بازدید 5889

یک نهاد آمریکایی از دولت ترامپ شکایت کرد

کد خبر: ۸۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰ 27 October 2018

یک نهاد آمریکایی از دولت 'دونالد ترامپ' به دلیل ثبت نکردن سوابق و نسبت خویشاوندی فرزندان مهاجران و والدینشان به هنگام جداسازی آنها در نقاط مرزی شکایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، نهاد نظارتی «شهروندانی برای مسئولیت پذیری و اخلاقیات در واشنگتن» (CREW) شکایت خود را علیه «کریستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی امریکا تنظیم کرده و وی را به نقض قانون فدرال متهم کرده است.

این شکوائیه 23 صفحه ای که به دادگاه منطقه ای کلمبیا ارائه شده، همچنین دولت ترامپ را به ناتوانی در ایجاد برنامه مدیریت ثبت سوابق متهم کرده است.

این سازمان غیرانتفاعی در شکایت نامه خود آورده است: وزارت امنیت داخلی هزاران کودک را از والدین آنها جدا کرده و نتوانست مدارک لازم را برای افرادی که بازداشت شده اند، تهیه و ثبت کند و در نتیجه این وزارتخانه نتوانست کودکان را نزد خانواده هایشان بازگرداند.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش گزارش داد که دولت ترامپ سیاستی را بررسی می کند که به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی خانواده ها در مرز مکزیک با آمریکا ممکن است بار دیگر باعث جدا کردن کودکان از والدینش شان شود.
تابستان امسال، تصمیم دولت ترامپ برای اعمال «سیاست تحمل صفر» در خصوص مهاجرت غیرقانونی، به جدایی هزاران خانواده در مرز مکزیک منجر شد و بحران سیاسی و انسانی گسترده ای را برای رئیس جمهوری آمریکا به بار آورد.

«نوآ بوکبایندر» مدیرعامل سازمان CREW اعلام کرد که این سیاست و ناتوانی وزارت امنیت داخلی برای ایجاد سامانه سوابق و نسبت خویشاوندی مهاجران و کودکان آنها نقض قوانین فدرال بوده و تبعات فاجعه باری را برای هزاران مهاجر به همراه داشته است.

در روزهای اخیر، حرکت گروهی چند هزار نفره از مهاجران غیرقانونی به سمت خاک آمریکا بار دیگر نگرانی ها در مورد بروز بحرانی تازه را افزایش داده است. شمار افراد این کاروان از مهاجران آمریکای مرکزی بالغ بر هفت هزار نفر تخمین زده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار