بازدید 7289

کانادا هم روایت عربستان از قتل خاشقچی را رد کرد

کد خبر: ۸۴۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴ 21 October 2018

وزیر خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای گزارش عربستان درباره قتل «جمال خاشقچی» را فاقد اعتبار و انسجام خواند و خواستار تحقیقات «جامع» در این باره شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا اعلام کرد: کانادا قتل خاشقچی را که عربستان تایید کرده در سفارتش در استانبول رخ داده است، محکوم می کند.

وی افزود: توضیحاتی که تاکنون ارائه شده فاقد انسجام و اعتبار است.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود دوم اکتبر (دهم مهر) برای انجام امور مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و بعد از آن ناپدید شد. ترکیه گفته که طبق اسناد صوتی و تصویری که در اختیار دارد، خاشقچی به قتل رسیده است.

عربستان این روایت ترکیه را رد کرد اما در نهایت اعتراف کرد که این روزنامه نگار در کنسولگری اش در استانبول کشته شده است. عربستان اعلام کرده که خاشقچی در جریان یک دعوا جانش را از دست داده است. ریاض همچنین گفته که در همین رابطه پنج مقام را برکنار و 18 نفر دیگر را دستگیر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این روایت سعودی اعلام کرد که از آن راضی نیست و هنوز سوال هایی در این مورد بی جواب مانده است. فرانسه و آلمان و اتحادیه اروپا نیز آن را ناکافی را دانسته و خواستار شفافیت عربستان در این زمینه شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها