بازدید 27746
گزارش بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی؛

چهار وزیر پیشنهادی دولت،از مجلس شورای اسلامی،رای اعتماد گرفتند

نمایندگان فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را با ۲۰۰ رأی موافق، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را با ۲۰۳ رأی موافق و محمد اسلامی را با ۱۵۱ رأی موافق و در نهایت محمد شریعتمداری را نیز با ۱۹۶ رأی موافق، به عنوان وزرای جدید دولت انتخاب کردند.
کد خبر: ۸۴۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 27 October 2018

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت ساعت 13 بعد از ظهر آغاز شد و نمایندگان در حدود 9 ساعت بدون وقفه به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پرداختند.

به گزارش «تابناک»؛ آقایان فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، محمد اسلامی و رضا رحمانی به ترتیب برای وزارتخانه های نامبرده به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده اند.

نمایندگان فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را با ۲۰۰ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب کردند. همچنین نمایندگان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را با ۲۰۳ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۵ رأی مأخوذه به رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت رأی اعتماد دادند.

در نهایت نیز محمد اسلامی با کسب با ۱۵۱ رأی موافق و ۹۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در مجلس به اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی انتخاب شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی محمد شریعتمداری را نیز با ۱۹۶ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کردند.

روند بررسی صلاحیت رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را در زیر می خوانید

نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت که رئیس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس او را معرفی کرده بود، تشکل جلسه دادند.

سخنرانی نمایندگان موافق و مخالف را در زیر بخوانید؛

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۵۴

مجلس وارد رای گیری در خصوص چهار وزیر پیشنهادی دولت شد

علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه شنبه شب مجلس و پس از بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی، آغاز رای‌گیری برای صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی را اعلام کرد.

لاریجانی همچنین از اعضای دولت و نمایندگان تشکر کرد و در ادامه وزرای پیشنهادی و نمایندگان دولت جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

همچنین پس از توزیع کارت‌های رای‌گیری بین نمایندگان، نمایندگان سه فراکسیون سیاسی مجلس برای شمارش آرا به هیات رئیسه فرا خوانده شدند.

نتیجه آرای نمایندگان به چهار وزیر پیشنهادی اقتصاد، صنعت، کار و راه تا دقایقی دیگر اعلام خواهد شد.

رحمانی: اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون بیش از گذشته باید پای کار باشند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۵۰

رضا رحمانی در جلسه نوبت شب در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: حدود ۳۱ درصد اقتصاد، ۳۳ درصد اشتغال کل و ۶۴ درصد اشتغال مولد در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است.

وی با تشریح برنامه‌هایش گفت: بخشی از نقد نمایندگان مخالف در برنامه پیشنهادی بود و طبیعتا این برنامه ناقص است. در برنامه‌هایم برای راهبری بخش صنعت ۵۷ برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده است. برای حوزه معدن ۲۹، بازار و تجارت و بازرگانی ۴۰ برنامه راهبردی دارم. یکی از برنامه‌هایم ایجاد رابطه سازنده و نزدیک با مجلس است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: در صورت وزیر شدن برنامه‌های خوبی برای تعامل با صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس دارم. متدها و برنامه‌های مختلفی متناسب با شرایط جدید، دوره تحریم، اصول اقتصاد مقاومتی داریم.

رحمانی در تشریح چهار بخش تولید و تثبیت اشتغال، صادرات، معدن و بازرگانی، گفت: مهمترین کاری که برای خودم واجب کرده‌ام تثبیت اشتغال است. به جای اتاق بحران، اتاق پیشگیری و درمان را با استفاده توان مردم، بخش خصوصی و مجلس و بخش‌های مختلف دولت به وجود می‌آورم. مردم از ما توقع معجزه ندارند اما توقع پرهیز از تنش و اختلاف و تلاش برای بهبود شرایط است.

وی ادامه داد: در حوزه تثبیت اشتغال نوسازی و بازسازی صنایع و صنوف تولیدی را با توان و برنامه مدون‌تر و محکم‌تری ادامه خواهم داد. کیفی‌سازی و صادرات محور بودن تولیدات کارخانجات را از طریق نوسازی صنایع دنبال می‌کنم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در پروژه‌های ویژه در سال جاری معادل ۱۰ میلیارد دلار ساخت داخل را آغاز کردیم. اقلامی که در سال‌های گذشته وارد می‌شد با برنامه‌های مدون داخلی سازی می‌شود. طی ۱۰ سال آینده ۴۰ هزار واگن را تولید خواهیم کرد. در سه سال آینده ۲۰۲ هزار دستگاه کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس تولید می‌شود.

رحمانی ادامه داد: مواد اولیه ای که در کالاهایی که با زندگی و کار مردم سر و کار دارند را با قیمت مناسب‌تری در اختیار می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه تامین مالی واحدهای اقتصادی را دنبال می‌کنم، گفت: تولید نیاز به نقدینگی دارد تا سطح تولید حفظ شود. برای واردات ماشین‌آلات و فناوری‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است. برای پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی برنامه دارم به ویژه در حوزه خودرو که برنامه های تحول‌آمیز دارم. تولید خودروی باکیفیت با قیمت مناسب را دنبال می‌کنم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مدیریت شرایط تحریم و رصد آثار تحریم را از طریق ستاد تحریم وزارتخانه دنبال می‌کنم تا مقابله با آثار آن و استفاده از شرایط جدید را برنامه‌ریزی کنیم. تامین کالاهای اساسی را از طریق ذخیره سازی دنبال می‌کنیم و قطعا با وزارت جهادکشاورزی هماهنگ خواهیم شد. از شبکه اصناف و اتحادیه‌های صنفی استفاده خواهم کرد. پروژه زنجیره تامین را برای سه سال آینده با ۵۵ برنامه عملیاتی را به سرانجام خواهم رساند.

رحمانی با تاکید بر اینکه طراحی و استقرار بخش تولید و بازرگانی کشور را دنبال می‌کنیم، گفت: در حوزه توسعه تجارت الکترونیک و استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی برنامه‌های جدی داریم. در شرایط تحریم حتما لازم است از توان مردم و بخش خصوصی استفاده می‌کنم.

وی متذکر شد: پیشران اقتصاد کشور حتما باید صادرات باشد. کشورهای همسایه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات دارند و سهم ما زیر ۵ درصد است. برای رسیدن آن به یک درصد، ۳۰ میلیارد دلار نیاز است که یک و نیم میلیون شغل ایجاد خواهد کرد. از ظرفیت کوله‌بران و ته‌لنجی‌ها نیز استفاده و بکارگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه مبارزه با فساد محور کار بنده خواهد بود. فساد سازمان یافته در حوزه کاری بنده جایگاهی نخواهد داشت. سفرهای استانی بابرنامه، با هدف و با پیگیری را دنبال می کنم.

موافق وزیر پیشنهادی صنعت
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۴۹

شهریاری: «رحمانی» از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی کشور است

حسینعلی شهریاری، در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در عصر کنونی رونق اقتصادی کشورها ناشی از رونق اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت است که در واقع یکی از حساس‌ترین بخش‌های یک کشور است و به دلیل تاثیر مستقیم بر اقتصاد، به تعبیری نبض اقتصادی کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: لذا این بخش از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. حسن سابقه و تجارب ارزشمند آقای رحمانی نویدبخش روزهای خوب برای وزارت صنعت و معدن است. مخالفان طوری صحبت کردند که فکر می‌کردند یک وزارتخانه در هیات دولت می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند. غافل از اینکه وزیر یک نفر در هیات دولت است و نه تنها دولت به تنهایی بلکه قوه مقننه و قوه قضاییه همگی باید دست به دست هم دهند تا مشکلات کشور برطرف شود. نباید از یک نفر انتظار داشته باشیم که همه مشکلات را حل کند.

وی در ادامه افزود: آقای رحمانی علاوه بر داشتن تعهد و تخصص و شایستگی، برای این مسئولیت خطیر یکی از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی کشور است. انتخاب ایشان از سوی رییس جمهور اراده و عزم جدی دولت را برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بخشیدن به کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. در شرایط کنونی بدون تردید یکی از چالش‌های مدیریت کلان کشور، چالش اعتماد به باورهای قلبی و رفتاری مدیران به ارزش‌های دینی و انقلابی از یک سو و اعتماد به دانش‌های توسعه‌ای و درک امور بین‌الملل و توان اجرایی برنامه‌های توسعه‌ای از سوی دیگر است.

شهریاری تصریح کرد: راهکار اثربخش کاهش این چالش در وجود مدیران توانمند و عالی است. مدیرانی که واجد این ویژگی‌ها باشند موفق خواهند شد که خوشبختانه آقای رحمانی در حوزه اندیشه و باورها و رفتارهای ارزشی و انقلابی آزمون‌های خود را پس داده است و در حوزه‌های توسعه‌ای با رویکردهای داخلی و بین‌المللی صاحب نظر است. عملکرد گذشته ایشان از سطح قابل قبولی برخوردار است. کسانی که از آقای رحمانی شناخت کافی را دارند به خوبی می‌دانند که ایشان ویژگی‌های مورد نظر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد تعامل با دنیا به عنوان یک استراتژی هدفمند مورد توجه ایشان بوده است. ارتباط موثر ایشان باعث دلگرمی فعالان صنعت و معدن خواهد شد. رویکرد برنامه‌محوری و سوابق ایشان نشانگر توسعه در این حوزه خواهد بود. کارنامه درخشان ایشان نشان می‌دهد که اعتقاد ایشان به بخش خصوصی در به حرکت درآوردن اقتصاد با محوریت بخش خصوصی روزهای خوبی را پیش روی خود خواهد داشت. موضوع اقتصاد یک چرخه تعریف شده است که بدون هماهنگی چرخه سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید و صادرات، تحقق نخواهد یافت.

شهریاری در ادامه اظهار کرد: خروج از بحران‌های ملی و منطقه‌ای و ورود به بازارهای جهانی دانش و تجربه و آگاهی در این بخش را طلب می‌کند که سلامت کاری ایشان و احاطه بر مسئولیت خطیر ایشان در طول دوران مسئولیت زبانزد بوده و مطمئنا تجارب ارزشمند ایشان قطعا سبب خواهد شد که این مجموعه بتواند گام‌های موثری در توسعه اقتصادی کشور بردارد و سبب حضور بیشتر در بازار بین‌المللی گردد. اهتمام بیشتر به بازار غیر نفتی باعث خروج از رکود و کسب بازارهای جدید موجبات تقویت صادرات غیر نفتی را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: با ایجاد فضای مناسب کسب و کار و رشد سرمایه‌گذاری به بهبود وضعیت صنعت و معدن و گسترش بازارها می‌ انجامد. توجه به سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید باکیفیت از اقدامات موثر ایشان است که در تداوم برنامه‌ها به آن اشاره شده است. خوشبختانه امروز سکان هدایت این وزارتخانه به شخصی سپرده می‌شود که هم در تولید و هم در تجارت تبحر دارد.

شهریاری در ادامه با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی صنعت بیان کرد: این برنامه بارقه امیدی را در دل بسیاری از تولید کنندگان و اصناف و تولید کنندگان ایجاد کرده است. ایشان گفتند که لیستی از طرح‌های غیر اقتصادی این حوزه را تهیه که ادامه آن به نفع آینده اقتصادی کشور نیست و ایشان اعتقاد دارند که وزارت صنعت، سیاست‌گذار است و نه بنگاه‌دار. از نام و نشان بخش خصوصی و بزرگ شدن آن نمی‌هراسند. توجه جدی به تولید ملی دارند.

وی در پایان گفت: برای تعامل با نخبگان و فعالان اقتصادی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و از نظرات اندیشمندان بهره خواهم گرفت. نسبت به ایجاد کمیسیون‌های مشورتی با حضور ذی‌نفعان برای بخش‌های تولید و خدمات اقدام خواهند کرد. در جلسه‌ای که با فراکسیون زنان داشتم گفتند هدف دولت شایسته‌سالاری است و از بانوان شایسته استفاده خواهد شد. من از همکاران خواهش می‌کنم که رای بالایی به این همکار که 14 سال ایشان را می‌شناسیم بدهند.

مخالف وزیر پیشنهادی صنعت
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۴۸

بیگدلی: «رحمانی» چه برنامه‌ای برای تنظیم بازار دارد؟

احمد بیگدلی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) گفت: مخالفتم با آقای رحمانی مخالفت شخصی نیست حتی مراتب خوشحالی خود را اعلام می‌کنم که یکی از نمایندگان ادوار به عنوان وزیر معرفی شده است. اما به دلیل صیانت از همکارم و حمایت از نماینده سابق با او مخالف هستم.

وی با اشاره به اجرای قانون مربوط به اختیارات و وظایف بخش کشاورزی گفت: این قانون کلیه اختیارات و وظایف بازرگانی و سیاست‌گذاری حوزه واردات را از وزارت صمت به کشاورزی واگذار کرده است. به همین دلیل طی ۴ سال گذشته وزارت جهاد توانست موفقیت‌های چشمگیری در عرصه مدیریت واردات و تنظیم بازار برخی اقلام همچون برنج، دانه‌های روغنی و خودکفایی در گندم، کاهش واردات برنج و مدیریت عرضه میوه شب عید داشته باشد.

وی افزود: در این بین تلاش‌هایی برای کم رنگ شدن قانون تمرکز انجام می‌شود از جمله نمونه آن بیانیه اتاق بازرگانی تهران است سوال این است در شرایطی که ابزاری برای تنظیم بازار وجود ندارد و شرکت‌های بازرگانی دولتی از وزارت صمت منتزع و شرکت‌ها خصوصی شده‌اند وزیر می‌خواهد چه کار کند؟.

این نماینده مجلس ادامه داد: چطور می‌خواهید بازار را تنظیم کنید و کالای مورد نیاز مردم را تامین نمایید؟ بنده می‌خواهم در این باره به صورت شفاف موضع‌گیری کنیم.

وی افزود: شما در مسئولیت قبلی‌تان به عنوان معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، مسئول برنامه‌ریزی کلان و راهبردی بودید که بر خلاف قانون تمرکز، عمل کردید که این باعث اختلال در سیستم مدیریت تنظیم بازار شد. صراحتا اعلام کنید که آیا پایبند به قانون تمرکز خواهید بود یا اینکه می‌خواهید بازار موازی تنظیم بازار ایجاد کنید.

بیگدلی همچنین با بیان اینکه نظام قیمت‌گذاری در کشور مشکلاتی را به وجود آورده و باعث گرانفروشی شده است، گفت: دولت باید بر بازار نظارت کافی داشته باشد و از بازار سرمایه و بورس کالا استفاده کند. قیمت‌گذاری دستوری باعث کاهش انگیزه می‌شود. لذا باید از ظرفیت بورس کالای ایرانی استفاده کرد و کالاها نیز با نرخ واقعی قیمت‌گذاری شود همچنین از تولید حمایت شود که در مورد هیچ کدام شما برنامه‌ای ارائه نکردید.

موافق وزیر پیشنهادی صنعت
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۴۲

یوسف‌نژاد: رحمانی ذوجنبتین است

علی‌اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت شب (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد مجلس به رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به رزومه و تحصیلات خود، خود را ذی‌صلاح دانست که در مورد این وزیر اظهار نظر کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: همه ما می‌دانیم که پذیرش مسئولیت با توجه به شرایط فعلی کاری بسیار سخت است. اگر بعد از رای اعتماد ما به این وزرای پیشنهادی، این عزیزان رای بیاورند، به هتل ۵ ستاره نمی‌روند. دارند به بدترین شرایط می‌روند. مشکلات و مصائب و بدبختی‌ها روی سر این‌ها می‌ریزد.

وی با اشاره به صلاحیت تحصیلی، مدیریتی و تجربی گفت: آقای رحمانی هر سه این صلاحیت را به طور کامل داراست. ما وقت آموزش برای فرد جدیدی که نیاز به شناخت از دستگاه‌های مربوطه دارد نداریم. هزینه‌ای که برای بسیاری از مسئولان پرداخته‌ایم و جواب معکوس گرفته‌ایم. این قضیه آموزش در مورد آقای رحمانی مصداق ندارد.

نماینده ساری سامانه‌های قیمت‌گذاری در بخش صنعت، بحث خودرو، مساله تجارت خارجی، مساله جلودار بودن بخش معدن و رویکردی که وزیر باید به توسعه داشته باشد را جزو مسائلی دانست که رحمانی شناخت نسبی نسبت به آن‌ها دارد.

وی خطاب به صادقی ادامه داد: شما اشاره کردید که برنامه‌های آقای رحمانی همان برنامه‌های قبلی است. من می‌خواهم بگویم که اتفاقا باید همین طور باشد. یک وزیر با قوانین و اسناد بالادستی و برنامه‌های تنظیم شده از قبل روبه‌روست. پس باید این مسائل را با وضع موجود تطبیق دهد. این کاری است که بسیاری از وزرا قبلی نتوانستند انجام دهند.

یوسف نژاد با اشاره به این جمله که "آقای رحمانی ذوجنبتین است" اظهار کرد: آقای رحمانی مجلس را از زاویه دولت و دولت را از زاویه مجلس دیده است. سال‌ها در مجلس بوده و ریاست کمیسیون صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشته است. در خود وزارتخانه هم در حد قائم مقام وزیر کار کرده است. آقای رحمانی صالح، صادق، صبور و نسبت به مسائل مخصوصا روابط بین دستگاهی که مشکلات عدیده همه وزارتخانه‌های ماست اشراف دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: هر کسی که از ظرفیت مجلس در جهت منافع سازمانی استفاده کرده است، موفق بوده است. این ویژگی را در آقای رحمانی می‌بینیم. من فکر می‌کنم ان‌شاءالله مجلس باید به ایشان کمک کند. یک وزیر بدون استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجلس موفق نیست.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه آقای رحمانی از آن منزلت و جایگاه که برای یک وزیر لازم و ضروری است برخوردار است، گفت: بقیه مسائل مربوط به خود و معاونان ایشان، روابط و معاونان‌شان برمی‌گردد. همه دستگاه‌ها باید به او کمک کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رییس جمهور در مجلس گفت: آقای رییس جمهور باید به بخش معدن، صنعت، خودرو و تجارت خارجی کمک کند. وزرای محترم! مجلس خانه شماست. اگر مساله و موردی به وجود آمده که با نظر مجلس حل می‌شود، شما باید به افراد و دستگاه بگویید که من به مجلس می‌روم و آن مشکل را حل می‌کنم.

مخالف وزیر پیشنهادی صنعت
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۲۰

صادقی: برنامه پیشنهادی وزیر صنعت و معدن تناسبی با بودجه سالیانه ندارد

محمود صادقی در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) در مخالفت رای اعتماد به رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند توانمندترین و داناترین شما، سزاوارترین شما به امر حکمرانی است. ترمیم کابینه در شرایط فعلی با چه هدفی انجام می‌شود؟ به نظر می‌رسد هدف از تغییرات فعلی در کابینه افزایش کارآمدی دولت، ایجاد شفافیت بیشتر و مبارزه با فساد، جلب اعتماد از دست رفته عمومی، بازسازی سرمایه اجتماعی که رییس جمهور با ۲۴ میلیون رای در سال گذشته سکان امور اجرایی کشور را به دست گرفت، اما متاسفانه حدود یک سال و نیم از رای مردم در ۲۹ اردیبهشت می‌گذرد و این سرمایه اجتماعی رو به افول است.

وی در ادامه بیان کرد: کسانی که بتوانند در شرایط فوق‌العاده تحریمی شجاعانه و مدبرانه با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی مقابله کنند، باید انتخاب شوند. آقای روحانی فرمودند که نباید سخنان انتخاباتی بگوییم و سخنان انتخاباتی را برای زمان انتخابات بگذاریم اما رویه ایشان به گونه‌ای است که زمان انتخابات ده‌ها وعده بدهیم ولی بعد از انتخابات به همه آن‌ها پشت پا بزنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: نباید سخنان را برای زمان انتخابات گذاشت. زمان انتخابات باید حرف‌هایی که می‌زنیم در طول چهار سال آویزه گوش‌مان باشد. نقدهای تند را صرفا برای تبلیغات نباید مصرف کنیم. درخصوص برنامه آقای رضا رحمانی بنده نکاتی را اشاره خواهم کرد و برنامه پیشنهادی ایشان را نقد می‌کنم.

وی افزود: برنامه‌ریزی باید فرضیات را به صورت درست و بر اساس داده‌های درست وضع موجود و تحلیل و پیش‌بینی مناسب از شاخص‌های کلان اقتصادی در بر گیرد تا تصمیمات خروجی کیفیت کافی را داشته باشد. ظاهرا برنامه پیشنهادی آقای رحمانی از برنامه‌ریزی استراتژی وزارت صنعت اقتباس شده است. این برنامه قبل از سال ۹۷ نوشته شده و بر اساس وضع موجود در آن زمان تدوین شده است. حتی داده‌های آن بر اساس داده‌های سال ۹۶ است.

صادقی تصریح کرد: داده‌های قبلی با توجه به شرایط جدید به روز نشده‌اند. به عنوان مثال درخصوص رشد تولید ناخالص داخل، داده‌های فعلی رشد ناخالص داخلی را ۱- پیش‌بینی می‌کنند در حالی که ایشان افزایش ۳ درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند. پیداست که داده‌های ایشان بر اساس داده‌های قبلی بوده و ایشان آن را به‌روزرسانی نکرده‌اند. در برنامه ایشان هدف‌گذاری و نگاه خاصی بر روی بخش مهمی از صنایع بخصوص در صنایع کلیدی دیده نمی‌شود. در خصوص صنعت خودرو، آینده واردات، آینده قیمت گذاری و آینده خودروهای برقی برنامه خاصی دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مقوله خودکفایی و بومی‌سازی سیاست صنعتی کشور با توجه ویژه به دوران تحریم و پساتحریم توجه ویژه‌ای صورت نگرفته است. معلوم نیست که دسترسی به نرخ بهره‌وری ادعا شده در این برنامه با توجه به افت وحشتناک تولید چگونه قابل اجرا خواهد بود. در این برنامه طرحی برای بحران و شرایط فوق‌العاده کنونی و طرح‌های تداوم کسب و کارها در شرایط تحریم ارائه نشده است.

صادقی در ادامه تصریح کرد: در برنامه ارائه شده هیچ ارتباط معناداری با بودجه‌های سالانه دولت و مقدار عملیاتی شدن برنامه ارائه شده با توجه به بودجه‌های سال‌های پیش رو ارتباط معناداری دیده نمی‌شود. هدف‌گذاری بسیار فراتر از بودجه‌های سنواتی است. معلوم نیست که با چه منابعی قرار است به این برنامه‌ها جامه عمل بپوشانیم. گفتن هدف‌های بلند و کلان بسیار آسان است اما اگر مبتنی بر وضع موجود نباشد چیزی خواهد شد که ما در این چهار دهه با آن مواجه بوده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه پیشنهادی بسیار گسترده است و گویا می‌خواهد تمام مشکلات آدم را حل کند. با توجه به محدودیت منابع، باید اولویت‌بندی انجام شود. معلوم نیست که مبتنی بر منابع موجود، کدام بخش در برنامه ایشان اولویت دارد. با توجه به عدم جذب نیروی انسانی در طی یک دهه گذشته در اکثر شرکت‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از کشور، هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی آن‌ها پیش‌بینی نشده است. سهم بنگاه‌های متوسط و کوچک در ایجاد ارزش افزوده چقدر در نظر گرفته شده است؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: در صنایع تبدیلی، کشاورزی و صنایع الکترونیک برنامه‌های کمی دیده نمی‌شود. به طور کلی این برنامه نشان نمی‌دهد که با توجه به تغییر شرایط محیطی از قبیل وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و وضعیت شرکت‌های داخلی اولویت وزارت صنعت، برای پاسخگویی به این بحران چیست و کدام بخش‌ها به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صادقی در ادامه بیان کرد: برنامه ایشان بیشتر کلی‌گویی است. با توجه به تحریم‌های ظالمانه و خروج سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید تکیه بر بخش خصوصی داخلی و توان داخلی باشد. برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید در بخش خصوصی به طور خاص ارائه نشده است. در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تکیه زیادی بر ایجاد رقابت سالم در کسب و کارها شده است و به عنوان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی تکیه بر اقتصاد رقابتی است اما به نظر می‌رسد در برنامه ایشان به افزایش رقابت سالم و مقابله با انحصاراتی که کمر بخش خصوصی را شکسته است توجهی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت انسجام و یکپارچگی و توازن و هم‌افزایی بخش‌های مختلف در برنامه‌ریزی بیان کرد: آقای رحمانی بنا دارد متصدی سه وزارتخانه یعنی صنعت، معدن و تجارت بشود. آیا بین این سه بخش توانسته است یک انسجام و توازن ایجاد کند؟ همان طور که در نامه اقتصاددان‌های بزرگ کشور به رییس جمهور آمد و رهبر انقلاب نیز چند بار تاکید کردند که به این نامه توجه کنید، نکته اصلی آن نابرابری بین دو بخش تولید و تجارت از بین برود. بنا بر آمارهای موجود طی شش دهه گذشته نرخ تشکیل سرمایه ناخالص در بخش تولید و کشاورزی در مقایسه با بخش خدمات، همواره رو به افول بوده است. بویژه در یک دهه اخیر یک نابرابری آشکاری بین این چند حوزه دیده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نامه اقتصاددانان به رییس جمهور بیان کرد: در آن نامه آمده بود که متاسفانه سلطه سرمایه‌های تجاری در تصمیم‌گیریهای کلان کشور و نظام کلان تدبیر و حکمرانی باعث شده است که عدم توازن در کشور بین بخش‌های تولیدی در حوزه کشاورزی و حوزه صنعت با بخش‌های واسطه‌گری و خدمات دیده شود. هیچ برنامه‌ای برای ایجاد توازن به نفع بخش تولید دیده نمی‌شود. رویکرد و اهدافی که در زمینه‌های مختلف باید تغییری در وضع موجود ایجاد کند. آقای روحانی برای چه می‌خواهد وزرا را عوض کند؟ شما نیز همان برنامه وزیر قبلی را به ما ارائه کردید. چه تغییری در برنامه شما وجود دارد؟ شما همان برنامه آقای شریعتمداری را با تغییر به ما ارائه کردید. این گونه تحولی در مدیریت کشور ایجاد نمی شود.

صادقی در ادامه بیان کرد: آقای شریعتمداری تقصیر فساد در حوزه خود را به گردن وزیر قبلی انداخت و واردات رانتی در ثبت سفارش خودرو را به عهده وزرای قبل سپرد. شما در این زمینه چه می‌گویید؟ شما در طول چهار سال وزیر قبلی یعنی آقای نعمت‌زاده، معاون ایشان بودید و در طول یک سال گذشته نیز معاون طرح و برنامه و قائم مقام آقای شریعتمداری بودید. شما می‌خواهید از پاسخگویی فرار کنید؟

وی گفت: شما در وضعیت موجود چه نقشی دارید و چگونه توانسته‌اید سه مقطع تحصیلی را در طول این دوره پرکار مدیریتی خود طی کنید و چگونه توانسته‌اید کارشناسی حقوق بگیرید و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره دکترای مدیریت را اخذ کنید؟ آیا امکان پذیر است که یک دانشجو بر سر کلاس حاضر شود و این همه مسئولیت داشته باشد و سه مقطع تحصیلی را نیز پشت سر بگذارد؟ خوشبختانه شما متولد ۱۳۴۵ هستید ولی مدارک شما با این همه مسئولیت و ارتقای تحصیلی تناسب ندارد. امیدواریم که در این زمینه پاسخ شفافی دهید. آقای روحانی گفتند عده‌ای از ارز یارانه سوء استفاده کردند. به آقای رحمانی گفتم اگر در بعضی از سمت‌ها ابوذر و سلمان هم به کار گرفته‌اید یک سال بعد آن را عوض کنید. آقای روحانی خودتان به این توصیه عمل کردید؟ چرا وزرا را از یک پست به پست دیگر جابه‌جا می‌کنید؟

صادقی با اشاره به فاجعه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال رخ دادن است گفت: این فاجعه احداث کارخانه ذوب و پالایش سونگون ورزقان است. کارشناسان هشدار می‌دهند که احداث این کارخانه ذوب و پالایش آن هم به بهانه اطاعت از فرمایش رهبری برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال یک فاجعه‌ای به مراتب خطرناک‌تر از فاجعه دریاچه ارومیه است. در آن زمان کارشناسان هشدار دادند که این طرح‌ها دریاچه ارومیه را خشک می‌کند اما هیچ کس به آن توجه نکرد. امروز نیز می‌خواهند ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کنند تا حداکثر برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کنند.

موافق وزیر پیشنهادی صنعت
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۱۹

اکبریان: «رحمانی» وارث مشکلات وزارت صنعت نیست

عزیز اکبریان در جلسه شنبه شب مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت در موافقت با وی گفت: کشور در شرایط حساسی است. الان زمان دعوای دولت، مجلس و قوه قضاییه نیست. ما باید به جای دعوای جناحی مشکلات نظام را حل کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت از وزارتخانه‌های حساس است، اضافه کرد: مشکل این وزارتخانه بیمه، مالیات، بانک، گمرک، نوسانات ارزی، تصدی‌گری دولت و شرکت‌های خصولتی هستند. انصافا آقای شریعتمداری در این وزارتخانه زحمت کشید و بهترین همکاری را با کمیسیون داشت. حالا دولت تصمیم گرفته تیم اقتصادی را جابه‌جا کند.

اکبریان، رحمانی را فردی دلسوز، ساده‌زیست، ولایتمدار و وفادار به نظام، با انگیزه و ارزشی توصیف کرد و گفت: ایشان به عنوان مدیر تراکتورسازی و آلومینیوم المهدی تلاش زیادی کرده، سه دوره نماینده مجلس بوده و ۱۵ سال پیش با لیسانس وارد مجلس شده است. دو سال است که ایشان معاون وزیر است حالا او وارث تمام مشکلات وزارت صنعت است؟ وارث این مشکلات تیم اقتصادی دولت و ما در مجلس هستیم.

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: آقای رحمانی در تدوین برنامه وزارت صنعت نقش اساسی داشته و برنامه مدون برای تولید دارد و نیازی نیست که از صفر شروع کند. او پاکدست است و برای مبارزه با فساد برنامه دارد. طبیعتا کسی که خودش آلوده باشد نمی‌تواند با فساد مقابله کند.

وی در پایان توجه به مدیران بومی و تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخل را از دیگر رویکردهای وزیر پیشنهادی صنعت عنوان کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۱۷
امیدوارم چند ماه دیگه همین آش و همین کاسه نباشه





























ضمنا نمیدونم کی تو آش این آشپز نمک ریخته که زیادی شورش کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
از تابناک خواهشمندم این فاصله بین خطوط این کاربر رو حذف کنه چون ظاهرا عادتشون هست !!! یک دوره نگارشی هم انگار تابناک برای عده ای از مخاطبان بگذاره !!!
لطفا رعایت کنید دوست عزیز
فرشته م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
زمان نمایندگی رحمانی با لیسانس حقوق تو سایتش نوشته بود مهندس رحمانی حالا هم با چند هفته دروه کوتاه مدت آزاد dba میگه دکترا دارم. و مدیران ارشد وزارت صنعت از متهمان اوضاع کنونی تولید و اقتصاد هستند بجای پاسخگویی قائم مقام و وزیر صندلی شان را عوض می کنند
دروغ گفتن برای یک مسئول در تمام دنیا بزرگترین عواقب منفی را دارد هیف که مجلس ما بسیار سطحی و غیرکارشناسی شده.
آقای روحانی هم کیاستش بجای خارج فقط متوجه داخله, از دی پارسال همه فریاد زدند وزرای ضیف را تغییر بده, نکرد تا یک هفته به 13 آبان باز بگه چون شرایط حساس هست, به همه وزرا رای بالا بدین,
یا حسین مظلوم خودت به داد این ملت مظلوم برس
جواد
| Netherlands |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
دیروز شاهد تولد یک وزارتخانه جدید بودیم . وزارت مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
مشکل ما با مجلس است



.این نمایندگان مجلس را باید عوض کرد.

گرنه انتخاب شریعتمداری هیچ توجیهی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
سبوس برنج شیرین کاری بسه دیگه... این نماینده ها هم امثال تو هستند که همه چیو به مسخره گرفتن
هرچی فک میکنم میبینم من خودم گناهی ندارم اگر بابای ما رفته بود دختر یکی از این مسئولان رو می گرفت الان من هم وزیر بودم . بابا خدا بهت خیر بده واقعا .که همچین ظلم بزرگی به من کردی
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
احسنت






















متاسفانه
reza
| United States of America |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
من از ترس این ۴ تا عکس حاضرم به مارهای غاشیه پناه ببرم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
این رای گیری سرپوش گذاشتن به واقعیات جامعه جایی بس تامل و تفکر داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
متاسفانه بابای منم رفت دختر شیرعسگر را گرفت و خودمم هم دختر مشت ابولی را،باید بسازیم و بسوزیم
نظر آقای محمودی بسیار خوب و کارشناسی بود
شریعتمداری 196 رای آورد! فاتحهَ مع الصلوات! این کشور درست بشو نیسیت.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
اصلا معلومه چه خبره تو مجلس؟















چه رای بالایی هم گرفتند
ناشناس
| Italy |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خدا به بازنشستگان تآمین اجتماعی رحم کند خدا بیامرز سازمان خوب و ثروت مندی بود قبل از دسته گل احمدی نژاد
راضد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
واقعاااااااااااااااااااااااااااااااااادیگه حرفی نمی مونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
دروه ارزانیست...

دل ربودن ارزان !

دل شکستن ارزان !

دوستی ارزان است !

دشمنی هاارزان !

چه شرافت ارزان !

تن عریان ارزان !

آبرو قیمت یک تکه ی نان ...

ودروغ از همه چیز ارزانتر...

قیمت عشق چقدرکم شده است !

کمتر از آب روان !

و چه تخفیف بزرگی خورده

قیمت هر انسان.....
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
ماست



















ماست.
گند زدند به مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
وزرا برکنار نمی شن بلکه از یک وزارت خونه به وزارت خونه دیگه منتقل میشن
اگر حلال مشکل بودیم به اینجا نمیرسیدیم!
راه حل بازگشت به اصل انقلاب است.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
کامنت مرا خواهشا بدون حذف بعضی جملات بزنید!
طرف توی یک وزارت خانه مردود هست میارن میذارن توی یک وزارت خانه دیگه بهش رای بالا هم میدن. مردم و وضعیت مردم هم کشک--
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
امخوان مردم بیش از پیشناامید کنن
از نوع صحبت هاشون معلوم بود برنامه ای ندارند و نخواهند داشت.
هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد
وای بر مجلسی که شریعتمداری از آن رای میگیرد.
شریعتمداری چه گلی به وزارت صنعت زد که حالا برای وزارت کار انتخاب شده؟ جز رانت و آشفتگی اقتصادی ثمر دیگه ای نداشت. این نشان میده که همه استیضاح ها و ... فیلم بازی کردن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
گلی به نام واردات بدون مجوز چندین هزار دستگاه خودرو. شما فکر کن اگه فقط همین یه مورد تو چین و ژاپن و کره اتفاق میفتاد چی می شد. طرف اگه اعدام نمی شد تا اخر عمر اب خونک می خورد.
اما خوب اینجا نه تنها اب از اب تکون نمی خوره بلکه طرف ارتقا مقام هم می گیره. دست راستش رو میشونن سر جاش یک وزارت خونه دیگه تحت نام وزارت عظمای کار و تعاون و وفاه اجتماعی رو می سپرن بهش تا بیش از پیش خدمت کنه
مشکل مملکت از اینجا نشات گرفته که از روش های علمی در اداره کشور استفاده نمیشه . سیاست خارجی ما هم متعارف نیست . سیاست و امنیتی کردن هم در هر سازمان و وزارت خانه ای موج میزنه . شفافیت هم در چنین محیطی بی معنیه و از همه مهم تر اینکه قانون اجرا نمیشه یا صادقانه اجرا نمیشه و هر کس بخودش اجازه میده اون رو دور بزنه بعبارتی تعهد و مسئولیت پذیری کم شده
بنده نگرانم که اولین کار رحمانی افزایش قیمت خودرو و درنتیجه افزایش تورم باشه. باید حواسش باشد که افزایش قیمت خودرو در بازار فقط بخاطر ندادن ماشین و کمبود عرضه توسط خودروسازان بوده و اگر ماشین عرضه می شد، قیمت در بازار افزایش نمی کرد.
وزارت صنعت و معدن و رفاه خیلی چیزاشون شلیه همه کسی که خراب کرد تو اون وزارت خونه چطور رای اعتماد میگیره؟؟بخدا تا صد سال دیگم با این روند وضعمون بد و بدتر خواهد شد. همش رانت همش لابی اینم از مجلس
جالبه وزیری که تا چند روز پیش قرار بود استیضاح بشود. دوباره برای وزارتخانه دیگر رای اعتماد می گیرد.
شریعتمداری رو با این همه خراب کاری در وزارت صنعت، به وزارت دیگه انتخاب کردند.
شريعتمداري دوباره وزير شد؟!! نمايندگان محترم چكار ميكنند؟ خدايا به كي شكايت كنيم؟!!!
واقعا سال آینده نمایندگان از مردم رای خواهند خواست!!!!!!!
زی خیال باطل. باین وضع امروز خصوصا از شریعتمداری رای گرفت .
سخنان روحانی که مردم را نفهم خطاب کرد و نمایندگان سکوت کردن
این ملت تکلیف از گردنشان ساقط شد . دیگه نه به ریس جمهور نه به نماینده و نه به شورا رای نخواهند داد .واقعا امروز خیانت به ملت شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
برادر اصلا ببين ديگه كسي راي ميده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
هیچ تکلیفی صاقت نشد..متمعن باش باز همه رای خواهند دااد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خر حضرات از پل رد شده. شریعتمداری و سایر وزرا هم که ماشالله چند دوره وزیر و کیل بودن و همگی در شرف
بالای شصت و پنج سالگین.
توهین به شعور مردم با دادن رای اعتماد به شریعتمداری تکمیل شد. مجلس، دولت این کارتون در تاریخ فراموش نمیشه.
تکلیفمون با دولت ها که کاملا معلوم ومشخصه...موندم با این مجلس مجلس ها که همچون وبال دموکراسی از گرده نحیف این ملت مظلوم آویزونه ومجبوریم از نون شبمون بزنیم وبرای اینا از گوشت تنمون کباب و از تکه های خونین جیگرمون دسر درست کنیم چه کنیم؟
وای براین نمایندگانی را که به شریعتمداری، ورشکسته مدیریتی رای اعتماد دادند
وای بر همه ارای مثبت، از امروز ببینید بر سر کارگر و کار چه خواهد امد
نق نزنید! خودتون رای دادید! بفهمید لطفا"!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
سما جناب وزیر بهداشت نیستی؟! چون ایشون جدیدا جمله ای بدین مضمون فرمودند
عجب مملكت باحالي داريم!!!؟؟؟ چه وزيرهاي باحالي!!!!؟؟ خداوند رحم كند به همه. فقط شبيه كمدي بود.
من يك همكلاسي داشتم بزور ديپلم گرفت و رفت داماد يك مسئول شد حالا سرمايه دار اول ايران است من رفتم دكتري گرفتم شدم مسافر كش بعدش هم مهاجرت كردم ديار غربت
چه فرسماژر این اقایون وزیر شدند اصلا اینا قبلا کجا و چکاره بودند ؟!! البته اقای شریعتمداری که متخصص شق القمر هست !!!
نماينده ها براي شريعتمداري استخاره كردند خوب اومد والا رأي نمي اورد
از این مجلس بیش از این هم انتظار نمی رفت. هر جای دنیا که باشی بهت می خندد که نمایندگان مردم اینه ا شدند. اقای شریعتمداری که در زمان وزارتشون، میلیاردها دلار به زود ظرکت های وارد کننده خودرو چشم پوشی کردند، به چه دلیلی به وزارتخانه دیگر رفتن؟
قحط الرجال است؟ یا این دولتی ها و مجلسی ها انقدر از مردم فاصله گرفتن که نمی فهمن چکار می کنن.
این نمايندگانى كه درک جامعى از عملكرد دولت و وزارتخانه هايى كه باعث ايجاد تورم دو رقمى ندارند و دوباره راى اعتماد بهشون ميدن
می بینید وقتی میریم فله ای رای لیست ها رو به نمایندها میدید حالا اینم کار کردنشون
طرف با چه تخصصی؟دو تا وزارت خونه رو بلده اداره کنه خدایی هر چه دنیا بهمون بخنده حق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
ادوار قبل تهران ده دوازده تا نمابنده کارامد داشت. ولی دیروز یکیشون پشت تریبون رفت صحبت درست نمی تونست بکنه. من نامش بعد سه سال از انتخابات مجلس تا حالا نشنیده بودم
خدایا متحریم با این انتخاب ها گریه کنیم یا بخندیم.فقط می توانیم بگوییم انا لله و انا الیه راجعون
محمد شریعتمداری هر جا که بخواد می‌تونه به مقام و منصب برسه با اینکه همه می‌دونند هیچ کاری ازدستش بر نمی یاد.حالا می‌خواهد وزارات صنعت باشد و یا وزارت کار و یا هر جای دیگری.
دلیلش هم ساده هست؛نور چشمی حساب میشه این آدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
زیاد فرقی هم نمیکنه ایشون نباشه یکی دیکه
بسیار بسیار انتخابهای بجا وشایسته و امیدوار کننده درجهات اساسی اقتصاد است که قطعا پیشواز مناسبی است درجهت مواجهه باسیزده ابان تجدیدقوای خوبی درکار اقتصاد کشور بوجود امدکه این را باید بفال نیک گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
.............صنار بده آش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
فکر کنم اومده تا تیر خلاص را به صنعت بزنه
وای به حال ما صنعتگران بیچاره
مبارک شیخ فری گلید دار باشد برای مردم بودونبود این دولت فرقی ندارد ،دولتی که نتواند ،رانی وتورم وفقر وبیکاری وافت ارزش وحشتناک پول ملی را کنترل ومارکند به چه دردی میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خخخخخخخخخخخ
واقعا خیلی خنده داره خیلی مجلس و دولت همسو در مقابل مردم
خدایا ما رو از مسئولان بی کفایت نجات بده
فرار مغزها حاصل همین کارهاست.
خوشا به سعادت آنانکه فرار کردند و این روزهای سراسر بازی مجلس و دولت را ندیدند.
سناريوي خيلي قشنگي بود.شريعتمداري وقتي از پست جديدش مطمن شد استعفا داد و نماينده هاي مجلسم كمكش كردن كه راي بياره و بعدا هم دولت هواي نماينده ها رو دارهن.
به اين ميگن لابي و رانت.آقاي روحاني بعد چطوري ميخواييد تو اين مملكت نخبه پروري و جوان گرايي كنيد!!!!!!؟؟؟؟
روز از نو و روزی از نو... یعنی اینا نماینده ان که ما داریم؟؟؟ وای بر ما...
با سلام امروز سخنان ریس جمهوری در مجلس نادرست بود پس چرا در کشور کالاهای اساسی 50-70درصد تورم داشته حتما جناب روحانی از بازار کالا نخریده؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
جناب روحانی که جای خود رو دارن نمایندگان مجلس هم خودشون خرید نمی کنن. به هر حال هر کدوم راننده و خدم و حشم دارن
این آقای شریعتمداری ، هنوز پاسخگو نیست، آنوقت دولت او را از یک سمت برداشته و برای سمتی دیگر به این مجلس مملو از اصلاح طلبان غربگرا معرفی میکنه و مجلس هم بدون در نظر گرفتن عملکرد این آقا، به او رای مثبت میدهد
رای به شریعتمداری یعنی مجلس منفغل ، هر کسی مذهبی و تاثیر پذیر از دین هستش در عمل باید نشون بده نه در زبان ، دیگه چی برامون مونده ، جالبه تمام بی برنامهگی ها و بی کفایتی ها رو به امریکا نسبت میدن
جالبه، ضعیفترین بیشترین رای رو آورد
دراين مجلسو بايد گل گرفت.
مطمئنا با این جرفهای روحانی درباره وضعیت اقتصادی مردم مجاب نخواهند شد ووای بر مجلسی که مجدد امثال شریعتمداری را به عنوان وزیر انتخاب می نماید.
مجلس عصاره ملت است !؟
مجلس و دولت دو بال پرواز بسوی بدبختی
خوشحالم که این بار هم دولت تدبیر و امید بدون دغدغه رای اعتماد 4 وزیر را از مجلس معظم و نخبه جهان گرفت و آنان را راهی هیئت دولت کرد . تبریک روحانی . تبریک دولت تدبیر و امید . خدا رو شکر که رای دادنمون به دولت تدبیر و امید منجر به شکو فایی شد . (تمام این مشکلات رو که الان می بیند از دولت قبلیه ). امروز نخبگان کشور میز و صندلی شون رو تحویل می گیرند . مردم ایران تبریک
اینکه وزیری که کارامدی اداره یک وزارتخانه را ندارد، به اداره وزارتخانه ای دیگر گماشته می شود، عین تبدیر است! که خود امید بخش هم هست!×!!!!
درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مملکت ما دیگه شده خاله بازی.خدا خودش ما رو نجات بده .مسئولین که بغیر از چرخش تو پست های مدیریتی کار دیگه ای ندارند
واقعا متاسفم برای تمام نمایندگان به اصطلاح ملت بااین رای هاشون
حالم از راي دادن بهم خورد
اصلاح طلبان بدانید دفعه بعد در مجلس نیستید
اگر هر چی رییس جمهور میگه و انجام داده درست بود که وضعیت مملکت این نبود
((والله اگر مشکلات این کشور راه حل نداشت من وارد نمیشدم))
آقای روحانی دقیقا در مورد کدوم مشکلات صحبت میکردید ؟؟؟
آقایان اصلاح طلب شما ها هم دقیقا به اندازه روحانی مقصر این وضعیت هستید
وقتی عملکرد شما و اصول گراها دقیقا یکی هست برای چی باید بیاییم و به شما رای بدیم ؟؟؟ به عقب بر نمیگردیم!!!!!
چه ساده لوح تصور کردید ما رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
برو عمو مردم دیگه نه به اصلاح امید دارند و نه به اصول گرا همشون درسشون به بدترین نحوی پاسخ دادن. مردم افرادی رو می خوان که به هیچ باند و جناحی وابسته نباشه. ،
جناب شریعتمداری هرجا بخوان میره و خودشم قبول میکنه.جالبترش اینجاست که نمایندگان به اصطلاح ملت هم با اینکه میدونن هرجا بره باز همون آشو همون کاسه است بهش رای اعتماد میدن.مبارک نمایندگان باشه با این انتخابهاشون
مجلس ایران مثل فیلمای هندیه هر کاری توش امکان داره بازی با گوشی سلفی گرفتن موگرینی چرت زدن بمیرم برای دل پاک ساده تون که فکر میکنید کارامد هستند
خیلی مسخره است.
ما مردم ابدبخت شدیم
انا لله و انا الیه راجعون
سرنوشت کشور فقط در چند ساعت تعطیلی و .....
چطور ممکن است وزیری که در مهمترین بخش صنعتی کشور موفق نبوده و بعبارتی با بی توجی ناکارامدی به کشور کرده باید در وزارت دیگر منصوب شود .وای به حال بعضی از مجلسیون ما ......
دلمان به مجلس خوش بود که ......
.
واقعا باید احسنت گفت به این نمایندگان شجاع و دوگانه سوز
رای اعتماد به شریعتمداری توسط مجلسی که میخواست استیضاحش کنه هنوز تو شوکم نماینده های مجلس واقعا دارن چیکار میکنن من که نمیفهمم
آش خالته ، بخوری پاته ، نخوری پاته
برای ثروتمندان که از دولت صدقه ( یارانه نقدی ) می گیرند ، از سرشان هم زیاده
از این مجلس بیشتر از این هم انتظار نبود و از طرف فهمیدیم در این مملکت واقعا قحط الرجال هست که چسبیده اند به این چند نفر که هیچ کاری از دستشان بر نمی آید.
این انتخاب آقای شریعتمداری واقعا به جا می باشد چون وزرات کار در ایران کلا تعطیل می باشد لذا بود و نبود وزیر تغییری در حال این وزرات به وجود نمی آورد.
مهم نیست برای مردم چون فرقی با هم ندارند
اولا از اينكه با صداقت همه نظرات را درج ميكنيد تشكر ميكنم. دوما واقعا بررسي كارنامه كاري آقاي شريعتمداري اينقدر كار سخت و دشواريست كه اگاهی برخی نمايندگان به آن نميرسد. اينكه آدم مچ زيردستان خود را بگيرد كار قهرمانانه و شجاعانه است؟ اگر زيردستي خطايي كرد اون مدير و مسئول مربوطه است متاسفيم براي اين و خطاها!!!!!!!!!!!!
تا چند وقت پیش همین آقای شریعتمداری رو مجلس میخواست استیضاح کنه اما الان اکثریت مجلس به این شخص رای میدن!!!!! خواهشا یکی برام توجیه کنه.
ضمنا من نمیفهمم اگه آقای شریعتمداری خوبه که میبایست بمونه تو همون سمت قبلیش اگه بده پس چرا وزیر شد؟
اخه کجا این قضیه معقول و منطقی است؟
تابناک خواهشا این نظر منو منتشر کن
وزیر شدن شریعتمداری مسخره ترین اتفاق دیروز برای مجلس و دولت بود
با سلام؛
یک روز را کامل تلف کردند همون اول صبح رای گیری می کردند.رای ها که معلوم بود.
خدایی رای دادن چه فایده داره؟؟؟
به عصاره رای دادیم چه شد؟ چه اتفاق مثبتی افتاد!!!
به نظرم رای دادن فایده ای نداره ..چون هر کسی هم عصاره باشه از این بهتر در نمیاد و دینو ایمان بکل فروخته شده!!!
دموکراسی چیزه فانتزی هست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
افلاطون دو هزار و پونصد سال میش در کتاب جمهوریت دمکراسی رو بدترین اما موجه ترین حکومت دونسته. بهترین حکومت از دید وی حکومت نخبگان یا شایسته سالاریی.
نماینده ها با خودشون چند چندن؟؟؟
اینجور که شریعتمداری رای آورد یعنی اگر میخواستن به عنوان وزیر صمت استیضاحش کنن هم اینقدر رای میاورد ؟؟؟
چخبره ؟؟؟ دولت انتخاب میکنیم ناکارامد از آب در میاد...نماینده مجلس انتخاب میکنیم تناکارامد از آب در میاد!!
وقتی نماینده مجلس صراحتا در رسانه جمعی اعلام میکند که ما وزیر را استیضاح میکنیم بعد امتیاز میگیریم و بعد امضامون رو پس میگیریم خود بخوان پس در این مجلس هیچ بعید نیست که امثال شریعتمداری رای اعتماد بگیرند
خدا خودش به داد این کارگرای مظلوم برسه.چی می خواستیم چی شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عزیزانی که رای آوردن انگاراستخارشون خوب امده
من که حتما حتما مي رم. چون همه به فکر خودشونن. کسي به فکر مملکت نيست.
رای وزیر راه و شهرسازی جنای آقای اسلامی جالب است!!!!!
مجموع 151+98+8= 157 در حالیکه مجموع آرا 164 است.
سوال:
7 رای کمتر کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
از مجلس هم نا امید شدیم ............................
مجلسیان با رای اعتماد دادن آن هم با رای بالا به شریعتمداری که قرار بود برای دسته گلهایش که در وزارت صمت به آب داده بود استیضاح شود ،نشان دادند که فکری پشت کارشان نیست .روحانی هم با همین شناخت دست به این معرفی ها به مجلس میزند. با توجه به این رای اعتماد باید منتظر بیشترین آسیب برای وزارت کار مخصوصا بخش کارگری و تامین اجتماعی کارگران که وزرا و دولتهای فعلی و قبلی آنرا به سوی نابودی برده اند باشیم.

روحانی تا به حال ناکارامدترین بوده و مردم باید چند سال دیگر این تصمیم گیری های نابجا و نابسامانیهای حاصل آن را با زجر تمام تحمل کنند.نمره ی ایشان در پاسداری از رای مردم چیزی در حد صفر است البته مجلسی ها هم در این راستا کمکهای شایانی به ایشان داشته اند.

ضمنا فکر میکنم این - سبوس برنج شمال - از کارکنان خود تابناک است که حتی صفحه ی خالی مثلا نظر ایشان را منتشر میکنید.البته صفحه خالی را میشود مستقیم و به بدون ویراش و بررسی منتشر کرد و متهم به سانسور هم نشد
بحث این است که پس از عزل وزیر با رأی عدم اعتماد مجلس، رئیس جمهور قائم مقام یا معاون وی را برای جایگزینی معرفی می کند. افراد معرفی شده معمولاً هم فکر و مجری سیاست ها و برنامه های مافوق خود یعنی وزرای معزول هستند. با وصف مذکور آرای عدم اعتماد قبلی و اعتماد بعدی مجلس .....!!!
قبلی ها هم همینارو میگفتن
از دیروز دارم فکر می کنم چرا تو ایران بدنیا اومدم خدایا ما را از دست مسولان ناکارامد که فقط فکر منافع خودشون هستن نجات بده
دیگه هیچوقت رای نخوام داد هیچوقت
کل کابینه حتی رییس جمهور را عوص کنند تغییری چندانی حاصل نمیشود . علت این هست که ساختار سیاسی و اقتصادی بر حسب قانون یا تجربه نیست. باید دید علم در حوزه کشور داری چه راه حلی دارد
برخی رو چه شده که همه خدا و آخرت رو فراموش کردن و حیات ناپایدار 20 30 ساله دنیوی شان رو با ناکارامدی به رای مردم با آخرت جاودان عوض میکنن؟؟
آیا اینا واقعا مسلمانن و به معاد اعتقاد دارن یا همشریا برای کسب مقام دنیوی بوده؟؟؟
برای گرفتن این قبیل پست ها مخصوصا وزارت تنها چیزی که اصلا مهم نیست شایستگی و تخصصه..
من واقعا متوجه نمی شم ؟؟؟ این مجلس هم نشان داد ناکارامد است اگر این آقا با مدرک دکترای بازرگانی برای وزارت صمت نتوانست کاری انجام دهد چگونه می تواند برای وزارت کار و رفاه و.. کاری انجام دهد که اصلا تخصصی هم دران ندارد؟ قرار این وزارت خانه مریض از بین برود تا بفهمید؟
من ازعملکرد سه نفر از آقایون اطلاعی ندارم ، ولی رای اعتماد به شریعتمداری یعنی مجلس بله قربان گو
عجب مجلسی عجب کابینه ایی عجب دور زدنی وزیر در معرض استیضاح استعفا میده بعد همون مجلس برای یک وزارتخانه دیگه بهش رای میده.وقتی آدم همچین اتفاقاتی رو می بینه دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی مونه.
مجلس عصاره شوراي محترم نگهبان و شوراي نگهبان عصاره ملت بزرگوار ايران است پس
نبايستي هيچ گله اي در خصوص رأي اعتماد داشت و به احتمال زياد استخاره كه آر واجبات مجلس براي تعيين صلاحيت است نيز انجام شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان