بازدید 6091
۳

کارت سوخت در مسیر بازگشت

کد خبر: ۸۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 10 October 2018

در حالی که عبور مصرف بنزین از روزانه 90 میلیون لیتر گذشته حجم گسترده قاچاق به ویژه پس از افزایش قیمت ارز مطالبات و گمانه های بسیاری درباره احیای کارت سوخت را ایجاد کرده است، دیروز اظهارات مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، وزیر کشور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نشان داد که تصمیم قطعی درباره احیای کارت سوخت گرفته شده و به زودی و بعد از تعیین برخی جزئیات شاهد بازگشت کارت های سوخت خواهیم بود.

تصمیم گیری درباره کارت سوخت، حداکثر تا یک ماه آینده

به گزارش روزنامه خراسان، در این زمینه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی گفت: نزدیک به نیمی از مصرف بنزین نامتعارف است. این بدان معناست که یا بنزین بیش از حد مصرف می‌شود یا این که قاچاق صورت می‌گیرد. وی افزود: در این باره سناریو آن است که سرانه مصرف برای هر خودرو و هر فرد در نظر گرفته شود که هر مدل از آن یک سری ویژگی و نکات مثبت و منفی دارد. با توجه به این مقرر شد حداکثر ظرف یک ماه آینده دولت و مجلس درباره موضوع سوخت تصمیم‌گیری کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این به معنای سهمیه بندی بنزین است؟ گفت: قرار است کارت سوخت داده شود که در این کارت سوخت حدود ۶۰ لیتر بنزین برای یک ماه شارژ می‌شود. طبیعتا مصرف مازاد به معنای استفاده بنزین با قیمت آزاد است. در این باره ظرف یک ماه آینده تصمیم‌گیری می‌شود و معلوم خواهد شد این تصمیم از چه زمانی اجرا خواهد شد.

عده ای از جیب مردم سود عجیبی به جیب می زنند

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از اختصاص نیمی از یارانه بنزین به دهک‎های پردرآمد جامعه خبر داد و افزود: اگر روند مصرف به همین شکل ادامه یابد، طی چند سال آینده، بخش عمده‎ بودجه کشور باید به پرداخت یارانه سوخت اختصاص یابد. به گزارش شانا، محسن دلاویز دیروز در کنفرانس بین‎المللی انرژی‎های تجدیدپذیر، با تاکید بر الزاماتی از جمله احیای کارت سوخت با اشاره به این واقعیت که قیمت پایین بنزین در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه، به قاچاق آن دامن زده است، افزود: به واسطه قاچاق، سود عجیبی نصیب عده‌ای خاص می‎شود؛ آن هم از جیب مردم.

گفتنی است در این زمینه وزیر کشور نیز با اشاره به موضوعات مطرح شده در ستاد مقابله با قاچاق از پیشنهاد فعال‌سازی کارت‌های سوخت خبر داده و گفته بود: قرار است مالک هر خودرو فقط از کارت سوخت خود استفاده کند؛ وزارت نفت مأمور بررسی این موضوع است. خبرگزاری فارس نیز که پیشتر به نقل از منابع آگاه در دولت خبر احیای کارت سوخت را رسانه ای کرده بود، دیروز خبر داد: احتمالا پنج میلیون کارت از ۲۱ میلیون کارت سوخت به دلیل مفقودی یا دلایل دیگر از رده خارج شده باشد که قرار است طی دو هفته صادر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
یارانه را 4 برابر کنن و بنزین را بکنن لیتری 4000 تومن حرفی نیست.
چقدر سخت گیری به مردم ، برید ارز را کنترل کنید ، همه چیز درست می شه
به نظر من دادن کارت سوخت به مالکین خودرو اعم از سبک یا سنگین باید تغییر کند و کارت سوخت باید برای شماره شاسی خود رو صادر شود و مثل برچسب معاینه فنی شماره شاسی بصورت بار کد به شیشه چسبانده شود اینکار از قابلییت جا به جایی سهمیه سوخت از خودرویی به خودرو دیگر جلوگیری میکند و در جایگاه های فروش سوخت با اسکنر لیزری دستی بی سیم و یا حالا با سیم سهمیه سوخت کنترل میشود. این کار از مهاجرت کارتهای سوخت از مالکی بی مالک دیگر نیز جلوگیری کرده در اخر امار بهتری از مصرف سوخت در کشور خواهیم داشت این عمل شاید باعث کاهش قاچاق سوخت نیز بشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان