بازدید 15693
۸
گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی؛

فیضی: اسلامی با لابی و چانه‌زنی به عنوان وزیر معرفی شد/ رضایی کوچی: محمد اسلامی یک شخصیت جهادی و انقلابی است

یکی از بستگان شما به عنوان ناظر ۵۰۰ واحد ساختمانی برای رزمندگان وزارت دفاع منصوب شده است؛ بگویید که آن فرد امروز کجاست و اینکه پرونده‌اش چه مرحله‌ای را در سازمان بازرسی طی می‌کند؟ از طرف دیگر، شما متولی پرونده هواپیماسازی ایران ۱۴۰ بودید که سه فروند آن سقوط کرد. پرسش این است که مابقی هواپیماها در کنج آشیانه‌هاست یا اینکه در آسمان‌ها پرواز می‌کند. ثمره بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری چه شد؟
کد خبر: ۸۴۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 27 October 2018

نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ـ که رئیس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس او را معرفی کرده بود ـ تشکیل جلسه دادند.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) جلسه رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را برگزار کردند؛ در این جلسه، جمعی از وزرای کابینه دولت نیز حضور داشتند.

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در مجلس در جریان دفاع از اسلامی بر حل مشکل کامیون‌داران تأکید کرد و گفت: ما می‌توانیم با رأی شما نمایندگان مجلس در زمینه حمل و نقل و راه آهن و جاده‌ها مشکلات را حل کنیم. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد مثل مشکل کامیون‌داران که باید مشکلات آنها از جمله لاستیک و بیمه حل شود. رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه ی راه ، راه آهن، کشتیرانی و هواپیمایی نسبتا خوب کار شده است، اما در زمینه مسکن باید جبران شود، افزود: دولت در زمینه‌ مسکن بدهکار مردم است و باید آن را جبران کند.

سخنرانی نمایندگان موافق و مخالف را در زیر بخوانید.

پیگیر مشکلات کامیونداران خواهم بود
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۵۱

محمد اسلامی در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) و در دفاع از برنامه‌هایش برای وزارت راه و شهرسازی گفت: بنده همواره شایسته‌سالاری را ملاک عمل خود قرار دادم و تلاش می‌کنم به آن جامه عمل بپوشانم کما اینکه معتقدم نمایندگان نیز از شخصیت والایی برخوردار هستند.

وی در توضیح برنامه‌هایش گفت: معتقدم باید اولویت‌های راهبردی را تعیین کرد تا از طریق آن اهداف برنامه توسعه محقق شود چرا که اجرایی شدن برنامه و قوانینی همچون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و داشتن انضباط در ساختار مدیریتی و اجرایی می‌تواند کارها را به خوبی پیش ببرد. تلاش می‌کنم که با برنامه و بر اساس ضوابط مندرج در آمایش سرزمینی، امور را پیش برده و تحولات ساختاری را به وجود آورم.

اسلامی با اشاره به احکام قانون برنامه توسعه برای ایجاد مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد و روستاییان گفت: مهم‌ترین اقدام برای تحول ساختاری در حوزه مسکن آن است که دستگاه‌ها در حوزه مسکن به صورت یکپارچه سازماندهی شده و با استفاده از تمام ظرفیت‌های تحت اختیار وزارت راه، فعالیت کنند. از طرف دیگر هم باید بخش خصوصی را در این زمینه فعال کرد. مسکن یک صنعت است که می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، عرضه انبوه مسکن را به دنبال داشته باشد. وزارت راه بر اساس وظایف قانونی، مسئول ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: باید تولید مسکن در اختیار تولید کنندگان واقعی باشد نه کسانی که تنها به دنبال سوداگری هستند. باید برای اقشار متوسط سرپناهی ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند خانه‌دار شوند.

وی ایجاد ساختار کارآمد و غیر متمرکز برای راه‌های روستایی را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌هایش عنوان و اظهار کرد: بنده طرح بازآفرینی شهری را اجرایی خواهم کرد. در این باره تفاهم‌نامه‌هایی مبادله شده که ما می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌ها و نوسازی، بازآفرینی شهری را محقق کنیم. مهم‌ترین اقدام هم پیشگیری از حاشیه‌نشینی است.

اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن مهر نیز گفت: دو میلیون و 200 مسکن مهر پیش‌بینی شد که از این میزان 200 هزار واحد تمام شده اما فاقد تاسیسات زیربنایی است. 270 هزار واحد نیمه تمام مانده و ساخت 500 هزار واحد باقی مانده است. به یاری خداوند و کمک مجلس و وجود زمانبندی مشخص به دنبال آن هستیم که تکلیف مسکن‌های مهر باقی مانده را مشخص کرده و آن‌ها را تکمیل کنیم تا موضوع مسکن مهر پایان یابد.

اسلامی با اشاره به برنامه‌هایش برای توسعه حمل و نقل راه آهن و استفاده از قطار حومه‌ای در شهرهای مورد نظر گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین دستور کارهای ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع پیش‌بینی شده می‌توان پروژه‌ها را با سرعت تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه عدالت منطقه‌ای را در دستور کار دارد توضیح داد: به دنبال آن هستم که توزیع اعتبارات بر اساس پیشرفت پروژه‌ها به صورت عادلانه در تمامی کشور توزیع شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین با اشاره به مشکلات کامیونداران گفت: کامیونداران در موضوع بیمه، لاستیک، تعیین کمیسیون و تعرفه و نوسازی ناوگان دچار مشکل هستند. تفاهم‌هایی شده که وضعیت آن‌ها را پیگیری خواهم کرد.

اسلامی در مورد اظهار نظر یکی از نمایندگان درخصوص وضعیت راه اندازی هواپیمای ایران 140 گفت: افتخار می‌کنم که توفیق کار برای این صنعت پیشرفته را داشتم. این کار با استفاده از ظرفیت‌های جوانان، نخبگان، دانشگاهیان و محققان انجام شده است. هواپیماسازی ایران از نمادهای موفقیت سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در کشور است.

وی در پایان و در جمع ‌بندی گفت: بنده برای اینکه بتوانم اعتماد نمایندگان را جذب کنم هیچ ادعایی جز خدمت به مردم با توکل بر خدا و بر اساس قابلیت‌های فردی و اعتماد مسئولان و مردم را ندارم. تلاش می‌کنم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ارزشمند، جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای شایسته، در جهت بهبود وضعیت ساختاری و کارآمدی مدیریتی، حرکت کنم.

موافق وزیر پیشنهادی راه
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۳۳

احمدی: وزیر پیشنهادی راه در هیات مدیره هیچ شرکت دولتی یا خصوصی عضویت ندارد

قاسم احمدی لاشکی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه به عنوان موافق وی گفت: ما برای وزارتخانه بزرگی تصمیم می‌گیریم که ۱۷ معاون و بیش از ۶۵ هزار نفر پرسنل دارد. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ذیل این وزارتخانه خودش به اندازه چند وزارتخانه کار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد بخش‌های بنادر، راه‌آهن، هواپیمایی، هواشناسی و شهرسازی در وزارت راه اظهار کرد: ما در مجلس تشخیص دادیم که این مسئولیت‌ها همچنان در وزارت راه ادغام باشد و جدا نشود. اما همین که آقای اسلامی به عنوان فردی خارج از وزارت راه انتخاب می‌شود یعنی ایشان لابی نداشته است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه وزارت راه به یک فرد توانمند و قوی نیاز دارد، اظهار کرد: ایشان در پاسخ نامه فراکسیون زنان گفتند که از زنان در سمت‌های مختلف این وزارتخانه استفاده خواهند کرد. پاکدستی و تعهد ایشان هم برای ما مهم است. طبق اظهار آقای اسلامی ایشان در هیات مدیره هیچ شرکت خصوصی یا دولتی عضویت ندارد و تنها در مجموعه صنایع دفاعی است. من تاکنون ندیده‌ام که در بحث شفاف‌سازی وزیری تا این اندازه شفافیت داشته باشد که حتی آدرس محل سکونت خود را بنویسد.

نماینده مردم نوشهر با اشاره به انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه با اسناد بالادستی خاطرنشان کرد: آقای نیکزاد وزیر اسبق راه کمتر به موضوع راه توجه کرد و بیشتر به مسکن مهر پرداخت. آقای آخوندی هم در دوره وزارتش بیشتر به موضوع راه پرداخت و به مسکن مهر اعتقاد نداشت اما آقای اسلامی اعلام کرد که مسکن مهر و باقی‌مانده‌های آن را در دستور کار دارد. ان‌شاءالله می‌تواند در این حوزه موثر واقع شود.

وی در پایان از نمایندگان خواست به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای دهند چراکه به گفته وی این وزارتخانه بزرگ دیگر تاب اداره به شکل سرپرستی را ندارد.

مخالف وزیر پیشنهادی راه
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۲۱

فیضی: اسلامی با لابی و چانه‌زنی به عنوان وزیر معرفی شد

محمد فیضی در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: آقای اسلامی آیا شما اداره وزارت راه و شهرسازی را دارید؟ آیا شما مبتنی بر برنامه‌تان انتخاب شدید یا اینکه با استعفای وزیر و لابی و چانه‌زنی یک شبه برای این پست انتخاب شدید؟ شما خودتان گفتید به سفارش یکی از وزرا و با دعوت به حضور رییس جمهور رفته و از شما خواسته شده تا در عرض یک روز برنامه ارائه کنید.

وی افزود: آیا شما موارد مرتبط با اسناد بالادستی وزارت راه را مورد مطالعه قرار دادید؟ تنها ۳۴ درصد از برنامه‌های شما منطبق بر برنامه توسعه است و در ۳۳ درصد برنامه‌تان به موضوع برنامه توسعه اشاره نشده است.

فیضی با طرح این پرسش که آیا اطلاعی از نیازمندی‌های کشور از نظر شناسایی مصالح ساختمانی و شناخت فنی و مکانیکی خاک دارید؟ گفت: آیا شما اطلاعی از موضوع آمایش سرزمینی دارید و اینکه توجهی به آسایش معلولان و جانبازان در رفت و آمد شهری کرده‌اید؟ اگر معتقد به آموزش هستید، چرا برای کمتر شدن سوانح طبیعی مبتنی بر آموزش برنامه‌ای ندارید؟

وی ادامه داد: شما تنها از بافت‌های فرسوده صحبت کرده‌اید اما سوال این است که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی دارید؟ اساسا برنامه‌ای برای بهبود وضعیت حاشیه‌نشین‌ها دارید؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: کل دنیا به سمت خصوصی‌سازی و برون سپاری فعالیت‌های تصدی دولتی حرکت می‌کنند. شما هم باید بر اساس اصل ۴۴ ، ۸۰ درصد سهام بنگاه‌های دولتی زیرمجموعه وزارت راه را واگذار کنید. حال اینکه در برنامه ارائه شده هیچ توجهی به اصل ۴۴ نشده است.

فیضی با طرح این پرسش که راهکار اسلامی برای قطع وابستگی بودجه به نفت تا پایان برنامه ششم چیست؟ گفت: وزارت راه چه طرحی برای بهبود وضعیت طرح‌های هادی روستایی دارد اگر راهکاری دارید، چرا در برنامه‌تان به آن اشاره نشده است؟

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سوابق تحصیلی اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بر اساس آنچه به ما ارائه شده شما دارای مدرک فوق‌لیسانس هستید اما چطور به خود اجازه می‌دهید استاد راهنمای دانشجویان دوره دکترا باشید یعنی شما به دانشجویان برای ارائه تز دکترا راهنمایی می‌کنید. چه کسی به شما این اجازه را داده است؟ چرا اصلا به خودتان با داشتن فوق لیسانس چنین اجازه‌ای داده‌اید؟

فیضی همچنین گفت: یکی از بستگان شما به عنوان ناظر ۵۰۰ واحد ساختمانی برای رزمندگان وزارت دفاع منصوب شده است بگویید که آن فرد امروز کجاست و اینکه پرونده‌اش چه مرحله‌ای را در سازمان بازرسی طی می‌کند؟ از طرف دیگر شما متولی پرونده هواپیماسازی ایران ۱۴۰ بودید که سه فروند آن سقوط کرد. سوال این است که مابقی هواپیماها در کنج آشیانه‌هاست یا اینکه در آسمان‌ها پرواز می‌کند. ثمره بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری چه شد؟

فیضی در پایان گفت: آقای اسلامی مطلبی از شما در فضای مجازی در بین مردم منعکس شده است که شما گفته‌اید باید حرف‌های یک نماینده را از یک گوش شنید و از گوش دیگر رها کرد. در این باره شفاف‌سازی کنید. نماینده، وکیل مردم است که وظیفه نظارت و پاسخگویی دارد. موضع‌تان را شفاف بیان نمایید.

موافق وزیر پیشنهادی راه
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۱۸

رضایی: اسلامی مورد اعتماد اکثریت قاطع اعضای کمیسیون عمران است

محمد رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد مجلس به محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: طبیعی است که فردی که می‌خواهد مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد، باید انسانی باشد که هم دانش و هم فهم درستی از مطالبی که مربوط به این حوزه می‌شود، داشته باشد.

رضایی افزود: مهندس اسلامی یک نیروی انقلابی و جهادی است و نشان داده است که در هر جایی که مسئولیتی به او واگذار شده، موفق عمل کرده است. آقای اسلامی، آقازاده نیست فردی نیست که بر اساس یک جریان سیاسی نامزد وزارت راه و شهرسازی شده باشد. به عنوان یک کارشناس، کارش را شروع کرده و تا امروز بر اساس توانمندی و کارایی که داشته است، مورد اعتماد رییس جمهور قرار گرفته و به مجلس معرفی شده است.

وی با اشاره به دو ویژگی خاص دانش و تعهد در مورد کسی که می‌خواهد چنین مسئولیت مهمی را به عهده بگیرد، ادامه داد: مهندس اسلامی فوق‌لیسانس مهندسی راه و ساختمان از یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیاست. پس علم و تخصص این کار را دارد. مسئولیت‌هایی که ایشان تا به حال به دوش داشته‌اند، عبارتند از معاون اجرایی بخش عمران بنیاد مستضعفان، مجری طرح‌های عمرانی مرزهای شرقی کشور، معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران، قائم مقام صنایع هوافضا، معاون مهندسی پدافند غیر عامل وزارت دفاع، استاندار مازندران، شورای عالی شهرسازی به نمایندگی از وزارت دفاع، شورای عالی هواپیمایی کشور.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رزومه فوق افزود: این رزومه نشان می‌دهد که آقای اسلامی در همه حوزه‌ها کار کرده‌اند و در همه جا پرونده خوبی داشته‌اند. ما ابتدا آقای اسلامی را در کمیسیون عمران دعوت کردیم. حداقل چهار جلسه با ایشان برگزار کردیم نمایندگان محترم کمیسیون عمران نظرات ایشان در ارتباط با تکالیفی که در برنامه ششم و برنامه بودجه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است را شنیده‌اند.

نماینده جهرم تصریح کرد: آقای اسلامی مورد اعتماد اکثریت قاطع نمایندگان در کمیسیون عمران است. این مساله برای ما مهم این بود فردی که تصدی وزارت راه و شهرسازی را به عهده می‌گیرد اهل تعامل با مجلس، نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی باشد. طبیعی است وزیری که ارتباط صمیمی و تعامل خوبی با مجلس دارد و به نکته نظرات تخصصی کمیسیون‌ها توجه می‌کند، موفق خواهد شد.

وی در مورد اعتقادات اسلامی به بحث شایسته‌سالاری اعضای وزارت گفت: اعتقاد آقای اسلامی این است که از نیروهای متخصص، شایسته و سالم در این وزارتخانه استفاده کند. مشکل کنونی ما در کشور این است که هنگامی که مسئولی منصبی را به عهده می‌گیرد به صورت اتوبوسی نیروهایی را وارد این مجموعه می‌کند. اعتقاد آقای اسلامی بر این است که ما نباید نیروهایی را به صورت اتوبوسی وارد وزارتخانه بکنیم. ملاک، شایسته‌سالاری و تعهد به کار است.

رضایی با برشمردن مشکلات عدیده‌ای که در موضوع مسکن در کشور وجود دارد گفت: آقای اسلامی بحث تولید مسکن که زمینه اشتغال و زمینه کارآفرینی در کشور رقم می‌زند، را در اولویت قرار داده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به پروژه‌های ناتمام این حوزه گفت: ما نمی‌توانیم این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم مگر با ایده استفاده از فاینانس داخلی و خارجی آقای اسلامی.

مخالف وزیر پیشنهادی راه
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۱۷

نجفی: سخنان اسلامی انسان را یاد دولتمردان سابق می‌اندازد

علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی در مخالفت با وزارت محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و ترابری، گفت: حرفهای ایشان ما را یاد دولتمردان سابق می‌اندازد. به کدام شاخص استناد کرده‌اید که در استانداری مازندارن در طول یک سال به اندازه ۱۵ سال کار کرده‌اید؟ شما با کدام روش، منابع و برنامه‌ها می‌خواهید مشکلات راه‌های روستایی کشور را حل کنید؟

وی خواستار پخش فیلمی از اظهارات محمد اسلامی در خصوص در واکنش به درخواست انتصاب مدیران استانی شد.

در این فیلم خبرنگار از وزیر می‌پرسد شما برای انتصاب شایستگان چه خواهید کرد؟ چقدر به سفارش نمایندگانی که خواستار انتصاب افراد مدنظرشان است، توجه می‌کنید؟ که اسلامی هم در پاسخ به پرسش خبرنگار گفت «بنده تلاش می‌کنم براساس شایسته سالاری عمل کنم و در سفارشات هم بر همین اساس رفتار خواهم کرد و به سخنان و درخواست‌هایی که به شایسته‌سالاری توجهی نمی‌کنند، اهمیتی نمی‌دهم و اصلا این سخنان را باید از گوش شنید و از گوش دیگر در کرد.»

نماینده مردم بابل در مجلس ادعا کرد: ایشان فضای ناامنی را در استان مازندران به وجود آورده است. اگر این رفتارها و التهابات ناشی از آن به بدنه وزارت راه و شهرسازی پمپاژ شود چه کسی جوابگو خواهد بود؟

نجفی خشرودی مدعی هدر رفتن میلیاردها تومان از سرمایه‌های ملی کشور سخن گفت و افزود: مسوولیت میلیاردها تومان پول کشور در شرکت هواپیماسازی شاهین شهر اصفهان به هدر رفت. در استانداری مازندران به جز شعارگرایی، و کلی‌گویی چیز دیگری نداشته است؟ یک روز سابقه کار در وزارت کار ندارید، عملکرد شما ازهم اکنون مشخص است.

وی ادامه داد: هیچ شناختی نسبت به نیروی انسانی، برنامه‌های کلان و کلان سازمان ندارید. هیچ مطابقتی بین برنامه شما و قوانین کلان وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آقای رییس‌جمهور در مجلس گفتند «در بخش مسکن بدهکار مردم هستیم» چگونه می‌خواهید این بدهکاری را جبران کنید؟

رضایی کوچی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۰۰

سوابق کاری خوب مهندس اسلامی مشهود است

محمدرضا رضایی کوچی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی یک وزارتخانه مهم و موثر در عمران و توسعه و آبادانی کشور است و از معاونت های قابل توجهی برخوردار است که هرکدام از معاونان این وزارتخانه به لحاظ کاری به اندازه یک وزیر باید کار کنند.

محمد اسلامی یک شخصیت جهادی و انقلابی است

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: طبیعی است که فردی که باید مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده بگیرد از دانش کافی برخوردار باشد و آگاه به مسائل باشد و با توجه به اینکه محمد اسلامی یک شخصیت جهادی و انقلابی است و براساس کار و تخصص در سطح کارشناسی کار را آغاز و رشد کرده و مورد اعتماد رئیس جمهور قرار گرفته است و نباید فراموش کرد وی آقازاده نیست.

رضایی کوچی تصریح کرد: محمد اسلامی دارای فوق لیسانس عمران از معتبرترین دانشگاه های دنیا است و در بنیاد مستضعفان سازمان صنایع دفاع، معاونت پدافند، شرکت هواپیمایی ایران، شورای عالی شهرسازی و شورای عالی هواپیمایی و سازمان های دیگر مسئولیت داشته و از پرونده خوب کاری در مسئولیت هایی که برعهده وی بوده برخوردار است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهندس اسلامی با حضور در کمیسیون عمران مجلس دغدغه نمایندگان را شنید و با توجه به بررسی های صورت گرفته اکثریت اعضای کمیسیون عمران با وی موافق هستند چرا که اسلامی اهل تعامل و همکاری با مجلس است و به نقطه نظرات نمایندگان توجه می کند.

رضایی کوچی اضافه کرد: در وزارت راه و شهرسازی باید به بحث شایسته سالاری توجه شود و از نیروهای متخصص بهره برد چرا که یکی از مشکلات کشور این است که به طور مثال وزیری که مسئولیت برعهده می گیرد به صورت اتوبوسی نیرو وارد دستگاه ها می کند این در حالی است که ملاک تعهد و شایستگی باشد.

دغدغه مسکن در کشور جدی است

وی افزود: در حال حاضر دغدغه مسکن در کشور جدی است و باید 4.5 میلیون واحد مسکن تولید شود چرا که در حال حاضر 20 میلیون نفر در بافت فرسوده ساکن هستند و باید سالانه یک میلیون مسکن تولید شود، این در حالی است که حدود 400 هزار نفر واحد مسکن تولید می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، باید این پروژه ها به اتمام رسد و ایده مهندس اسلامی در رابطه با استفاده از فاینانس و ظرفیت بخش خصوصی مناسب است و باید همچنین به حل مسائل نظام مهندسی توجه شود.

موافق وزیر پیشنهادی راه
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۹:۵۴

پورمختار: برنامه‌های اسلامی نشانگر عدالت محوری در عرصه راه و شهرسازی است

محمد علی پورمختار در موافقت با رای اعتماد به محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بیان کرد: با نگرش به اینکه اعتقاد دارم در این شرایط حساس که دشمن خونی ما برای اعمال تحریم‌های بیشتر در حال آماده شدن است ما هم باید با همدلی آماده شویم تا تمام توطئه‌های آمریکا را خنثی کنیم. امیدوارم با رای مثبت به وزرا بتوانیم به دولت کمک کنیم.

وی در ادامه گفت: مجلس با هیچکس عقد اخوت نبسته و براساس برنامه‌هایی که وزرا پیشنهادی دارند و وظایفی که دارند مجلس نظارت خواهد کرد و اگر نیاز باشد استیضاح نیز خواهد کرد. اصل مبارزه با فساد باید در دستور کار وزرا باشد. بعضا وزرا در برنامه پیشنهادی به آن اشاره می کنند ولی آن را عملیاتی نمی‌کنند. هم وزرا باید به استفاده از نیروهای متخصص برای پیشبرد کارها توجه داشته باشند.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس ادامه داد: دکتر اسلامی از نیروهای شاخص و انقلابی و از مدیران جهادی کشور هستند. بیش از ۳۶ سال در حوزه‌های مختلف سابقه دارند و با حدود ۲۶ مسئولیت در بخش‌های مختلف و مدیریت‌های کلان، شناخت و آگاهی کامل از حوزه راه و شهرسازی دارند. نگاه حزبی و جناحی نیز در اینجا وجود ندارد. مطمئنا با عنایت به سوابق ایشان و شناخت ایشان در حوزه حمل و نقل و دریا می‌توانند از مجلس رای اعتماد کسب کنند. نگاهی به سوابق ایشان و تقدیرهای متعددی که از سوی مقام معطم رهبری و وزرا و مسئولان دفاعی در دوره‌های مختلف نشان دهنده توانایی ایشان است.

پورمختار تصریح کرد: برنامه‌های ایشان نشانگر عدالت محوری در عرصه راه‌های شهری و روستایی است که ان شالله آن را عملیاتی خواهند کرد. اصلاح فرآیندهایی که بحث اصلی ما است که اگر اینها اصلاح شود کار به طور روتین انجام می‌شود در برنامه‌های ایشان است. بحث تحقیقات و نوآوری یکی از برنامه‌های ایشان است که امیدواریم بتوانند در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه بتوانند آن را اجرایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع مسکن که در برنامه‌های ایشان است و توجه به مسکن مهر از مطالبات ما است. مسکن مهر مسکن مزخرفی نیست بلکه مسکن نیازمندان و فقرا است. مشکلات فراوانی که در حوزه حمل و نقل داشتیم و آقایان قبلا قول دادند ولی عمل نکردند، در دستور کار آقای اسلامی است.

پورمختار خاطر نشان کرد: نگاه به سوابق ایشان در هواپیمایی و ساخت هواپیما و مدیریت این حوزه و فعالیت ایشان در بنیاد مستضعفان و هم چنین فعالیت به عنوان یک استاندار فعال از کارنامه درخشان ایشان است. در حوزه پدافند عیر عامل که مادر کشور به این بخش نیاز داریم و نیازمند تقویت آن هستیم ایشان فعالیت داشته است.

وی افزود: توجه به نظام مهندسی ساختمان که یکی از معضلاتی است که در دوره آقای آخوندی حل نشده باقی مانده است ایشان حتما مورد توجه قرار خواهد داد. توجه به بافت‌های فرسوده که یکی از آسیب‌های جدی در شهرهای بزرگ مثل تهران و سایر شهرهاست قول دادند برنامه‌های عملیاتی داشته باشند.

پورمختار در ادامه اظهارکرد: توجه به ریل که یکی از روش‌های مهم و کاربردی حمل و نقل بار و مسافر است در برنامه دکتر اسلامی ملاحظه می شود که امیدواریم با سابقه قوی مدیریت جهادی این بخش در اولویت قرار دهد و با کمک سایر بخش های دولت بتواند آن را اجرایی کند. از برنامه های دیگر ایشان توجه ویژه به راه‌های روستایی است. راه‌های روستایی ما در همه استان‌ها نیازمند یک توجه جدی و دقیق هستند که ان شاءالله با همت دکتر اسلامی وضعیت آن بهبود خواهد یافت.

وی در پایان گفت: آنچه را که همه نمایندگان می خواهند از نظر من همه وزرا پیشنهادی دارند. آقای اسلامی نیز مدیری جهادی هستند و از نیروهای متدین نیز استفاده خواهند کرد. ان شاءالله ما بتوانیم با رای بالا به ایشان به حوزه راه و شهرسازی کمک کنیم. ان شاءالله با فرماندهی رئیس جمهور نیز همه وزرا بتوانند به خوبی وظایف خود را اجرایی کنند.

مخالف وزیر پیشنهادی راه
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۹:۳۹

گیلانی: وزیر پیشنهادی راه چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات حوزه مسکن و راه دارد؟

سهراب گیلانی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه مخالفت یا موافقت با وزرای پیشنهادی براساس مسئولیت‌پذیری و تحقق چشم‌انداز کشور است، اظهار کرد: رفع محرومیت و فقر یک جهاد الهی است. مردم ایران از فشارهای متنوعی در زندگی و اداره کشور و همچنین تحریم‌ها ناراحت و معترضند و منتظرند دولت فکر و چاره‌ای بنیادی و آرامش‌بخش برای آنها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استیضاح و استعفای وزرا برای ایجاد تحول و مقابله با بحران‌های جدید و کارآمدی وزارتخانه‌هاست، تصریح کرد: بدیهی است وزرایی می‌توانند تحول‌آفرین باشند که دارای روحیه مردمی، انقلابی و مومن باشند و تعامل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته و ظرفیت‌ساز باشند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشتم و در برنامه مکتوب او دیدم سوالاتی برایم پیش آمد که انتظار دارم وزیر پیشنهادی به صورت شفاف به این سوالات پاسخ دهد.

گیلانی در ادامه گفت: در مسکن مشکلات جدی وجود دارد. وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارد؟ وزیر پیشنهادی برای صدها هزار خانه خالی و بی‌خانه‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ چه برنامه‌هایی برای تعاونی مسکن‌ها که نیمه‌تمام مانده و چالش‌های اجتماعی به وجود آورده است، وجود دارد؟ گرانی بیش از ۴۰ درصد مسکن چگونه مدیریت خواهد شد؟ برای حاشیه‌نشین‌های فقیر که ۱۱ میلیون نفر هستند چه برنامه‌ای دیده شده است؟ وزیر پیشنهادی برای جبران فرسودگی خط ریلی چه برنامه‌ای دارد؟ چه تدبیری برای بدهی دولت به پیمانکاران وجود دارد؟ چه تدبیری برای تکمیل پروژه‌های ناتمام و آغاز پروژه‌های جدید دارد؟

وی با بیان اینکه برای شهرسازی اسلامی ایرانی و تدوین طرح‌های جامع شهری وزیر پیشنهادی هیچ برنامه‌ای مطرح نکرده است، گفت: این عیب بزرگی است که در دولت‌های قبلی هم وجود داشته است. چرا در برنامه‌های وزیر پیشنهادی توسعه شهری دیده نشده است؟

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیریت‌های قبلی در این وزارتخانه هزاران میلیارد تومان بدهی به جا گذاشته‌اند. هزاران پروژه به جا مانده و گرانی مسکن رشد قابل توجهی داشته است. وزیر پیشنهادی چه تحول مدیریتی برای برطرف کردن این مشکلات دارد؟ چگونه می‌تواند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را جبران کند؟ چه برنامه‌ای برای نوسازی ناوگان مسافربری دارد؟ این ناوگان بیش از ۸۳ هزار اتوبوس و مینی‌بوس با عمر متوسط ۱۴ ساله دارد. وزیر چه برنامه‌ای برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا دارد که در این حوزه بیش از ۳۶۵ هزار کامیون با عمر ۱۷ ساله وجود دارد.

گیلانی در پایان به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: خوزستان در حوزه وزارت مسکن کاستی‌ها و ضعف‌های جدی دارد که باید به آن توجه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
بازی تکراری مجلس و دولت.

بخدا همش سرگرمیه.
. وقت ملت را هدر ندید
اگر با تغییر یکنفر همه چیز درست میشود آن یکنفر باید حسن روحانی باشد.
بهترین و پاکدست ترین فرد هم نمیتواند فضاحت اقتصادی این دولت را جم کند.
دولت که فرد محور نیست. با تغییر یکنفر چه اتفاقی می افتد.
راهی هم دیگه باقی مونده؟
















متاسفم برای رایم.
انتخاب وزیر شهر سازی که اینهمه حرف و نقل نمی خواد
راه تو را می خواهد؟





















متاسفم
بله دیگه مسکنو کردین دو برابر و پولمونم یک چهارم برابر دست مریزاد .عجب رستمی بودی تو
در پروژه شهر پدیده چهار سال است حدود ۱۸۰ هزار نفر که سهامدار یا تعهدنامه دار این پروژه بودند به پول خود نرسیدند چرا دولت کاری برای این مالباختگان نمی کند؟
قسم حضرت عباس رو باور کنیم































یا دم خروس رو؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست