بازدید 9374
حسن نوروزی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

ما نه مشکل گرانی داریم نه تورم، اما احتکار داریم/ مجلس و دولت در ایجاد وضعیت موجود مقصرند

این روزها نمایندگان مجلس، بیش از هر زمان دیگری پیگیر دولت برای پاسخگویی شده‌اند. روزی نیست که نمایندگان دولت و مسئولان بانک مرکزی به مجلس فرا خوانده نشود و از آنها درباره چرایی وضع بازار سکه و ارز سؤال نشود. جان کلام سؤالات هم معمولا این است که چرا وضع بازار چنین شده است؟
کد خبر: ۸۴۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 20 October 2018

هیچ کس نمی‌تواند آینده نرخ ارز در کشور را پیش بینی کند/ مشخص نیست قیمت‌ها تا کجا پیش خواهد رفتاین روزها نمایندگان مجلس، بیش از هر زمان دیگری پیگیر دولت برای پاسخگویی شده‌اند. روزی نیست که نمایندگان دولت و مسئولان بانک مرکزی به مجلس فرا خوانده نشوند و از آنها درباره چرایی وضع بازار سکه و ارز سؤال نشود. جان کلام سؤالات هم معمولا این است که چرا وضع بازار چنین شده است؟

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان وضعیت کنونی را ناشی از سوءتدبیر دولت می‌دانند و تأکید دارند، باید چاره‌ای برای این مشکلات اندیشیده شود. انتقادها و اعتراض نمایندگان مجلس، گاه بسیار تند و حتی با ادبیاتی غیرمتعارف بیان می‌شود؛ اما پرسش این است آیا در وضعیت کنونی، تنها دولت مقصر است و دیگر نهادها از جمله مجلس در این وضعیت بی‌تقصیرند؟

حسن نوروزی، نماینده اصولگرای مجلس اما این گونه فکر نمی کند و همه تقصیرها را به گردن دولت نمی اندازد. او اعتقاد دارد، در ایجاد شرایط موجود، به همان اندازه که دولت مقصر است، مجلس هم مقصر است. وی می گوید: اگر برخی موانع موجود در قوانین زودتر توسط مجلس رفع شده بود، شاید هیچ یک از این مشکلات پدید نمی آمد.

وی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: این جریان فساد کنونی، به معنای فساد خاص نبوده و این‌ گونه نیست که ما بگوییم فلان کس در کار خود فساد کرده و دستگیرش کنیم؛ مقصر این جریان در وهله نخست، مجلس شورای اسلامی است. خطای مجلس این است که در دوره‌های گذشته به استقلال بانک مرکزی رأی نداد. زمانی که رئیس‌جمهور اعلام کرد، تفکیک وزارتخانه‌های صنعت معدن و تجارت لازم است، دو بار رأی ندادند؛ بنابراین، مقصر آن ما هستیم، زمانی که سه وزارت خانه به این عظمت را به یک وزیر می‌دهید، همین می‌شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس همچنین یادآور شد: مگر یک نفر چند هندوانه می‌تواند با دست خود بردارد؟ بازگانی عملاً رها شده، کارهای مربوط به بازار را با رأی مجلس به اصناف سپرده‌اند. مگر خودشان می‌توانند بر خودشان کنترل داشته باشند؟ خب نتیجه آن می‌شود این آشفتگی بازار، در حالی‌ که وزارت بازرگانی می‌توانست به آن ورود کرده و آن را کنترل کند.

این نماینده مجلس افزود: مجلس در رابطه با موضوع ارزش ‌افزوده کوتاهی کرد و از تولیدکننده اولی این ارزش افزوده را گرفت و دو سال قبل رأی داد که باید از مصرف‌کننده نهایی دریافت کنند. بار دیگر هم لابی و اشتباه کرد و هنوز هم کمیسیون اقتصادی در اشتباه است و قوانین را اصلاح نمی‌کند.

هم اکنون دولت هم همین اشتباهات را می‌کند و از نیروهای ازکارافتاده، پیر و بازنشسته که توانی ندارند استفاده می‌کند. در وزارت، صنعت، بازرگانی، تعاون و وزارت‌های گوناگون باید کار در دست افراد سی تا چهل سال باشد و این پیرمردان باید مشاور باشند، چون وزیر کشور باید در یک روز صد جا برود و به چند جا سر بزند، فرمانداران و استانداران را کنترل کند.
ضعف دیگر دولت، سیاسی کاری و گیر افتادن در کمند احزاب است. استانداران و فرمانداران حزبی، فکر می‌کنند کشور را حزبی اداره کرده‌اند و حزب‌ها هم در این ‌بین از هم نمی‌گذرند و خلاف‌های همدیگر را نمی‌بینند و باعث بروز این وضعیت شده‌اند.

وی ادامه داد: ما نه مشکل گرانی داریم نه تورم؛ اما احتکار داریم که آن هم به خاطر ضعف من نماینده و دولت است. ما آنارشیسم و به‌هم‌ریختگی اقتصادی داریم که آن ‌هم به خاطر ضعف من نماینده و دولت در سر کار است.

این نماینده گفت: چه کسی به دولت گفته بود، دلار باید 4200 تومان نرخ تعیین کند؟ نفس این کار یعنی درگیر کردن هزاران مأمور برای کنترل آن و طلبکار کردن همه مردم. چه کسی گفت، بانک مرکزی 9 میلیون سکه معادل 60 تن طلا را به فروش برساند؟ این تصمیمات خلق‌الساعه باعث بروز مشکلات شده است.
تنها راهکار خروج از این بحران، استفاده از نیروهای جوان و پرتلاش، نه آقازاده‌ها و ژن‌های خوب که فقط عادت به بریزوبپاش دارند، است و مجلس هم باید واقعاً و از روی وظیفه، موضوعات را بررسی کرده و به لابی‌های پشت پرده و مسائل دیگر توجه نداشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۷۳
احتمالا وسایلش مفت در خانه اش تحویل می گردد که از هیچ چیز خبر ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
این نماینده اینهم وضع تکلیف روشن است/ ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
آره دیگه ، خدمتکارا میرن خرید ایشون اصلا از قیمت ها خبر ندارن ... مشکل بزرگ ما هم مسئولینی هست که اصلا از حال ملت خبر ندارن که با همین حرف نشون دادن که چقدر از جامعه فاصله دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
بهتره جای بکار بردن کلمات قلمبه مثل آنارشیسم و اینا یه بار شخصا برید خرید که بفهمید مشکل تورم و گرانی داریم یا نداریم ، یا شایدم اینقدر حقوقتون بالاست که این قیمت ها براتون طبیعی هست و به جایی بر نمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
مگه ما مجلس و دولت هم داریم که مقصر باشند یا نباشند؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
دلمون خوش ؟ ایشان میگه نه گرانی داریم نه تورم ؟!
آقای محترم حتما می دانید که مهمترین عامل احتکار تورم و گرانی و تلاش محتکران برای کسب سود بیشتر است.بنابراین حرف های فوق به نوعی بازی با کلمات و آدرس اشتباه دادن به مردم عادی است.
مجلس یه طرح شفافیت داخلی را تصویب نمیکنه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
مردم دارن زیر فشار افتصادی له می شوند تو فکرت هنوز جای دیگه هست.
این بابا تو مریخ زندگی میکنه و از چیزی خبر نداره
آقا اقتصاد دان هستند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
با این متخصصین و همین دست فرمون چند ماه دیگه از ونزوئلا سبقت میگیریم
فرهاد
| Netherlands |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
نخیر. فوق تخصص سنگ پا دارند
رب گوجه تو فروشگاههامیفروشند 20هزارتومان انهم شهروند-رفاه و...پس چطوری مشکل گرانی نداریم یاتخم مرغ شانه ای 19هزارتومان ...شمامثل اینکه انبارداری یاجدیدا خرید ننموده اید..
میخواد بگه: همه چی داریم و هیچی نداریم!
اوضاع مردم بدتر نشود بهتر نمي شود و اين حرفها همه اش براي وقت كشي است تا مردم به اين اوضاع اقتصادي و خوردن دو نوبت اشكنه در روز عادت كنند.
شما شاید مشکل گرونی نداسته باشی ولی گرونی پدر ما رو درآورده
وقتی یه نفر میگه نه مشکل گرانی داریم نه تورم، کاملا مشخصه اصلا خرید نمی‌کنه وگرنه متوجه مشکلات مذکور می‌شد!!
چرا ایشان به نقش قوه قضائیه که در ابروز این اوضاع شاره نمی کند، مسائل چند وجهی هستند، یک وجه را که ندیدی نتیجه گیری نادرست می شود.
احتمالا ایشون 11 ماهو 25 روز رو در سوییس در ماموریت بسر میبرن که میگن مشکل تورم و گرانی نداریم!!!!!
ما اصلا مشکلی نداریم..یه خورده احتکارو و اختلاس و مدیریت غلط و حب قدرت و و و اینحرفارو نداره...بی خیال همون ما مشکلی نداریم.
مای خودشو میگه نه مای ما
کاش واقعا همه مثل ایشون اعتقاد داشتند که کارها باید مطابق مصالح واقعی کشور اصول قانون و بدون تاثیر گذاری لابی های پشت پرده پیش بره
احسنت.شما خواب تشریف داری.
ای اقتصاد دان ای وال استریت ای حل کننده مشکلات اقتصادی
حررررررررررررررف
ایشون احتمالا تو سوئیس زندگی میکنه. اینارو از کجا میارن تو مجلس؟
اشکنه که خوبه نون و اب بخور و نمیر ا
دووشواری؟!!!!
نه مااصلا دووشواری نداریم
همه چی عاااالیه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
مملکت گل وبلبله ماشالله سوییس بیادازما کپی برداری کنه تنهاکشوری هستیم که نه گرانی داریم نه تورم
بله شماحق دارید دولت مقصرنیست مقصرمردم هستندکه به اقایان رای دادند!!!
در واقع مشکل اصلی را با ظرافت به گردن ملت انداختید جناب
پس اصلا مشکل مدیران و مسؤولان بی لیافت و بی کفایت و ناکارآمد نداریم
آره؟؟؟؟
الان می خوای پوشک یا نوار بهداشتی بخری باید هشت برابر قیمت خرداد را از جیب مبارک هزینه کنید
این چه ربطی به احتکار داره؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟
سخن بر زبان جاری نشود کسی متوجه ایراد نخواهد شد و اگر بیان شد عیان شود
پس لطفا بهتره همان سکوت اختیار فرمایید تا زخم ملت تازه تر نشه
ایشون کجا زندگی میکنند اصلا تا حالا رفتن خرید کنند
خودش مشکل گرانی و تورم ندارد
ما نه مشکل گرانی داریم نه تورم، اما احتکار داریم/ مجلس و دولت در ایجاد وضعیت موجود مقصرند.
کاملا درست میفرمایند ما اصلا گرانی وتورم نداریم اصلانمیدونیم معنی اینهاچی هست !!! البته منظورایشان ازما مای خودشان است نه مای ما !!!!!
اینکه میگه نه مشکل گرانی داریم نه احتکار . مسول آمار بانک مرکزی است .چون نه می خره نه نی فروشه .اعداد را بالا پایین می کنه و بعد
تراز را مثبت می خوانه.
اره توراست میگی
درسته بزرگوار وسایل هایی که شما خرید میکنید رو با حقوق نجومی دم در خونتون تحویل میدن
ثانیا هر روز هم با ماشین دولتی میرین با ماشین دولتی میان اطلاعاتی هم که میگیرین ازیک طبقه پایین ازخودتون میگیرین اونم میگه (((((حاجی مملکت گل وگلابه بلبل ها هم چه چه میزنن )))))
بله حاج اقای کی گفته که شما مشکل دارید؟؟؟؟؟!!!!

مردم میگویند گرانی وتورم پوست ملت را زند زند کنده است

شما اگر مشکل میداشتید اینقدر شنگول ومنگول نبودید
ایشان نماینده مجلس ایران هستند یا لبنان ؟ در ضمن حق دارند ندانند وضع مردم را
وای به حال مملکتی که این شخص نماینده اش است.
با سلام
مردم هم مطمئن هستند شما مشکل گرانی ندارید.گرانی و تورم فقط مربوط به مردم است
احتکار رو خودروساز هایی دارن که دو سال هست پول مردم رو گرفتن و خودرو رو نمیدن وقتی هم حرفی میزنیم میگن اگه بخوایید پولتون رو برمیگردونیم انگار نه انگار تو این مدت که پولمون خوابیده ارزشش ده برابر کم شده
اگه واقعا میخوایین با احتکار مبارزه کنین چرا گوش اونا رو نمیگیرین؟کسی نیست زورش به این خودروسازهای ظالم برسه؟دارو ندارمون رو دادیم یه خودرو که قرار بود 9 ماهه تحویل بدن الان 15 ماه شده هیچ خبری نیست خودرو احتکار کردن منتظرن گرون بشه خودشون هم گرون کردن انقدر تحویل رو کم کردن که قیمت بالا بره تو این ممکلت کسی نیست جلو اینا وایسه؟فقط بلدین کسانی که دو گونی برنج ذخیره میکنن بگیرین؟
من نمیدونم چرا هر چیزی میشه میگن تنها راه استفاده از جوانان است خود من جوانم اما مگه ادم های میان سال و پیر باید برن بمیرن که همش جوان جوان میکنید؟جوان چی داره؟تا یه چیزی تولید میکنیم میگن تولید جوانان داخل به خدا برا روحیه بقیه افراد هم بده چیه همش جوان جوان
سلام مثل اینکه این آقای محترم در ایران زندگی نمی کنه و نمیدو نه مملکت در چه وضعیت و مردم در چه وضعی هستند بعضی از وقتها برخی از این آقایون حرف نزنند چیزی به آنها نمی گویند
تورم وگرانی برای کاخ نشینان ومیلیادران وجود ندارد برای میلیارد ها پول باداورده گوشت کیلوئی یک ملیون تومان هم گرانی وتورم نیست چرا خدا به داد این ملت مظلوم وگرسنه نمی رسد
اجناس و کالاهاي لوکس خارجي دم در تحويل بگيرم شام و ناهار هم ميهمان رانتخواران و انحصارگران و دلواپسان باشم براي من هم و ملت هم تورم و گراني معني نخواهد داشت
یکی از علت های گرانی و تورم رانت ایجاد شده از مسکن مهر است.
خدایا خودت به ما رحم کن
یکی نیست این آقا را تفهیم کند وقتی حداقل 80 درصد اجناسمان وارداتی است وشما دلار را فرضا اگر 8000 تومان حساب کنید نه 12000 بازهم حداقل اجناس دوبرابر شدند پس با خالی کردن انبارها مشکلی حل نخواهد شد
احتمالا اينا هم از همون بقالي سر كوچه محمود اينا خريد ميكنند
‏یه جوک بگم دلمون شاد شه دورهم بخندیم:

" سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا "
بله با حقوق 30میلیونی و ماشین دولتی پول اب برقم که نمیدن اصلا قیمت ها 20ساله تکون نخوردن
سیر از گرسنه خبر نداره حقوق میلیونی همینه فشار بهش بیاد ازهمه جاش دود میزنه بیرون
این مایی که ایشون گفته کدوم ما هستش
مایی که تو اون نیستیم یا مای اونها؟؟؟
ولش کن
تعریف ایشون از تورم یه چیزی مثل ونزوئلا شاید هستش
به هر صورت مردم که بیچاره شدن و پشیمونن از خیلی چیزها تو این جامعه
اينجاست كه ميگن : سواره از پياده خبر نداره ، سير از گرسنه . . .
کاش به احترام لباست و مکانی که در اون حق مردم باید مطرح بشه دروغ نمی گفتی.
ما مشکل انکار و پاک کردن صورت مسئله داریم
بنظر میرسه جناب نماینده منظورش ازعبارت تورم وگرانی نداریم این بوده که کالا به اندازه نیازموجوداست اما محتکرین باعث وضع موجودند
حاج آقا مریخ چه خبر هوا خود بود اونجا این مساله را حل کن ببینم بروزی 2*2=
توهم!!!!!!!!!!!
40 سال حرف و شعار و توهم و وعده و وعید و از جیب مردم هزینه کردن!!!
ای که پنجاه رفت و در خوابی...............
جوک سال
تويى كه نماينده مجلسى گران شدن كالاها باعث بوجود امدن احتكار ميشه حداقل قبل از حرف زدن يك مقدار فكر كن.
خدا کنه نون خشک و لنگ گرون نشه بقیه رو میخوایم چکار
البته دولت که مقصر نیست ننه جان مرحوم من مقصره
توروی ادم نگاه میکنندومیگن تورم وگرانی نداریم!!!!
منظور ازما مردم نیستند خودشان هستند چون سیر از گرسنه خبر ندارد ...
راست میگن آقایون نه مشگل گرانی دارند نه کمبود و ...... این ما هستیم که همه ی این مشکلات رو داریم
بی عرضه ترین مجلس معاصر روی زمین
بن های خرید اتکا ، بن های شهروند ، بن های رفاه توی جیبشونه ! معلومه خبر نداره از اوضاع . یه سری به مراکز خرید و میادین میوه و تره بار بزنه کلی فحش میخوره ، هم از جانب فروشنده هم از جانب مردم .
عجب جا خورديم نمايندگان مجلس مگر قرار راجع ته مشكلات مردم صحبت كتتد نه بابا آنها رفتند مجلس استراحت گنند و فقط شعار مرگ بر اين يا آن بدهند مگر نه اينكه تعهد دادند دهان خود را باز نكنند ودر نتيجه از مزاياي نمايندگي لستفاده كنند بهر حال از جواب بيدار شديد صبح بخير بپا نيافتي داداش
جناب آقاي نوروزي شما درست مي فرمائيد امثال شما در اين كشور نه تورم دارند و نه گراني . بلكه اين اقشار كم درآمدند كه از آذر96 تاكنون كمرشان زير بار تورم و گراني خم شده و گاها" شكسته است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار