بازدید 14151

ادعای آمریکا درباره شلیک ار قایق تندرو ایران

مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه مدعی شدند یک قایق تندرو ایران در نزدیکی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز، اقدام به شلیک راکت کرده است.
کد خبر: ۵۵۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 30 December 2015
مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه مدعی شدند یک قایق تندرو ایران در نزدیکی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز، اقدام به شلیک راکت کرده است.

به گزارش فارس، شبکه ان‌بی‌سی روز سه‌‌شنبه به نقل از دو مقام نظامی آمریکایی مدعی شد که یک راکت ایرانی از فاصله نزدیک یک ناو هواپیمابر آمریکا در تنگه هرمز شلیک شده است.

به ادعای این مقامات، این شلیک روز شنبه از سوی یک قایق تندرو ایرانی که در فاصله 1500 یاردی (1.3 کیلومتری) ناو هواپیمابر «هری ترومن» در تنگه هرمز در حال تمرین بوده، صورت گرفته است.

یک مقام آمریکایی گفته است که تمرین این قایق تندرو همزمان با عبور ناو ترومن و همچنین یک کشتی فرانسوی و ناوشکن «باکلی» نیروی دریایی آمریکا از تنگه صورت گرفته و در جریان آن، چندین راکت شلیک شده است.

این مقام آمریکایی البته اذعان کرده است که ایران پیش از انجام این تمرین کشتی‌های منطقه را در جریان قرار داده و به آن‌ها توصیه کرده است که مسیر عبور راکت‌ها را خالی کنند. مقام آمریکایی مورد استناد ان‌بی‌سی گفته است که به هنگام انجام این تمرین، کشتی آمریکایی در «مسیر تردد دریایی شناخته‌شده بین‌المللی» حضور داشته و در آب‌های سرزمینی ایران نبوده است.

به گفته این مقام، پس از اعلام هشدار، قایق ایرانی از فاصله 1500 یاردی ناو آمریکایی در جهتی خلاف حرکت این کشتی و مسیر تردد دریایی، اقدام به شلیک کرده است.

وی گفته است که «روشن بود» که ایرانی‌ها کشتی‌ها را هدف قرار نگرفته‌اند. او با این حال اقدام قایق ایرانی را «به طرز غیرضروری‌ای تحریک‌آمیز و غیرایمن» توصیف کرده است.

پس از این رخداد هیچ تماسی بین ناوگان ایرانی و آمریکایی برقرار نشده و کشتی‌ها بدون حادثه خاصی به مسیر خود ادامه داده‌اند.

ناو ترومن ماه گذشته به بهانه حمایت از عملیات نظامی در سوریه و عراق، در خلیج فارس مستقر شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی