بازدید 28752
گزارش

تخلف تاسفبارخانم‌رییس درفدراسیون‌ژیمناستیک+سند

مگر برگزاری رقابت‌های ژیمناستیک، تهیه و توزیع لوازم این رشته و شرکت در مسابقات ورزشی، آموزش و استعدادیابی از وظایف ذاتی یک فدراسیون نیست؟ چرا باید برگزاری رقابت‌های ورزشی یک فدراسیون در قالب فعالیت‌های یک شرکت تعریف و اجرا شود و چرا سود سهام شرکت به ضرر فدراسیون بین اشخاص تقسیم شده است؟
کد خبر: ۸۴۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 10 October 2018

زهرا اینچه درگاهی ۶ماه بعد از نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون ژیمناستیک شرکتی خدماتی - اقتصادی بین‌المللی در دل فدراسیون متبوعش تاسیس کرده است که سهم بیشتری از سهام و سود این شرکت به اشخاص نزدیک و خودش می‌رسد. این تخلف واضح و بزرگ را ایسنا افشا کرده است.

فساد تاسفبارخانم‌رییس درفدراسیون‌ژیمناستیک+سند

به گزارش تابناک ورزشی، زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک درست 6 ماه پس از ریاست در این فدراسیون (۱۲ دی ماه ۹۶) در اقدامی جالب در تاریخ 12 دی 1396 شرکتی با مسوولیت محدود و با نام «بازرگانی بین‌المللی جنبش پویش حرکت» را به شماره ملی 14007321583 به ثبت رسانده است که موضوع فعالیت‌های این شرکت نیز «انجام فعالیت‌های ورزشی اعم از ژیمناستیک، برگزاری و شرکت در مسابقات ورزشی، تولید، توزیع، خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه تجهیزات و لوازم اصلی و جانبی ورزشی مورد استفاده در ورزش‌های گوناگون از قبیل ژیمناستیک، انجام پروژه های عمرانی و صنعتی و ساختمانی، ساخت و مونتاژ تجهیزات خدمات اطلاع رسانی و ورزشی، عقد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، اخذ وام و تسهیلات و گشایش اعتبارات برای شرکت از بانک‌ها، آموزش و استعدادیابی ورزشی در رشته های مختلف، شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی» عنوان شده است.

اعضای هیات مدیره این شرکت نیز هادی صیدی (عضو فدراسیون) به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت، زهرا اینچه درگاهی (رئیس فدراسیون) به عنوان رییس هیات مدیره، محسن سلیمانی (دبیر فدراسیون) به عنوان نایب رییس هیات مدیره آن به مدت نامحدود هستند. سرمایه کلی این شرکت نیز یک میلیون تومان تعیین شده که سهم مدیرعامل (هادی صیدی) ۲۰۰ هزارتومان، رییس هیات مدیره (زهرا اینچه درگاهی) ۲۰۰ هزار تومان، نایب رییس هیات مدیره (محسن سلیمانی) ۲۰۰ هزار تومان و فدراسیون ورزشی ژیمناستیک ایران ۴۰۰ هزار تومان است.

در ذیل شراکت نامه نیز تاکید شده است که تقسیم سود حاصله از شرکت نیز به نسبت میزان سهم الشرکه خواهد بود. بر این اساس، ۶۰ درصد سود سالیانه شرکت به نفع اشخاص مذکور خواهد بود و ۴۰درصد آن برای فدراسیون ژیمناستیک در نظر گرفته شده است!! در این شرایط این سوال مطرح می‌شود که اساسا هدف از تشکیل این شرکت چیست و آیا مجوز لازم از وزارت ورزش گرفته شده یا خیر؟

مگر برگزاری رقابت‌های ژیمناستیک، تهیه و توزیع لوازم این رشته و شرکت در مسابقات ورزشی، آموزش و استعدادیابی از وظایف ذاتی یک فدراسیون نیست؟ چرا باید برگزاری رقابت‌های ورزشی یک فدراسیون در قالب فعالیت‌های یک شرکت تعریف و اجرا شود؟

مگر رییس، دبیر یک فدراسیون نباید تمام وقت خود را برای امور جاری فدراسیون و پیشبرد اهداف بگذارند، چگونه است که این شرکت با حضور همین افراد شرح وظایف عادی خودشان را در قالب یک شرکت تعریف و اجرا کرده‌اند؟چرا سود سهام شرکت ناعادلانه و به ضرر فدراسیون تقسیم شده است؟ مسوولان فدراسیون اگر به دنبال سودآوری برای توسعه فعالیت‌های این رشته هستند چرا سهم بیشتری از سود شرکت را به اشخاص داده‌اند؟

آیا مدیران ارشد وزارت ورزش و مسوولان و متولیان ورزش و نهادهای حراستی از این چرخه ایجاد شده، در فدراسیون ژیمناستیک مطلع هستند؟ بدون تردید نهادهای نظارتی کشور و به خصوص حراست و نظارت دستگاه ورزش باید با هدف جلوگیری از تضییع حق ژیمناستیک و خانواده این رشته ورزشی هر چه سریعتر به موضوع ورود کرده و نتیجه آن را نیز به اطلاع خانواده بزرگ ورزش برسانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۴
تبعید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
فقط چوبه دار
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
کی به کیه
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
کانادا
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
کسی چیزی نگه اینها کیسه زیاد دارند .....
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
در پست بانک نیز چنین اتفاقی در دولت پاک دست محمد احمدی نژاد رخ داد.
کلا کشور دزد و خاک بر سری داریم
بعد می گید چرا گرانی، چرا کاهش ارزش پول ملی، چرا اعتصاب ،چرا ناامیدی، چرا خشم......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
یک چیزی حدود هشتاد میلیون متخلف به استثنای عده ای قلیل .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
آآآآآآآفرین بر شرفت
لیلا
| Netherlands |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خیلی قشنگ گفتی. هر کی دنبال اینه که کلاهی از این نمد برای خودش درست کنه و سهم خودش را از سفره انقلاب برداره. حالا به هر روشی....
عليرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دوست عزير وقتي اصلاً با تخلف برخورد نميشه، نتيجه اش همين ميشه كه هر كسي هر كاري دلش خواست انجام ميده و عين خيالش هم نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
احسنت. هرجا دست بگذاری فسادی برملا میوشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
من موندم دیگه چرا هر روز هم می یان همچین خبرهایی رو رسانه ای می کنند وقتی هیچ مجازاتی برای عاملانش نیست... اینطوری فقط اونایی که هم که تا به حال به فکر این کارا نبودند به فکرش می افتند می گن مملکت هر کی هرکیه دیگه بدبخت مردم فلکت زده ایران
ماشالله همه دوره دیده و کار کشته هستن تو تخلف
متاسفانه زمینه فساد در دستگاهها الی ماشاالله است یا به عبارتی الی برکت الله
خواهشا میشه چند نفر درستکارو معرفی کنید تو ادارات دولتی
بعضی اقایان که می گویند سابقه فساد در خانم ها نداریم
نه من باور نمی کنم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
این آقایومی که تخلف مالی دارند هم تو دامن همین بانوان بزرگ شده اند دیگه از کره مریخ نیومدند که
ماشاالله هوش دزدی در حد نابغه
ای آقا عجب حوصله ای داری الان تمام صنایع کشور به بهانه ی خصوصی سازی به همین شکل به تاراج رفته و تازه شما فکر کردی شق القمر کردی یک مورد جزءی را افشا کرده ای!!!!!!!!!!!!!!!
خانم اینچه برون آخه درسته؟
نباید این کارها را می کردی..
خانم اینچه برون نباید فساد اداری می داشتی
اگـر ز بـاغ رعـیت ملـک خـورد سـیبـی بـرآورند غـلامان او درخـت از بـیخ
به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد زنند لشکریانش هزار مرغ بسیخ
مملکت رو ... برداشته و همه از سفره انفلاب دارند دو لپی می خورند و فقط مردم عامی بی بهره و گرسنه اند. قیامت و خدائی هم هست
شرکت زده به خیال خودش تازه سهم خواهی هم کرده
همه یک هدف دارن تو ایران
من روسای فدراسیونا رو نمی شناسم. ولی این یکی رو خوب یادمه که وقتی قدرت بهش دادن چه کارایی می کرد و حتی آبدارچی اونجا رو هم عوض کرده بود (بر اساس گزارش صدا و سیما). وقتی مشکلات یه نفر از همون اول مشخصه، چرا اجازه میدن کار بیخ پیدا کنه؟
بعضی وقتا فساد مشخص نیست و تا معلوم بشه زمان میبره. ولی خداییش این یکی از اولش هم تابلو بود.
به استناد ماده 141قانون اساسی، در خصوص ممنوعیت بیش از یک شغل، کارکنان دولت نمی توانند عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکتها باشند. البته نمی دانم حضرات کارمند دولت هستند یا خیر؟ و چنانچه از "ژن خوب" باشند، کلاً مسائل منتفی است!
اول ببینید زهرا اینچه درگاهی به کجا وصل هستش که همچین تخلفی میکنه
باسلام واحترام به گروه تابناک که چنین خبرهایی به مردم می دهید
از قبیل این کارها زیاد هست ولی قانونی در این رابطه نداریم که مسئولین را مجازات کنن دیگه این کارها برای مردم عادی شده ،تورا خدا کسی خودشو ناراحت نکنه .
حالا به نظرتان با ایشان برخورد قاطعانه خواهد شد ؟؟؟؟
بعید است !!!!!!!
اگر از همین حالا با نامبرده برخورد نگردد چند صباحی دیگر مانند خاوری یا زنجانی یا مدیر عامل سکه ثامن یا...... سراز کشورهای خارجی با میلیاردها سرمایه مردم در می آورد بازهم به کشورهای کافر که با سودا گرانی که در پستهای مهم کشورشان از مقام خود سو استفاده میکنند برخورد جدی میشود
باسلام
خدا پدرش بيامرزه40% سهم براي فدراسيون گذاشته!!! بابا ايول داره
اگر از ابتدا با فساد انجام گرفته برخورد قاطع و سنگینی صورت می گرفت و به بهانه حفظ کرامت انسانی، حفظ آبروی خانواده متخلفین، انتساب سببی و نسبی متخلف به اشخاص ذی نفوذ ، برخوردهای سبک (و گاها هیچ برخورد) انجام نمی گرفت امروز شاهد جولان دزدان و اختلاس گران و رشوه بگیران و ... نبودیم.
چه حجابی هم داره !!!
هر کس در هر پست و سمتی تا میتونه داره به نفع خودش و خانوادهاش و از هر راهی سوء استفاده میکنه ان وقت باید توقع داشت که اینان برای مملکت کار کنند 1؟!؟!؟! زهی خیال باطل
متاسفم
ولی خیلی خوب که رسانه ها شفاف سازی میکنن
ای کاش درست حسابی تا تهش پیگیری و محاکمه کنن
آفرین به ایسنا، وظیفه رسانه‌ها پرداختن به این موارد است. وقتی رسانه‌ها افشا کنند، فساد کمتر میشود. تابناک جان شما هم بیشتر فعال باش
برای تنبیه شدن ایشان به سمت بالاتری گماشته خواهد شد.شک نکنید
بیا فدراسیونو کرده ملک شخصی و بنگاه درامدزایی شخصی. فدراسیون رزمی هم همینه فدراسیون پرورش اندام هم همینه. از برگزاری کلاس و صدور کارت مربیگری داوری درامدزایی شخصی و بنگاه داری می کنند به جای پرورش قهرمان و بالا بردن پرچم کشور
جالبه اسم کسایی که چند هزار میلیارد میبرن رو ب ز - ا ر و این چیزا میزنین ولی اینو کامل با عکس و اینچیزا
جای فکر داره این خبر هدفدار
وقتی روزنامه های آزاد سرکوب بشن این میشه عاقبت مملکت که هر کسی که دستش به بیت المال برسه میکنه
هرکس یه گوشه ای از کشور درحال خدمت رسانی به مردمه مرحبا صد افرین
مگر کشور اسلامی نیست
اگر راست باشد که گندشو دراوردن!!!!
مملکت گل و بلبل یعنی این . البته از کشور جهان سومی مثل ایران بیش از این انتظار نیست.
همه جا همینه
براي همين چيزاست ايران پيشرفت نمي كنه
استراتژی از طریق یک شرکتی است که ایشان و فرزندانشان میخواهند در خارج از کشور تاسیس کنند و سود آن به حسابشان در سوییس واریز شود. و همه مردم ایران کارگزان بی جیره و مواجب اینان هستند.
خدایی صدام کویت رو اینطوری نچاپید که اینا دارن ایران رو می چاپن.
این خانم که فساد بکنه دیگه چه باید گفت ؟ تو این کشور کارها را باید به چه کسی سپرد تا درست انجام بشه؟
از کی مجوز دارن برای این دزدی ها؟؟؟؟ تا کسی رو ندیده باشی اینطوری واضح دزدی نمیکنی که.
این بنده خدا دیده همه جا بخور بخوره و کسی به کسی نیس گفته منم شرکتی بزنم شاید به نوایی برسیم
هيچ توجيهى نمى تواند چنين فسادى را توجيه و چنين مفسدين، را تبرئه كند. تقاضاى برخورد شديد و جدى با اين مورد كه مصداق روشن خيانت در امانت و سوء استفاده از موقعيت است داريم. ما مردم ديگر خسته شده ايم. بفهميد!
شما بیا تو صدا و سیما ببین چه خبره خودشون-رئیس و معاونین- شرکت میزنن خودشون هم تو مناقصه ها برنده اش میکنن یا بدتر از اون با ترک تشریفات مناقصه ازش خرید میکنن بعد تو قرارداد هم میارن که شرکت باید قانون منع مداخله کارکنان دولت رو رعایت کنه!!!
بنده بي خبر خدا مگر فقط در اين فدراسيون است ؟
اين چپاول در كل مجموعه هاي دولتي است و از نيروهاي خدماتي شروع شد و امروز به كل مملكت براي غارت مردم تسري پيدا كرده است , در قوه مجریه و مقننه و ... در شهرداري وهر كجا كه ارباب رجوع وجود دارد اين شركتها را درست كرده اند و به اعوان و انصار خود داده اند تا با مجوز تاراج كنند والبته در جاهايي مثل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران از اين هم بدتر است و شركتهايي درست كرده اند كه وقتي كاركنان ميخواهند به ماموريت روي كشتي ها بروند بايد از طريق اين شركتها اقدام كنند و بخشي از حقوق خود را به آنها بدهند
تو اين مملكت هركسي از دستش برمياد ميدزده و هركسي هم كه دزدي نميكنه چونكه چيزي دستش نيست.
قبلا فكر ميكردم خانمها از آقايون پاك دست ترن اما الان فهميدم اشتباه ميكردم
گفتا زکه نالیم که ازماست که برماست...
تابناك جان، لطفاً دشنام زشت دادن رو زير بعضى از خبرها آزاد كن! چون بعضى وقتها واقعاً هيچ چيز ديگه نمى تونه احساس مردم رو بيان كنه.
باید یک آفتابه به گردن همه فاسدان بیندازند و از اول تا آخر بزرگترین خیابان جهان اسلام بگردانند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
لطفا آفتابه مسی باشد
که نوستالژی باشه
زنده باد فضای مجازی رو کنید دست افراد خاین را دزدی شاخ و دم ندارد در مقام رییس فدراسیون پول جمع میکنند برای جیب خودشان
ایران ؛ کشور 80 میلیون دزد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
همه جای دنیا اینجوریه
یک جا کمتر یک جا بیشتر
گر حکم شود که مست گیرند........................................!!!!
لطفا از این به بعد رسانه ها دنبال مسئول سالم بگردن و اعلام کنن نه فاسد .
مصادره اموال خودش و خانواده درجه 1 به همراه اعدام هر سه نفر
معمولا خانم ها در پست های مدیریتی خلاف و فساد کمتری انجام می دهند ولی ایشان و امثال ایشان آبروی خانم ها را می برند و این تلقی را خدشه دار می کنند .
اینهمه ... توی این مملکت جای تاسف داره
این خانم ژن برتر فکر و بکری کرده که در این اشفته بازار چیزی هم به جیب بزند خوب همه می خورند و می برند چرا ایشان نخورد و نبرد بالاخره ایشان هم جزو مسولان و خادمین ملت است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
آبروی همه وزیران و نمایندگان و بزرگان توی کشور رفته
صاف صاف دارند راه میروند
به این میگن ایرانی اصیل !!!!!!!
درست عین همین شرکت رو فدراسیون کونگ فو تاسیس کرده
شرکت تمام اختیارات یک فدراسیون رو داره ولی اعضا شرکت افراد حقیقی هستند که عضو هیات رئیسه فدراسیون هستند.
اگر خواستید مدارک رو بفرستم
این کاملا سوء استفاده از سمت و پست هست
حالا یک نفر هم کار رو جلو می بره بزنین تو سرش
گند زدی تابناک
اگه میخواست اختلاس کنه که نمی رفت ثبت کنه.
ایشون هم از سفره انقلاب سهم خواهی میکنند!!!
جادارد دستگاه های نظارتی به موضوع ورود کنند تااگر فسادی مشاهده شد با خاطیان در هر پست و سمتی برخورد کنند.
بی خیال همه قوانین، اصل بر این اساس است که حق گرفتنی هست نه دادنی حالا نوبت این بزرگواران است که حق خود را بگیرند. ما که همیشه آخر صف هستیم. تازه اگر نوبت را به دیگران ندهیم مهر بی گذشتی و کینه ای بودن بر پیشانی ما هست. ما که خدا نداریم حتماً گناهی کرده ایم و مستوجب چنین عذاب هایی هستیم. این ها از ما بهترانی هستند که بهشت برین هم مال این هاست.
به زنا میدون بدی از صد تا مرد بدترند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
به خدا حرف حق را زدی
از زنها باید ترسید
حروم خوری عادی شده ...
گل من هنوز هم امید داری تو این مملکت!!!!!!
اینایی که برملا میشه یکهزارم واقعیت های جامعه ماست.
هنوز هم امید !!!!!
خیلی مردم خوش خیالی هستیم واقعا
باباجان تراخدا دست بردارید از این کارهای خلاف به فکر مردم باشید بلاخره آه این ملت شمارا خواهد گرفت بس دیگه....بس دیگه
تفسیر از اقتصاد مقاومتی
اینم مثل رانت خوارهای دیگه که راس کار هستند.
معمولا خانمها کمتر تخلف دارند و اگر هم دارند نه اینقدر زود . هنور مهر حکمش خشک نشده دست بکار شده
خوب مگه اين يکی چی از بقيه کم دارد؟ بقيه که می خورند و می دزدند و ...
اين يکی هم يکی از راه های بردن و خوردن را که به ذهنش رسيده انتخاب کرده.
يا همشون را بگيريد يا بزاريد این هم بخوره. حداقل يک ايرانی ديگه هم خوشحال بشه.
الان دیگه ادم سالم گیر نمیاد ان تعداد انگشت شمار ادمهای سالم را هم بگیرید زندان کنید تا جامعه تون یکدست کامل بشه.
این پست ومقام چه به روز ادم ها میاره .............چرا هیچکس به مال حلال قانع نیست .............شرف وابرو وحیثیت دیگه چه معنی داره ...............
سهم از سفره انقلاب دارند برمیدارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
سفره انقلاب
متعجبم این اطلاعات به راحتی توی سایت روزنامه رسمی قابل دسترس هست پس سانسور و سیاه کردن بعضی اطلاعات یعنی چی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
میخواهند دزدی های بزرگ را لاپوشانی کنند.
با این روند اداره کشور انتظار همراهی مردم در شرایط سخت را نداشته باشند بلکه برعکس.
مردم با پوشیدن لنگ و خوردن نان خشک مقاومت کنند. حقشان بیشتر از این هم نیست‌
با عرض معذرت ولی لیاقت مردم بیشتر از این نیست.
در وزارت دفاع که باید الگو باشد از این شرکتها درست کرده اند برای تامین نیرو.
والله دیگه خسته مون کرد
نه دوستان عزیز قصه قصه اتاق تاریک است و فیل است
کی به کیه ؟؟!! تاریکیه !!!!!
وقتی مردای یک جامعه اصلاح نشوند بعد از مدتی زنان آن جامعه نیز درگیر می شوند و در آخر جامعه در فساد غرق می شود. یک همچنین حدیثی هم داریم. منظور اینکه وضع جامعه ما خیلی خراب است.
در مقطع زمانی حدود سال 86 در دولت پاک دست محمود احمد نژاد، مدیر عامل پست بانک به همراه تعدادی از مدیران و حتی کارمندان کم سابقه دوستان ، آشنایان اقدام به ثبت شرکت در روز روشن نمودند
سلام ، اینکه خبر تازه ای نیست . جمعه 13 مهر رکورد گیری تیراندازان نوجوان در ارومیه برگزار شد جالب اینه رکوردگیری توسط هیئت تیراندازی استان در یک سالن خصوصی که تصادفا" هم صاحبش ( خانم س . ن ) مسئول استعدادیابی هیئت تیراندازی استان هستش انجام شد و چند تا از سیبلها ایراد داشت که تصادفا" اونا هم خورد به شانس تیراندازهای دیگه و اتفاقا" اونایی که تو رکورد گیری اول شدند از تیراندازای همون باشگاه بودن که اونم اتفاقی بود . خوبیش اینه که همه میدونیم که اینا اتفاقی بودن .
از رانتهای شهرداری در دوره قبل هم بنویسید
خوبه . با شش ماه تجربه راهی را که دیگران در بیست سال می روند را دارد می رود. تبریک. تبریک . تبریک! به ایشان و ما مردم ایران که چنین مدیران هوشمندی!!داریم
کسی پیگیری کرد قضیه اون شرکت تعویض پلاک خود رو چی بود و مال کی بود و اصلا تعویض پلاک خود رو چه نفعی برای ترافیک این مملکت داشت یا نداشت ؟ ؟؟؟؟ این هم روش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان