در دنیا مطرح بشه والا این مردک صهیونیست به هر سوراخی که باشه سر میزنه سفرش اعتباری واسه عمان نیست مطمئننا عمان با این کارش ضرر بزرگی کرد که جبران ان مشکل است
قطعا کشور باصطلاح دوست و همسایه ای که برای ایران تصمیم گیری می نماید منافع ملیش در این نوع سیاست گذاریهایی که مردم را به این روز انداخته است می باشد.
ایران سالهاست که تاوان مخالفت با کشوری را میدهد که صاحب اصلیش یعنی ترکیه موجودیتش را برسمیت شناخته است
ما کشورهایی را که صد و پنجاه سال پیش از خاک ایران جدا شده اند سالهاست به رسمیت میشناسیم و با آنها رابطه داریم .کشورهایی که وسعتشآن دهها برابر اسراییل است.
سیاستمداران عمان را نمیتوان بخاطر کوچکی کشورشان ندیده گرفت. حرف راست را باید از بچه شنید.
من جای فرمانده ناو آمریکایی بودم رو ناوم اینو مینوشتم
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما میداری
خیال نکنید یهو واسه همین ماجراجویی ها یکهو جرقه آتش یک جنگ زده میشه البته اولش اون قایق هی تند رو پودر میشن و الی آخر و دیگه خاک ریزی هم نیست که جوان هامونو بریزیم جلو گلوله تبربار و از رو مین رد بشیم و یک خاکریز بگیریم جنگ جنگ سلاحه اون ناو بالای 90 تا جنگنده رو حمل میکنه که میتونن با پروازشون آسمون یکجا رو سیاه کنن و موشک های دریا بخشکی ناو های دیگه . البته یکی از این بزرگان میگفت ناو های امریکا لگنی بیش نیستن خلاصه این ماجراجویی ها خیلی خطر ناکه حسن
اونا دارن صلح میکنن اون وقت معاون رییس جمهور داره از احتکار رب گوجه فرنگی و پوشک حرف میزنه یکی نیس بگه دلار 3500کجا دلار 14900 تومانی کجا
وقتی میخوای یه بچه از تو حرف شنوی داشته باشه باید از به چیزبترسه .حالا شده حکایت ما ایرانیها که دارند مثل بچه بامون رفتار میکنند
هر کشوری و شخصی برای دفاع از ملت وفرزنداش از هیچ تهدیدی به راحتی نمیگذره ما داریم دایم اسرائل تهدید میکنیم که ال میکنیم و بل میکنیم نباید انتظار داشته باشیم اونها بشینند و نگاه کنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی