بازدید 33313
دسته گل‌های جدید آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید؛

اوج گیری زودهنگام ضرب و شتم معلمان، با قطع کردن انگشت یک معلم

هنوز آغاز سال تحصیلی جدید به ماه نرسیده، این بار از شمال شرق کشور خبر می‌رسد که ضرب و شتم معلمان آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک عادت دائمی شده است؛ رخدادی تلخ که پیش از این نیز در دیگر مناطق کشور مسبوق به سابقه بود و اکنون بی توجهی به موارد گذشته، زمینه تکرارشان را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۴۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 09 October 2018

اوج گیری زودهنگام ضرب و شتم معلمان، با قطع کردن انگشت یک معلم هنوز آغاز سال تحصیلی جدید به ماه نرسیده، این بار از شمال شرق کشور خبر می‌رسد که ضرب و شتم معلمان آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک عادت شده است؛ رخدادی تلخ که پیش از این نیز در دیگر مناطق کشور مسبوق به سابقه بود و اکنون بی توجهی به موارد گذشته، زمینه تکرارشان را فراهم کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از ضرب و شتم چند معلم از جمله دبیر فیزیک مدرسه‌ای در شهرستان حمیدیه استان خوزستان در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط ولی یکی از دانش آموزان، سال تحصیلی جدید نیز با آغاز ضرب و شتم معلمان به شکل سال‌های قبل آغاز شده است.

هفته گذشته و در روز‌های آغازین سال تحصیلی جدید، از استان خراسان رضوی خبر رسید که درگیری ولی یکی از دانش آموزان مشهدی با دو تن از معلمان مدرسه قلی زاده در ناحیه ۲، این دو معلم را راهی بیمارستان کرد؛ درگیری که توسط یکی از دانش آموزان مدرسه و دو تن از معلمان مدرسه آغاز شد و با ورود ولی دانش آموز به ماجرا، مصدومیت شدید این دو معلم را رقم زد.

مهدی مجیدی فر، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در رابطه با این حادثه بیان کرد: در این ماجرا، دو طرف مقصر بوده اند که البته اولیا مدعی هستند، بخشی از مشکل از سمت معلمان بوده که تاکنون جزییات آن مشخص نشده و این برخورد در اداره کل آموزش و پرورش، دستگاه تعلیم و تربیت، سازوکار نظارتی و قانون مخصوص به خود را دارد.

پانزدهم مهرماه نیز گزارش ضرب و شتم یکی از معلمان شیرازی در رسانه ها منتشر شد.
در این حادثه، برادر یکی از دانش آموزان کلاس هشتم دبیرستان متوسطه اول روستای بهاران شیراز به همراه یک نفر دیگر به بهانه توهین یکی از معلمان این مدرسه به برادرش وارد این مدرسه شد و با ایجاد سر و صدا، اقدام به اهانت و مضروب کردن معلم یاد شده کرد.

خلاصه آنکه به دنبال ضرب و شتم معلم روستای بهاران، مدیر آموزشگاه نیز وارد عمل می شود که این افراد، وی را نیز مضروب کردند و بلافاصله متواری شدند.

به فاصله چند روز از خبر نخست و نیز پس از چند ساعت از ضرب و شتم معلم شیرازی و در شرایطی که هنوز افکار عمومی از شوک آن رخدادها بیرون نیامده است، دوباره خبری با فرم و محتوای مشابه از استان خراسان رضوی و شهر مشهد روی خروجی رسانه‌ها رفت!

خبری که این بار هولناک‌تر به نظر می‌رسد و حاکی از قطع شدن انگشت مدیر یکی از مدارس شهر مشهد در پی درگیری با ولی یکی از دانش آموزان است.

در این درگیری که به آن اشاره شد و در هنرستان گلبهار اتفاق افتاد، انگشت مدیر هنرستان له شد و پس از مراجعه به بیمارستان نیز امکان ترمیم و یا پیوند انگشت معلم فراهم نشد.

قاسمعلی خدابنده، رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی، با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: متأسفانه در پی درگیری بین یکی از اولیای دانش آموزان و مدیر یکی از مدارس هنرستانی گلبهار، انگشت مدیر له شده است.

وی ادامه داد: بر این باور بودیم که بتوانیم با پیوند، بهبودی کامل را به مدیر مدرسه بازگردانیم که متأسفانه با مراجعه به بیمارستان و نظر دکتر این کار انجام شدنی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با بیان این که مدیر مدرسه در بیمارستان بستری شده است، در مورد علت این درگیری گفت: ولی این دانش آموز در خصوص نام نویسی فرزندش مشکل داشته که در مراجعه منجر به درگیری شده و این اتفاق ناگوار را رقم زده است.

وی با بیان این که فرد ضارب دستگیر شده است، در پاسخ به این که آیا قرار است مدیر مدرسه رضایت دهد یا خیر گفت: هنوز جزییات کار را بررسی نکردیم و با توجه به این که هنوز همکار فرهنگی در بیمارستان بستری است، از مجاری قانونی پیگیر هستیم.

وی یادآور شد: انگشت مدیر توسط فرد ضارب له شده و پیوند آن از نظر پزشکان امکان پذیر نیست. همچنین در شانه این مدیر نیز آثار گاز گرفتگی دیده می شود.

خدابنده درباره علت اتفاقات اخیر در آموزش و پرورش استان بیان کرد: متأسفانه جامعه ملتهب است و ما اولیا و همکاران را به صبر و تحمل بیشتر دعوت می‌کنیم. این اتفاقات ناخوشایند، خواست ما و معلمان نیست و بهتر است پدران و مادران در آغاز سال تحصیلی جدید، صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

همان گونه که اشاره شد، رقم خوردن این سه اتفاق ناگوار، فاقد نمونه مشابه در ماه و سال‌های گذشته نیست و نزدیک‌ترین نمونه مشابهش در اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان حمیدیه استان خوزستان رخ داد.

به نظر می‌رسد، عدم ورود قاطع نهاد‌های مسئول به پیگیری این ضرب و شتم ها، نبود عزم جدی برای تکریم جایگاه معلم، افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه و نیز کاهش شدید صبر و تحمل در میان شهروندان، از جمله دلایلی است که منجر به این اتفاق‌های زشت و ناپسند آن هم در محیط‌های فرهنگی کشور می‌شود؛ بنابراین، شاید نیاز باشد مسئولان مربوطه از جمله نهاد‌های قضایی به این رخداد‌ها ورود جدی کنند و تا نمونه‌های بیشتری از ضرب و شتم معلم در نقاط دیگر کشور رسانه‌ای نشده، جلوی تکرار این موارد را بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۴
اینقدر که مردم از اخبار جامعه مطلع هستند و غصه میخورند بعید میدانم مسئولین بلند پایه اطلاع و یا دغدغه ای داشته باشند. اگر اطلاع داشتند حداقل با مردم همدردی میکردند. این حداقل انتظار است.
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
حقوق ماهی یک میلیون تومانی با اعمال شاقه!!!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
من یادمه که اول هر سال تحصیلی پدرم می آمد به مدرسه و به معلم همان سال اصرار میکرد که هرطور خواستی با بچه من رفتار کن ترجیحاً با استفاده از تنبیه بدنی او را تربیت کن
حالا واقعا اون اولیایی که بیاد مدرسه و به معلم خرده بگیره که تو چرا به بچه من توهین کردی، آیا عاقله؟!
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خان محمدعلی آقا اگه راست میگی استعفا بده ببینم خارج از آموزش وگرورش میتونی زندگیت رو اداره کنی ؟ بزن بیرون که یک جوان دیگه بیاد اعمال شاقه انجام بده . عزیزجان دردت بخوروبخواب بودن هست
امیر س
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
زمان مافقط بچه ها کتک می خوردن و جیکشون هم درنمیومد الان. برعکس شده و معلم ها کتک می خورن.
ای خدا ما چقدر بدشانس هستیم
آرش
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
بله جناب مهدی جیمزباند، عاقله. اینکه پدر شما برای شما احترام قائل نبوده دلیل نمیشه. البته درگیری این "ومپایر" با گاز گرفتن روی شانه معلم هم کار وحشیانه و نادرستیه. باید هم احترام دانش آموز حفظ شه و هم مدیر و معلم.
معراج
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
وزارت آموزش و پرورش در رو باز کرده تو این سی چهل سال هر کسی از راه رسیده اسم خودش رو گذاشته معلم البته بعضی ها واقعا با شخصیت و محترم هستن اما خداییش نتیجه آموزش و پرورش شده چی؟ یه نگاهی بندازین به سواد دانش اموزها! اعتماد به نفس و قوه تفکر و خلاقیت در چه وضعی هست! اخلاق و تربیت و شعور رو که هیچچچچچچچچچچچ!!!
معراج
| United States of America |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
جناب " مهدی دوصفرهفت" متاسفم برای این ایدئولوژی شما!!!
ولی رفتار تند و خشن با بچه ها باعث میشه آدما سرخورده و عزت نفس کمی پیدا کنن و احساس کنن خیلی کارها رو نمی تونن انجام بدن و قدرت ریسک و خلاقیتشون به صفر میرسه.
بعضی از معلم ها رو باید داد شهرداری .
البته بعضی ها رو ها!!!!
معلم خوب کم نداریم
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خطاب به امید میخوام بگم که معلمی رو با پزشکی و بازیگری و بساز بفروشی اشتباه گرفتی عزیز که میگی معلمی بخور و بخوابه!!!
تازه اگه بخور و بخواب هم باشه حقوق ماهی یک میلیون تومن نه واسه خوردن فقط یک نفر در ماه کفاف میکنه و نه واسه خوابیدن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اصلا چرا دانش آموزا باید 12 سال برن مدرسه؟مگه همون درسارو نمیتونن تو خونه بخونن؟فوقش آموزش مجازی بزارید
نه معلم ها معلم قدیم هستند، نه والدین و نه دانش آموزان... هیچ کدام دارای خصوصیات افراد سالهای گذشته را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
والدین همین دانش آموزان توسط همان معلمان قدیمی آموزش دیدند...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
بايد فرهنگ دعوا و كتك كاري عوض يشه، اين كارها مال ادمهاي متمدن نيست فرهنگ"غني" يعني انسانها همديگر رو گاز نگيرند يا با مشت و لگد حرف نزنند!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اینکه مردم روی آموزش و پرورش حساس باشند خیلی خوب است
اما بسیاریراز نظرات عصبی و پرخاشگرانه است من خودم معلم با 23 سال سابقه هستم من مشکل چندانی در تدریس ندارم و رضایت دارم دانش اموزانم هم خوب هستند اما مشکل مطروحه واقعی و جدی است اولیا بدانند
سیستم انتخاب معلمان و استخدام معیوب است ولی اگر باز سیستم درست باشد افراد ضعیف جذب کار شده هم بسرعت میتوانند توانمند شوند اما سیستم با رسایش روح و روان معلمان انها را ناراحت و ناراضی کرده و این امر قطعا بر روند کاری اثر دارد درامد معلمان واقعا کم است و اینکه افرادی بگویند نمیخواهی برو یکی دیگه بیاد جایت صحیح نیست هر کس وارد سیستم شده ناراضی است فرد جدید هم با ورودش ناراضی خواهد بود سهم معلمان در تصمیم گیری های تربیتی و اداره مدارس صفر است از طرف دیکر اولیا و دانش اموزان هم در فشار شدید معیشتی و اضطراب ار اینده شغلی و ... هستند و مثل انبار باروت هر لخظه امکان انفجار هستت باید تدبیری اساسی اندیشیده شود حق این ملت چنین اموزش و پرورشی نیست خق معلمان هم چنین وضعی نیست هیچ کدام از مردم و معلمان هم مقصر نیستند تصمیم گیرندگان انها را عصبی کرده مقابل هم گذاشته اند
حتمن حقش بوده

من خودم یادم هست معلمها چقدر بچه ها و خود من رو در دروران دبستان و دبیرستان کتک میزدند و خیلی از این موارد هم بی دلیل بوده

اکثر معلمایی که آموزش و پرورش استخدام میکنه چون بر اساس رابطه و بدون داشتن صلاحیت علمی و روانی استخدام میشن اکثرا افرادی بیمار هستند

همین حالا یک معلم دبستان که استخدام پیمانی هست ماهانه بیش از 4 میلیون تومن حقوق میگیره برای کاری که واقعا خیلی راحته و تازه 3 ماه تابستان هم که تعطیله حقوق میگیره و تازه همیشه مطالبات داره و معترضه

اگر از حقوقتان ناراضی هستید استعفا بدید و بزارید یک آدم سالم و درست و حسابی بیاد این شغل رو انجام بده

به امام علی قسم خیلی از فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی رو میشناسم با مدرک ارشد و دکتری که همین معلمی هم کگیرشون نمیاد و حاضرن برای نصف حقوقی که این افراد میگیرن بیان معلم بشن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کدوم معلم پیمانی ۴میلیون حقوق میگیره جناب؟ من با ۲۵ سال سنوات خدمت حکمم ۳/۷۰۰و دریافتی م ۲/۷۰۰هست
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کاملا درسته !!!...سال 89 حدود 40 هزار نفر خارج از دانشگاه فرهنگیان استخدام کردن که نه تخصص داشتن نه تعهد....فقط دارای سهمیه بودن....الان این معلما هستن که برای مردم و خودشون و اموزش و پرورش مشکل ساز شدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اولا کدوم معلم 4 ملیون تومان حقوق میگیره ؟! ثانیا تو چه حقی داری به ملت میگی استعفا بده ؟! تو مگه معلمی کردی که در امور معلمی نظر میدی و در پایان باید بگم که هیچ معلمی از تنبیه دانش اموز خوشحال نمیشه بلکه اعصاب خودش خراب میشه و بنده حتم دارم جنابعالی از ان دسته بودی که باید بزور انها را در کلاس نگه داشت .
ایول به خودمون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
پدر بنده با بیست و سه سال سابقه حکمش تازه رسیده به سه تومن و دریافتیش بخاطر قسط جهیزیه خواهرم و تعویض بعضی از لوازم قدیمی منزل مثل تلویزیون و یخچال و ماشین لباسشویی، رسیده به یک و سیصد و بعد از مدرسه باید بره آژانس
این کامنت هم مزدش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اینکه می فرماییدتدریس در دبستان خیلی راحته نشان می دهد که اصلا صلاحیت اظهار نظر در امر آموزش و پرورش را ندارید. این مهم در صلاحیت اهل فنش هست که در مملکت ما نادرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خواهر من دبیر ریاضی دبیرستان با بیست سال سابقه کار 2 و 200 میگیره بگو کجا همچین حقوقی میدن بیاد اونجا به ابتداییها درس بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
نظر بی ادبانه ات هم مثل دروغ گفتنت خیلی زشته.هیچ معلمی حتی با سنوات نزدیک به بازنشستگی ۴میلیون نمیگیره.اون آدم هم حتما یک مثل خودت بوده که بدون اینکه اصل ماجرا را بدونی میگی حقش بوده.حیف از اون معلم هایی که بهت سواد یاد دادن که حالا بتونی علیه اون ها کامنت بد بگذاری.توی هر قشری خوب وبد هست اما شک نکن سالمترین قشر جامعه همین معلمین عزیز هستند که با کمترین حقوق در حال خدمت رسانی به فرزندان این مرز وبوم هستند.
معراج
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
من شاگرد زرنگی بودم و فوق العاده مودب ولی باز هم معلمانم با شیلنگ میزدن میگفتن زیاد جواب میدی!
شما ببین روز قیامت چهجوری روزگارش رو سیاه کنم!!!! همون یه تیکه اعتماد به نفسمون رو هم با این رفتارهای وحشیانه گرفتن!!!!
احسان
| France |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
منم نظرم اینه که حتمن حقش بوده.معلم ها افرادی هستن واقعا ...که سه ماه تابستون و یکماهه نوروز رو بیکارن و حقوق هم میگیرن بر خلاف سایر کارمندان و همیشه هم طلبکار و معترضن.من خودم با فوق لیسانس دانسگاه دولتی...تهران مدتهاست بیکارم و از خدامه یه شغل مثل این معلم ها داشته باشم و سرماه هم حقوقمو به موقع بدن.ما از زمان دبستان تا آخر دبیرستان حتی یه معلم واقعی و دلسوز و مودب نداشتیم.یادمه تو دبیرستان یه معلمه به یکی از دانش آموزا گفت سطل آشغالو بزار رو سرت و به یکی دیگه هم گفت تو آشغالی باید بری تو سطل آشغال!!!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
امام علی گردن دروغگو رو بزنه
چون معلم با سی سال خدمت و استخدام بودن، چهار میلیون نمیگیره بعد پیمانی چطور چهار میلیون حقوقشه، اگه منظور مدارس غیرانتفاعی بالا شهر تهرانه که اون حسابش با معلمان مظلوم دولتی جداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
این نظر مربوط به یک آدم بی فرهنگ و روانی است که باید از جامعه جدا و در تیمارستان نگهداری شود.
البته بهتر است به نحوه گزینش معلمان عزیز همتوجه داشته باشیم وبدانیم که برخی از معلمان از افراد خاص گزینش شده اند کهبه درد تعلیم وتربیت نمی خورند!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
سه ماه حقوق معلما خوب همه رو سوزونده
به ریشه مشکلاتی که عصبانیت را به جامعه تزریق کرده بپردازید، همه افرادی که تجربه زندگی در خارج از ایران را دارند در این مورد نظر یکسانی دارند که مردم ایران با تمام خصوصیات خوب ، به شدت عصبی هستند ولی مردم دیگر کشورها شاد و نایس تر هستند
چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
نایس تر ؟ اینی که گفتی یعنی چه ؟
در مثل مناقشه نیست: احترام امام زاده با متولی آنست. وقتی که آموزش و پرورش برای معلم خود قدر و منزلتی قائل نیست و معلم نگون بخت درگیر مشکلات شدید معیشتی می باشد، از دانش آموز و اولیاء چه انتظاری به جز این دارید؟
پاسخ ها
ایول به خودمون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
احسنت
ناشناس
| - |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مرحبا که اصل مطلب را فرمودی
ناشناس
| - |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
آفرین به درک و فهمت
هر روز بدتر از دیروز !
وقتی شما دانش آموز را مثل سرباز نگاه می کنی و سر صف از جلو نظام می گی و به او پرخاش می کنی غیر از این نباید توقع داشته باشی!
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
دقیقا .بدترین خاطرات مدرسه همین رفتارهای زننده مسئولین و معلماست.و البته پول زور گرفتن از مردم تو این شرایط سخت مالی که مردم بیکارن یا حقوقشونو نمیدن وای مدارس تهدید میکنن که اگه پول ندی بچتو ثبت نام نمیکنیم
در همه زمینه ها فقر بیداد میکنه و اینکه ما رکوردار خشونت در جهان هستیم چند سال دیگه با همین فرمان بریم جلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
رکورد دار خشونت در جهان!!!!!
با این اوضاع واحوال معیشتی و..... نباید گرفتاری برای مردم درست کرد .
هیچ جای این مملکت قانون وجود نداره.... خدا به دادمون برسه
مردم تحت فشارند! خدا رحم کند از روزی که این فشار را به عاملانش برگردانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
فکر کنم آن روز تا صد سال دیگه هم نرسه!
در مملکتی که با زمین زمان به بهانه های واهی تنش دارد این تنش به تک تک افراد جامعه منتقل شده و در لحظه های عصبانیت تخلیه اینگونه شدید دارد..به راستی طی ماه ها وسال های گذشته آیا روند امیدوارکننده ای در هیچ یک از جنبه ها این مملکت بوده؟ب قول پرویز پرستویی 40 سال آب خوش از گلو پایین نرفت! همش درگیری و دعوا و اخرشم...هیچ! تابناک سانسور نکن
بدون تعارف بگم نتیجه استخدام معلمان از میان فارغ التحصیلان دانشگاههای مختلف که هیچ ارتباطی با تدریس در آموزش و پرورش ندارد همین است که داریم می بینیم

معلم باید از فیلتر دانشگاه تربیت مدرس عبور کرده باشد

معلم اگر آموزش لازم جهت نحوه تدریس را نگذرانده باشد باید هرروز شاهد این اتفاقات باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
بیرون گود ایستاده اید و خبر از دانشگاه تربیت معلم و تربیت دبیر ندارید و فکر میکنید با گذراندن چند واحد تربیتی و روش تدریس میتوان یک از شخص معلم ساخت!
اونوقت آقای باهنر میگه ما در پزشکی از 120 به 20 رسیدیم! از نظر جاگاه فرهنگی از چند به چند رسیدیم؟؟
بعنوان یک معلم حق التدریسی ، باید اعلام کنم نظام اخلاقی و تربیتی ویران شده است .
علتش هم بی توجهی به واقعیات و مشکلات اخلاقی و تربیتی جاری در سطح جامعه و اصرار به روش های غلط قبلی برای حل این مشکلات و دوری از دانش محوری در حل مسائل بوده است
آها! پس فقط پزشکها و پرستارها حق شونه که کتک بخورن؟!
وقتی رابطه مدرسه با دانش اموز پولی باشد و ثبت دانش اموزان با پارتی و سفارشی انجام شود همچنین رخدادهایی حتما رخ خواهد داد و مقصر مدیر مدرسه هست چون دانش اموز مورد نظر را در مدرسه ثبت نام نکرده است
خدا نکند منطق چوب و چماق مسلط شود.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
موافقم. منطق هویج و چماق بهتره
متاسفانه مشکلات اقتصادی وبه تبع آن معضلات اجتماعی موجب شده که میزان تحمل وصبرجامعه به شدت کاهش یابد.مطمئن باشیداگرهردوطزف ماجرا ازرفاه ومعیشت نسبی برخوردارباشند،هیچگاه شاهدچنین رخدادهایی نخواهیم بودمگرآنکه یکی ازطرفین مشکل روحی داشته باشد.
اگرسریعامسئولین ودست اندرکاران فکری به حال جامعه افسارگسیخته نکنند،درآینده شاهدطغیانهایی خواهیم بودکه سالها وشایدقرنهالازم باشدکه این معضلات روحی برطرف شود.
آیندگان قضاوت خوبی نسبت به این نسل ومدیران آن نخواهندداشت.
از این آدما (معلمان )که نماینده شورا / نماینده مجلس / /دکترا / و افرادی از این قبیل بوجود می آید آنوقت اینطری نسبت به آنها بی احترامی می شود ؛ چرا قانون از معلمان و مدیران مدارس دفاع نمی کند و چرا برخرد جدی با متخلفان صورت نمیگیرد
سال 1355 معلم زیست شناسی داشتیم در شهر شیراز بنام اقای رخشنده رو که بسیار انسان بی نظیری بود کلاسهای او پر شور اموزنده وبسیار مفید بود بعد از انقلاب یکی از بدترین مدارس شیراز را سپرده بودند به دست ایشان این مدرسه دو سال بعد شد مدرسه نمونه استان فارس دانش اموزان ان مدرسه فرقی نکرده بودند این مدیر مدرسه بودکه انها را درست تربیت میکرد و از انها انسانهای مفیدی میساخت کاش به این نکته هم توجه داشته باشیم که اموزش و پرورش فقط انتقال دانش نیست
ماشالله فرهنگ،داریم برمیگردیم به ۲۰۰۰ سال پیش البته وقتی تا یه معلم از سر دلسوزی گوش یه محصل رو میپیچوند گوش فلک رو با اه و ناله پر میکردن و ژست حقوق کودک میگرفتن باید فکر امروز رو هم میکردن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
معلم اشتباه میکنه از سر دلسوزی گوش بچرو بپیچونه
امیدواریم معلمان با دانش آموزان مهربان باشند تا توسط دانش آموزان و والدین تنبیه نشوند
چقدر ادم های وحشی در کشور زیاد داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
این بی لیاقتی مسولان اموزش پرورش است که به خاطر چسبیدن به میزشان حاضر نیستند از حقوق پرسنل خودش دفاع کنه
همه وحشی شدند مشکلات اقتصادی اعصاب و روان همه رو به هم ریخته
با دهه شصتیا نرم تر برخورد کنید . خواهشا
نسل سوخته ام ما
بی اعصاب و رانیم ما
حرمت و احترام و اعتبار در این کشور از بین رفته
لطفا"اتفاقات را بصورت یک طرفه ننویسید نحوه رفتار و برخورد این معلم ها را نیز کاملا" می نوشتید بعضی از معلم ها اصلا" در شاءن جایگاه معلمی نیستند. متاسفانه در شهر جدید اندیشه یکی از معلم ها به فرزند خودم دشنام داده آیا ایشان شخصیت معلم بودن را داره قانون توجه نکند اولیاء مجبورند برای گرفتن حق خودشان اقدام نمایند
بعلله این هم نتیجه تعلیم و تربیت
هنوز اول کاره
وضع به جایی برسه که کسی جرات نکنه از ترس دوست ناباب بچه اش را بفرسته مدرسه معلم هم نتونه هیچ کمکی بکنه
وقتی معلم متجاوز به دانش آموزان به اشد مجازات نرسد اولیا خودشان از فرزندشان دفاع می کنند. در این قضیه اول تکریم دانش آموزان لازم است.
چنین است رسم سرای درشت / گهی پشت به زین و گهی زین به پشت!
البته که ضرب و شتم معلم مخصوصا معلمی که وظایفش را درست انجام میدهد بسیار کار غلطی است و باید مورد پیگرد قرار گیرد تا معلم زحمتکش بتواند در امنیت کامل کارش را انجام دهد.
ولی به خودمان دروغ نگوییم که بسیاری از معلمان و مسئولین مدارس رفتار خوبی با دانش آموزان ندارند و از هر ترفند غلطی برای اداره ی کلاس و مدرسه استفاده میکنند طوری که حتی دانش آموز دبیرستانی هم جرأت نکند سمت اتاق مسئولی برود چه رسد به انتقاد و اعتراض.ولی همین افراد به اولیاء دانش آموزان که میرسند شخصیت دیگری را از خود به نمایش میگذارند طوری که اولیا فکر کنند فرزندشان در چه بهشتی درس میخواند.
یک نمونه ی ساده اینکه دیروز وقتی فرزندم گواهی پزشک را به مدرسه میبرد ،گفتند باید پزشک درمانگاه فرهنگیان آنرا تایید کند.یعنی دوباره وقت گذاشتن ،احتمالا دوباره پول دادن ،دوباره در نوبت ماندن ، و کلی دوباره کاری که مسئولین مدرسه و آموزش پرورش بتواند بپذیرد که دانش آموز مریض بوده و گر نه نمیپذیرد و دانش آموز را به کسر نمره ی انظبات تهدید میکند و اگر اولیا مراجعه کنند دانش آموز در ذهن آنها ستاره دار میشود و منتظر میمانند تا کوچکتری خطایی از او سر بزند تا چنان تلافی کنند که نه خودش و نه خانواده اش از یاد نبرند.و گر نه اگر آموزش و پرورش میتواند برای یک مریضی ساده اینهمه کش و قوس بسازد ،شاید لازم باشد نهادها و ارگانهای دیگر هم مرکزی درست کنند که بر اساس معیارهای خودشان مدرک تحصیلی آموزش و پرورش را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.که در این صورت و با بی اعتمادی به دیگران سنگ روی سنگ بند نمیشود.آموزش و پرورش گواهی پزشکان دیگر را برای دانش آموزان قبول ندارد.البته ممکن است در این رابطه خطایی از یک پزشک و یا دانش آموز سر بزند ولی برای یک دستمال یک قیصریه را به آتش نمیکشند.متاسفانه همانطور که گفتم آموزش و پرورش از این مسایل ریز و درشت زیاد دارد که همه ی آن را به صورت پادگانی حل میکنند و در یکجایی هم ممکن است این رفتار را آنقدر شدت دهند که یک نفری از کوره به در رود و کاری کند که خواسته ی قلبی خودش هم نباشد.متاسفانه این روزها معلمین و مسئولین مدارس با ترکه نمیزند ولی با روان دانش آموزان و اولیاء زیاد بازی میکنند.به نظر من اکثر معلمین و مسئولین مدارس احترام دانش آموز را حفظ نمیکنند و لذا اکثر دانش آموزان عقده های فراوانی از آنها دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
عزیز بزرگوار!
با بخش آخر سخن شما که فرمودید «اکثر معلمین و مسئولین مدارس احترام دانش آموز را حفظ نمیکنند و لذا اکثر دانش آموزان عقده های فراوانی از آنها دارند» موافق هستم اما سوال من از شما و سایر خوانندگان این است که آیا شخصیت و حرمت معلم در طول این سالها حفظ شده است؟
این به تلافی اون معلم هایی که گوش بچه رو میکنه یا پرده گوش رو پاره میکنه یا دست وپای بچه های کم سن وسال رو می شکونن و ... نه آموزش و پرورش جدی می گیره نه نهادهای مربوطه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خوب شد قاضی نشدی بخاطر گناه یک نفر در بلخ گردن دیگری را قطع می کنی
با سلام وقتی مدارس سلیقه ای باشد و هر مدیری واسه خودش دکانی باز کند و شرایط من درآوردی تعیین کند نتیجه اش این خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
وقتی آموزش و پرورش در سال قبل برای یک هنرستان با 180 دانش آموز فقط 350 هزار تومان به عنوان بودجه سالانه پرداخت میکند و مدیر بدبخت باید پول تجهیزات و آب و برق و گاز و تلفن و کاغذ و تعمیر فتوکپی و چاپگر و ماژیک وایت برد و مواد اولیه فلزی کارگاه فلزکاری و الکترود جوشکاری و ... هزار کوفت و زهرمار دیگر را از کجا تامین کند؟ آیا از حقوق چندرغاز خودش بپردازد یا ...
وقتی به مدرسه بودجه نمی دید میگید از اولیای دانش آموز بگیرید همین میشه دیگه
این مردم بی شعور لیاقت اموزش ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اموزش مال شماست که متاسفنه حق را از شما گرفته اند. دولت باید به مدت یک سال مدارس را تعطیل کند و کلیه معلمان را مجددا اموزش دهد و بفهماند مدرسه مال پدری مدیر نیست
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
حرف ومطلب درستی نیست.خیلی از مردم شعوربالایی دارند مشکلات زیاد شده و مردم بی اعصاب شده اند.چه معلم و چه کارمندو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مدتیست که هر کسی مستقیم تر به مردم اهانت کند شما آنرا منتشر میکنید .مثل همین ناشناس 12:26که دچار خود با شعور بینیست.!!!موضوع چیست.لطفا کلاس تابناک را با انتشار چنین کامنتهایی پایین نیاورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خیر برادر مردم بی شعور نیستند تحت فشارند استانه تحمل مردم پایین آمده ، دولت سرانه مدارس را نمی دهد یا ناچیز می دهد اگر دولت درست عمل کند این مشکلات به وجود نمی آید
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
سلام تابی جان طرف نوشته مردم بی شعور نظرش رو نشر دادی ولی نظر منو ننوشتی چرا؟ این رو هم بنویسین که اکثر معلم ها طوری گزینش شدن که به برخی از اصول توجه نشده مثلا"‌فقط گفتن اگه اقا معلم نماز و روزه داشته باشه حتما" باید استخدام بشه وبه ظواهر امر توجه شده وبه اصل ونسب معلم ها توی گزینش اصلا" توجه نشده و افراد خاص رو انتخاب کردن که اهل کار کردن نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مشكل خودتو به همه تعميم نده خودت سطح شعورت رو با اين پيامت نشون دادي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
احسنت به تو
2
اگر آن معلم مثل برخی معلم هایی که دانش آموزان را به طرز فجیح و سادیسمی تنبیح میکرده است که حقش قطع دست از آرنج بود نه انگشت.
در غیر این صورت دست قطع کننده ی انگشت را از آرنج قطع کنند.
وقتی مدام در خبرها از ضرب و شتم معلمها به عنوان خبر اول استفاده میشود و معلمین را به یک چوب می راند باید انتظار اینگونه حوادث باشیم.
با توجه به جنایاتی که معلمین در سالهای گذشته مخصوصا بر روی ده شصت انجام دادند انتظار این رفتار از سوی پدرمادری که کاملا با رفتار مغرضانه معلمین اشنا هستند و چند صباحی قبل این رفتار رو تجربه کردند، کاملا طبیعی هست. تابناک جان عوض گزارش یکطرفه یه سری به مدارس کشور مخصوصا در مناطق محروم بزنید ببینید معلم ها چه رفتاری با دانش اموزا دارند بعد بیایید گزارش تهیه کنید.
برای چه باید رضایت بدهد؟؟ این چه سوالیه؟؟ ضارب باید مجازات بشه، حتی اگر شکایت خصوصی هم نباشه از جنبه عمومی باید مجازات بشه
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مطمئنا حقش بوده اون معلمه
جناب تابناک چرا هیچ اشاره های به قوانین و دستورالعمل های بک شبه و غیر کارشناسی آموزش و پرورش ( هدایت تحصیلی، مدارس مختلف پولکی ،مسولین فاقد تخصص و غیر متعهد، و...)که باعث شده افرادی که فاقد هرگونه ارتباطی با مسئولین هستند و به عینه شاهد بروز ناحقی در این امر هستند و باید از اموزش و پرورش به خودش شکایت ببرند و پاسخی نگیرند نمی شود
بزنیدماراآبدیده ترمی شویم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
زدید قدیما الان میخورید از جدیدا دنیا دار مکافاته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ناشناس۱۴:۲۹
پس بچرخ تا بچرخیم!!
هههخخخ
باید با دانش آموزان متخلف برخورد جدی شود تا جرات نداشته باشند با معلم دعوا کنند!
معلمی شغل انبیاست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من معلم یا فرهنگی نیستم
متاسفانه در استان خوزستان بویژه اهواز و اطراف آن از اینگونه اتفاقات و وحشتناکتر بسیار رخ می دهد و ماشینهای معلمان و کادر مدرسه را مورد اصابت قرار می دهند اما مدیران مدرسه از ترس آبرو گزارش نمی کنند و دایم تکرار میشود
و امنیت کاری و جانی ندارند ( زن و مرد )
اگر گزارشها بدرستی جمع آوری شود و آمار گرفته شود باورکردنی نیست
مسئولین باید فکر جدی بکنند درغیر اینصورت قابل کنترل نخواهد بود .
در هر جامعه ای همه مسایل اقتصادی و فرهنگی و غیره در هم تنیده شده و همه به هم وابسته هست.اکثریت مردم مشکل اقتصادی دارند و از طرفی اموزش و پرورش برای تامین مخارج مدرسه دستش در جیب مردمی که در خرج خانواده خود مانده اند.معلومه که به هر حال یک اتفاقی می افتد.
به داد مردم برسید.به داد مردم برسید به داد مردم برسید
اصل اون خبر قبلیه یادتون نره....
دو معلم که با یک دانش آموز درگیر شده بودند!

معلم ها واقعا بد برخورد میکنن یعنی چی دو نفری ریختن سر یه دانش آموز؟!

معلم ها شدن مظلوم؟
وقتی در مدارس برخی انگشت شمار از معلمان و مدیران انواع رفتار تنبیهی انجام میدین و قوانین طوری ایست که نمیشود حق کودکان رو بگیره ، از اینطرف هم اگر این اتفاقات رخ میدهد اصلا جای تعجب ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ول کنند ادم نمی شوند درسشان را بگویند و بروند
من نمی دونم اقایان اسم خودشان را فرهنگی می گذارند اما برخی نماد بی فرهنگی هستند مشکل اصلی ما آموزش وپرورش ماست که قادر نیست تعلیم وتربیت درست را اموزش دهد فقط به ظواهر فرهنگی پرداخته می شود وکل آموزش آقایان به اینها خلاصه می شود حجاب داشته باشید موهات بلند نباشه چرا صورت آرایش کرده است
آقاجان برخی وحشی شدن
این معلمان متخلف رو باید تنبیه کرد و اون دانش آموزان رو هم باید تا آخر عمر از تحصیل محروم کرد.
هر روز بدتر از دیروز!
بنده در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برای سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای شهریور 96 که قرار بر استخدام 200 نفر در عنوان‌های شغلی مختلف برای بنادر کشور(اعم از بنادر خوزستان، بوشهر، بندر عباس و چابهار) بود شرکت کردم و خوشبختانه پذیرفته شدم و تمامی مراحل اعم از مصاحبه‌های علمی، عقیدتی و سپس تاییدیه گزینشی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و آزمایشات طب کار و همچنین سایر مدارک همچون عدم سوءپیشینه و تاییدیه تحصیلی و... به دست سازمان مرکزی بنادر و دریانوردی رسیده است. اما همچنان من و سایر پذیرفته‌شدگان پس از این مدت طولانی دعوت به کار نشده‌ایم و سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی ما (که غالبا از مناطق محروم هستیم) نیست و به بهانه‌های مختلف از شروع به کار پذیرفته‌شدگان استنکاف می‌ورزد. روند طی شده برای استخدام ما از طریق سازمان مذکور فوق‌العاده فرسایشی است و این در حالی است که سایر متقاضیانی که برای سازمان‌های دیگر، همزمان با ما آزمون داده‌اند شروع به کار کرده‌اند. لذا خواهشمندم این موضوع را که حقیقتا سبب زائل شدن وقت و انرژی ما می‌شود پیگیری و منعکس فرمایید.
دوست عزيز 26:12مردم روبيشعور خطاب كردن اصلا درست نيست اين ضعف به برنامه ها وسياست هاي غلط بالا دستي ها بر مي گرده كه سيستم اموزشي اين رو اينچنين اشفته نموده وهروز نسبت به روزقبل بدتر ميشه حال اين روزها روزهاي خوب ماست بعداز چند سال معلوم ميشه چي كاشتيم وچه درو مي كنيم.
یک طرفه به قاضی نروید و حوادث را فقط از زبان یک طرف گزارش نکنید. کم نیستند معلمانی که واقعا رفتار و برخوردهای نشایستی با دانش آموزان می کنند. گاهی به صورت وحشیانه دانش آموز را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. باید در حادثه همه جانبه نگاه کرد و دید واقعا کدام طرف مقصر است
ما هنوز یاد نگرفتیم که چطور نسبت به یک موضوع اعتراض و یا شکایت بکنیم. اگر والدین مشکلی با معلم و یا مدیر دارند واحدی به نام حراست در اداره آموزش و پرورش هر شهرستانی وجود داره که میتونن موضوع رو با اون در میان بگذارن و از طریق قانونی مسئله رو پیگیری کنن. البته جامعه ما به دلیل مسائل معیشتی به شدت ملتهب شده و از این به بعد هم باید شاهد این مسائل باشیم. واقعا امیدوارم که مسولین بیدار شن و به خودشون بیان. . اگر مسولین این مسائل را میبیند و سکوت میکند وا اسفا. و اگر هم نمیداند باز هم وا اسفا. تابناک جان منتشر کن گناهش گردن من. ....
مردم اعصاب ندارند. قابل توجه اونهایی که میگن همه چی آرومه
دم شان گرم. من 40 سال دارم و هنوز بزرگترین افتخارم زدن در گوش آن معلم بود که همه عقده ها و کمبودهایش را سر ماها که یک سری بچه محصل بودیم، خالی میکرد.
البته به خدمت بسیاری هم در سالهای بعد رسیدم!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مردی بگوچکارکردی که کتک خوردی؟
ناشناس
| - |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خیلی دلم میخواهد بدانم الان چکاره ای ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
امکان نداره به جایی رسیده باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا میگید دسته گل آموزش و پرورش؟؟؟؟
دوباره مشهد.نمیدونم چرا آمار این استان اینقدر بالا است
از معلم می خواهند کاری به کار دانش آموزش نداشته باشد بعضی ها نمی توانند با همه معلمین هستم : ول کنید آقا به درک که آدم نمی شوند مگر چقدر می گیرید که جانتان را هم به خطر می اندازید؟
جاي تاسف است
بهترین کار قصاص و زندان از جنبه عمومی جرم است. اول باید مثلا انگشت فرد مهاجم له شود به گونه ای که غیر قابل ترمیم باشد. بعد هم زندان حداقل دوساله پیش بینی شود.چرا که گذشتن از این حوادث خشونت را در جامعه بدون عواقب بعدی ترویج بیشتر از این خواهد کرد.
منظور معلما از قدرو منزلت اینه که مثل ژاندارمای قدیم همه براشون دولا بشن. نخیر عزیزان همه بچه ها فهمیدن که دارید حقوق بی پایه واساس میگیرید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
شما یک بچه را در خانه کنترل نمی توانید چطور می توانی ۴۰ تا را
این جامعه ملتهب است دقیقا همینطور است بگویید ما مردم بخاطر فشارهای اقتصادی و ناامید از اینده روح و روانمان پاک بهم ریخته بیچاره معلمان . بخدا دلم بحال معلمان می سوزه این قشر فرهنگی که در تمام دنیا از حقوق و مزایای بالاتری نسبت به کارمندان دیگر برخوردارند در ایران متاسفانه در رده پایینی قرار دارند و بعضی از مردم هم طلبکارند . البته اراذل و اوباش متاسفانه همه جا هستند که بخواهند برای بعضی ها شاخ و شونه بکشند قوه قضاییه باید به شدیدترین وجه از حقوق معلمان دفاع کنند و ما مردم حامی معلمان هستیم. در هر حال باید حرمت معلم حفظ شود . محیط مدرسه هم مقدس است و بعضی از افراد منحرف این را نمی فهمند.
سی تا بچه رو فله ای می ریزن تو کلاس و معلم بدبخت باید نصف روز رو باهاشون تحمل کنه، با قربون صدقه رفتن نمیشه کلاس داری کرد جانم. پس گردنی نیازه. چوب معلم گله، هر کی نخورده، خله.
پاسخ ها
دبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
۵۰ دانش آموز در متوسطه اول در هر کلاس در مدرسه هاشمی زابل
در جامعه ای که درآمد ها با هزینه ها همخوانی ندارد.در جامعه ای که سیتم آموزش پرورش کشور مشکلات زیادی دارد.از کتب درسی بی محتوا گرفته تا عدم احساس امنیت معلمان زحمتکش .گزینشی بسیاری از معلمان تازه کار. از یک طرف .از معلمان نمی توانیم توقعی داشته باشیم.از طرف دیگر با شروع سال تحصیلی هزینه های من در اوردی آموزش پرورش که همیشه بجای انجام رسالت خود مسئولین مدرسه را در مقابل اولیا قرار می دهد.عدم وجود نشاط در خانواده ها وبرنامه های مدارس. وهزاران مشکل از این دست موجبات این ناهنجاریها شده وخواهد شد.امروزه متاسفانه آرامش را فقط در مدارسی که غیرانتفاعی هستند می توانی ببینی.مدارس دولتی بد ترین سطح کیفیت آموزش را دارند نه به خاطر کم کاری معلمان .فقط وفقط سیتم آموزشی مقصر است.در قبل اگر کسی درسخوان بود در مدارس دولتی هم موفق میشد چرا که معلم دغدغه معیشت نداشت وشغل وحرفه اش صرفا معلمی بود ووقت آزاد خودش را صرف ارتقای بار علمی خودش میکرد.امروز چی؟منتظر است زنگ مدرسه بخورد با ماشین برود دنبال مسافر کشی.این داستان سر دراز دارد.
این معلمایی که با تربیت غلطشان این جامعه رو بارآورده و تربیت کرده اند را باید یکی یکی در میادین شهر ها گردن زد
عکس العمل رفتار خودشان است .
الحمدلله تربیت وتهذیب از جامعه رخت بربسته و پُررویی و وقاحت جای اونو گرفته! در بعضی از مناطق هم بجای معلم باید مربی ورزشهای رزمی بزارن تا دانش آموزها و اولیاء بدتر از دانش آموزها حساب ببرند .
با سلام. بنظرم تمام رفتار شخص در بیرون از منزل بخصوص در مکانهای آموزشی مربوط به نوع تربیت و کنترول از طرف اولیا در خانواده بر میگردد . ود در اجتماع دو دهه اخیر اکثر اولیا در گیر مسایل اقتصادی هستند که مدت زمان کمی با فرزندان میگذرانند که به نوبه خودش در نوع تربیت اثر گذار هست و محیط بیرونی ، فیلملهای موجود و فضای مجازی این مسئولیت را بعهده گرفته که شاهد چنین رفتارهایی از دوطرف هستیم .
مثلا شخص خودم که چندین سال از تحصیلم گذشته هنوز هم تمام معلمین دوران دانش آموزی سنوات مختلف را به یاد دارم چون واقعا دوستشان داشتم و دارم البته نمراتم در بهترین و بد ترین حالت بغییر از انظباط بین -8 تا 16 بوده و میگفتم الا برکته الله و راضی و خوشحال و غیبت سر کلاسم هم کمتر از تعداد انگشتان دست فکر کنم دلیلش حضور پدر و مادر پس از ساعات کاری در منزل ( 3 بعد از ظهر به بعد ) و مدام در گوشمان متذکر میشدند به معلم احترام بگذارید چون ... چندیل دلیل خوب می آوردند که تحمل کلاس و معلم آسانتر میشد. بیشتر تو داشتن نظم و انضباط شخصی خودمان تاکید میکردند و میگفتند اگر شما خوب و منظم باشید هیچ معلمی با شما کاری نخواهد داشت و در واقع آنقدر بازی گوش و فعال در ورزش بودم که در بیرون از محیط مدرسه همه از دست من به تنگ می آمدند اما در مدرسه بهترین نمره من نمره انظباط بود( 19 و 20 ) و تمام این قضایا را مدیون پدر مادر هستم که برایم زحمت کشیدند و همین روش را هم با فرزندانم کار کردم و مورد احترام اولیاء مدرسه و دانشگاه هستند نتیجه اینکه تربیت رفتاری بیشتر از خانواده نشات میگیرد .
تابناک جان ! با حذف مثبت و منفی ، فقط داری خودت رو گول میزنی . بچه 5 ساله هم میفهمه که هیچکس از وضع موجود راضی نیست .
برخی مردم بیمار
وقتی دوماه کل مدرسه میشه سیاه و عزاداری انتظار شکوفایی دارید؟
من به عنوان یک معلم می گویم فضای ندارس به درد مرده ها می خورد نه جوانان
مملکت رها شده سالهاست اخلاق و ادب و فرهنگ و پرورش مرده آقا مرده مسئولین برای چندمین سالگرداشم بیدار نشدن...
دندان در برابر دندان، دست در برابر دست. بگیرید انگشت طرف رو له کنید که دفعه دیگه فرق آدم و سگ از یادش نره
رسانه ها یی که حامی کتک زدن وفحش خوردن معلمان بودید انکار نکنید حافظه معلمان وارشیو شما قوی است حالا تحویل بگیرید بی احترامی به معلم تبدیل به یک عادت زشت شده گاهی انقدر والدین بچه ها از ادب به دورند که انسان می ماند چطور به فرزندش ادب بیاموزم بگذریم که اموزش وپرورش هم منفعل است وبهترین راه را فرار می داند بزودی خواهید دید وقتی ادب کننده را که معلم است تنها می گذارید چه جامعه ای خواهید داشت وبدبخت کسانی که شغل معلمی را برگزینند شغلی با اندک حقوق و کتک و گستاخی والدین
 دلایل کاهش تقاضا و کاهش قیمت مسکن در سال های آینده
1.وجود بیش از دو و نیم میلیون مسکن خالی در کشور
2. کاهش ازدواج
3. افزایش طلاق
4. مهاجرت معکوس افاغنه و اتباع سایر کشورها
5. مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور
6. تکمیل باقیمانده مساکن مهر و تحویل آن مردم
7. کاهش جمعیت و میزان زاد و ولد متولدان دهه هفتاد به بعد
معلمی باداشتن مدرک لیسانس بعد از قبولی درآزمون استخدامی سازمان سنجش و گذشتن از انواع فیلترهای گزینش ومصاحبه های استخدامی وعقیدتی ویکسال آموزش فنون معلمی دردانشگاه فرهنگیان باحقوق یک میلیون تومان استخدام می شود وتازه باید توپ وتشر وکتک اولیا را هم تحمل کند با این روش بجایی نخواهیم رسید
استفاده از خشونت بده
اما باید جوانبش رو کامل نگاه کرد....
بعضی از دوایر دولتی اصلا خوب با مردم برخورد نمی کنن.
هیچ مرجعی هم برای تظلم خواهی نیست لذا مردم گاهی خودشون برای گرفتن چیزی که احساس می کنن حقشون است برخورد می کنن.
مدیر می زنه زیر گوش دانش آموز به پدرش هم میگه برو شکایت کن اصلا بچه ات رو وردار ببر یه مدرسه دیگه آموزش و پرورش ناحیه هم برخورد جدی نمیکنه .خوب یه عده ای هیچی نمیگن یکی هم میره داداشش رو میاره میزنه تو گوش مدیر بعد تازه ماجرا رسانه ای میشه که وای معلم و مدیر کتک خورد!!!!
خدایش تو همین تابناک چقدر خبر دادید از ضرب و شتم دانش آموزها توسط مدیر و ناظم و معلم
الان خدایش سو رفتار اولیای مدرسه با بچه ها و خانواده ها بیشتره یا بچه ها با اولیای مدرسه؟؟؟؟
وزارت آموزش و پرورش باید هم حمایت حقوقی کنه هم آموزش بده و جلوی برخورد بد رو بگیره
پاسخ ها
معراج
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
آموزش؟؟؟
جسارته ولی آموزش و پرورش هنوز تفاوت معلم و دانش آموز رو با گوسفند و چوپون نفهمیده!!!!
واقعا متعجبم
عدم حمایت از معلم کار عمدی مسئولان برای تخریب جایگاه معلم هست و این تخریب در دو جهت با دادن حقوق حداقل و عدم حمایت از جایگاه معلم صورت می گیرد تا معلم الگوی جامعه فرا نگیرد عمدا جایگاه معلمان را تخریب می کند علی رغم شعارهای دهن پرکن در حمایت از جایگاه معلمی در جامعه ‌که در واقع برای فریب دادن مردم و معلمان
من نمی فهمم کسی که یک معلم یا مدیر را با این وحشی گری می زنه اصلا چرا اصرار داره بچه اش را بفرسته مدرسه!
علت نداشتن مخ میباشد به تعبیری عقل سلیم وای بروزی که بگندد نمک
جایی که سانسور هست حق گفته نمیشه همه فرمایشی هست و گفته ها بر اساس بیتقوایی
شمایی که این ها رو میخونید قدری خدا رو در نظر بگیرید تا بتونید حق بین باشید
چرا پذیرش این نکته برای ما اینقدر دشوار است که بپذیریم ساختارهای اخلاقی و تربیتی جامعه ما کاملا مضمحل شده و یا در آستانه نابودیست؟!
اکثر نظرات کاربران یا دانش آموز را مقصر میداند و یا معلم را.
غافل از اینکه هم دانش آموز و هم معلم هر دو پرورش یافته و زاییده یک فرهنگ هستند که معلم در آن آموزش کافی برای پرورش دانش آموز را فرا نگرفته و دانش آموز نیز در محیطی رشد می یابد که با خشونت انس گرفته و حمل کارد، گردنکشی و لات بازی برایش نشانه رشد و ایجاد حریم حرمت است. در نهایت این دو نیروی بالقوه آنچنان با یکدیگر رقابت می کنند که به درگیری لفظی یا فیزیکی بینجامد. و مصیبت بار تر آنکه برخی کاربران آنقدر به شغل معلمی به دیده حقارت می نگرند که آنرا بخور بخواب و شغل تنبلها مینامند.
فاجعه در سطح جامعه نیست در تفکر و تربیت ماست.
ضمنا جهت اطلاع من معلم نیستم ولی برای معلمین خود احترامی ابدی قائلم.
وقتي بعضي خبرنگاران با تحريك افكار عمومي بر عليه تحصيل كردگان جامعه بدنبال خواننده مي گردند ؛ و افكار جامعه را مثلا بر عليه پزشكان تحريك مي كنند ، عجيب نيست كه اقشار ديگر هم دچار مشكل شوند . ارباب مخترم رسانه ، آيا مشكلات كشور ما از درس خوانده هاي ما است يا از بازاريان خاص و اقشار خاص ديگر ؟ جالب اينكه بارها پيام در اين مورد دادم اما بازتاب چونكه انتقاد از خودش بود را منتشر نكرد .
با سلام و احترام
در ارتباط با اینکه آموزش و پرورش در انتخاب معلم هایش وسواس به خرج نمی دهد بحثی نیست.
چقدر عقده نسبت به معلمان در این کامنتها دیده میشه!؟
دوست محترم بنده معلم هستم فوق لیسانس دارم و یک و پانصد پایه حقوق هست دریافتی کمتر میشه همکاران بالای بیست سال که پستی مثل مدیریت دارند شاید سه تومن بگیرن لطفادر مورد مطلبی که اصلا اطلاع ندارین اظهار نظر نکنید و مطلب بعدی بدونید فضای مدارس جوری هست که به اموزش بچه ها اهمیت داده میشه ولی پرورش به حاشیه رانده شده نتیجه اینی هست که میبینیم بدونید جامعه ای که معلمانش احترام ندارن محکوم به نابودی هست موفق باشین
وقتی هیچکس در جای خود نباشد وضع هرروز بدتر از دیروز خواهد شد
قطعا معلم مقصر بوده.یعنی چه که دو معلم با دانش آموز درگیر شدند؟غلط کردند با بچه درگیر شدند.به جای درگیری باید همان اول ولی دانش آموز را مطلع می کردند.
واقعا از اظهار نظر بعضی از افراد شوکه شدم
مشکلات آموزش و پرورش
۱.وزرای نالایق و ته باری
۲.قوانین عهد بوقی و تقلیدی میمونی
۳. وفا به عهد مسوولین با وصیت شاه قاجار برای حکومت کردن بر مردم
۴. معضلات اقتصادی و رفاهی معلمان و شغل دوم معلمی بودن
۵. روش نادرست جذب معلم و تربیت معلم
چرا ديگه مثبت منفي كامنت ها حذف كردي ناقلا
معلمی که دانش آموز رو میزنه باید اینقدر کتک بخوره که تا آخر عمر یادش باشه بچه مردم ملک طلقش نیست
میخواد بزنه بچه خودشو بزنه تو خونه
هر معلمی زد اینقدر بزنینش که خون ازش جاری بشه
ماشالا هممون مشکل داریم . هر کی میگه من ندارم احتمالا کلا از مخ آزاده .
در اکثر موارد ضرب شتم معلمان مقصر خود معلم هست. خیلی از معلم ها واقعا نام معلمی براشون زیاده. آموزش پرورش باید وقت استخدام به میزان شعور افراد هم توجه کنه.
من معلم هستم. کارم بادانش اموزانی هست که یادرفقرزندگی میکنندیابافحشای پدرومادررنج میبرند ماهواره ها تاثیربسیاربرروح وروانشان دارند و وپدرومادربدون داشتن اندکی صلاحیت کارتربیتی میکنند واقعا شما جای ماباشیدچه میکنید؟؟؟ تنبیه نمیکنم تکریم وارزش به شخصیت دانش اموزکارمنه ولی .اصل بدنیکونگرددچونکه بنیادش بداست..جایگاه معلم بعدازپدرومادراست...همه نوک پیکان مشکلات رابسمت معلم نبرید...ماهرچه درتوان داریم بکارمیبندیم تانسلی وارسته وکاردان به جامعه تحویل بدهیم ولی ریشه مشکلات درکلیت جامعه است ...
واقعا باید به حال جامعه ای با این فرهنگ متعالی! گریست! جامعه ای که در آن دزد ها محترم اند و معلم ها کتک می خورند.
کم معلمانی نیستند که کتک می خورند و از ترس آبرویشان دم بالا نمی آورند این حوادث در مدیریت جدید زابل یک رویه شده و کک مدیر هم نمی گزه مانند
۱. کتک خوردن معلم در دبیرستان معتکفی زابل
۲. کتک خوردن کادر اجرایی در دبیرستان مطهری زابل
۳. کتک خوردن معلم در دبستان ۱۵ خرداد زابل
۴.کتک خوردم کادر اجرایی دبیرستان سنچولی زابل
۵.اسید پاشی بر روی خودروها و شکستن شیشه خودروی معلمان و خط کشیدن با چاقو روی خودرو در ۹۰ درصد مدارس زابل یک رویه هادی شده و متاسفانه مدیر سفارشی اداره هم تاکنون راهکاری نداشته
با این وضعیت تورم لجام گسسته حقوق معلمان و بخصوص معلمان حق التدریس خیل کم است.چطور با این وضعیت زندگی کنند و هم تدریس کنند. شما از معلمان بازنشسته قدیمی بپرسید آن زمان مغلم احترام داشت یا الان.یکی از این افراد میگفت سال 1353 با حقوقم خیلی از وسایل را میخریدم و بخوبی کفاف زندگی را میداد اما الان باید درآژانس یا تاکسی یا بنگاه یا منشی مطب یا.... بازهم کارکنیم تا مثلا زندگی کنیم
بنده الان 27 سال سن دارم و دانش آموخته ارشد یکی از رشته های مرتبط با سلامت روان

در دوران تحصیل و به طور مشخص راهنمایی و دبستان معلمان و ناظر مدرسه هایی داشتیم که 100 درصد بیمار و آزارگر بودند.
عین شکنجه گر با ما برخورد میکردند، تحقیر میکرند، توهین میکردند، تهدید میکردند، تخریب میکردند...
آموزش و پروروش مملو از معلمان پا به سن گذاشته معتلق به همان عصر شوم است که حالا دبیر ارشد و باسابقه محسوب می شوند....

هرگز نمی بخشم.
سلام بنده کلاس اول راهنمایی بودم اکنون پنجاه سال سن دارم حرف چهل سال پیش است درسهایم خیلی بدنبود معلم درس فارسی داشت صحبت میکرد یک کلمه ای بکار برد که واقعا من نشنیده بودم ومعنی انهم درشهرکوچکمان نمیدانستم ان کلمه ببخشید مدفوع بود باورکنیدمعنی انرانمیدانستم دست بالا بردم اجازه گرفتم گفتم اقا مدفوع یعنی چه؟معلم برافروخته شدامد یک توگوشی به من زد وفحاشی کرد که تونمیدانی مدفوع یعنی چه گفتم اقا نمیدانم باگریه هم میگفتم ازانزمان کینه اس ازاین معلم گرفتم که هنوز رهاتشده ام البته اوفوت کرده منظورم این است درزمان طاغوت دریک شهرکوچک فقرفرهنگی تاکجا وبرخوردغلط معلم تاکجا یاحق
معلمان هم مشکل اقتصادی دارند وهم اولیا تا اوضاع اقتصادی فلاکت بار درجامعه حاکم هست همه روانی وعصبی هستند واین جورکتک کاری ها پیش میاد معلمی که مجبوره دنبال شغل دوم هستد بدیهی است که اعصاب نداشته باشند وهمین طور اولیا یی که مسولین بخشنامه میدن که هیچ مدیری نباید شهریه ازدانش اموزان بگیرد ولی درعمل برعکسه خلاصه مثنوی ۷۰من کاغذ میبره شرح کامل مشکلات
در دوران نهایی ابتدایی یک همکلاسی داشتم در فقر بسیار زندگی میکرد پدر او سیگار فروش بود بیمار و بسیار ناتوان به طوریکه برخی اوقات معلمان مدرسه پولی جمع اوری میکردند و به خانواده او کمک میکردند بار ها دیدم مدادش انقدر تراشیده و کوچک شده بود که در دستان کوچکش جانمیشد و برای اینکه مداد در دستانش جا شود یک سر خودکار به ته مداد اضافه میکرد لباسهای کهنه و بزرگتر از هیکل کوچولوش دل هر کسی را به درد میاورد اما ان همکلاسی بسیار اهل درس بود هیچکس به او تاکیدی نداشت اما خودش در همان سن میدانست چاره کار کجاست روزی برای انجام کاری به یک موسسه ژنتیک در تهران رفتم کار بجایی کشید گفتند باید ریس موسسه موضوع را تایید کند ریس موسسه نامه را خواند و متوجه مشخصات شخصی من شد گفت میدانی که من کی هستم گفتم نه ؟ گفت من فلانی هستم در فلان مدرسه یادته ؟بعد متوجه شدم با او احوالپرسی کردم با هم کلی حرف زدیم باورم نمیشد او خودش را به همچین مقامی رسانده باشد او دارای دکترای ژنتیک و ریس یک موسسه مربوط به شغلش در تهران بود موقعیت مالیش با توجه به پست سازمانیش خوب بو اما خوشحال بودم چون رنج بسیاری کشیده بود
درجایی از قران نوشته سده وای بر کم فروشان که نمونه بارزش بعضی معلمها هستند که توی کلاس کامل مطلب و بیان نمی کنند بعد کلاس خصوصی میزا رن
جامعه ما از لحاط اخلاقی به کدام سو می‌رود چرا وزنه اخلاق در کفه ترازوی روابط اجتماعی و کنش های اجتماعی

بطور نگران کننده‌ایی رو به کاهش و بی وزنی است چرا عصبیت و برخاشگری و نا صبوری وجه غالب روابط اجماعی با یکدیگر گردیده آیا این وصعیت نشان دهنده سقوط.وافت تامل بر انگیز بهداشت روانی جامعه در تمامی عرصه های حیات اجتماعی است آمار افزایش مراجعه کنند ه گان به مراجع قصایی ازدحام دادگاه ها. رواج بی اعتمادی
فشارهای روانی ناشی از اقتصاد رها شده و افزایش لجام گسیخته قیمت ها و شکاف عمیق و مخرب سرعت گرانی و رفتار لاک‌پشتی مسولین بیکاری کم حقوقی و در آمد های بسیار بایین اقشار وسیع جامعه در کنار آن سخنرانی های کسل کننده و وعده‌اي بی سروته مسولین نا آشنا و بی خبر از گرفتاریهای مردم در اولویت داشتن کمبود های مردم سوریه و عراق ولبنان به جای مردم سرزمین خود در مجموع بی اخلاقی در جامعه به سمت یک رفتار هنجارمند اجتماعی در حال جا افتادن است لعنت خدا بر کسانی باشد که در مقام مسول یا مدیران ارشد که با دریافتی های کلان خود و بهر مندی از بیشمار امتیازات مالی مردم را به صبر و شکیبایی در مقابل گرسنگی و فقر و فلاکت دعوت می‌نمایند نمی دانم خجالت کشیدن در افکار و اندیشه این اشرفیان دولتی جایی دارد من نمی خواستم وصعیت خود را در مقابل بی شمار هموطنان گرفتار مطرح کنم اما نتوانستم سکوت کنم من خود دبیری هستم با سی سال کار در دوشیفت تماما در مدارس دولتی آن هم در محروم ترین مناطق و فقیرترین محلات و اینک بعد از چند سال از بازنشستگی حقوقم تنها دو میلیون میباشد که نزدیک 600 هزار تومان آن هم اقساط کسر می‌شود که ناچاری بوده است بنده دلیل این همه ناهنجاری در روابط اجتماعی وسقوط اخلاق را در شرایطی میبینم که در این سال‌ها مسولین بی خیال و اشرافی بز سر مردم آورده‌اند و خنده دار این است که هر یک جا نماز آب کشیده و فریاد وا مصیبت ها سر می دهند خدا نگهدار شما عزیزان
معلمهای عزیز دوره دفاع شخصی مقدماتی برای دفاع در برابر شاگرد و پیشرفته جهت دفاع شخصی برابر اولیا با شرایط عالی برگزار میشود. با ما باشید تا قطع ید نشوید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر